B&W klubben - Side 157

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 157 av 218 FørsteFørste ... 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 153 154 155 156 157 158 159 160 161 167 177 187 197 207 217 ... SisteSiste
Viser resultater 3,121 til 3,140 av 4355

Tråd: B&W klubben

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    God stemning

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 323i
    Hei folkens!

Etter å ha vert borte fra hi-fi i 8 år har jeg nå gått til innkjøp av B&W cm8. Jeg kjører nå disse sammen med en nad c375 som jeg fikk meget billig av en kamerat som skulle oppgradere til Hjemmekino. Kilden er sonos med mye spotify spilling, kanskje ikke den beste kilden for god musikk?

Det jeg nå lurer på er om noen har erfaring med hvordan klangen i høyttalerne blir med CAMBRIDGE 840A VS NAD c375?? Kan nevnes at jeg synes høyttaleren har litt vell lys ”klang” når jeg drar på litt. Men kanskje ørene mine tilpasser seg dette på sikt Eventuelt andre forsterkere som folk har god erfaring med, kansje er NAD'n min er ett bra valg til disse cm8?

Er forøvrig meget fornøyd med disse flotte høyttalerene

8)
    Jeg har CM8 koblet opp mot Cambridge 840 og Cambridge 650 cd spiller. Låter meget bra. Blir igrunnen mer fornøyd for hver dag som går. Dette er ikke et anlegg som nødvendigvis imponerer stort med en gang, men over tid så setter en utrolig stor pris på velbalansert, klar og ren lyd.

Jeg ønsker å koble mac en min opp mot dette oppsettet? Hvordan gjøres dette med best mulig lydkvalitet? DAC?

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Learka
    Jeg har CM8 koblet opp mot Cambridge 840 og Cambridge 650 cd spiller. Låter meget bra. Blir igrunnen mer fornøyd for hver dag som går. Dette er ikke et anlegg som nødvendigvis imponerer stort med en gang, men over tid så setter en utrolig stor pris på velbalansert, klar og ren lyd.

Jeg ønsker å koble mac en min opp mot dette oppsettet? Hvordan gjøres dette med best mulig lydkvalitet? DAC?
    Hei

Til dette bør du ordne deg med en DAC, DacMagic er et godt og rimelig alternativ her. Ellers er jo DacMagicPlus lansert og muligens rett rundt hjørnet her til lands. Ta kontakt med din lokale HFK angående denne.

CAMBRIDGE DacMagic D/A-konverter | Hi-Fi Klubben

DacMagic Plus Digital to Analogue converter

Trådløs Cambridge DAC | Lyd & Bilde

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Til dette bør du ordne deg med en DAC, DacMagic er et godt og rimelig alternativ her. Ellers er jo DacMagicPlus lansert og muligens rett rundt hjørnet her til lands. Ta kontakt med din lokale HFK angående denne.

CAMBRIDGE DacMagic D/A-konverter | Hi-Fi Klubben

DacMagic Plus Digital to Analogue converter

Trådløs Cambridge DAC | Lyd & Bilde

Vil denne kunne gi bedre lyd for hodetelefoner også? (B&W P5)

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Learka
    Vil denne kunne gi bedre lyd for hodetelefoner også? (B&W P5)
    Hei

Det vil den nok gjøre. DacMagicPlus kan vel brukes som en hodetelefon forsterker også, Head-Fi. Som du sikkert så i den nederste linken er ikke disse tilgjenglig før i desember. Her kan det sikkert være lurt å forhåndsbestille hvis man ønsker DacMagicPlus omgående den kommer i salg.

Newcomer WALL-E sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går in i klubben med mitt lilla trevliga 800 5.1 system som består av:

B&W 804 D-Frontar
    BW HTM 2 D-Center
    B&W 805 D(På Nautilusstativ)-bakhögtalare
    B&W DB1 -sub

Är riktigt nöjd!
    Min HiFi:
    .....finner Du på "MinHiFi"

Newcomer Cerwinlover sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B&W og Cerwin-Vega?

Heisann.
    Jeg nyter kinoen min hjemme, men har et problem. CLS6 er alt for store, og er rett og slett upraktiske. Jeg lurer derfor på noen små, helst mørke høytalere til å ha bak. Da så jeg B&W M-1 og ble overbevist.
    Er B&W M1 en bra løsning sammen med CLS serien til CV?

Takker for svar

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cerwinlover
    Heisann.
    Jeg nyter kinoen min hjemme, men har et problem. CLS6 er alt for store, og er rett og slett upraktiske. Jeg lurer derfor på noen små, helst mørke høytalere til å ha bak. Da så jeg B&W M-1 og ble overbevist.
    Er B&W M1 en bra løsning sammen med CLS serien til CV?

Takker for svar
    Det blir fort litt rart med de beste høyttalerne bak......

Geir Arne

Newcomer Cerwinlover sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Det blir fort litt rart med de beste høyttalerne bak......

Geir Arne
    Det er jeg enig i. Men det føler jeg blir det beste alternativet for meg nå. De kan uansett bli brukt til andre ting visst jeg finner ut at jeg skal oppgradere igjen.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. De fungerer nok ganske bra sammen med CV. Bakhøyttalere er sjeldent kritisk. Husk å dele disse, som fullrange er de ganske ubrukelige.

Geir Arne

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmmm. Jeg driver å småtenker litt om å bytte ut min SVS PB12/plus2 sub, da denne er litt for voldsom og jeg syns ikke den passer sammen med B&W 802ene.

Jeg bruker ikke sub så veldig ofte så gidder ikke å legge alt for mye penger idet.

Noen som har ideer til en sub som funker greit til litt live konserter og en film i ny og ne?

Jeg har sett på B&W ASW 10CM så denne virker litt intresang.

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt DB1 sammen med 803d, det var helt rått! En subwoofer med utrolig mye krefter!
    Min tråd

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Har hørt DB1 sammen med 803d, det var helt rått! En subwoofer med utrolig mye krefter!
    Hørte du skulle handle 2 av dem?

Newcomer WALL-E sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    HaHa!:-D
    Tänker Du på podracescenen ifrån Star Wars Episode II kanske...
    Min HiFi:
    .....finner Du på "MinHiFi"

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har pr dags dato DM683 som front og HTM62 som senter. Men jeg syns htm62 blir litt for spinkel i forhold til 683 på filmer der hvor det skjer en del i senter kanalen så jeg lurer derfor på å gå opp til HTM61.
    Ser at mange klager over lyden på denne men de har gjerne bare receiver som effekt ser jeg. Jeg har Emotiva XPA5 så effekt til senteren er det nok av.

Vil dere anbefale denne? Det er vel denne som er det mest naturlige valget til 683 siden det er FST mellomtone i den. Leser også at det er mange som skryter veldig av den så det er kansje smak og behag som avgjør det?
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JosRuu
    Jeg har pr dags dato DM683 som front og HTM62 som senter. Men jeg syns htm62 blir litt for spinkel i forhold til 683 på filmer der hvor det skjer en del i senter kanalen så jeg lurer derfor på å gå opp til HTM61.
    Ser at mange klager over lyden på denne men de har gjerne bare receiver som effekt ser jeg. Jeg har Emotiva XPA5 så effekt til senteren er det nok av.

Vil dere anbefale denne? Det er vel denne som er det mest naturlige valget til 683 siden det er FST mellomtone i den. Leser også at det er mange som skryter veldig av den så det er kansje smak og behag som avgjør det?
    Heisann.Ein kompis av meg hadde htm61 sammen med 683.Han var ikkje fornøyd med htmen.Synest lyden ble litt innestengt/blikkboks.So han leverte den inn igjen på hfk.

Eg har også selv 683.Men siden han var so misfornøyd og eg har lest flere steder om folk som ikkje er fornøyd,so gjekk eg selv til anskaffelse av cmc2.Den har også fst,men koster ein del mer enn htm61.Ligger vel på 8500 sist eg sjekka.Men eg angre ikkje eit sekund.Knall center høytaller og matcher 683ane bra i klangen.Sendte mail litt rundt på hfk før kjøp og flere som anbefalte denne komboen (men so tenke nok dei på kronene og :P ) Ein i lyd og bilde anbefalte denne centeren og.Meir detaljer i lyden og mere oppløst enn htm61.Men han i lydogbilde var dog ikkje missfornøyd med htm61.Men han sa at den krevde sitt av forsterkeren for å åpne seg.Men cmc2 krever nok sitt av forsterkeri og :-) Men du kan reise på hfk og høre på dei 2 komboene.Eg meiner ivertfall at cmc2 er verdtdei ekstra kronene:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gertost
    Heisann.Ein kompis av meg hadde htm61 sammen med 683.Han var ikkje fornøyd med htmen.Synest lyden ble litt innestengt/blikkboks.So han leverte den inn igjen på hfk.

Eg har også selv 683.Men siden han var so misfornøyd og eg har lest flere steder om folk som ikkje er fornøyd,so gjekk eg selv til anskaffelse av cmc2.Den har også fst,men koster ein del mer enn htm61.Ligger vel på 8500 sist eg sjekka.Men eg angre ikkje eit sekund.Knall center høytaller og matcher 683ane bra i klangen.Sendte mail litt rundt på hfk før kjøp og flere som anbefalte denne komboen (men so tenke nok dei på kronene og :P ) Ein i lyd og bilde anbefalte denne centeren og.Meir detaljer i lyden og mere oppløst enn htm61.Men han i lydogbilde var dog ikkje missfornøyd med htm61.Men han sa at den krevde sitt av forsterkeren for å åpne seg.Men cmc2 krever nok sitt av forsterkeri og :-) Men du kan reise på hfk og høre på dei 2 komboene.Eg meiner ivertfall at cmc2 er verdtdei ekstra kronene:-)
    Skal siest at eg har ikkje noen erfaring med htm61.Har sovidt hørt den 1 gang hjå kompisen min før han leverte den inn igjen.Eg gikk rett opp til cmc2 ette det eg hade hørt om htm61.Men er som du sier,mange som er fornøyd med den også.Og ifølge han i lyd og bilde so skal den låte knall med bra nok effekt :-)

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JosRuu

Personlig ville jeg faktisk vurdert CMC2, men det er min mening. Den er klarere og bedre artikulert. Det er en vesentlig bedre høyttaler enn HTM61, men den koster også litt mer. HTM62 sammen med 683 blir litt pinglete, så det er ikke rart du har savnet litt ekstra fra senterkanalen.

Active alphamale sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    cmc serien mener jeg matcher 683 best av de du nevner her.
    hadde selv cmc til nevnte ht. og var godt fornøyd med det til mitt bruk.
    men den trenger power for å blomstre skikkelig.

i dag har jeg cmc2 og den er jo plutselig noe helt annet igjen......
    fornøyd var jeg, og fortsatt er.
    B&W 802 D3 ht - B&W ​cmc2 - ADA TRINNOV TEQ 8 rcs - OPPO kilde - MAC MINI kilde - CLASSÉ ssp 800 DELTA - YAMAHA mx-A5000 - KLIPSCH surr - PARADIGM sub1*2stk - PARASOUND jc1 mono eff - WEISS dac/interface - PHILIPS tv - BENQ projector

Active alphamale sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    når vi først er inne på cmc2.
    er det andre her som har denne som er plaget med at fronttrekket henger løst på "ramma". min bølger seg hvis jeg tar det av og setter det på høykant over en viss tid, samt at hvis jeg trykker lett på det retter det seg ikke skikkelig ut.
    irriterende er det uansett og det skal vel strengt tatt ikke være sånn, eller?
    B&W 802 D3 ht - B&W ​cmc2 - ADA TRINNOV TEQ 8 rcs - OPPO kilde - MAC MINI kilde - CLASSÉ ssp 800 DELTA - YAMAHA mx-A5000 - KLIPSCH surr - PARADIGM sub1*2stk - PARASOUND jc1 mono eff - WEISS dac/interface - PHILIPS tv - BENQ projector

Side 157 av 218 FørsteFørste ... 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 153 154 155 156 157 158 159 160 161 167 177 187 197 207 217 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •