B&W klubben - Side 158

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 158 av 218 FørsteFørste ... 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 154 155 156 157 158 159 160 161 162 168 178 188 198 208 ... SisteSiste
Viser resultater 3,141 til 3,160 av 4355

Tråd: B&W klubben

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    hmmmm. Jeg driver å småtenker litt om å bytte ut min SVS PB12/plus2 sub, da denne er litt for voldsom og jeg syns ikke den passer sammen med B&W 802ene.

Jeg bruker ikke sub så veldig ofte så gidder ikke å legge alt for mye penger idet.

Noen som har ideer til en sub som funker greit til litt live konserter og en film i ny og ne?

Jeg har sett på B&W ASW 10CM så denne virker litt intresang.
    Tror ikke 10CM har noe tilføye 802..... B&W er ikke spess gode til å lage bass (subwoofere). DB1 er rimelig god, men i mine ører alt for dyr kontra konkurenter.

802 skal vel egentlig ikke behøve noe sub el?! Eller er det til film du vil ha det? Om du har problemer med SVS'en.. kan jeg anbefale AntiMode (avshop.no). Den fikk bassen i stua mi til å bli knallbra!!!

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Tror ikke 10CM har noe tilføye 802..... B&W er ikke spess gode til å lage bass (subwoofere). DB1 er rimelig god, men i mine ører alt for dyr kontra konkurenter.

802 skal vel egentlig ikke behøve noe sub el?! Eller er det til film du vil ha det? Om du har problemer med SVS'en.. kan jeg anbefale AntiMode (avshop.no). Den fikk bassen i stua mi til å bli knallbra!!!
    DB1 er veldig god, og er et fint supplement til 802, som trenger sub på film og enkelte typer musikk om man skal være kresen.

CM-subben ville jeg aldri kjøpt til et 800-oppsett. Det blir feil, og lite hensiktsmessig. Da er det andre merker jeg ville sett på i stedet.

Hva er det som gjør at du ikke mener det henger helt samme?

(Og hva bruker du anlegget primært til? Høres ut som en Antimode eller en DEQX (bedre kvalitet) kan være løsningen. Brukte selv en DEQX-variant selv for å kjøre aktiv deling og romkorrigering. Det er i mine ører det som skal til for å integrere sub og høyttalere på en god måte.)

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob

CM10 holder nokk ikke mål sammen med 802, men den har litt av designstilen som DB1 med den kromringen rundt element også fås den i sort piano.

Som sagt skal den brukes til kunn en film i ny å ne og til litt livekonserter.
    Til musikk holder den bassen som er i 802 og jeg er veldig fornøyd med dem.

Jeg skulle gjerne hatt DB1, men å bruke 30K på en sub som jeg kommer til å bruke veldig lite ser jeg er liten vits og kan heller bruke di pengene på å oppgtadere forforsterkarn.

Jeg har hørt en B&W sub før, husker ikke helt hva den heter, men jeg likte veldig godt lyden i den.

Jeg har hatt SVSen i en god stund nå så har litt lyst til å prøve noe annet også, svs subben er helt kanon den.

Eller bør jeg bruke 30K på en sub jeg kommer til å bruke sjeldent?

Eller så får jeg bare beholde SVSen eller selge den å ikke ha noe sub.

Er helst en B&W sub jeg vil ha, men.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CM10 holder nokk ikke mål sammen med 802, men den har litt av designstilen som DB1 med den kromringen rundt element også fås den i sort piano.

Jeg skulle gjerne hatt DB1, men å bruke 30K på en sub som jeg kommer til å bruke veldig lite ser jeg er liten vits og kan heller bruke di pengene på å oppgtadere forforsterkarn.

Jeg har hørt en B&W sub før, husker ikke helt hva den heter, men jeg likte veldig godt lyden i den.

Jeg har hatt SVSen i en god stund nå så har litt lyst til å prøve noe annet også, svs subben er helt kanon den.

er nok enig den holder ikke mål med 800 serien for at den skal passe inn bør den ha romkorreksjon og slike ting for ellers vil du aldri få den til å jobbe sammen med resten å det hele vil høres fælt ut er meget fornæyd med den jeg har men den ligger rundt 30k men det er og den eneste sub'en jeg har fått så fin tunet til resten at den glir sømløst inn å den passer til omtrent alt av høytalere der ute, om ikke akkurat så stor som min så bør du se etter en med romkorreksjon uansett

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av cr1sto8a11
    er nok enig den holder ikke mål med 800 serien for at den skal passe inn bør den ha romkorreksjon og slike ting for ellers vil du aldri få den til å jobbe sammen med resten å det hele vil høres fælt ut er meget fornæyd med den jeg har men den ligger rundt 30k men det er og den eneste sub'en jeg har fått så fin tunet til resten at den glir sømløst inn å den passer til omtrent alt av høytalere der ute, om ikke akkurat så stor som min så bør du se etter en med romkorreksjon uansett
    Personlig er jeg enig med cr1sto8a11 (selv om jeg syntes det var litt vanskelig å lese en særdeles lang setning). Du trenger romkorreksjon eller aktiv/passiv deling for å få dette til å fungere.

Når det gjelder å bruke 30k på en sub du kommer til å bruke lite - la meg omformulere det for deg. Om du bruker 30k på en sub (og etterhvert en til - stereo?) så får du en sub du kan bruke hele tiden. Om du bruker 15k på en sub er det ikke sikkert du vil bruke den til annet enn film. Dette forutsetter en relativt kjapp subwoofer og det fordrer god integrering med høyttalerne dine. Uten romkorreksjon ville jeg brukt en akustiske målinger for å sjekke at frekvensrespons og timing sitter skikkelig. Jeg kjenner ikke anti-mode, men jeg har selv brukt en referanseløsning på romkorreksjon og aktiv deling. Jeg fikk bassen i 803D til å sitte som et skudd i et ganske lite rom. Jeg er av den mening at i de fleste rom vil det være mye å hente på romkorrigering i bassen.

Jeg brukte en billig forsterker til bass-elementene og loddet meg forbi delefilteret i bassen. Til diskant/mellomtone brukte jeg monoblokker fra Muse på 300w@8ohm, som reellt blir ca 450w@6ohm som diskant/mellomtone ligger på (fritt etter hukommelsen min). Jeg brukte en Crown K2 effektforsterker til bassene med delefilter og romkorrigering i det digitale domenet. B&W-slammet med hurtigheten til andre kjappere konstruksjoner låt ufattelig bra, med en effektforsterker du får brukt til 7-8.000.

Jeg mener derfor følgende:
    To subwoofere er bedre enn én
    Romintegrering er alfa-omega for resultatet
    Aktiv deling er en "billig" måte å garantere et godt resultat i bassområdet.

For din del ville jeg først og fremst lekt med integrering av sub. DB1 har romkorreksjon innebygget og parametrisk EQ. En forforsterker med aktiv deling og romkorreksjon vil være bedre, men bevares - DB1 imponerte meg stort!

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar om senterhøyttaler. CMC2 blir litt i dyreste laget akurat nå dessverre...De jeg har lest om som ikke har vært fornøyd med htm61 har ikke hatt annet enn receiver å dra den med, jeg har emotiva effekt så det burd eikke skorte på effekt der ihvertfall så jeg håper den låter bra da.

Skulle egentlig kjøpe den brukt men selgeren har sluttet helt å svare så det spøker for en ny en på hifiklubben. Men da har jeg jo bytterett hvis je gikke blir fornøyd da
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg har nå B&W 683 sammen med Hegel H200 og yamaha 767. Bruker Hegelen som effektforsterker for yamahaen til film, og bruker kun Hegel til musikk. Vurderer en sub....som jeg da har bestemt meg for at MÅ være fra B&W. Den skal brukes 50/50 til musikk og film.

Da må jeg nødevendigvis også spille musikk gjennom yamaha!? Hvordan virker det...hvis jeg bruker pure-direct funkjsonen? Tar den med sub?

Blir det bra på musikk med sub? Har alltid fått for meg at sub'en henger litt etter i et stereo-oppsett. Og hvilken vil dere anbefale?

Ble mye spørmål dette
    Primare SPA 23 - SA Explorer Master - XTZ 12.16

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok ikke CM10 er så dårlig match mot 802Diamond. Har vært hos en som har brukt to av disse sammen med ADAM Tensor Gamma(130k) og han var stålende fornøyd.

Man kan jo også begrense hvor langt ned den går med innstillinger bakpå. Da har man mulighet for litt mer nivå på film. Noen SVS-killer blir det neppe, men definitivt bedre enn ingenting.

Geir Arne

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

683 eiere se her..

Er det noen som har DM683 som ikke har fått med foten/platen de skal stå på?

Har spurt Hi-Fi klubben, men de visste ikke om disse "alltid" har fulgt med.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Tror nok ikke CM10 er så dårlig match mot 802Diamond. Har vært hos en som har brukt to av disse sammen med ADAM Tensor Gamma(130k) og han var stålende fornøyd.

Man kan jo også begrense hvor langt ned den går med innstillinger bakpå. Da har man mulighet for litt mer nivå på film. Noen SVS-killer blir det neppe, men definitivt bedre enn ingenting.

Geir Arne
    ok. Takk for svar. Men jeg får se hva jeg velger, jeg har faktisk litt mer lyst på DB1 nå. Jeg må bare tenke litt.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pelzi80
    Hei!

Jeg har nå B&W 683 sammen med Hegel H200 og yamaha 767. Bruker Hegelen som effektforsterker for yamahaen til film, og bruker kun Hegel til musikk. Vurderer en sub....som jeg da har bestemt meg for at MÅ være fra B&W. Den skal brukes 50/50 til musikk og film.

Da må jeg nødevendigvis også spille musikk gjennom yamaha!? Hvordan virker det...hvis jeg bruker pure-direct funkjsonen? Tar den med sub?

Blir det bra på musikk med sub? Har alltid fått for meg at sub'en henger litt etter i et stereo-oppsett. Og hvilken vil dere anbefale?

Ble mye spørmål dette
    Du kan koble subben gjennom høyttaleringangene på subben og videre til 683. Eller pre out fra H200 til sub. Siden jeg ikke kan se at du bruker senter og bak i signaturen din vil jeg tro at det blir den beste løsninga.
    Pure direct vil koble ut subben hvis du bruker Yamaha-en til subben gjennom sub-utgangen.
    Personlig synes jeg at sub er det som gir mest "Value for the money".
    Husk at subber ikke MÅ være fra samme produsent.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TAkk for svar. Jeg bruker senter og bak....har bare ikke fått det inn i signaturen enda...

Kanskje lettere å forklare hva jeg ønsker? Jeg vil bruke fronter, senter, bak og sub til film selvsagt. Så vil jeg bruke fronter og sub til musikk. Yamahaen klarer ikke drive 683'ene bra nok til at jeg kan droppe Hegelen helt i oppsettet. Finnes det noen løsning her? Eller er det rett å slett å selge yamaha og hegel og kjøpe en sinnatagg av en receiver til å drive alt? Får man receivere som er GODE på musikk?

Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Du kan koble subben gjennom høyttaleringangene på subben og videre til 683. Eller pre out fra H200 til sub. Siden jeg ikke kan se at du bruker senter og bak i signaturen din vil jeg tro at det blir den beste løsninga.
    Pure direct vil koble ut subben hvis du bruker Yamaha-en til subben gjennom sub-utgangen.
    Personlig synes jeg at sub er det som gir mest "Value for the money".
    Husk at subber ikke MÅ være fra samme produsent.
    Primare SPA 23 - SA Explorer Master - XTZ 12.16

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har faktisk litt mer lyst på DB1 nå. Jeg må bare tenke litt.
    Det hadde jeg også. Så nå er 1 stk i bestilling. :P

Kan rapportere tilbake om det er noe å tenke på eller ikke.

Geir Arne

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har HTM61 vært i hus noen dager (fant en annen brukt en til 2000,-) og jeg er kjempefornøyd med den! Den får mat fra emotiva xpa5 så det skorter ikke på effekt til den Filmopplevelsen ble noe helt annet med denne senteren enn med htm62. Stemmer og lyder fremstår mye klarere og med mye mer trøkk og troverdighet syns jeg. Eneste som jeg har tenkt over er at den er en del lysere enn hva 683 er, men når jeg tenker på det så var også htm62 det.

Og til den prsien jeg fikk den for kan jeg ikke være annet enn fornøyd Solgte den gamle for 2000,- og fikk denne for 2000,-
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Newcomer s-wiuls sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Passe pris på B&W...?

En venn av meg har noen eldre B&W høytalere han vurderer å selge, men har ikke peiling på hva de er verdt...

2 stk. front DM603 S3
    Senter LCR60 S3

kirsebær farge.

Så godt som strøkne.

Selges også med Denon surround receiver om ønskelig...

Alt ble kjøpt på Hifi klubben i Drammen i sin tid.
    Ca 20 000,- nytt...

Høytalere ca 4-5 år, forsterker 3 år...

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JosRuu
    Da har HTM61 vært i hus noen dager (fant en annen brukt en til 2000,-) og jeg er kjempefornøyd med den! Den får mat fra emotiva xpa5 så det skorter ikke på effekt til den Filmopplevelsen ble noe helt annet med denne senteren enn med htm62. Stemmer og lyder fremstår mye klarere og med mye mer trøkk og troverdighet syns jeg. Eneste som jeg har tenkt over er at den er en del lysere enn hva 683 er, men når jeg tenker på det så var også htm62 det.

Og til den prsien jeg fikk den for kan jeg ikke være annet enn fornøyd Solgte den gamle for 2000,- og fikk denne for 2000,-
    Interessant. Har nemlig lest at det er endel som er misfornøyd med HTM61.

Har selv kjøpt inn noen 683 som skal testes ut i min stue. Om de blir stående så må jeg handle inn passende senter, og hadde i grunn avskrevet HTM61 og 62.

Forsterkeri er forøvrig XPA-3.

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får vel forsiktig melde meg inn her. Har hatt B&W ganske lenge nå og er veldig godt fornøyd. 802D står på programmet til neste år. Ellers er DB1 høyt oppe på listen over ønskede nyttårsforsett....

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av g-h
    Får vel forsiktig melde meg inn her. Har hatt B&W ganske lenge nå og er veldig godt fornøyd. 802D står på programmet til neste år. Ellers er DB1 høyt oppe på listen over ønskede nyttårsforsett....
    Hvordan synes du Emotiva passer til 803Dia?

Jeg har erfart at dess bedre amp du setter på 803 - dess bedre blir det, ganske langt opp i pris/kvalitet. Har testet litt forskjellig, og skal teste mer etterhvert når jeg får ting litt på plass.

Jeg har ikke testet Emotiva, men innbiller meg at de egner seg bedre til hjemmekino enn til et rent stereo-oppsett.

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tore_v1
    Hvordan synes du Emotiva passer til 803Dia?

Jeg har erfart at dess bedre amp du setter på 803 - dess bedre blir det, ganske langt opp i pris/kvalitet. Har testet litt forskjellig, og skal teste mer etterhvert når jeg får ting litt på plass.

Jeg har ikke testet Emotiva, men innbiller meg at de egner seg bedre til hjemmekino enn til et rent stereo-oppsett.
    Tja, det funker greit hos meg. Jeg hadde Midgard Oberon 6.1 på hele frontrekken før. Det var veldig safe og fungerte, men det var litt kjedelig. Spesielt savnet jeg litt slam i nedre mellomtone.

Jeg har prøvd litt forskjellig selv. Classe fungerte meget bra, men ikke noe som kunne forsvare prisforskjellen ift Oberon.

At Emotiva kun funker på hjemmekino er nok du som lar deg lure av prisen. Når du ser på komponentkvaliteten i Emotiva forsterkerne så er det ganske mye av høy "audiofil" kvalitet. Jeg har hatt vesentlig dyrere forsterkere i hus som ikke har spilt like bra.

Uansett så er det jo romavhengig, preferanseavhengig osv, så mine erfaringer er omtrent ubrukelig for andre enn nettopp meg

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stereforsterker med digitale inngongar til B&W

Hei!

har eit par gamle men gode 602 (i eit surroundoppsett). Har leika med tanken om å gå for stereo då den gamle Yamahaen ikkje er så spesielt bra i stereo.

Har sett på XTZ D3 som virkar veldig bra.

Har også sett på Onkyo A-5VL som får god kritikk (og kan kjøpast gunstig på f.eks. Amazon.com).

Er det nokon som har erfaring med desse to til B&W ?

Side 158 av 218 FørsteFørste ... 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 154 155 156 157 158 159 160 161 162 168 178 188 198 208 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •