B&W klubben - Side 153

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 153 av 218 FørsteFørste ... 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 149 150 151 152 153 154 155 156 157 163 173 183 193 203 213 ... SisteSiste
Viser resultater 3,041 til 3,060 av 4355

Tråd: B&W klubben

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Newcomer kamfjordmx sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gertost
    Wow det var jeg ikke klar over. Vet hva jeg Skal anbefale kompisen min

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

dac skal du ha :P

Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Har dette blitt rene DACtråden eller?

Fanken så mange like det ble da, var etterannet som skjedde her.
    hehe... blei kanskje litt mange innlegg om dac her .men bedre med innlegg enn utlegg

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kamfjordmx
    Wow det var jeg ikke klar over. Vet hva jeg Skal anbefale kompisen min

ja,du får anbefale ein "blind date" til han.hehe... har ein først investert i ein dyr dac,so er no hd2 ein rimelig oppgradering sånn sett

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ett par B&W cm7 på hånden nå som jeg er litt nysserrig på å teste ut også selge igjen etter en viss tid.
    Dem har noen riper under men strøkene ellers og dem ble kjøpt nye i januar 2010 for 14996. (som jeg aldri har sett dem ligge på)
    Det medfølger kvittering og orgemballasje.

Selger ønsker 7000 for disse og vil ikke gå ned en kr mer, er dem verdt 7000 når dem hadde en sluttsalgspris på 10396 og før det 12996.

Hva sier dere B&W venner?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående DAC bruk sammen med B&W høytalere kan jeg dele en erfaring som har opptatt meg en stund.
    Jeg hadde tidligere 602 og de var noen skikkelige gode allround høytalere som kunne gi hårreisende opplevelser (positivt) med jazz og alikevel gi skikkelig trøkk i heavy metal sjangeren.

Etter mange år ville jeg prøve 685 som fungerte ypperlig med jazz men absolutt ikke heavy
    Gikk over til CM8 for halvt år siden og der var det heller ikke mulig og lytte på heavy, ikke engang med alkohold innabords. Det skjærer i ørene.
    Men de spiller fantastisk på nær sagt allt annet:-D

Har brukt Cambridge DacMagic over denne tidsperiode og opplever den som nøytral og oppløst.
    Men fant ut at DAC bytte var eneste komponentet jeg hadde lyst og bytte ut.
    Etter mye undersøkelser har jeg nå funnet en DAC som gjør at heavy metal er morro på B&W.
    Nemlig Atoll DAC 100.

Hørte forskjell etter første minutt. Virker som den gjenngir lyd en halv oktav lavere en DacMagic og dermed høres ikke høytalerene skrikende ut.
    Den spiller også dypere og mer oppløst en DacMagic.
    Legger med en test av Atoll.
    6moons audio reviews: Atoll DAC100 V2

For de som vil ha litt mer trøkk, hifi følelse og tilkoplingsmuligheter annbefaler jeg virkelig denne DAC den skal jo til og med låte bedre etter 200 timer innspilling.

Newcomer FredrikTøns sin avatar
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva tror dere om Music Angel KT88 på DM685? -har fått tilbud om å bytte den i min Nad 355bee? Ville det være en god oppgradering?

Medlem siden
    May 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ett par B&W cm7 på hånden nå som jeg er litt nysserrig på å teste ut også selge igjen etter en viss tid.
    Dem har noen riper under men strøkene ellers og dem ble kjøpt nye i januar 2010 for 14996. (som jeg aldri har sett dem ligge på)
    Det medfølger kvittering og orgemballasje.

Selger ønsker 7000 for disse og vil ikke gå ned en kr mer, er dem verdt 7000 når dem hadde en sluttsalgspris på 10396 og før det 12996.

Hva sier dere B&W venner?
    Synes 7000,- var litt mye ja. kan heller ikke huske at de har kostet 14996..? og hva han har betalt er uvesntlig uansett. da han må ta hensyn til hva folk er villige til å gi, ikke hva han har betalt...

Medlem siden
    May 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ludoman
    Angående DAC bruk sammen med B&W høytalere kan jeg dele en erfaring som har opptatt meg en stund.
    Jeg hadde tidligere 602 og de var noen skikkelige gode allround høytalere som kunne gi hårreisende opplevelser (positivt) med jazz og alikevel gi skikkelig trøkk i heavy metal sjangeren.

Etter mange år ville jeg prøve 685 som fungerte ypperlig med jazz men absolutt ikke heavy
    Gikk over til CM8 for halvt år siden og der var det heller ikke mulig og lytte på heavy, ikke engang med alkohold innabords. Det skjærer i ørene.
    Men de spiller fantastisk på nær sagt allt annet:-D

Har brukt Cambridge DacMagic over denne tidsperiode og opplever den som nøytral og oppløst.
    Men fant ut at DAC bytte var eneste komponentet jeg hadde lyst og bytte ut.
    Etter mye undersøkelser har jeg nå funnet en DAC som gjør at heavy metal er morro på B&W.
    Nemlig Atoll DAC 100.

Hørte forskjell etter første minutt. Virker som den gjenngir lyd en halv oktav lavere en DacMagic og dermed høres ikke høytalerene skrikende ut.
    Den spiller også dypere og mer oppløst en DacMagic.
    Legger med en test av Atoll.
    6moons audio reviews: Atoll DAC100 V2

For de som vil ha litt mer trøkk, hifi følelse og tilkoplingsmuligheter annbefaler jeg virkelig denne DAC den skal jo til og med låte bedre etter 200 timer innspilling.
    en halv oktav ned høres ut som en god paring til CM

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det vel ikke slik at Cambridge har lagt inn hi-pass filter i D/A konverteren sin Men Cambridge låter vel litt flatere og mere nøytralt i bassen iforhold til mye annet.. Ønsker man litt mere morrofaktor nederst i bassen velger du komponenter som passer til det..

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Nå er det vel ikke slik at Cambridge har lagt inn hi-pass filter i D/A konverteren sin Men Cambridge låter vel litt flatere og mere nøytralt i bassen iforhold til mye annet.. Ønsker man litt mere morrofaktor nederst i bassen velger du komponenter som passer til det..
    Åssen går det med fantastiske oppsettet ditt? fått innspilt ferdig?

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kamfjordmx
    Synes 7000,- var litt mye ja. kan heller ikke huske at de har kostet 14996..? og hva han har betalt er uvesntlig uansett. da han må ta hensyn til hva folk er villige til å gi, ikke hva han har betalt...

Sikkert en selvskrevet kvittering.
    Sier jeg nei til den handelen kommer han garantert til å legge dem ut igjen til lavere pris.

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åssen går det med fantastiske oppsettet ditt? fått innspilt ferdig?
    Takk som spør, det meste er vel ferdig innspilt utenom DB-1, det låter helt greit
    Føler at systemet er ganske så komplett til både film og musikk, snuser jo litt på B&W HTM2 da og eventuell oppgradering av bakhøyttalere ( Martin Logan ElectroMotion FX2 ) ..og la oss ikke glemme 3D projektor. Det er alltid noe som kan bli bedre og alltid noe å bruke penga på :P

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    er selv på utkikk etter noen B&W høytallere. helst CM7/8 eller muligens DM683
    Har kjøpt meg en Rotel RCX-1500 fra Oslo Hifi Senter. dette er vel litt no-no produkt på ett forum som dette mtp "alt i ett" løsning. men syntes virkelig den leverte i forhold til mye annet i samme prisklasse når jeg var å hørte.

hva tenker folk om denne komboen? blir mest sansynlig noen brukte CM7.

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lorenz
    Hei!
    er selv på utkikk etter noen B&W høytallere. helst CM7/8 eller muligens DM683
    Har kjøpt meg en Rotel RCX-1500 fra Oslo Hifi Senter. dette er vel litt no-no produkt på ett forum som dette mtp "alt i ett" løsning. men syntes virkelig den leverte i forhold til mye annet i samme prisklasse når jeg var å hørte.

hva tenker folk om denne komboen? blir mest sansynlig noen brukte CM7.
    Rotel tilhører jo som kjent B&W Group LTD og er da ofte bra å kombinere med B&W høyttalere, du har da muligens en forsterker med noen begrensinger og da er nok CM7 det beste alternativet av de du har nevnt. Jeg vil også ha vurdert CM8 så du bør stikke å høre på de..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for raskt svar!. Prismessig bør jeg nok satse på CM7. men CM8 er det jeg har mest lyst på sett bort i fra lommeboka. men om det trengs mere kraft til denne enn cm7 å Rotel´n ikke klarer å henge med blir jo vitsen borte?.
    tror du jeg kan med forsterkeren til hifiklubben for å høre? burde vel ikke være noe problem det. er jo ikke elkjøp heller. hehe

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lorenz
    Takk for raskt svar!. Prismessig bør jeg nok satse på CM7. men CM8 er det jeg har mest lyst på sett bort i fra lommeboka. men om det trengs mere kraft til denne enn cm7 å Rotel´n ikke klarer å henge med blir jo vitsen borte?.
    tror du jeg kan med forsterkeren til hifiklubben for å høre? burde vel ikke være noe problem det. er jo ikke elkjøp heller. hehe
    Det er en som bor i Bærum som har ett par CM7 til salgs som jeg tenkte å kjøpe, men han skal ha litt mye syns jeg så jeg droppet det.
    Han har annonse på sentralen, jeg kan sende deg link til annonsen på PM hvis du ønsker det.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en som bor i Bærum som har ett par CM7 til salgs som jeg tenkte å kjøpe, men han skal ha litt mye syns jeg så jeg droppet det.
    Han har annonse på sentralen, jeg kan sende deg link til annonsen på PM hvis du ønsker det.
    Har sett på de CM7 som ligger der. men jeg er litt sær så tenkte å vente å se om det dukker om noen i sort høyglans eller hvit.
    ellers takk

Newcomer ifmusicreallymatters sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B&w Cdm1-se

Noen som har en formening om hva jeg kan få for disse? Er MEGET lite brukt, og er strøkne! Er superfornøyd med disse, men når stereo interessen melder sin annkomst igjen etter mange år, å pengeboka er litt tjukkere enn når man bodde hjemme hos mor å far, er det vel bare å innse at det finnes mye annet snacks fra B&W, som f.eks 805 Diamond!8)

Active alphamale sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er 805d bestilt, så er det bare å avvente.
    Ca 1 mnd leveringstid. men hva gjør vel det når man skal 2 uker på sjøen i arbeid.
    B&W 802 D3 ht - B&W ​cmc2 - ADA TRINNOV TEQ 8 rcs - OPPO kilde - MAC MINI kilde - CLASSÉ ssp 800 DELTA - YAMAHA mx-A5000 - KLIPSCH surr - PARADIGM sub1*2stk - PARASOUND jc1 mono eff - WEISS dac/interface - PHILIPS tv - BENQ projector

Side 153 av 218 FørsteFørste ... 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 149 150 151 152 153 154 155 156 157 163 173 183 193 203 213 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •