B&W klubben - Side 146

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 146 av 218 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 142 143 144 145 146 147 148 149 150 156 166 176 186 196 206 216 ... SisteSiste
Viser resultater 2,901 til 2,920 av 4355

Tråd: B&W klubben

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Her er litt bilder fra da CM-settet var en snartur innom kinoen.
    pent oppsett ligner mitt på mange måter gitt
    men la merke til ht kablene og må si de såg litt rar ut... for meg så ser d ut som at du har kobla en kabel på bass å en på resten ? regner med d er en optisk feil...

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok bare en optisk ilusjon ja.

"Hetten" pluggene er sort, og går da i ett med høyttalere når bildekvaliteten er ødelagt så mye som den er. Enig i at det så veldig rart ut.

Geir Arne

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! 8)

Da holder jeg på med et salg av noen Ikon. Og ha bestemt meg at 685 eller CM1 kommer innom dørene her. Og da lurer jeg på noe.

Er det noen som har erfaring med CM1 og 685?
    Nå er rommet mitt ganske annerledes mot mange andre rom

Men det jeg ikke kan ha her er lys lyd. Dali har en veldig lys mellomtone. Og passer derfor ikke inn hos meg. Så trenger en HT som ikke har så veldig "lys" i mellomtonen. Blir det for lyst skriker det, og det kan høres som om de synger med slim i halsen :S hehe.

Var veldig fornøyd med 683 den tiden jeg hadde de. Men den var for stor. Bassen tok mye over der.

Ha en god kveld videre 8)

Takker for svar

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B&w 685

Min erfaring med 685 er at de overhodet ikke skriker. Jeg synes diskanten er passe balansert. Jeg hadde tidligere et veggmontert Bang & Olufsen century som låt litt for høyfrekvent i stua. B&W-ene er langt bedre. Jeg hørte dem jo også i sammenlikning med Dali Lektor 2 på Hifi-klubben, og sistnevnte passet ikke for mine ører.

Jeg har også et spørsmål om B&W 685, angående plassering. I dag står de slik som på bildet under, ca 20 cm fra bakvegg/vinduskarm. Er ikke misfornøyd med lyden slik de står nå, men lurer bare på om jeg kan hente ut merkbart bedre lyd hvis de står annerledes plassert?

Newcomer ludokid sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av benjadin
    Min erfaring med 685 er at de overhodet ikke skriker. Jeg synes diskanten er passe balansert. Jeg hadde tidligere et veggmontert Bang & Olufsen century som låt litt for høyfrekvent i stua. B&W-ene er langt bedre. Jeg hørte dem jo også i sammenlikning med Dali Lektor 2 på Hifi-klubben, og sistnevnte passet ikke for mine ører.

Jeg har også et spørsmål om B&W 685, angående plassering. I dag står de slik som på bildet under, ca 20 cm fra bakvegg/vinduskarm. Er ikke misfornøyd med lyden slik de står nå, men lurer bare på om jeg kan hente ut merkbart bedre lyd hvis de står annerledes plassert?
    Hva med å sette dem på stativ? da kan du vinkle retningen mer, noe som det kanskje ville "rart" ut å ha gjort på en tv-benk. da får du jo også spredd høytalerene lenger fra hverandre
    Ustyr: Panasonic TX-P50VT30Y * NUC mediapc * REGA Planar 3 * Pro-Ject tube box II * Yamaha RX-A830 * Abrahamsen V4.0 UP * B&W CM1 S1 * B&W CMC * Dynavoice FX-4 * B&W ASW608

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville kanskje prøvd å heve de litt. Legg noen filmer under de og prøv å få diskanten opp i ørehøyde.

Ville også dyttet tven så langt bakover som mulig. Det er ut som om den står på linje med høyttalerne, og det er ikke bra. Litt mer avstand sideveis til tven skader heller ikke.

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B&w 685

Tenker det blir stativer etterhvert! Hva med å bytte ut skinnene mellom HF/LF-terminalene og erstatte dem med kvalitetskabel, er det noen vits? Bi-wiring blir for voldsomt (og rotete) synes jeg. Høttalerne drives for øvrig av en NAD C 326BEE.

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker det blir stativer etterhvert! Hva med å bytte ut skinnene mellom HF/LF-terminalene og erstatte dem med kvalitetskabel, er det noen vits? Bi-wiring blir for voldsomt (og rotete) synes jeg. Høttalerne drives for øvrig av en NAD C 326BEE.
    Jeg har selv gjort det med disse Dali jeg har nå. Jeg hørte ikke noe særlig med forskjell. Men du har jo bedre eierfølelse! :-D

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    What is a man to do..?

Har 804s stående til daglig på lyngdorf sdai2175 og sda2175. Har nå testet med to stk parasound nc2250 biampet med sdai som forforsterker (i mangel på noe annet).

Det jeg kan si er nok at parasound leverer mer i bassen, men det går nok på bekostning av klarheten i toppen. Har blitt utrolig glad i hvor detaljert lyngdorfen låter, men bassen er jo moro da. Dette ble ikke lett her jeg sitter å hører på den ene låta etter den andre.

Her må det nok inn et par ferske ører for å hjelpe meg med valget.

Noen som har prøvd samme bytte som kan dele erfaringer?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahhh, hater meg selv nå! Skulle sette grillene tilbake på mine CM9, men den ene festet seg ikke skikkelig. Klarte da selvsagt med en reflekshandling å dytte inn en liten bit midt på diskanten. Etter litt rask googling prøvde jeg med litt teip. Det ser mye bedre ut, men er jo lyden som betyr noe. Har dette noe å si for lyden? Har ikke turt å prøve enda. Kan jeg ødelegge noe hvis jeg bruker de etter at dette skjedde?

Legger med bilder før og etter teip-aksjonen.

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som regel har ikke det noe og si, det er bare og prøve:-) jeg tror det har gått bra;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt litt musikk nå. Ikke merket noe ulyd enda, men vet ikke helt hva jeg skal høre etter heller. Er nok ikke den første som merker denne typen feil. Finnes det noen fine testspor som bytter mellom venstre og høyre høyttaler?

Sendte en mail til Hifiklubben også.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stille på B&W tråden nå.

Men her er det ikke stille, fikk CM9 i hus for et par uker siden, i dag kobla jeg opp CM2C, CM5 sitter der bak.

Naboene har dratt på ferie, så nå kjører jeg full blås med power fra Rotel 1575, fy..**** så godt

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk en rask demo av PM1 igår, vannvittig bass fra en så liten høyttaler.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her som hører på house eller electronica?

Jeg hører på det av og til og det er helt rått.

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Er det noen her som hører på house eller electronica?

Jeg hører på det av og til og det er helt rått.
    Hendear jeg er innom dance og house, det er gøy og lufte anlegget litt innimellom, må opp noen hakk på hadde da hehe

Newcomer Knag86 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Vurderer å gå til innkjøp av noen CM9 høyttalere til neste år, men jeg lurer på hvor kraftig forsterker jeg må ha til dette? Har Electrocompaniet Eci-3 nå, men vil oppgradere til forforsterker fra EC og en AW120 fra EC etterhvert. Vil dette være nok for å drive CM9? Takker for hjelp Har B&W 602 S3 idag

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Knag86
    Hei

Vurderer å gå til innkjøp av noen CM9 høyttalere til neste år, men jeg lurer på hvor kraftig forsterker jeg må ha til dette? Har Electrocompaniet Eci-3 nå, men vil oppgradere til forforsterker fra EC og en AW120 fra EC etterhvert. Vil dette være nok for å drive CM9? Takker for hjelp Har B&W 602 S3 idag
    Jeg har ikke testet AW120 på CM9, men har testet begge hver for seg. Syntes AW120 går tom for krutt litt fort, men det kan godt hende den holder til CM9. 250'en vil nok være et meget godt valg, men kanskje litt overkill.

Har bestillt et "sett" med Cambridge 840 nå, altså cd-spiller og integrert amp. Håper det kan leve opp til forventning på mine CM9. Noen som har testet denne komboen?

Geir Arne

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Stille på B&W tråden nå.

Men her er det ikke stille, fikk CM9 i hus for et par uker siden, i dag kobla jeg opp CM2C, CM5 sitter der bak.

Naboene har dratt på ferie, så nå kjører jeg full blås med power fra Rotel 1575, fy..**** så godt
    CM9 og CMC2 ruler ja!
    Sleng ut noen bilder av herligheten

http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/Ultima
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte ny diskant til min stakkars CM9 i dag. Kostet 885,- på Hifiklubben. Satte den nettopp inn. Har aldri gjort noe lignende før, så ble noen stygge gloser. Nå er i hvert fall alt på plass. Lyd har jeg også!

Side 146 av 218 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 142 143 144 145 146 147 148 149 150 156 166 176 186 196 206 216 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •