B&W klubben - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 218 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 4355

Tråd: B&W klubben

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Kjøp 683. Den koster jo 8000kr nå!!!!
    Den finnes jo ikke på lager lenger, til den prisen. Fåes kun i andre utførelser, og da til over 12.000... 684 koster 9800.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Utenlandske priser på B&W

Noen som vet hvor en kan finne priser på B&W i utlandet? Spesielt pund ville vært interessant, da B&W jo er en britisk fabrikant.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke du kommer til å tjene noe på det uansett, da krona er svak, og du får nok en rimelig voksen fraktpris. Pluss at du må betale norsk moms, og i tillegg norsk moms på frakten. (Norske stat vet hvordan de skal sko seg... Gribber.) men post gjerne her om du finner gode løsninger.

EDIT: Fant denne siden.
    Floor Standing Speakers at Superfi Online - http://www.superfi.co.uk/index.cfm/page/category.cfm/category/98/StartRow/21/pageno/4/sort/asc

(Se nederst på siden)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thomsol
    Tror ikke du kommer til å tjene noe på det uansett, da krona er svak, og du får nok en rimelig voksen fraktpris. Pluss at du må betale norsk moms, og i tillegg norsk moms på frakten. (Norske stat vet hvordan de skal sko seg... Gribber.) men post gjerne her om du finner gode løsninger.

EDIT: Fant denne siden.
    Floor Standing Speakers at Superfi Online - http://www.superfi.co.uk/index.cfm/page/category.cfm/category/98/StartRow/21/pageno/4/sort/asc

(Se nederst på siden)
    Den norske krona er svak i forhold til dollar og yen - men ikke i forhold til pund. B&W er en britisk produsent - og å kunne sammenligne butikkprisen der (som er med moms) gir en ganske god indikasjon på hva en OK pris burde være her.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, det er klart. Poenget er at det ikke lønner seg å importere. Prisen på DM 683 (i GB) er ca. 11.500, etter norsk moms, pluss frakt, og moms på frakten. (Pluss et lite tollgebyr.) De koster litt over 12k i Norge.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, det er klart. Poenget er at det ikke lønner seg å importere. Prisen på DM 683 (i GB) er ca. 11.500, etter norsk moms, pluss frakt, og moms på frakten. (Pluss et lite tollgebyr.) De koster litt over 12k i Norge.
    Har ikke tenkt å importere noe - men prisene er kjekke å vite hvis man vurderer å kjøpe noe her. Finne ut om man betaler for mye Om regner om fra GBP til NOK og legger til 6.5% har man "lik pris", moms tatt i betraktning (17.5% VAT i UK, 25% i Norge) Frakt og butikk-kostnader har en jo i begge land.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man hadde tjent på det om man ikke måtte betale MOMS på til og med frakten. Hvorfor skal den norske stat tjene penger på en transaksjon man betaler utenom Norge? Betaler vi ikke nok avgifter ellers...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får vel slenge meg på her jeg og.
    - B&W MT-30 (eller M-1 + PV-1 om du vil)
    - Pioneer VSX-1016-s
    - Alle signaler kommer fra en HTPC vha. optisk.

Veldig fornøyd med oppsettet. Hadde tidligere Infinity Beta 50 høyttalere, men dette var uten sub. Synes liksom at det manglet noe.
    Med B&W oppsettet blir det mer dynamisk i tillegg til at det ta mindre plass. Dessuten er WAF faktoren noe høyere.

B&W PV-1 er bare helt rå. Helt utrolig at den klarer å spille så høyt og så dypt og i tillegg se bra ut. Synes også at AS-2 virker som en god sub. Jeg hørte de opp mot hverandre på hifi-klubben og må ærlig innrømme at jeg ikke hørte så stor forskjell der og da. Likevel gikk jeg for PV-1, da jeg liker teknologi som er bra og som ser bra ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, på tide å melde seg inn i klubben nå.
    Kjøpte før jul et par brukte 705, besøkte så HFK, og "røyk" på et par stativer og en ASW 610XP. Bruker pioneer A9 og pioneer D6, er så fornøyd atte!
    HTkabler: Viablue SC-4 Bi-wire.
    Mine gamle DM 640 har fått hedersplass i kjellerstua.

Godt Nytt År!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva slags reciever?

Hvilken av disse to vil jeg best få utnyttet DM 683 med?
    Yamaha RX-V663, eller H/K AVR 255? (Evt. 355)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Handle B&W i England

Ang. prisøkning på B&W hos HK og krone-kurs...
    Jeg handlet meg et par CM1 i London (Shatronics i Tottenham Court Road) i desember 08 for 400 pund. (Det er FINANSKRISE i England, så veiledene priser er veldig prutbare for tiden. Fikk kranglet ned CM1 fra veiledende pris på 550 pund )
    Fikk tilbake engelsk moms på flyplassen, så med pund-kurs på 10,6 så kostet de meg ca. 3800 NOK.

- Og nå ser jeg de koster 8000 hos HK

Gikk fint å ta de med som handbaggasje hos SAS...

Billige flybilletter nå for tiden, ta en tur på B&W shopping i UK...

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken av disse to vil jeg best få utnyttet DM 683 med?
    Yamaha RX-V663, eller H/K AVR 255? (Evt. 355)
    683 må ha ekstrem forsterker... 355 er minstemann du kan koble til iallefall . Det er et stort minus med de derre.. de krever reciver som oftest koster over 10.000kr

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    683 må ha ekstrem forsterker... 355 er minstemann du kan koble til iallefall . Det er et stort minus med de derre.. de krever reciver som oftest koster over 10.000kr
    Hva legger du i "må ha"? Hva med DM 684 da? Like storkrevende?

Intermediate TheNatural sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke høytalere ennå, men har tenkt på B&W og HiFi-Klubben. Men idag ser jeg at bakhøytalerne DS3 koster 8.500,- der!

Høyttaler - Bakhøyttaler | Hi-Fi Klubben: B&W DS3 Bakhøyttalere

Sjekket litt på USA og England og der er prisene ganske like, omtrent 5.500,- omregnet (så den svake kronen spiller ikke inn her). Også hos HiFi-Klubben i Danmark er disse på omtrent samme pris.

Har HFK blitt råere på prisene? I så fall får jeg vurdere andre merker.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    DM683 trenger nok en del power, jeg har prøvd med kun en Onkyo TX-SR805 (bi-wire mode) og selv den mangler litt i ekstreme, da spesielt til film. Jeg har nå receiveren (målt 2x160watt i 8ohm, 2 kanaler i drift - 60000uF kondensatorbank) med en ekstra effektforsterker som leverer 2x150watt med 80000uF, og først nå føler jeg de får "nok".

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med DM 684? Er de like storkrevende som 683 Noen som vet?

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann !

Lurer fælt på om det har noe for seg å bytte ut mine dm605 s2 med dm683?
    Var og hørte på dm683 på en denon avr3808 bi-ampet, likte det eg hørte og syntes det låt og hørtes bra. Men er jo veldig fornøyd med de høytalerene eg har fra før også, så synes eg det er genialt at eg ikkje har hatt bruk for noen subwofer da det er aktiv forsterker i dm605 som eg har kunnet koblet til subwofer utgangen på reciveren min, ønsker absolutt ikkje å måtte kjøpe noen subwofer da eg synes det tar mye plass og ikkje ser særlig bra ut.
    Vil er miste mye bass med 683 konta 605?
    Eg ser også at mange mener at denon avr3808 er for liten til å drive 683 godt, har vurdert å kansje supplere med lyndorf effektforsterker senere, men da begynner jo dette å koste litt!
    Greier liksom ikkje å bestemme meg helt, derfor henvender jeg meg til dere, har det noe for seg å bytte?, er 683 en bedre høytaler?, vil eg miste mye bass?, må man egentlig ha subwofer for å nyte film?

Takker for synspunkter og svar!!!

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med DM 684? Er de like storkrevende som 683 Noen som vet?
    dm684 er ikke like krevendes som dm683'en nei !

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det vel kanskje like greit for min del iallefall, å kjøpe DM 684? Har ikke tenkt å bruke mer enn 7-8000 på reciever. (AVR 355 f.eks.) Regner med at det er en rimelig OK høyttaler det også.

Newcomer Beetlejuice sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Om biwiring av B&W 705

Mulig jeg er helt nepe, men likevel...
    Har et spørsmål om biwiring av 705. Jeg har så langt trodd at det er separate kabler for bass og diskant helt fra forsterker til høyttaler. Dvs. at kablene som for eksempel går fra plussutgangen på forsterkeren skal gå til for eksempel bassterminalen på høyttaleren. Dette stemmer med rød og sortfargen på kablene også (Wireworld Atlantis 5 - se bilde). Nå ser jeg i brukermanualen at kablene fra + på forsterkeren skal gå til + BÅDE på bass- og diskantterminalene på høyttaleren.
    Hva er riktig?
    Vedlegg 43860
    Se ogdå flere bilder av anlegget her:
    AVforum.no - Beetlejuice's HiFi

Side 15 av 218 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •