B&W klubben - Side 152

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 152 av 218 FørsteFørste ... 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 148 149 150 151 152 153 154 155 156 162 172 182 192 202 212 ... SisteSiste
Viser resultater 3,021 til 3,040 av 4355

Tråd: B&W klubben

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

forsterkeri til CM9

hei vurderer å kjøpe CM9 men lurer på hva slags forsterker jeg burde velge til denne høytaleren.

takk for alle svar

Newcomer kamfjordmx sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gertost
    Høres ut som eit bra kjøp.Savner allerede mine 604s3 som eg solgte for ein uke siden til ein kompis :cry: Har 683 nå,men det var noe med lyden til 604s3 som eg likte
    tror du kommer til å bli like fornøyd med dm683. bare vent skjer noe magisk med de etter rundt 200 timer. kan være lurt å pare de med en litt oppløst elektronik. Van Den Hul er heller ingen dum partner

Medlem siden
    May 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nopita
    er det noen som vet hvordan Hegel (nærmere bestemt H1mk4) er som match mot B&W CM9?

Er det noen som har noen preferanser med CM8 MOT CM9, hva er det åpenbare forskjellene bortsett fra størrelsen? jeg har i dag stativ høytalere men savner litt bass og hører utrolig mye skryt om fst mellomtonen til B&W.

takk for svar
    Hvis det er bass du er ute etter er kanskje ikke cm serie det du bør satse på. missforstå meg rett. de er utrolig engasjerende og vell så oppløste. men kanskje litt tørre? hvertfall etter min mening. har selv dm 683 og kjennskap til cm serie og vill vell si at melomtonemessig er de ganske nærme hverandre. men 683 er noe mørkere i lyden og mere "allround" (les: ikke dårligere i den forstand). koster noe mindre også. et annet godt alternativ (kanskje det beste?) er å ta en titt på den noe eldre 700 serien. et godt eksempel 703. disse er vell noe av det bedre B & W har laget med årene og havner på en prislapp midt mellom Cm9 Og Dm 683 om du kjøper de brukt. en høytaler jeg selv skal jakte på når jeg har fått Hegel i hus og oppgraderingspøkelset igjen stikker nesa innom

MVH

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kamfjordmx
    tror du kommer til å bli like fornøyd med dm683. bare vent skjer noe magisk med de etter rundt 200 timer. kan være lurt å pare de med en litt oppløst elektronik. Van Den Hul er heller ingen dum partner

Heisann Virker som 604ene gir litt varmere og fyldigere lyd.Og 683ene mere crispy og detaljert/realistisk.Men eg må innrøme at eg synest at 683ene låter bedre enn 604ene nå.Har også investert i ein Hegel HD20.Den har eg koblet direkte i effektforsterkeren (vincent sp-331) da den inneholder forforsterker i tilleg til dac :-D Ifølge ein i hegel,so ville eg få best lyd om den ble koblet rett i effektforsterkeren.Sio da går mest i tokanals riks tv og spotify/wimp fra pcen so synest eg det fungerer bra,og når eg skal sjå film,so kobler eg berre effekten tilbake til recieveren synest 683ene fikk eit bra løft med hd20en

Medlem siden
    May 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann Virker som 604ene gir litt varmere og fyldigere lyd.Og 683ene mere crispy og detaljert/realistisk.Men eg må innrøme at eg synest at 683ene låter bedre enn 604ene nå.Har også investert i ein Hegel HD20.Den har eg koblet direkte i effektforsterkeren (vincent sp-331) da den inneholder forforsterker i tilleg til dac :-D Ifølge ein i hegel,so ville eg få best lyd om den ble koblet rett i effektforsterkeren.Sio da går mest i tokanals riks tv og spotify/wimp fra pcen so synest eg det fungerer bra,og når eg skal sjå film,so kobler eg berre effekten tilbake til recieveren synest 683ene fikk eit bra løft med hd20en
    Dette høres lovende ut. har selv nettop anskaffet meg en Hegel HD10. og mer Hegel kommer nesten så jeg angrer på at jeg ikke kjøpte HD20 med en gang.. :P men fikk et ganske så bra løft jeg også. meget gode dac'er. begrensningene mine ligger i at jeg nettop har solgt unna kinoen og sitter fortsatt igjen med reciveren til å drive frontene. men denne ligger for salg nå,
    og det blir vell enten en P4A med effekttrinn eller en H200 litt etter hva som havner på markedet og pris. vurderte Nad m3. men har fått så godt intrykk av Hegel nå. så blir spennende å prøve. har fått intrykk av at de parer godt med det meste ..hvertfall butikk høyttalere

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres lovende ut. har selv nettop anskaffet meg en Hegel HD10. og mer Hegel kommer nesten så jeg angrer på at jeg ikke kjøpte HD20 med en gang.. :P men fikk et ganske så bra løft jeg også. meget gode dac'er. begrensningene mine ligger i at jeg nettop har solgt unna kinoen og sitter fortsatt igjen med reciveren til å drive frontene. men denne ligger for salg nå,
    og det blir vell enten en P4A med effekttrinn eller en H200 litt etter hva som havner på markedet og pris. vurderte Nad m3. men har fått så godt intrykk av Hegel nå. så blir spennende å prøve. har fått intrykk av at de parer godt med det meste ..hvertfall butikk høyttalere
    Etter det eg har forstått så er det vel coaxial 1 inngangen som skal gi størst forskjell lydmessig mellom hd20 og hd10.Elllers trur eg dei skal vere ganskje like.Men eg har lest at hd10 blir enda bedre om du kobler til ein hegel HD2.Altso usb fra pc til hd2 og så coaxial fra hd2 til hd10

Fordelen med hd20 er vel at den kan fungere som forforsterker.i mitt tilfelle so har eg nå topp lyd i stereo og surround da eg kan bytte mellom hd20 og reciever.Alt ettersom :-D

Må seie at eg hadde 683ane i eit lite rom.Det gav lite bass og dei fekk ikkje nok rom/luft.Men i stua.fyttigfrisen.Skikkelig djupbass

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter det eg har forstått så er det vel coaxial 1 inngangen som skal gi størst forskjell lydmessig mellom hd20 og hd10.Elllers trur eg dei skal vere ganskje like.Men eg har lest at hd10 blir enda bedre om du kobler til ein hegel HD2.Altso usb fra pc til hd2 og så coaxial fra hd2 til hd10

Fordelen med hd20 er vel at den kan fungere som forforsterker.i mitt tilfelle so har eg nå topp lyd i stereo og surround da eg kan bytte mellom hd20 og reciever.Alt ettersom :-D

Må seie at eg hadde 683ane i eit lite rom.Det gav lite bass og dei fekk ikkje nok rom/luft.Men i stua.fyttigfrisen.Skikkelig djupbass
    Blei visst ein hegel HD2 på meg.Vil ha full utbytte av hd20 og coaxial1.så da blir det usb til hd2 og så coaxial tilhd20 :-D

Medlem siden
    May 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Morsomt å høre, for jeg har netopp opplevd det samme hos meg. da jeg har kvittet meg med kino oppsett. da fikk jeg mer plass til å flytte rundt på 683'ene. flyttet de lenger fra hverandre, lenger fra bakveggen og mer "toe inn". fikk rett og slett helt nye høyttalere! men det hjalp nå også veldig med HD10 da. må si jeg er fornøyd med usb dac i HD10. så blir nok den jeg bruker en stund til. men får se.. kanskje det blir en HD2 i tillegg en gang?? og HD20 er jo helt klart drømmen

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morsomt å høre, for jeg har netopp opplevd det samme hos meg. da jeg har kvittet meg med kino oppsett. da fikk jeg mer plass til å flytte rundt på 683'ene. flyttet de lenger fra hverandre, lenger fra bakveggen og mer "toe inn". fikk rett og slett helt nye høyttalere! men det hjalp nå også veldig med HD10 da. må si jeg er fornøyd med usb dac i HD10. så blir nok den jeg bruker en stund til. men får se.. kanskje det blir en HD2 i tillegg en gang?? og HD20 er jo helt klart drømmen
    hadde eg først hadt HD10,so hadde eg kanskje heller innvestert i ein hd2 ein eller annan gang,og heller bytta ut når det kommer noe enda bedre enn hd20 :-D Hegel har vel sikkert godsaker på lur Hd10 og hd2 sammen skal jo vere ein veldig bra kombinasjon.Fikk min hd2 igår (bra leveringstid hjå soundgarden ),men har ikkje fått testa so mykje enda.Er snylta forkjøla,so då er ikkje topplokket heilt med hehe

Har du 683ane langt ut fra bakvegg? Eg tok å flytta deil litt lengre ut idag,ca 26 ifra bakvegg og litt toe inn.Dei har stått rett frem til nå.Men har testa før med 604ane at toe inn kan ha noe for seg.Har ikkje mulighet å ha dei so langt ute på gulvet.Har ein sofa som komer i veien :cry:

Når eg hadde dei i da altfor lite rommet,so merka eg at når eg testa dei langt ute på gulvet,so blei lydbildet mykje større og åpnere.Men sio rommet var for lite,so fekk dei ikkje Pusta hehe Heilt noke anna no.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ps: Har du i skummgummiproppen? Når eg hadde 604ane i stua,so hadde eg i proppen.Synest det ble renere bass,og ikkje so brumlete 8)

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her som vet hva CM7 er verdt?

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Noen her som vet hva CM7 er verdt?
    De kostet vel 13k. Men mtp at man kan få nye(restlager) for 8k eller 9k er vel noe rundt 6k en fornuftig pris.

Geir Arne

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=ganilsen
    Vinneren her er soleklar. På tross av litt tynnere mellomtone og midbass gjør Cambridge alt annet så mye bedre enn Primare. Jeg tør påstå at dette er en meget god match. Tar man med prisen i regnestykket er Cambridge enda mer utrolig. Rett og slett et godt kjøp.

Men husk at dette er en høyst subjektiv test. Dette er hva jeg foretrekker, ikke nødvendigvis hva allmenheten mener er "riktig". Jeg har for liten erfaring med CM9 i mitt rom til å hardnakket påstå at dette er fasit. Men jeg kjenner Primare godt, så motsettningene tror jeg er relativt godt definert.
    Geir Arne[/QUOTE]

Hei

Fin test du har gjennomført, og meget interessant lesing.
    Overraskendes at du kårer Cambridge som "vinneren" her, men det er som du sier, Cambridge forsterkeren koster "kun" 8500,- , så man får utrolig mye for pengene. Sitter fremdeles og vurderer 840A/840C settet, er så fram og tilbake, greier ikke helt å bestemme meg. Synes du at 840A var kraftig nok til CM9?, slik jeg husker det holder den godt til moderat høyt volum, ligger akkurat i grenseland synes jeg. Tror nok at CM8 gjør seg bedre på 840A enn CM9.
    840-serien til Cambridge er liksom settet jeg alltid har ønsket meg, men alltid blitt valgt bort i siste liten av en eller annen grunn, og har angret hver gang.
    Hadde effektforsterkeren 840W vært å oppdrive enda hadde jeg nok slått til på Cambridge, 840C/840A/840W hadde vært noe, da hadde man ihvertfall ikke hatt mangel på krefter. Er vell det som har holdt tilbake, følelsen av at 840A har akuratt nok med krefter, alltid greit med følelsen av å ha litt overskudd med krefter. Klangen og hvordan de ellers matcher sammen med B&W CM-serie er helt upåklagelig, låter knall. Men, der er jo en grense for hva man kan forvente av en forsterker som kun koster 8500.kr også, Cambridge forsterkeren leverer allerede langt over hva prisen skulle tilsi.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syntes den var den beste matchen til CM9, sammenlignet med Primare. Primare settet er dog kraftigere, men jeg følte 840A var mer enn kapabel for CM9. På mine AP derimot ble resultatet snudd, som forventet.

CM9 har i utgangspunktet begrensinger nedover, og man kan nok få litt strammere bass, og noe mer midbass med heftigere forsterker. Men da syntes jeg det begynner å koste mer enn det smaker om man tar systemet pris i betraktning.

Geir Arne

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Jeg syntes den var den beste matchen til CM9, sammenlignet med Primare. Primare settet er dog kraftigere, men jeg følte 840A var mer enn kapabel for CM9. På mine AP derimot ble resultatet snudd, som forventet.

CM9 har i utgangspunktet begrensinger nedover, og man kan nok få litt strammere bass, og noe mer midbass med heftigere forsterker. Men da syntes jeg det begynner å koste mer enn det smaker om man tar systemet pris i betraktning.

Geir Arne
    Hei

Enig i det meste av det du skriver. Er det noe jeg har å utsette på CM9 må det være bassen. Gjør at jeg til tider savner B&W 605s2. Bassen er jo til stede, og kommer godt fram på gode innspillinger/cd'er, men er alikavell litt for snill.
    Begynner å savne litt av "morrofaktoren" som jeg syntes B&W 600-serie innehar endel mer av. Dypere bass og mer snerten mellombass.
    På enkelte sjangre føler jeg CM9 faller litt gjennom, typisk på musikk med bass. Har du noen erfaring med Cambridge/Dali?
    Av og til har jeg nesten lyst å kjøpe Dali Concept 8/10 og Cambridge/NAD stereo sett, kun for å få bass/midbass som slår deg i brystkassen.
    Trenger på ingen måte å spille bedre enn CM9, kun reinspikka morrofaktor som får rap/R&B/techno til å høres ut slik det skal.

Medlem siden
    May 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ps: Har du i skummgummiproppen? Når eg hadde 604ane i stua,so hadde eg i proppen.Synest det ble renere bass,og ikkje so brumlete 8)
    det aller fleste høyttalere trenger jo litt pusterom og BW er intet unntak. men det jeg opplever er at bw modeler med port forran ikke trenger like mye plass bak som andre høyttalere med port bak.. problemet da er at med port forran blir det litt feil med tanke på at når elementet slår inn, flytter den luft fremover. og ikke bakover i takt med elementet.
    de aller fleste bw jeg har har hørt ønsker også godt med mellomrom fra hverandre og en god del "toe-inn". som er stikk motsatt av en f.eks. Dali Mentor, som helst vill stå nærmere hverandre, peke rett frem og et stykke ut fra veggen.
    det viktigste er jo å prøve seg frem til hva en selv liker best og ikke høre på sånne dumme bedrevitere (..som meg selv :P) som forteller deg hva du skal like og ikke like

Når det gjelder dac. mener du da at hd2 har en bedre 'usb til analog' del en hd10? kunne vert spennende å prøve hvis så er tilfelle

Ps. Ja. bruker proppene. men bare ringen. tetter ikke hele hulllet. er den tingen som fjernet mest "murrombass" hos meg. Geniale!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det aller fleste høyttalere trenger jo litt pusterom og BW er intet unntak. men det jeg opplever er at bw modeler med port forran ikke trenger like mye plass bak som andre høyttalere med port bak.. problemet da er at med port forran blir det litt feil med tanke på at når elementet slår inn, flytter den luft fremover. og ikke bakover i takt med elementet.
    de aller fleste bw jeg har har hørt ønsker også godt med mellomrom fra hverandre og en god del "toe-inn". som er stikk motsatt av en f.eks. Dali Mentor, som helst vill stå nærmere hverandre, peke rett frem og et stykke ut fra veggen.
    det viktigste er jo å prøve seg frem til hva en selv liker best og ikke høre på sånne dumme bedrevitere (..som meg selv :P) som forteller deg hva du skal like og ikke like

Når det gjelder dac. mener du da at hd2 har en bedre 'usb til analog' del en hd10? kunne vert spennende å prøve hvis så er tilfelle

Ps. Ja. bruker proppene. men bare ringen. tetter ikke hele hulllet. er den tingen som fjernet mest "murrombass" hos meg. Geniale!
    hehe ja du har nok rett der.Er jo en selv som skal bruke anlegget og nyte lyden 8) Merker selv at det er av og til litt for lett å gjere slik som andre synest er best her på avforum eller gå seg blind i kva hifi magasiner mener.Og da kan det jo i noen tilfeller bli heilt feil men er jo selvasgt fint å få råd og tips/veiledning.er ikkje berre berre detta hifi universet

Angående hd2,so leste eg i ein test at hd2 skulle ha bedre usb del enn hd10 eller noe slikt (meiner det var lyd og bilde ).Var vel angående jitter og slikt.Og at hd10 låt enda bedre med hd2 tilkoblet.Usb fra pc til hd2 og så via coaxial til hd10.Men dette var no eit hifimagasin sin meining.er ikkje sikkert det er merkbart bedre enn kun hd10

har jo selv skaffet hd2 for å få brukt coaxial inngangen på hd20,som visstnok skal vere best lydmessig av inngangene.Og for også å få ein ekstra runde med hegels jitter reduksjon.Men godt mulig at det er mikroskopiske forskjeller og at det er penger ut vinduet.men har ikkje fått testa so mykje enda,da eg er forkjøla og i tillegg har svigers på besøk :-| satser på at eg får spilt litt i helga

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dette blitt rene DACtråden eller?

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fanken så mange like det ble da, var etterannet som skjedde her.

Side 152 av 218 FørsteFørste ... 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 148 149 150 151 152 153 154 155 156 162 172 182 192 202 212 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •