B&W klubben - Side 144

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 144 av 218 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 140 141 142 143 144 145 146 147 148 154 164 174 184 194 204 214 ... SisteSiste
Viser resultater 2,861 til 2,880 av 4355

Tråd: B&W klubben

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av 88Surround88
    Likte størrelsen på Mentor suben og, spessielt etter at jeg har vært å lest litt mål og slikt, den ska jo tross alt stå i stua så her er det fare for at feriepengene er brukt opp allerede Likte veldig godt de krommede søylene som holder subben oppe, og skaffer jeg en slik i sort så vil den jo stå veldig i stil til CM9! Takk for et supert subtips. Du sa egentlig det samme om ASW10CM kontra PV1 som de fortalte meg på klubben så stoler veldig på din mening om subvalg siden du snakker av erfaring, så mulig jeg legger inn bestilling i dag, man har jo alltids angrerett skulle den ikke falle i smak, men har god tru på den!

Ser super ut den gubemusic siden, det oser jo kvalitet nok en gang takk for tipset. ska teste det ut i løpet av dagen, fint å se at noen satser på gode innspillinger til en forandring! Her er det også nesten bare LP som spilles i fysisk form, har en Denon med innebygd RIAA trinn som jeg kjøpte på klubben for 5år siden med en prislapp på 1500,- Så på den fronten blir det også oppgradering, mulig til høsten allerede, ska lese litt over sommeren å se om man får testet noe utstyr først.
    Bare husk at den sorte finishen ikke er high gloss! Den er litt mer matt, og treverket synes godt. Så hadde jeg vært deg, hadde jeg bestilt den i hvit. Da går den litt i ett med resten av rommet (hvis du har lyst rom), og blir mindre ruvende. Men det er bare å glede seg dersom du bestiller!

Gubemusic er kanon. Bestilte selv en plate idag. Razika, som er noen unge bergensjenter. Må jo støtte de lokale Flott innspilling, og kule tekster. Absolutt å anbefale til sommermusikk litt utenom det "vanlige". Angående lp til M3, ville jeg testet Cambridge 640p. Det er samme riaa som jeg har, og den leverer varene. Dette er jo et rimelig riaa-trinn, men dynamikk er det ingen mangel på. Har også det du trenger av innganger. Både MC/MM. knallkjøp til 1198,-

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Liker også B&W,så er stadig innom og snoker litt.
    Hvis du er ute etter en MUSIKALSK sub så anbefaler jeg en slik på det høyeste :
    Rythmik Audio servo subwoofer 12" F12SE Signature Edition

Denne kan du stille om til 14,20 eller 28 hz og man kan stille stramheten etter hvor stramt og dypt du vil at den skal spille.Har også EQ.
    Synes ikke f.eks SVS SB12NSD er dårlig,men 1 slik trykker mye mer enn 2 slike.
    Brukere som har denne og som har testet den mot SPL serien til Velodyne mener at denne er hvertfall ikke dårligere.
    Har hatt PC 12 NSD også+PB 12 PLUS og det er 2 helt forskjellige klasser når det kommer til musikalitet.
    6,6 cm slaglengde gjør at du ikke går tom med det første.
    Jeg vedder 1000 kr på at den slår B&W subben som Hifi-klubben anbefalte.Og det på ALT.
    En kamerat som har CM9 testet SVS sin nye SB13 og tviler på at den matcher Rythmiken :-)

PS,det er egenimport.Sett en 0 bak prisen i dollar,så har du ca pris til Norge totalt med frakt og moms.
    Takk for tips! setter pris på det, har du noen amerikanseke nettsider som jeg får bestilt fra? Har også hørt mer musikalske subber enn SVS, de er diggest på film, though..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andersen88
    Bare husk at den sorte finishen ikke er high gloss! Den er litt mer matt, og treverket synes godt. Så hadde jeg vært deg, hadde jeg bestilt den i hvit. Da går den litt i ett med resten av rommet (hvis du har lyst rom), og blir mindre ruvende. Men det er bare å glede seg dersom du bestiller!

Gubemusic er kanon. Bestilte selv en plate idag. Razika, som er noen unge bergensjenter. Må jo støtte de lokale Flott innspilling, og kule tekster. Absolutt å anbefale til sommermusikk litt utenom det "vanlige". Angående lp til M3, ville jeg testet Cambridge 640p. Det er samme riaa som jeg har, og den leverer varene. Dette er jo et rimelig riaa-trinn, men dynamikk er det ingen mangel på. Har også det du trenger av innganger. Både MC/MM. knallkjøp til 1198,-
    Jo mulig det men tror jeg må ha den i sort altså, har en litt sånn black&white stil i stua her Ser også jeg har fått et annet subtips som hadde vært arti å sjekke ut, men som du kanskje ser her i tråden at jeg må bestille den helt fra amerika å det kan bli litt "skummelt" uten å ha hørt på den. Cambridge640p er notert nok en gang takk! De Bowers ht du har, der høres vel spes akustiskmusikk levende ut? Ville sjekket ut en CD me Eddie Vedder(fra Pearl Jam), det er soundtracket til filmen "Into the Wild", og er akustisk fra spor1 til slutt, og det er noen av de albumene som høres best ut på HT til nå. Og Rockferry albumet til Duffy, meget meget fine innspillninger. Må jo gi deg og noen tips

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av qweac
    Noen som av erfaring kan si noe om CM9 demper seg litt i toppen etter innspilling? Sliter med ubehagelig lyd i det hjørnet av stua der PC-en står.
    Synes diskanten ble mer "smooth" etter innspilling, men tror faktisk ikke mine er helt 100% færdig innspilt ennå, har ikke tall på hvor mange timer det har blitt til nå men har vært en lykkelig eier noen uker allerede! Hvis ht står nær vegg ville jeg ha vinklet dem litt ut fra veggen eller tenkt litt akustikk!!! Du kan jo forklare mer om rommet ditt?

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo mulig det men tror jeg må ha den i sort altså, har en litt sånn black&white stil i stua her Ser også jeg har fått et annet subtips som hadde vært arti å sjekke ut, men som du kanskje ser her i tråden at jeg må bestille den helt fra amerika å det kan bli litt "skummelt" uten å ha hørt på den. Cambridge640p er notert nok en gang takk! De Bowers ht du har, der høres vel spes akustiskmusikk levende ut? Ville sjekket ut en CD me Eddie Vedder(fra Pearl Jam), det er soundtracket til filmen "Into the Wild", og er akustisk fra spor1 til slutt, og det er noen av de albumene som høres best ut på HT til nå. Og Rockferry albumet til Duffy, meget meget fine innspillninger. Må jo gi deg og noen tips
    Skjønner Viktig å holde stilen. Personlig ville jeg aldri bestilt noe uhørt. Det er tross alt snakk om såpass mye penger at det faktisk svir litt dersom det er bomkjøp. Men der må du nesten se hva du velger å gjøre. Jeg har ikke testet den andre som ble nevnt, så jeg kan ikke uttale meg om den. Liker ikke anbefale uten å ha testet tingene personlig

Ja, akustisk musikk har aldri vært så levende før, som etter jeg fikk 802 i hus. Har hørt de sporene du tenkte på, og jeg må si meg helt enig! Men lenge siden jeg har hørt de, så får nesten finne de frem igjen. Takk for tips

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andersen88
    Skjønner Viktig å holde stilen. Personlig ville jeg aldri bestilt noe uhørt. Det er tross alt snakk om såpass mye penger at det faktisk svir litt dersom det er bomkjøp. Men der må du nesten se hva du velger å gjøre. Jeg har ikke testet den andre som ble nevnt, så jeg kan ikke uttale meg om den. Liker ikke anbefale uten å ha testet tingene personlig

Ja, akustisk musikk har aldri vært så levende før, som etter jeg fikk 802 i hus. Har hørt de sporene du tenkte på, og jeg må si meg helt enig! Men lenge siden jeg har hørt de, så får nesten finne de frem igjen. Takk for tips
    Nei sant det, det går nesten ikke:/ blir nok ikke å tørre det nei, Men mentor er i øynene og sikler på "bestill" knappen

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei sant det, det går nesten ikke:/ blir nok ikke å tørre det nei, Men mentor er i øynene og sikler på "bestill" knappen
    Er bare å kjøre på i verste fall har du angrerett, men den blir nok værende i stuen din skal du se.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes diskanten ble mer "smooth" etter innspilling, men tror faktisk ikke mine er helt 100% færdig innspilt ennå, har ikke tall på hvor mange timer det har blitt til nå men har vært en lykkelig eier noen uker allerede! Hvis ht står nær vegg ville jeg ha vinklet dem litt ut fra veggen eller tenkt litt akustikk!!! Du kan jo forklare mer om rommet ditt?
    Det høres bra ut. Har hatt mine i to uker nå, men har vært litt forsiktig med bruken grunnet ubehaget i ørene. Hvor mange uker har du hatt dine?

Har sikkert prøvd minst 30 ulike avstander fra vegg og vinklinger.

Har en tegning av rommet i denne tråden.

Noen tanker om grillene har innvirkning på diskanten til CM9?

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres bra ut. Har hatt mine i to uker nå, men har vært litt forsiktig med bruken grunnet ubehaget i ørene. Hvor mange uker har du hatt dine?

Har sikkert prøvd minst 30 ulike avstander fra vegg og vinklinger.

Har en tegning av rommet i denne tråden.

Noen tanker om grillene har innvirkning på diskanten til CM9?
    Noen mnd så tenker jeg du hører forskjell, før hvis du bruker de mye grillen demper nok minimalt, ikke hørbart hvertfall, åssen forsterker har du?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper du har rett, men etter manualen er det ikke snakk om mange timene. Har Hegel H200.

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper du har rett, men etter manualen er det ikke snakk om mange timene. Har Hegel H200.
    mine forandret seg etter 100 pluss minus, så du må nok smøre deg med tålmodighet forsterkeren er det ikke noe i veien med hvertfall, men hvis rommet har mange nakneflater så kan det også gi litt skarp lyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan forandret de seg? Snillere diskant?

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mentor? Disse har vell enda mer diskant. Jeg har tenkt på å selge Ikon igjen bom kjøp IGJEN! Jeg har også funnet ut nå at jeg kommer til å gå for CM1

Men lykke til iallefall

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åssen stiller CM1 seg mot f.eks CM8?

Er CM1 + subwoofer til en total pris på 14000 ett bedre alternativ enn CM8?

Føler folk er så galande imponert over cm1..

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cenariuz
    Åssen stiller CM1 seg mot f.eks CM8?

Er CM1 + subwoofer til en total pris på 14000 ett bedre alternativ enn CM8?

Føler folk er så galande imponert over cm1..
    Etter det jeg har hørt/lest så kommer CM1 ganske godt ut. Jeg vurdere denne selv med min XTZ. Jeg vil tro det at CM1 spiller kansje bedre i små rom som mitt :-D vil spille bedre enn en gulv HT. Nå er jo ikke CM8 særlig stor. Men det er en gulv HT.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kriss66
    Mentor? Disse har vell enda mer diskant. Jeg har tenkt på å selge Ikon igjen bom kjøp IGJEN! Jeg har også funnet ut nå at jeg kommer til å gå for CM1

Men lykke til iallefall
    Kjipe disse bomkjøpene som du har gjort, når du har vært veldig fornøyd og skrytet av alle tre bomkjøpene. hehe

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Kjipe disse bomkjøpene som du har gjort, når du har vært veldig fornøyd og skrytet av alle tre bomkjøpene. hehe
    Ja I begynnelsen så syns jeg det. Men etter hver sang jeg spiller spesielt rock, så er det veldig slitsomt og høre på. Jeg tror en stativ HT vil gjøre jobben. Så jeg titter på CM1 eller 685. spørs hva jeg liker best

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja I begynnelsen så syns jeg det. Men etter hver sang jeg spiller spesielt rock, så er det veldig slitsomt og høre på. Jeg tror en stativ HT vil gjøre jobben. Så jeg titter på CM1 eller 685. spørs hva jeg liker best
    Hva slags kilde bruker du?? Spiller, musikk??

Edit: ikon6, spessielt mk2 har imponert meg stort.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Men lykke til iallefall
    Her prater vi om Mentor sub som skal passe veldig bra til CM9

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja forsterkeren skulle jo holde mål her. Ser på skissen av rommet ditt, og det er ikke ulikt min egen stue med åpen løsning bakover, akkurat det er lurt med tanker på refleksjoner fra bakvegg. Har hatt mine i 1,5mnd men de tre første ukene fikk jeg ikke brukt dem så mye, klarte å sprenge den ene bassen første dagen ved et uhell. Hadde volumen skikkelig høyt etter å ha hørt på en veldig lav innspilling og når neste spor kom på(Pink Floyd- Learning to Fly) så banket det nå jævli å det smalt fort i det ene elementet. Men diskanten er blitt mykere, hører gjerne fra deg om noen uker for å høre om det er blitt noe bedre. Det du kan gjøre for å få spilt dem inn litt raskere er å sette annlegget på et passe volum på repeat før du drar på jobb å la det spille hele dagen! Hvor langt fra bakveggen har du ht?

Side 144 av 218 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 140 141 142 143 144 145 146 147 148 154 164 174 184 194 204 214 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •