B&W klubben - Side 156

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 156 av 218 FørsteFørste ... 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 152 153 154 155 156 157 158 159 160 166 176 186 196 206 216 ... SisteSiste
Viser resultater 3,101 til 3,120 av 4355

Tråd: B&W klubben

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    hvordan spiller de monsterne sålangt hoppe's, fått spilt dem inn bittelitt ?

åssen effekt greier kjører du på de greiene? de krever vel noe kan jeg tenke meg. er noe nybegynner innen b&w selv, og finner sikkert svaret lenger bak her, men har bare lest meg fram til s. 110 i b&w tråden her sålangt, tra sin tid ;] men det er fabelaktig lesing! :-D

Gratulerer med HERLIGE høyttalere! :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper det kribler bra i kroppen, etter å få spilt noen dager.. så dem løsner litt skikkelig...?? 8)

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av garland
    hvordan spiller de monsterne sålangt hoppe's, fått spilt dem inn bittelitt ?

åssen effekt greier kjører du på de greiene? de krever vel noe kan jeg tenke meg. er noe nybegynner innen b&w selv, og finner sikkert svaret lenger bak her, men har bare lest meg fram til s. 110 i b&w tråden her sålangt, tra sin tid ;] men det er fabelaktig lesing! :-D

Gratulerer med HERLIGE høyttalere! :twisted:
    Takker.Det spiller rett og slett svinbra og jeg er veldig fornøyd selv om dem ikke er innspilt enda.
    Jeg gleder meg til neste dag igjen sånn at jeg kan spille på disse herlighetene,

Effekten jeg kjører på disse er ett par McIntosh mc501 monoblokker på 500w i 8 ohm per stk så her er det krefter nokk.

110 sier er en god del lesing, men det er morro å lese det når det er noe som interiserer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høy misunnelsesfaktor her. HoPPe`nde glad antar jeg?
    Gratulerer!

Newcomer ludokid sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg har pr dags dato følgende oppsett:

HK avr260
    effektforsterker??
    CM1 front (skal senere byttes ut til CM8/9)
    CMC senter
    og noen billigere Dynavoice bakhøytalere (blir erstattet av CM1)

Bakhøytalerene er kjøpt inn midlertidig for å kunne oppgradere fronter til CM9/CM8 og så sette CM1 bak.

Jeg vet at min lille HK avr260 ikke vil klare å styre CM8/9 noe særlig bra, så innkjøp av effektforsterker blir nødvendig, men hva slags mener dere?
    Har alltid hatt sansen for EC. mitt spm er da, hvordan vil en EC AW100 DMB 2x100W drive disse CM8/9 ? vil de være sterke nok? noen som har erfaring med det?

Har sansen for EC, men å kjøpe nytt blir uaktuelt for meg, da ny tv står også i kø vil helst ikke bruke stort mer enn 4000kr
    Drømmen blir å oppgradere frontene til noe større, men akkurat nå bor jeg i en leilighet, og CM1 spiller stort i min stue. Men vil helst ikke kjøpe inn en effektforsterker som må byttes ut når nye gulvhøytalere blir kjøpt inn, og de krever mer krefter.

Håper noen kan hjelpe meg
    Ustyr: Panasonic TX-P50VT30Y * NUC mediapc * REGA Planar 3 * Pro-Ject tube box II * Yamaha RX-A830 * Abrahamsen V4.0 UP * B&W CM1 S1 * B&W CMC * Dynavoice FX-4 * B&W ASW608

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du lytter vel noen timer om dagen nå, HoPPes

ludokid; Et par cm8 spenger jo ikke budsjettet helt, og en NAD på brukt'en til å dra disse burde det nok holde med 4000,- (jeg har ikke mye erfaring på forsterkere, men NAD er hvertfall ikke elendig).

Sikler veldig på cm9 eller cm8 selv om dagen, vet ikke helt hvor nødvendig det blir med de svære cm9 i stuen når jeg alikevel skal ha en kraftig 10" sub til å trykke bra utenom.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Takker.Det spiller rett og slett svinbra og jeg er veldig fornøyd selv om dem ikke er innspilt enda.
    Jeg gleder meg til neste dag igjen sånn at jeg kan spille på disse herlighetene,

Effekten jeg kjører på disse er ett par McIntosh mc501 monoblokker på 500w i 8 ohm per stk så her er det krefter nokk.

110 sier er en god del lesing, men det er morro å lese det når det er noe som interiserer.
    Grattis med flotte HT

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av garland
    ludokid; Et par cm8 spenger jo ikke budsjettet helt, og en NAD på brukt'en til å dra disse burde det nok holde med 4000,- (jeg har ikke mye erfaring på forsterkere, men NAD er hvertfall ikke elendig).
    Men NAD ser ikke særlig pene ut (utenom M serien) effektforsterkeren må ha WAF.
    Spm mitt gikk mer på hvor mye effekt burde jeg ha på CM8/CM9, vil 2x100w fra electrocompaniet være nok, eller vil det bli litt for lite ?

Hvis ikke AW100 dmb er godt nok, vil jeg heller gå mot Rotel eller Parasound mtp WAF. Skal stå i stua mi, så må se pent ut.
    Ustyr: Panasonic TX-P50VT30Y * NUC mediapc * REGA Planar 3 * Pro-Ject tube box II * Yamaha RX-A830 * Abrahamsen V4.0 UP * B&W CM1 S1 * B&W CMC * Dynavoice FX-4 * B&W ASW608

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Melder meg inn lovlig seint, da jeg har hatt B&W i godt over et år. Har pr dags dato et par CM9, en CMC2, en ASW610XP og 685 som bakhøyttalere. Drives av en Rotel RMB 1095.

Tidligere hadde jeg CM1 og jeg savner egentlig klangen (mine første ordentlige hifi ht). Det var jo selvfølgelig mindre trykk en CM9, men på f.eks. akustisk musikk var det helt magisk. Har gjenskapt det litt med Abrahamsen V3 og V6 (varmevarmevarme).

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AMKrok
    Melder meg inn lovlig seint, da jeg har hatt B&W i godt over et år. Har pr dags dato et par CM9, en CMC2, en ASW610XP og 685 som bakhøyttalere. Drives av en Rotel RMB 1095.

Tidligere hadde jeg CM1 og jeg savner egentlig klangen (mine første ordentlige hifi ht). Det var jo selvfølgelig mindre trykk en CM9, men på f.eks. akustisk musikk var det helt magisk. Har gjenskapt det litt med Abrahamsen V3 og V6 (varmevarmevarme).
    kanskje et idiot spm men hva er egentlig forskjellen mellom EC og Abrahamsen mtp elektronikk og firma ?

Kunne ikke vært mer enig mtp lyden fra CM1, håper ikke CM8/9 vil skuffe meg når den tid engang kommer

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kan du forklare litt om 610XP? Jeg har vært og lyttet litt på den på HIFIklubben her, men dem kan ikke så mye om den. 2x500watt effekt, først fikk jeg høre at det var en ekstra forsterker til å koble til en ekstra passiv sub, men det tror jeg er feil..

Vet du noe om hvordan den er kontra CM10 suben og PV1?
    Jeg skal ha en av dem ganske snart..
    Hvordan tror du CM8 er kontra 9, når man alikevel har en av disse 10"erne til å trykke med?

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Grattis med flotte HT
    Tusen takk, det er litt bilder på post 3096.
    Det gikk fort unna dette, plutselig står 802 her.

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Tusen takk, det er litt bilder på post 3096.
    Det gikk fort unna dette, plutselig står 802 her.
    Herregud, trodde det ikke gikk ann å bli så misunnelig!
    det må låte helt magisk!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CM9 har mye mer "brystkassebass", men CM8 er VELDIG gode høyttalere. Jeg var veldig i tvil om hvilke av de jeg skulle kjøpe. Bestemte meg for CM9, siden jeg ikke skulle bruke sub til musikk.

ASW610XP er samme sub som ASW10CM, bare i billigere finish. Den har én 500W-forsterker. Det er i hvertfall det B&W oppgir. Man kan vel finne billigere og bedre suber, men jeg ville at min skulle matche litt med resten, også er den veldig liten i tillegg. Selvfølgelig var det også et pluss at jeg fant en som var helt strøken på brukten

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CM9 har mye mer "brystkassebass", men CM8 er VELDIG gode høyttalere. Jeg var veldig i tvil om hvilke av de jeg skulle kjøpe. Bestemte meg for CM9, siden jeg ikke skulle bruke sub til musikk.

ASW610XP er samme sub som ASW10CM, bare i billigere finish. Den har én 500W-forsterker. Det er i hvertfall det B&W oppgir. Man kan vel finne billigere og bedre suber, men jeg ville at min skulle matche litt med resten, også er den veldig liten i tillegg. Selvfølgelig var det også et pluss at jeg fant en som var helt strøken på brukten

da mitt anlegg skulle brukes til både musikk og film med overbevisende tyngde valgte jeg cm9 og en syk syk sub.... skal du ha noe som brøler lakken av naboen's bil er den jeg har helt riktig :P ellers kjenner jeg ikke de små sub'ene da de aldri var aktuelle til mitt bruk men 2 10" er alltid bedre en en 12"... en annen ting er effekt på disse sub'ene for å kunne kontrollere bass lyd trengs det en god del krefter så en sub under 500 watt ville jeg holdt meg unna.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får vel melde meg inn jeg og. Har hatt B&W endel år nå og er veldig fornøyd. Faktisk er det mine første kvalitetshøyttalere, og de holder ennå.

Front: 605s2

Bak: 603s2

Senter: LCR600s3

Sub: SVS PB10

AVR: Harman Kardon AVR355

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TigerWho
    Får vel melde meg inn jeg og. Har hatt B&W endel år nå og er veldig fornøyd. Faktisk er det mine første kvalitetshøyttalere, og de holder ennå.
    velkommen skal du være
    godt å høre at dem holder enda var vel litt av tanken min og at jeg blåste til å fikk bygget et anlegg som er ment til å vare i mange år

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må få ønske mine B&W xt2 velkommen inn i stua! Sårt etterlengtet til dedikert jobbing i bakkanalene, og gjør jobben veldig overbevisende.

Filmer som Master & commander, Starwars sagaen (remasterd) og Jurassic park (remasterd) er en fryd å se/høre på da alle fem kanaler jobber så og si kontinuerlig med lyder. Stor wow faktor for folk uvitende av hvor gøy det er med hjemmekino!

Hviler på sofaen inntill tilhørende stativer er handlet:

Hilsen fornøyd B&W eier

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens!

Etter å ha vert borte fra hi-fi i 8 år har jeg nå gått til innkjøp av B&W cm8. Jeg kjører nå disse sammen med en nad c375 som jeg fikk meget billig av en kamerat som skulle oppgradere til Hjemmekino. Kilden er sonos med mye spotify spilling, kanskje ikke den beste kilden for god musikk?

Det jeg nå lurer på er om noen har erfaring med hvordan klangen i høyttalerne blir med CAMBRIDGE 840A VS NAD c375?? Kan nevnes at jeg synes høyttaleren har litt vell lys ”klang” når jeg drar på litt. Men kanskje ørene mine tilpasser seg dette på sikt Eventuelt andre forsterkere som folk har god erfaring med, kansje er NAD'n min er ett bra valg til disse cm8?

Er forøvrig meget fornøyd med disse flotte høyttalerene

8)

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 323i
    Hei folkens!

Etter å ha vert borte fra hi-fi i 8 år har jeg nå gått til innkjøp av B&W cm8. Jeg kjører nå disse sammen med en nad c375 som jeg fikk meget billig av en kamerat som skulle oppgradere til Hjemmekino. Kilden er sonos med mye spotify spilling, kanskje ikke den beste kilden for god musikk?

Det jeg nå lurer på er om noen har erfaring med hvordan klangen i høyttalerne blir med CAMBRIDGE 840A VS NAD c375?? Kan nevnes at jeg synes høyttaleren har litt vell lys ”klang” når jeg drar på litt. Men kanskje ørene mine tilpasser seg dette på sikt Eventuelt andre forsterkere som folk har god erfaring med, kansje er NAD'n min er ett bra valg til disse cm8?

Er forøvrig meget fornøyd med disse flotte høyttalerene

8)
    Hei

Kan varmt anbefale Cambridge Audio 840A v.2 til disse høyttalerne.
    Synes Cambridge og B&W CM-serie gjør seg meget godt sammen, låter veldig nøytralt og korrekt etter min mening. Synes ikke den blir lys/kvass/spiss i toppen. NAD farger lyden betydelig mer enn Cambridge og kan bli som du nevner noe lys/kvass/spiss i toppen/diskanten når man drar på litt.
    Skulle jo være mulig å få testet Cambridge forsterkeren på CM8 på nærmeste HFK og få testet dette ut selv, så får du hørt selv om det er noe som faller i smak. Du får ihverfall mye forsterker for pengene med 840A v.2 etter mitt syn.
    Kjøpte selv inn Cambridge 840-serie til mine CM8 og er meget fornøyd med kombinasjonen, vet det er flere på forumet her som også er fornøyd med dette oppsettet. En annen ting med 840 settet jeg også vil trekke fram er jo hvor enormt brukervennlig det er, det låter som sagt meget godt, forsterkeren kan brukes som effekt i surround oppsett, cd-spilleren er utrolig god og kan også brukes som DAC til andre kilder, som for eksempel SONOS eller Squeezebox.
    Synes settet er en "killer" for 17000,- totalt, eller kun 8500,- per stk!
    Ta deg en tur på HFK og få ordnet deg en demo!, lykke til !

Side 156 av 218 FørsteFørste ... 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 152 153 154 155 156 157 158 159 160 166 176 186 196 206 216 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •