B&W klubben - Side 159

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 159 av 218 FørsteFørste ... 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 155 156 157 158 159 160 161 162 163 169 179 189 199 209 ... SisteSiste
Viser resultater 3,161 til 3,180 av 4355

Tråd: B&W klubben

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av g-h
    Tja, det funker greit hos meg. Jeg hadde Midgard Oberon 6.1 på hele frontrekken før. Det var veldig safe og fungerte, men det var litt kjedelig. Spesielt savnet jeg litt slam i nedre mellomtone.

Jeg har prøvd litt forskjellig selv. Classe fungerte meget bra, men ikke noe som kunne forsvare prisforskjellen ift Oberon.

At Emotiva kun funker på hjemmekino er nok du som lar deg lure av prisen. Når du ser på komponentkvaliteten i Emotiva forsterkerne så er det ganske mye av høy "audiofil" kvalitet. Jeg har hatt vesentlig dyrere forsterkere i hus som ikke har spilt like bra.

Uansett så er det jo romavhengig, preferanseavhengig osv, så mine erfaringer er omtrent ubrukelig for andre enn nettopp meg
    Det er et inntrykk jeg har dannet meg av å lese tester. Jeg har et par spennende ting fra Hypex på vei, så jeg er ikke redd for ting som er "billig" i den tro at det er dårlig.

Hørte Classé CA2200 på 803D. Det passet dårlig i min mening, da synes jeg faktisk bi-amping med Cambridge sine 840-effektforsterkere var en vesentlig friskere kombinasjon. Det skal sies at pre-ampen CP500 ikke er det heftigste fra Classé, den nye CP800 har jeg mer tro på.

Jeg har brukt og testet en del forskjellig fra Lyngdorf, NAD, Classé, Krell, Chapter, Embla (ice-moduler på linje med Oberon - enig i din konklusjon, samt at jeg ikke syntes det var så "klart" som det burde være i mellomtonen), Muse (noe av det bedre. God kontroll i bassen og varm og klar lyd) og Crown K2 (kun for bassen, men det er alvorlig talt noe av det strammeste jeg har hørt 803D spille - noen gang).

Kilde og pre-amp har vært litt forskjellig - Overkill Audio Conductor/End Game, Musical Fidelity, DIY DDDAC, vinyl, Arcam rDac, Cambridge 751bd analogt (overraskende bra).

De nye modulene fra Hypex ble dessverre utsolgt før jeg fikk ut fingeren, men NC400 skal testes. Måler avsindig bra. Har et par av de gamle ucd400HG med HxR og ucd400ST uten HxR på vei. De første skal drive toppen - de siste skal drive bass.

Egne erfaringer skal og må tas med en klype salt. Jeg innbiller meg i alle fall at 803D trenger kraft og en god strømforsyning for å yte godt. Jeg mener ikke å "rakke" ned på Emotiva, som jeg skrev har jeg ikke hørt dem, men har lest en del tester og målinger som blant annet ga dem trekk for litt på oppløsningsside og på "raffinement" - hva nå enn det er for noe. Jeg har mer tro på Hypex som koster omtrent det samme, men jeg vil nå kunne kommentere hvordan dette låter bare jeg får inn en ny pre-amp snart.

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Plagiat

Noen som har sett disse på finn.no?

Antar at det er noen engelske advokater som ser på saken "as we speak"...

Active merik82 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Tror ikke 10CM har noe tilføye 802..... B&W er ikke spess gode til å lage bass (subwoofere). DB1 er rimelig god, men i mine ører alt for dyr kontra konkurenter.

802 skal vel egentlig ikke behøve noe sub el?! Eller er det til film du vil ha det? Om du har problemer med SVS'en.. kan jeg anbefale AntiMode (avshop.no). Den fikk bassen i stua mi til å bli knallbra!!!
    Tullprat etter min mening! Med unntak av den første settninga, og delvis den andre.. Forstår jo at du ikke har hørt 802 parret med f.eks db1.. Og hvem er konkurentene til db1? Velodyne er jo vel så dyr, så kan vel ikke være de du tenker på.. Jl er kanskje litt billigere, men ikke veldig mye.. Om man tenker på f112.. Men man burde vel heller sammenligne db1 med f113.. Den koster det samme..

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av merik82
    Tullprat etter min mening! Med unntak av den første settninga, og delvis den andre.. Forstår jo at du ikke har hørt 802 parret med f.eks db1.. Og hvem er konkurentene til db1? Velodyne er jo vel så dyr, så kan vel ikke være de du tenker på.. Jl er kanskje litt billigere, men ikke veldig mye.. Om man tenker på f112.. Men man burde vel heller sammenligne db1 med f113.. Den koster det samme..
    SVS

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    SVS
    Med unntak av dybde, så kommer svs alt for kort på alt.. (har hatt svs)
    Men om man bare skal ha en filmsub, er jo svs et vel så bra alternativ og billigere..
    Men jeg vil ikke sammenliggne disse 2 nevnte, såfremst man bare skal ha en filmsub..

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får ønske alle i B&W klubben og resten av AVforum en riktog god jul.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men om man bare skal ha en filmsub, er jo svs et vel så bra alternativ og billigere..
    Men jeg vil ikke sammenliggne disse 2 nevnte, såfremst man bare skal ha en filmsub..
    Ja vel

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gammel b&w-sub funke også,selv om i en annen liga kanskje,har en asw4000 sammen med cm9 front og cm7 bak,og på musikk spiller gammern meget fint sammen med det, .

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    på tide å melde seg inn i klubben!

Sitter da med ett nydelig og velspillende par CM5, og er helt forbløffet over hvor mye bass det egentlig er i dem! nok punch til min lille leilighet, og samtidig en sykt bra dynamikk! liker B&W sin litt varme klang, og det er en fryd å høre på akustikk musikk på disse! komponentliste i signaturen!

kom gjerne med forslag til platespiller til under 10000!

Newcomer Cerwinlover sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Melder meg også inn med mine nye B&W M-1 høytalere veldig fine, praktiske, og ikke minst, god lyd!

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av niklaseriksen
    på tide å melde seg inn i klubben!

Sitter da med ett nydelig og velspillende par CM5, og er helt forbløffet over hvor mye bass det egentlig er i dem! nok punch til min lille leilighet, og samtidig en sykt bra dynamikk! liker B&W sin litt varme klang, og det er en fryd å høre på akustikk musikk på disse! komponentliste i signaturen!

kom gjerne med forslag til platespiller til under 10000!
    Kjøp Nad 555i, en Denon DL160 og Cambridge 640p. Differansen opp til 10.000 setter du på konto og bruker på enbedre forsterker når du har råd. Gjerne en god pre/effekt-kombo. Rotel, Cambridge, Musical Innovation, Krell..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tore_v1
    Kjøp Nad 555i, en Denon DL160 og Cambridge 640p. Differansen opp til 10.000 setter du på konto og bruker på enbedre forsterker når du har råd. Gjerne en god pre/effekt-kombo. Rotel, Cambridge, Musical Innovation, Krell..
    takk for tips! når det kommer til forsterker, så har jeg allerede begynt å se etter alternativer. ikke noe galt med 365`en men det er noe som mangler. vanskelig å si med sikkerhet hva, siden jeg i skrivende stund sitter på ei kaserne i kirkenes og er 200 mil fra forsterkeren og høytalerne. har hørt at B&W og rotel passer hånd i hanske, akkurat som NAD og PSB. sannhet i dette? har også sett og hørt xindak v30, MA KT88, og cayin a-55TP og liker lyden av rør meget godt! eneste jeg lurer på er hvordan det hadde blitt med for eksempel leben CS-300 som er på 2x12 watt med tanke på at følsomheten på cm5 er 88db.
    hvordan blir det med den følsomheten mot cayin som er 2x40 i ultralinær og 2x18 i triode? xindak v30 har i forhold 2x50 watt i 8 ohm ultralinær?

håper noen kan gi meg svar da jeg har falt helt for rør!

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener du det? Selvsynes jeg at,basert på pris (og alternàtiv i prisklassen)så stiller db1 dårligst. Personlig valgte jeg den bort tidlig i prosessen. Hadde mye heller tatt Fathom ( som jeg gjorde) eller sunfire , men det er jeg.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Mener du det? Selvsynes jeg at,basert på pris (og alternàtiv i prisklassen)så stiller db1 dårligst. Personlig valgte jeg den bort tidlig i prosessen. Hadde mye heller tatt Fathom ( som jeg gjorde) eller sunfire , men det er jeg.
    Har hatt Fathom selv, og har nå DB1. Kan ikke si meg helt enig i det du skriver. Sunfire har jeg også hørt en del på, og det eneste som imponerer der er størelsen. Fathom vs DB1 blir også to ganske forskjellige suber. Fathom har en fantastisk hurtighet og smack, mens DB1 går dypere og spiller høyere. Det er også mer å justere på DB1, noe som er et pluss for mange av oss.

Geir Arne

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Har hatt Fathom selv, og har nå DB1. Kan ikke si meg helt enig i det du skriver. Sunfire har jeg også hørt en del på, og det eneste som imponerer der er størelsen. Fathom vs DB1 blir også to ganske forskjellige suber. Fathom har en fantastisk hurtighet og smack, mens DB1 går dypere og spiller høyere. Det er også mer å justere på DB1, noe som er et pluss for mange av oss.

Geir Arne
    Det kan selvsagt være at db1 går dypere, men på alt annet kom den til kort; og når jeg har -3db ved 16hz med fathom så er ikke behovet så mye mer i dypet, da prioriteres mye mer andre faktorer.

Er enig i at den gjerne kunne vært feks peq på fathom, men lyden spiller litt større rolle sålenge den kan justeres såpass at resultatet blir topp likevel!

Ingen sub er feilfri, men b&w's subber har til gode å "imponere" så mye som de øvrige høytalerne se produserer..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er så enig fathom imponerte stort spesielt der jeg ville ha forbedringer nemlig presis og kjapp med en usedvanlig punch i øvre del av frekvensområdet ikke dypt der nede alle sub'er kan gå dypt men få kan gjøre det med inlevelse uten forvrenging noe jeg syns fathom takler bedre en mye annet der ute

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan selvsagt være at db1 går dypere, men på alt annet kom den til kort; og når jeg har -3db ved 16hz med fathom så er ikke behovet så mye mer i dypet, da prioriteres mye mer andre faktorer.

Er enig i at den gjerne kunne vært feks peq på fathom, men lyden spiller litt større rolle sålenge den kan justeres såpass at resultatet blir topp likevel!

Ingen sub er feilfri, men b&w's subber har til gode å "imponere" så mye som de øvrige høytalerne se produserer..
    Og da regner jeg med du har testet db1 en del anntall timer, med tanke på den siste settninga?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og da regner jeg med du har testet db1 en del anntall timer, med tanke på den siste settninga?
    Jeg har ikke hatt den hjemme i et halvår for å si det slik. Men jeg har vel flere timer med db1 enn fathom så er aldri så lite sammenligningsgrunnlag er det. Nok til å ta et valg ang hva jeg likte og hvilken som ble kjøpt, helt klart.

Sier ikke at db1 er dårlig, men til den prisen vil jeg ha en "wow" opplevelse, den kom aldri skikkelig på db1

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har testet/hørt Muse elektronikk på B&W?

Ser det ligger et par monoblokker på torget til en hyggelig pris.
    Finner veldig lite info på Muse generelt på nettet.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gpt33
    Er det noen som har testet/hørt Muse elektronikk på B&W?

Ser det ligger et par monoblokker på torget til en hyggelig pris.
    Finner veldig lite info på Muse generelt på nettet.
    Har brukt Muse-blokkene på 803 D, samt testet de på 802D og Euphonia MS5. Kupp til prisen.

Side 159 av 218 FørsteFørste ... 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 155 156 157 158 159 160 161 162 163 169 179 189 199 209 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •