B&W klubben - Side 150

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 150 av 218 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 146 147 148 149 150 151 152 153 154 160 170 180 190 200 210 ... SisteSiste
Viser resultater 2,981 til 3,000 av 4355

Tråd: B&W klubben

Newcomer babylondrifter sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

BW 804 og QUAD effekt, pre forslag?

Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Hei

Tenkte jeg skulle starte en tråd for oss med B&W høytalere. Der vi kan legge ut erfaringer med høytalerene og hva det passer i lag med.

Det jeg lurer på er hva dere andre der ute parrer deres B&W høytalere med? Og kabler ikke minst.

Har selv B&W 685, Nad C372, og Marantz SA7001. Noe jeg er utrolig fornøyd med.

Hva har du?

Arcam Alpha9 transport - ps3,xbox og windows pc jeg har tenkt [ spandere en Hegel dac p[, kanskje noe annet.
    2stk QUAD 405mk2 oppgradert av net-audio.co.uk til 2stk 1x200watts monoblokker med mk3 circuitry og up2date komponenter, kabler osv.
    BW 804 matrix pre-nautilus modellen.

Lurte paa om noen av dere BW experter har eksperimentert med aa bytte innvendig wiring i speakerne, mellom elementene og om det stemmer at noen har byttet ut elementet som sitter under kevlar-elementet kan gi en upgrade, og is[fall hvilket fabrikat har dere benyttet? Silver Signature er jo krem modeler, men jeg har ikke nok kunnskap til aa si om aa bytte all innvending wiring til silver.

Beklager, dette burde vel v're lagt i en ny traad. noob, sorry!

Det store sp;rsm[let jeg ;nsker r[d fra dere om er en passende pre amp til QUAD og BW, transparent lydende pre har flere nevnt, da gjerne tube-preamp. Leste om en som endte med en Holfi til 18tusen Danske kroner, en anbefalte meg GO Chinese og handle Xindak 3200mk2 tube preampen deres som er basert paa Marantz 7series circuitry og videreutviklet videre siden de har laget en mk2 hos Xindak av denne ampen ogsaa.
    Det er hvertfall mye for pengene der, men jeg er aapen for alle forslag naar det gjelder en pre som PASSER sammen med BW 804 og QUAD effekttrinn.

Active raeggis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg melder meg inn i klubben.
    Har byttet ut fra Klipsch KLF-30 og KLF-C7 til B&W DM683 Fronthøyttalere
    B&W HTM61 Senterhøyttaler
    B&W DM686 Bakhøyttalere
    Disse blir foret med Yamaha RX-V3800 i biamp

Newcomer RODA sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen flere bilder

Legger ved noen flere av bildene mine av CM9

Først noen detaljer:

Vedlegg 81929

Vedlegg 81930

Vedlegg 81931

Vedlegg 81932

Ops, det ble smått... Hvordan fikser jeg det?

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RODA
    Legger ved noen flere av bildene mine av CM9

Først noen detaljer:

Vedlegg 81929

Vedlegg 81930

Vedlegg 81931

Vedlegg 81932

Ops, det ble smått... Hvordan fikser jeg det?
    Ble ikke smått de. Trykker jeg på de er de store Meget flotte biler av høyttalerne dine.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er NAD M3'en på plass... Må si Pioneer LX73 sin analog del og stereobit er fantastisk, til å være en reciver.. Fordi dette spiller vannvittig . Kanskje litt for "varmt", men duverden så ørevennlig .

Hel urelaistisk å vite at ejg besitter 2 så gode anlegg som nå...... Skal si basillen begynner å formere seg :P. hehe.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Da er NAD M3'en på plass... Må si Pioneer LX73 sin analog del og stereobit er fantastisk, til å være en reciver.. Fordi dette spiller vannvittig . Kanskje litt for "varmt", men duverden så ørevennlig .

Hel urelaistisk å vite at ejg besitter 2 så gode anlegg som nå...... Skal si basillen begynner å formere seg :P. hehe.

Vi sier ikke neitakk til bilder.

Newcomer RODA sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ops, da var CM9 solgt og 805s kjøpt ....

Byttet innen merket, her noen bilder 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor stor forsterker bør jeg ha på CM9?? Vurderer å kjøpe disse i stereo oppsett. Nad som er å annbefale?

Newcomer RODA sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cv-dan
    Hvor stor forsterker bør jeg ha på CM9?? Vurderer å kjøpe disse i stereo oppsett. Nad som er å annbefale?
    Jeg har kjørt dem med Naim NaitXS (60w), Hegel H100, Audionet SAM V2 (110w) og Trafomatic integrert rørsak (40w) med godt resultat.

Skal du spille høyt og mye bass i stort rom ville jeg prøvd en transistorforsterker rundt 100w.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nad M3

Kjører selv med NAD M3 og er du allerede fornøyd med NAD'en du har så er det jo bare å kjøre på. Den har alt som trenges av krefter og har et tonn av detaljer uten at det blir for tynt i bunnen spør du meg. Eneste andre jeg har parret de med er Pioneer VSK.LX-53(surroundreceiver), og det kunne ikke måle seg på noen av punktene mot NAD! Hvilken pris tenker du da??

Newcomer lifoidua sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor får man ikke kjøpt sw fra b&w i samme farger som resten av cm serien?
    fant ett bilde.
    Vedlegg 82380

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HifFi Klubben har nok bare sort som lagervare, da de selger relativt små kvantum av subber i denne prisklassen. De kan sikkert skaffe subben fra produsent i annen farge, men da til flere ukers leveringstid.

Newcomer lifoidua sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var inn på b&w`s webside og det var lite valg i farger på sw. synd, da jeg hadde kjøpt om den fantes i wenge. men var litt rart da den er farget på bildet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 88Surround88
    Kjører selv med NAD M3 og er du allerede fornøyd med NAD'en du har så er det jo bare å kjøre på. Den har alt som trenges av krefter og har et tonn av detaljer uten at det blir for tynt i bunnen spør du meg. Eneste andre jeg har parret de med er Pioneer VSK.LX-53(surroundreceiver), og det kunne ikke måle seg på noen av punktene mot NAD! Hvilken pris tenker du da??
    Nei jeg vet ikke enda, skal bygge meg leilighet neste år og har litt lyst på Nad og b&w i stuen Kan jo begynne med naden jeg evt, og kjøpe større på sikt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei jeg vet ikke enda, skal bygge meg leilighet neste år og har litt lyst på Nad og b&w i stuen Kan jo begynne med naden jeg evt, og kjøpe større på sikt.
    Ikke sant, fin måte å gjøre det på!

Newcomer WALL-E sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Då var en liten oskyldig htm2 Diamond beställd,som kommer till onsdag. Svart högglans givetvis. Det er deilig at vare svensk i Norge!
    Mitt SolidTech tvbord väntar spänt på den! Plasman är väggmonterad i ställbart väggmontage ifrån nederländska Vogel.

800 serien är farlig,för när man provat den och framförallt äger den,blir man kräsen vad gäller ljud och utseende!

Och...bilder kommer snart!
    Min HiFi:
    .....finner Du på "MinHiFi"

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry nye kabler bi-amp/bi-wire

Skulle i dag bytte ut mine tara labs kabler med nyinnkjøpte van den hul the TEATRACK HYBRID.
    Satte i gang med å bi-ampe det hele for så å oppdage at neida senter hadde vist bare 1 sett med utganger jaja bi-wire på senter da...
    Så etter å koblet opp det hele med speaker A til bass å speaker B til resten aktiverte både a og b å satte på noe referanse musikk å bare nøt lyden...
    MYE bedre bass å en god del mer luft i høyden må si meg fornøyd tenkte jeg å skulle prøve surround....da var det at nad'n nekta plent å gå ut av stereo....grrrr
    etter en runde i bibelen fant jeg feilen "€%"€"%€"#€%"€%/&%#&/ NAD tror du ikke dem har lagt opp B speaker som helt separat da ? med begge aktivert er'n låst til stereo.
    Så da er d bare å strippe bi-ampen ned til bi-wiring på alle kanaler skal si jeg var en smule elektrisk der på et punkt. skal bli spennende å se om lyden blir bedre eller dårligere med bi-wiring.

oppdatering: joda lyden var faktisk lik den så nå blir det noen timer med lytting

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God stemning.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question B&w Ct7.3lcrs & 7.4lcrs

Noen som har noe kjennskap til disse og om de er noe å ha i en hjemmekino?

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nugstarr
    Noen som har noe kjennskap til disse og om de er noe å ha i en hjemmekino?
    Jeg har ikke hørt de, men jeg har "tafset" på de og snakket en del med B&W sin representant i Norge om de. De er geniale hjemmekinohøyttalere med utvidet dynamikk. Skal du kjøre kun hjemmekino ville jeg absolutt vurdert CT7-serien. Om du skal ha et kombinert anlegg hvor musikk er vel så viktig ville jeg kanskje sett på CM-serien som vel så god.

CT skal ideelt sett bygges inn i veggen som en wall-around høyttaler. Du ser eksempler på dette på bilder inne på sidene til B&W.

-Tore
    (Tidligere ansatt på HFK Trondheim med mye ansvar for prosjektering)

Side 150 av 218 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 146 147 148 149 150 151 152 153 154 160 170 180 190 200 210 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •