B&W klubben - Side 145

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 145 av 218 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 141 142 143 144 145 146 147 148 149 155 165 175 185 195 205 215 ... SisteSiste
Viser resultater 2,881 til 2,900 av 4355

Tråd: B&W klubben

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av qweac
    Hvordan forandret de seg? Snillere diskant?
    Og hvilke kilder bruker du? HT stiller seg jo kritisk til det og. Bruker du Pc? Hvilket format har du isåfall lagret musikken i?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 88Surround88
    Takk for tips! setter pris på det, har du noen amerikanseke nettsider som jeg får bestilt fra? Har også hørt mer musikalske subber enn SVS, de er diggest på film, though..
    De er kun mulig å kjøpe via den linken.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres bra ut. Har hatt mine i to uker nå, men har vært litt forsiktig med bruken grunnet ubehaget i ørene. Hvor mange uker har du hatt dine?

Har sikkert prøvd minst 30 ulike avstander fra vegg og vinklinger.

Har en tegning av rommet i denne tråden.

Noen tanker om grillene har innvirkning på diskanten til CM9?
    Hvis du gidder å ommøblere og prøve litt så kan du :

1.Sett høyttalerene dine på den veggen som TV-bordet står.Får mest sannsynlig dypere bass med mer fylde + mer ro over lyden fordi du sitter litt lenger unna.

2.Sett sofaen der som TV-bordet ditt står og sett så høyttalerene dine på hver side av vinduet som sofaen din står nå.

3.Kjøp noen TYKKE gardiner som du kan dra over vindu og altandør når du lytter.Husker jeg ikke feil så har du samboer og ho har sikkert et ord med i laget på hvorfor de må stå akkurat slik.
    Fra midt på vegg til hjørne kan en subwoofer øke 9 db i trykk.Du vil også tape mange db i bassen med 2 høyttalere midt på veggen.Mer bass gir mer ro og behagelig klang.Flytt de nærmere hjørner.

Kameraten min bruker Rotel effekt,pre og cd-spiller og VDH kabler.Det har en så behagelig klang at det føles nesten som å sitte med lue over ørene.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978

1.Sett høyttalerene dine på den veggen som TV-bordet står.Får mest sannsynlig dypere bass med mer fylde + mer ro over lyden fordi du sitter litt lenger unna.

2.Sett sofaen der som TV-bordet ditt står og sett så høyttalerene dine på hver side av vinduet som sofaen din står nå.

3.Kjøp noen TYKKE gardiner som du kan dra over vindu og altandør når du lytter.Husker jeg ikke feil så har du samboer og ho har sikkert et ord med i laget på hvorfor de må stå akkurat slik.
    Fra midt på vegg til hjørne kan en subwoofer øke 9 db i trykk.Du vil også tape mange db i bassen med 2 høyttalere midt på veggen.Mer bass gir mer ro og behagelig klang.Flytt de nærmere hjørner.

Kameraten min bruker Rotel effekt,pre og cd-spiller og VDH kabler.Det har en så behagelig klang at det føles nesten som å sitte med lue over ørene.
    Det er jo ikke bastendig bra for diskanten å ha HT for nært hjørner, hvertfall hvis gutten plages med skarp lyd fra før av, da burde de vinkles mer enn tidligere, men alt det andre er jeg 100% enig i

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for innspill!

Første forslag har jeg prøvd. Kjente da samme ubehaget i ørene da jeg satt ved arbeidsplassen min.

Andre forslag har jeg ikke prøvd, så det skal testes. Ulempen med dette er at arbeidsplassen min blir like ved siden av venstre høyttaler. Tipper det ikke akkurat blir en spesielt god lytteopplevelse der da?

Litt av problemet er at jeg gjerne vil ha en god lytteopplevelse ved arbeidsplassen min. Virker som om det er nettopp det hjørnet arbeidsplassen står i jeg får ubehagelig lyd. Hvis jeg flytter arbeidsplassen mer ut midt i rommet går problemet over, men det blir ikke akkurat pent.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for innspill!

Første forslag har jeg prøvd. Kjente da samme ubehaget i ørene da jeg satt ved arbeidsplassen min.

Andre forslag har jeg ikke prøvd, så det skal testes. Ulempen med dette er at arbeidsplassen min blir like ved siden av venstre høyttaler. Tipper det ikke akkurat blir en spesielt god lytteopplevelse der da?

Litt av problemet er at jeg gjerne vil ha en god lytteopplevelse ved arbeidsplassen min. Virker som om det er nettopp det hjørnet arbeidsplassen står i jeg får ubehagelig lyd. Hvis jeg flytter arbeidsplassen mer ut midt i rommet går problemet over, men det blir ikke akkurat pent.
    Synes det var litt rart at du får ubehagelig lyd der uansett hovr høttalerne står, men som Sven1978 sier på tips 1 & 2; tykke gardiner og litt ommøblering så kan problemet være over. Hegel skal jo være såpass bra at det ikke skal være komboen som er dårlig, men mulig i ditt rom at det kanskje hadde passet bedre med en forsterker med litt rundere spillestil? Jeg har jo veldig likt rom som deg og jeg har aldri hatt ubehag med diskanten noen plass i rommet, må nå har jeg VELDIG tykke gardiner over vindu å slikt. Er spent å høre etter du har gjort litt i rommet med gardin over glass osv..

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for innspill!

Det at du får ubehagelig lyd noen steder i stua kommer du nok ikke vekk i fra, men det viktigste er vel sweetspot? du må nok fin justere høttaleren til en plass, men blir nok bedre etter en stund også diskanten roer seg litt også blir mellomtonen litt "mykere" i lyden

Active merik82 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Når man flytter enn subb til et hjørnet øker man som regel volumet noen db ja, men, man får ofte også mer grøtete eller grumsete bass med på kjøpet!
    Med andre ord: Man får ofte mindere ren/kontant bass når man flytter en subwoofer eller høytaler inn i et hjørne..

Den type bass er bare behagelig på rimelig lavt lyttevolum etter min mening

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av merik82
    Når man flytter enn subb til et hjørnet øker man som regel volumet noen db ja, men, man får ofte også mer grøtete eller grumsete bass med på kjøpet!
    Med andre ord: Man får ofte mindere ren/kontant bass når man flytter en subwoofer eller høytaler inn i et hjørne..

Den type bass er bare behagelig på rimelig lavt lyttevolum etter min mening
    Mener at han bør sette de f.eks 70 cm fra sidevegg til senter av høyttaleren.Mener ikke at han skal kline de opp i hjørnene.Sånn som tegninga så ut stod de nesten midt på veggen uten noen form for drahjelp i bassområdet.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge man har en RK som demper det peakene man får ved å sette suben i hjørnet ser jeg ingen grunn til å ikke gjøre det. "Mer grøtete bass" kommer av at man får en peak som blir kraftigere fordi man får mer volum. Hvis man bruker denne peaken til sin fordel kan suben jobbe lettere og man kan få renere bass.

Suben får vel 3dB ekstra volum for hver flate den er i "kontakt" med. Gulvet gir 3dB, gulv og vegg gir 6dB og i hjørnet med gulv og 2 vegger får man 9dB ekstra.

Om det er noe jeg har misforstått må gjerne noen rette meg.

Geir Arne

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 88Surround88
    Her prater vi om Mentor sub som skal passe veldig bra til CM9
    OBS! Sorry

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Så lenge man har en RK som demper det peakene man får ved å sette suben i hjørnet ser jeg ingen grunn til å ikke gjøre det. "Mer grøtete bass" kommer av at man får en peak som blir kraftigere fordi man får mer volum. Hvis man bruker denne peaken til sin fordel kan suben jobbe lettere og man kan få renere bass.

Suben får vel 3dB ekstra volum for hver flate den er i "kontakt" med. Gulvet gir 3dB, gulv og vegg gir 6dB og i hjørnet med gulv og 2 vegger får man 9dB ekstra.

Om det er noe jeg har misforstått må gjerne noen rette meg.

Geir Arne

Ja så lenge man har rk, så vil du ihvertfall oppnå et bedre resultat

Poenget mitt var bare at det kreves litt mer arbeid kalibreringsmessig om man plasserer subben i et hjørnet..
    Til opplysning har jeg min subb i et hjørnet nå, og man merker helt klart volumøkningen..
    Men også kanskje litt grøtete/grumsete bass, men mulig det bare er rommet mitt

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (skorob)Hva slags kilde bruker du?? Spiller, musikk??

Jeg bruker Denon CD spiller sammen med VDH The Name, musikken kan variere blant annet RNB, Metallica og Country. alt unntatt Jazz

Edit: ikon6, spessielt mk2 har imponert meg stort.
    Ja, der spiller bra. Men får de ikke helt til i mitt rom. Er noe som plager meg veldig, spesielt på rock. Dette skjer når jeg skrur opp volumet. Det blir en veldug hard mellomtone. Og har da funnet ut at diskanten som ikke gjør det. Men mellomtonen

Edit: Noen som vet hvordan vi får bort den linken i signaturen slik at det står "Min hifi" og ikke den linken? Håper dere skjønner det

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av merik82
    Ja så lenge man har rk, så vil du ihvertfall oppnå et bedre resultat

Poenget mitt var bare at det kreves litt mer arbeid kalibreringsmessig om man plasserer subben i et hjørnet..
    Til opplysning har jeg min subb i et hjørnet nå, og man merker helt klart volumøkningen..
    Men også kanskje litt grøtete/grumsete bass, men mulig det bare er rommet mitt
    Enig der. Mistenkter at suben din setter rommet i sving, og derfor får du buldrelyder. DB1 er jo ganske brutal!

Geir Arne

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Enig der. Mistenkter at suben din sette rommet i sving, og derfor får du buldrelyder. DB1 er jo ganske brutal!

Geir Arne
    DB1 har romkorrigering. Utfordringen blir således integrering med høyttaler.

Om du kjører stereo ville jeg sett meg om etter en forforsterker med romkorrigering a la Lyngdorf, DEQX eller tilsvarende løsninger.

(Jeg sier ikke dette fordi jeg skal selge en tilsvarende løsning i high-end klassen. Den selges fordi min kjære har bestemt at vi skal ha surround i stua..)

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tore_v1
    DB1 har romkorrigering. Utfordringen blir således integrering med høyttaler.

Om du kjører stereo ville jeg sett meg om etter en forforsterker med romkorrigering a la Lyngdorf, DEQX eller tilsvarende løsninger.

(Jeg sier ikke dette fordi jeg skal selge en tilsvarende løsning i high-end klassen. Den selges fordi min kjære har bestemt at vi skal ha surround i stua..)
    Rimelig sikker på Ganilsen vet db1 har rk
    Men du har veldig rett.. Det er b.l.a integrering med ht som er en utfordring..
    Men til min subwoffer er det tilhørende programvare, som kalles subapp..
    I subapp kan man justere allle innstillinger subben har, via pc..
    Det er også lagt inn ferdige innstillinger for mange b&w høytaler i denne programvaren..
    Ikke cm-serien da
    (Men har mailet b&w med forespørsel om å legge inn innstillinger for cm-serien ved neste oppdatering av subapp.. Fikk til svar at jeg forløbig burde bruke 804`s innlagte innstillinger, hvor de ville bli rimelig like mine..)
    Men det skulle komme innstillinger for fler b&w høytalere etterhvert..

Poenget er vel bare at det blir litt lettere å integrere høytaler og sub, om man har innlagte innstillinger som dette..

Lyden blir veldig "smooth" når jeg f.eks har innstillingen for 804 på, for å ha det sagt.. Blir litt som at man ikke merker at subben er på før man slår den av.. Men er vel kanskje det integrering handler om..
    Å få et felles lydinntrykk av alle komponenten sammen, slik at ingen komponenter skiller seg fra andre, veldig nevneverdig..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker også B&W,så er stadig innom og snoker litt.
    Hvis du er ute etter en MUSIKALSK sub så anbefaler jeg en slik på det høyeste :
    Rythmik Audio servo subwoofer 12" F12SE Signature Edition

Denne kan du stille om til 14,20 eller 28 hz og man kan stille stramheten etter hvor stramt og dypt du vil at den skal spille.Har også EQ.
    Synes ikke f.eks SVS SB12NSD er dårlig,men 1 slik trykker mye mer enn 2 slike.
    Brukere som har denne og som har testet den mot SPL serien til Velodyne mener at denne er hvertfall ikke dårligere.
    Har hatt PC 12 NSD også+PB 12 PLUS og det er 2 helt forskjellige klasser når det kommer til musikalitet.
    6,6 cm slaglengde gjør at du ikke går tom med det første.
    Jeg vedder 1000 kr på at den slår B&W subben som Hifi-klubben anbefalte.Og det på ALT.
    En kamerat som har CM9 testet SVS sin nye SB13 og tviler på at den matcher Rythmiken :-)

PS,det er egenimport.Sett en 0 bak prisen i dollar,så har du ca pris til Norge totalt med frakt og moms.
    hvordan vil denne være i forhold til JL Audio F113 ?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cr1sto8a11
    hvordan vil denne være i forhold til JL Audio F113 ?
    Har ikke hørt noen av JL Audio-subbene enda,men tipper Rythmiken får juling der gitt.
    Du vil få 3 stk Rythmiker inkl en form for antimode subkalibrering for 1 stk JL Audio da men.

Har testet Rythmiken LITT på film og utifra det inntrykket synes jeg f.eks SVS PC12NSD er en god del råere.Mye mulig at jeg er for pysete med volumkontrollen.Med SVS-en var jeg ikke like redd.

Setter man den i 28 hz og low stramhet så kan den virkelig flytte mye luft.Nok til at glassene kom ut fra naboens skap.Dette er i en 2 manns bolig.
    Dette er med 1 stk.

Bruker vanligvis 20 hz og høy stramhet med deling på 50 hz som jeg synes spiller penest.
    Synes den er supermusikalsk.Den gjør ikke så mye ut av seg,bare gir en god fylde og følger på all musikk.Slår man den av så merker man det.Uten en eneste lyd fra subben så fyller den rommet med en herlig bass som får buksa til å blafre når det går virkelig dypt.

Skal man på fest og ha seg noen øl først er det bare å trykke på 2 knapper,øke sublevel og mate på .-)

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er litt bilder fra da CM-settet var en snartur innom kinoen.

Geir Arne

B&W klubben-img_2041-custom-jpg

B&W klubben-img_2042-custom-jpg

B&W klubben-img_2043-custom-jpg

B&W klubben-img_2044-custom-jpg

B&W klubben-img_2045-custom-jpg

B&W klubben-img_2046-custom-jpg

B&W klubben-img_2047-custom-jpg

B&W klubben-img_2048-custom-jpg

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Har ikke hørt noen av JL Audio-subbene enda,men tipper Rythmiken får juling der gitt.
    Du vil få 3 stk Rythmiker inkl en form for antimode subkalibrering for 1 stk JL Audio da men.

Har testet Rythmiken LITT på film og utifra det inntrykket synes jeg f.eks SVS PC12NSD er en god del råere.Mye mulig at jeg er for pysete med volumkontrollen.Med SVS-en var jeg ikke like redd.

Setter man den i 28 hz og low stramhet så kan den virkelig flytte mye luft.Nok til at glassene kom ut fra naboens skap.Dette er i en 2 manns bolig.
    Dette er med 1 stk.

Bruker vanligvis 20 hz og høy stramhet med deling på 50 hz som jeg synes spiller penest.
    Synes den er supermusikalsk.Den gjør ikke så mye ut av seg,bare gir en god fylde og følger på all musikk.Slår man den av så merker man det.Uten en eneste lyd fra subben så fyller den rommet med en herlig bass som får buksa til å blafre når det går virkelig dypt.

Skal man på fest og ha seg noen øl først er det bare å trykke på 2 knapper,øke sublevel og mate på .-)
    er bare kjempe spent da jeg har bestilt å betalt en jl audio f113 venter stadig på at de skal komme med den nye CE godkjenningen

Side 145 av 218 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 141 142 143 144 145 146 147 148 149 155 165 175 185 195 205 215 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •