B&W klubben - Side 151

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 151 av 218 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 147 148 149 150 151 152 153 154 155 161 171 181 191 201 211 ... SisteSiste
Viser resultater 3,001 til 3,020 av 4355

Tråd: B&W klubben

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Heisann!

Hva tror dere ville vere best for b&w cmc2.Koblet til vincent sp 996 125 watt monoforsterker eller rett i pioneer lx81 som er 7x140 watt? :-D

PS:frontene 683 er tilkoblet egen effektforsterker ( vincent sp 331)

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gertost
    Heisann!

Hva tror dere ville vere best for b&w cmc2.Koblet til vincent sp 996 125 watt monoforsterker eller rett i pioneer lx81 som er 7x140 watt? :-D

PS:frontene 683 er tilkoblet egen effektforsterker ( vincent sp 331)
    tror jeg hadde gått for vincent på senter også.. da avlaster du receiveren også, så den har mer krefter til resten av ht så tror jeg kanskje vincenten har litt mer og gi senteren din, som trenger endel strøm

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Christian
    tror jeg hadde gått for vincent på senter også.. da avlaster du receiveren også, så den har mer krefter til resten av ht så tror jeg kanskje vincenten har litt mer og gi senteren din, som trenger endel strøm

Takker for svar :-D

Da trur eg det blir vincent foran å bruke pioeen

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gertost
    Takker for svar :-D

Da trur eg det blir vincent foran å bruke pioeen
    det er nok ikke dumt, da har pioneeren masse guffe til rsten hvrtfall

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Sitat Opprinnelig postet av tore_v1
    Jeg har ikke hørt de, men jeg har "tafset" på de og snakket en del med B&W sin representant i Norge om de. De er geniale hjemmekinohøyttalere med utvidet dynamikk. Skal du kjøre kun hjemmekino ville jeg absolutt vurdert CT7-serien. Om du skal ha et kombinert anlegg hvor musikk er vel så viktig ville jeg kanskje sett på CM-serien som vel så god.

CT skal ideelt sett bygges inn i veggen som en wall-around høyttaler. Du ser eksempler på dette på bilder inne på sidene til B&W.

-Tore
    (Tidligere ansatt på HFK Trondheim med mye ansvar for prosjektering)
    Hei og takk for svar. Jeg syntes de virker interessante. Skal bak et lydtransparent lerret samt at det er en dedikert kino (se byggeblogen min). Skal ha baffle wall så jeg tror nok kanskje de kommer til sin rett hos meg. Men hadde vært interessant om det var noen som har noen erfaringer med disse. Men det kan se ut for at det ikke er noen i Norge som har det.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ser det ut som at det blir mere B&W på meg da jeg kom over ett tilbud på
    B&W DM604s3,DM602s3 og ASW600 sub til 7000kr og alt er strøkent.
    Dette kommer til neste uke da selger ikke er hjemme.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Da ser det ut som at det blir mere B&W på meg da jeg kom over ett tilbud på
    B&W DM604s3,DM602s3 og ASW600 sub til 7000kr og alt er strøkent.
    Dette kommer til neste uke da selger ikke er hjemme.

Høres ut som eit bra kjøp.Savner allerede mine 604s3 som eg solgte for ein uke siden til ein kompis :cry: Har 683 nå,men det var noe med lyden til 604s3 som eg likte

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

cm9

ønsker å kjøpe b&w cm9, har noen et par de vil kvitte seg med så ta kontakt på pm eller: 45519789

michael@nuth.no

Newcomer Shake sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nye B&w høyttalere

Har nå solgt mine CM1 høyttalere og vil prøve meg på noen gulvstående modeller. Blir nok B&W denne gangen og. Hadde egentlig bestemt meg for å finne noen brukte CM7, men er nå litt usikker. Har for tiden en harman kardon avr 355 som blir for liten for desse,så vurderer litt eldre b&w gulvstående modeller. Noen tips? Noen her som har cm7 og tips til forsterker til desse?

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shake
    Har nå solgt mine CM1 høyttalere og vil prøve meg på noen gulvstående modeller. Blir nok B&W denne gangen og. Hadde egentlig bestemt meg for å finne noen brukte CM7, men er nå litt usikker. Har for tiden en harman kardon avr 355 som blir for liten for desse,så vurderer litt eldre b&w gulvstående modeller. Noen tips? Noen her som har cm7 og tips til forsterker til desse?
    Tror ikke nødvendigvis at en H/K 355 er for liten for CM7. Tror det kan være en god match.

Geir Arne

Newcomer Shake sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Tror ikke nødvendigvis at en H/K 355 er for liten for CM7. Tror det kan være en god match.

Geir Arne

Går jo an med et effekttrinn om nødvendig. Kribler i fingrene etter nye høyttalere nå som de gamle er solgt, men finner fint lite på bruktmarkedet.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Har Cambridge oppsettet kommet i hus?
    Du må gi en tilbakemelding når du har fått noen inntrykk.
    Hei igjen.

Har tatt litt tid dette, men nå har jeg sammenlignet litt. Har da sammenlignet komboen Cambridge 840A/840C mot Primare SP32/A307 via respektive digitainnganger, rett fra PCen. Altså stereo mot kino. Primare lover dog utsøkt kvalitet også i stereo, og med en prislapp tre ganger høyere enn Cambridge burde Primare holde følge. I første omgang er dette utført på CM9, men skal prøve å verifisere på APene for se om resultatet blir det samme.

Jeg startet med Cambridge. Britisk med britisk er ofte en slager, også her kan jeg meddele. CM9 er ikke min favoritthøyttaer, ikke engang i prisklassen, men jeg skal prøve å meddele litt hvordan de to settene drar CM9 i hver sin rettning. Det ble også et par aha-opplevelser under denne "testen". 840A virker det som har litt av de samme "negative" sidene som CM9 har. Dvs litt svak mellombass. Her er Primare merkbart bedre og "raskere". Jeg aner at bedre dempefaktor er det som gjør at jeg foretrekker Primare i dette området. Tas prisen med i betraktning må dette nesten kunne kreves mener jeg. Også oppover i nedre mellomtone syntes jeg Primare har mer kontroll og mer farge/karakter/volum(i mangel på et bedre uttrykk). Mellomtonen er ganske lik på Primare og Cambridge, men sistnevnte er litt mer utagerende oppover(i positiv forstand). Det merkelig her var at Cambridge virket mer luftig i toppen på gode innspillinger, men likevel mindre avslørende på de dårlige. En kjempebragd spør du meg. Om dette skyldes at den ruller av i toppen(6-7khz<), og lurer meg litt, samtidig som den har en heving i precense området eller rett og slett bare har mindre forvrengning i mellomtonen og opp aner jeg ikke. Men det fungerer utmerket på CM9!

Cambridge er også noe mer fyldig i bunn. Det virker som om det er med driv i 840en, på tross av at jeg foretrakk midbassen med Primare. CM9 er ganske stanhaftig i bunnen. Dårlige innspillinger låter absolutt dritt i bassen. Absolutt alt driv forsvinner om det ikke er noe av det på innspillingen. Noen raske tester på basstung musikk som Trentemøller eller Røyksopp viser at begge komboene banker ut bass når det er på skiva. Dette begrenser høyttalerne litt i mine øyne, selv om det ikke akkurat er feil.

Vinneren her er soleklar. På tross av litt tynnere mellomtone og midbass gjør Cambridge alt annet så mye bedre enn Primare. Jeg tør påstå at dette er en meget god match. Tar man med prisen i regnestykket er Cambridge enda mer utrolig. Rett og slett et godt kjøp.

Men husk at dette er en høyst subjektiv test. Dette er hva jeg foretrekker, ikke nødvendigvis hva allmenheten mener er "riktig". Jeg har for liten erfaring med CM9 i mitt rom til å hardnakket påstå at dette er fasit. Men jeg kjenner Primare godt, så motsettningene tror jeg er relativt godt definert.

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Er det noen her som vet hva de gummiknottene som holder grillen på plass på B&W høytalere heter ? de er begynt å morkne å HFK skulle ha 58kr STK, så jeg tenker de må være noe billigere på ebay eller noe slik

forrøvrig B&W 604S3 jeg skal bytte på.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det noen som vet hvordan Hegel (nærmere bestemt H1mk4) er som match mot B&W CM9?

Er det noen som har noen preferanser med CM8 MOT CM9, hva er det åpenbare forskjellene bortsett fra størrelsen? jeg har i dag stativ høytalere men savner litt bass og hører utrolig mye skryt om fst mellomtonen til B&W.

takk for svar

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nopita
    er det noen som vet hvordan Hegel (nærmere bestemt H1mk4) er som match mot B&W CM9?

Er det noen som har noen preferanser med CM8 MOT CM9, hva er det åpenbare forskjellene bortsett fra størrelsen? jeg har i dag stativ høytalere men savner litt bass og hører utrolig mye skryt om fst mellomtonen til B&W.

takk for svar
    vil nok tro forskjellen er i mengde lyd jeg for min del digger mine cm9 i kombo med en sub, et must spør du meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

F113

da var endelig fathom 113 på plass i stua etter mye venting... skal nå bruke helga på lytting for å finne innstillingene gleder meg! første inntrykk er massiv kontroll helt fra kjelleren naboen lurte på hva jeg dreiv med når jeg kjørte kalibreringen på den....

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var litt gavmild idag og kjøpte gave til mine kjære 803.
    Nemlig Soundcare spikers

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nugstarr
    Noen som har noe kjennskap til disse og om de er noe å ha i en hjemmekino?
    Jeg snuser selv på disse om jeg får solgt min nåværende kino. Ser unektelig spennende ut.

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Var litt gavmild idag og kjøpte gave til mine kjære 803.
    Nemlig Soundcare spikers
    hva er forskjellen mellom de der og de som følger med (ivertfall cm9'ene)

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cr1sto8a11
    hva er forskjellen mellom de der og de som følger med (ivertfall cm9'ene)
    Jeg kan si forskjellen om en til to uker da min forforsterker er på overhalling for å få eksagt svar, så nå bruker jeg en Nad 320bee som forforsterker.

Side 151 av 218 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 147 148 149 150 151 152 153 154 155 161 171 181 191 201 211 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •