B&W klubben - Side 143

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 143 av 218 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 139 140 141 142 143 144 145 146 147 153 163 173 183 193 203 213 ... SisteSiste
Viser resultater 2,841 til 2,860 av 4355

Tråd: B&W klubben

Newcomer ludokid sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Ville anbefalt deg å starte på 60hz. Fikk godt resultat med 685 og center med den innstillingen.

Propper skal gi litt mer mellombass, og noe minde dypbass. Høyttalerne ruller av senere med propper, men krappere.

Geir Arne
    Takker så meget skal altså kjøre både center og front på lik Hz, det hadde jeg ikke gjetta
    Får prøve å dytte i noen propper i den centeren da
    Ustyr: Panasonic TX-P50VT30Y * NUC mediapc * REGA Planar 3 * Pro-Ject tube box II * Yamaha RX-A830 * Abrahamsen V4.0 UP * B&W CM1 S1 * B&W CMC * Dynavoice FX-4 * B&W ASW608

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ludokid
    Takker så meget skal altså kjøre både center og front på lik Hz, det hadde jeg ikke gjetta
    Får prøve å dytte i noen propper i den centeren da
    Centeren har jo like stort membran-areal som begge CM1, så det er nok ikke noe problem. Jeg liker også å ha det meste foran likt, slik at det henger godt sammen.

CMC2 og CM9 syntes jeg kom til sin rett først ved deling på 40hz. Når jeg får propper til centeren skal jeg prøve de som large og la suben ta fint over i bunnen. Men så lav deling gjør jo at man ikke kan spille like høyt med så små høyttalere.

Geir Arne

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Centeren har jo like stort membran-areal som begge CM1, så det er nok ikke noe problem. Jeg liker også å ha det meste foran likt, slik at det henger godt sammen.

CMC2 og CM9 syntes jeg kom til sin rett først ved deling på 40hz. Når jeg får propper til centeren skal jeg prøve de som large og la suben ta fint over i bunnen. Men så lav deling gjør jo at man ikke kan spille like høyt med så små høyttalere.

Geir Arne

Takk takk, skal teste meg litt frem, syns centeren er veldig dominerende i lydbildet, når det gjelder film, lydbildet blir for sentrert. Mulig det var signalene fra dvd'en som jeg testa i går, gammel film tross alt, apocalypse now. Stereo er definitivt best mtp musikk.
    Ustyr: Panasonic TX-P50VT30Y * NUC mediapc * REGA Planar 3 * Pro-Ject tube box II * Yamaha RX-A830 * Abrahamsen V4.0 UP * B&W CM1 S1 * B&W CMC * Dynavoice FX-4 * B&W ASW608

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne ønsket meg en ny 700-serie jeg!
    På tide med en relansering nå

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Kunne ønsket meg en ny 700-serie jeg!
    På tide med en relansering nå
    PM1 er nok det nærmeste du kommer 700-serien om ikke CM holder mål for din smak.

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fordfiesta
    Jepp, men ikke så pene som dine CM1.
    Eller dine for den saks skyld, haha at jeg ikke la merke til det.. TRODDE faktisk du roste mine, haha. Makan til å være selvopptatt skal du se lenge etter, haha

er ikke bare bare å være i himmelen etter innkjøp av nye ting

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører B&W CM9 sammens med NAD M3 og Hegel HD20. Annlegget begynner akkurat å bli innspilt og blir bare mer og mer forbauset over kvalitetene som ligger i det. Hører mest musikk fra PC, har lagt inn alle CDene mine i WAV(uten datatap) format, men når det skal finlyttes bruker jeg Denon DBP2010 som CD og koblet inn på COAX1 på HD20, som er den beste inngangen(uten tvil). Mangler eneste XLR kabel fra HD20 til M3, som er bestilt å vi gleder oss

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 88Surround88
    Kjører B&W CM9 sammens med NAD M3 og Hegel HD20. Annlegget bygger akkurat å bli innspilt og blir bare mer og mer forbauset over kvalitetene som ligger i det. Hører mest musikk fra PC, har lagt inn alle CDene mine i WAV(uten datatap) format, men når det skal finlyttes bruker jeg Denon DBP2010 som CD og koblet inn på COAX1 på HD20, som er den beste inngangen(uten tvil). Mangler eneste XLR kabel fra HD20 til M3, som er bestilt å vi gleder oss
    Meget fin pakke du har der! Testet selv M3 med CM9 noen uker, og det spiller ordentlig gromt! Har du prøvd med sub på oppsettet ditt? Da kan jeg love deg at du får en positiv overraskelse (om subben holder mål i forhold til HT.)

Angående valg av lydformat. Hvorfor ikke legge samlingen inn i flac/lossless? Samme lydkvalitet, som tar en brøkdel av lagringsplassen Legger du det inn i lossless, får du også full oversikt i itunes samtidig, for de som bruker det

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tore_v1
    PM1 er nok det nærmeste du kommer 700-serien om ikke CM holder mål for din smak.
    Men tror vi disse kommer i gulvstående også?
    700-serien lå vel på 10 900 for stativhøyttaleren, og hvis PM1 starter på 20 000+, så vil den liggere mere på prisnivå med 800-serien før Diamond-utgavene kom.. :-|

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andersen88
    Meget fin pakke du har der! Testet selv M3 med CM9 noen uker, og det spiller ordentlig gromt! Har du prøvd med sub på oppsettet ditt? Da kan jeg love deg at du får en positiv overraskelse (om subben holder mål i forhold til HT.)

Angående valg av lydformat. Hvorfor ikke legge samlingen inn i flac/lossless? Samme lydkvalitet, som tar en brøkdel av lagringsplassen Legger du det inn i lossless, får du også full oversikt i itunes samtidig, for de som bruker det
    Joda, tok ut suben fra hjemmekinoen, en SVS PB-12 NSD, den funker skikkelig bra og holder vel egentlig mål, men den må jo seff stå inne på hjemmekinoen. Prøvde deling på både 40 og 60hz og pussig nok passet det best på 40hz, trodde jeg skulle få et slags hull i lydbildet men det klarte jeg ikke å høre. Tar gjerne imot tips om sub innkjøp, SVS'n tok hvertfall altfor mye plass i stua og de eneste merkene jeg har kikket litt på er Epik sin 2x15" og Velodyne(litt dyrt for 12" og 15" her, men kjekt med romkorreksjon), og hifiklubben anbefalte selvfølgelig ASW10CM, t.o.m foran PV1 som jeg kunne få kjøpt i demo til samme pris som ASW10CM.

Joda, vurderte å laste ned et prog som ripper i FLAC, men når jeg fikk PC'en hjem hadde jeg ikke tid til å laste ned noen prog(du vet sikkert hvordan det er) ble litt overivrig en liten stund der, men ser jo nå etter å ha lagt inn 598 album at det bare har tatt nesten 400gb av 2TB, så holder i massevis og PC'en blir kun brukt til dette formålet samt litt surfing. Liker også veldig godt oversikten i Windows Media Player, og den siste versjonen var betydelig oppgradert.

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, tok ut suben fra hjemmekinoen, en SVS PB-12 NSD, den funker skikkelig bra og holder vel egentlig mål, men den må jo seff stå inne på hjemmekinoen. Prøvde deling på både 40 og 60hz og pussig nok passet det best på 40hz, trodde jeg skulle få et slags hull i lydbildet men det klarte jeg ikke å høre. Tar gjerne imot tips om sub innkjøp, SVS'n tok hvertfall altfor mye plass i stua og de eneste merkene jeg har kikket litt på er Epik sin 2x15" og Velodyne(litt dyrt for 12" og 15" her, men kjekt med romkorreksjon), og hifiklubben anbefalte selvfølgelig ASW10CM, t.o.m foran PV1 som jeg kunne få kjøpt i demo til samme pris som ASW10CM.

Joda, vurderte å laste ned et prog som ripper i FLAC, men når jeg fikk PC'en hjem hadde jeg ikke tid til å laste ned noen prog(du vet sikkert hvordan det er) ble litt overivrig en liten stund der, men ser jo nå etter å ha lagt inn 598 album at det bare har tatt nesten 400gb av 2TB, så holder i massevis og PC'en blir kun brukt til dette formålet samt litt surfing. Liker også veldig godt oversikten i Windows Media Player, og den siste versjonen var betydelig oppgradert.
    Bra du fikk samme opplevelse som meg da Ja, svs blir litt i største laget til vanlige stuer, men i kino finnes det ingen match. Anbefalte hifi-klubben ASW10CM? Jeg vil heller anbefale deg Dali Mentor Sub. Det var denne jeg testet sammen med hjemme, og det spillte MEGET bra sammen. Var en flytende overgang fra cm9 til subben, noe som førte til et komplett, og dyptgående lydbilde. Kjøper du denne i hvitt (slik som jeg har), er den også lite synlig i stuen. Høy WAF-faktor! Ta en tur innom å test den, så tror jeg nok du ender med samme konklusjon som meg.

Hvis du allerede har lagt inn så mange album hadde jeg ikke orket å fikse det selv. Men bare et tips til videre ripping Plassen er alltid grei å ha ved senere anledninger, eller om du begynner å sjekke ut 24-bits innspillinger. Disse tar sin plass

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    får jo lasta ned ferdig rippa i flac også da, ikke alt sikkert men en god del må da kunne skaffes

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra du fikk samme opplevelse som meg da Ja, svs blir litt i største laget til vanlige stuer, men i kino finnes det ingen match. Anbefalte hifi-klubben ASW10CM? Jeg vil heller anbefale deg Dali Mentor Sub. Det var denne jeg testet sammen med hjemme, og det spillte MEGET bra sammen. Var en flytende overgang fra cm9 til subben, noe som førte til et komplett, og dyptgående lydbilde. Kjøper du denne i hvitt (slik som jeg har), er den også lite synlig i stuen. Høy WAF-faktor! Ta en tur innom å test den, så tror jeg nok du ender med samme konklusjon som meg.

Hvis du allerede har lagt inn så mange album hadde jeg ikke orket å fikse det selv. Men bare et tips til videre ripping Plassen er alltid grei å ha ved senere anledninger, eller om du begynner å sjekke ut 24-bits innspillinger. Disse tar sin plass
    Har egentlig ikke vurdert DALI sub engang, men vet ikke hvorfor?!?! Den skal selvfølgelig testes, også så den jo meget meget fin ut!! Noe av de peneste subbene jeg har sett på lenge! Joda, de anbefalte ASW10CM og selgeren som hadde CM9 selv skulle annskaffe seg en slik sub selv(sa han ihvertfall). Har du noen erfaring med den eller evt PV1?

Joda, tanken har falt meg inn, men nå blir det bare sånn ca 50-60 albumkjøp i året, så plassen skulle holde. Holder meg til å kjøpe album istedetfor å laste ned, for da VET jeg at kvaliteten er der, og så er de jo fin å ha i hylla når man ønsker å finlytte litt ja har tenkt å sjekke ut 24-bits musikk, er det noen plass det allerede er tiljengelig for nedlasting? Ellers takk for tips om komprimering!!

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, tanken har falt meg inn, men nå blir det bare sånn ca 50-60 albumkjøp i året, kanskje ikke så mye, så plassen skulle holde. Holder meg til å kjøpe album istedetfor å laste ned, for da VET jeg at kvaliteten er der, og så er de jo fin å ha i hylla når man ønsker å finlytte litt ja har tenkt å sjekke ut 24-bits musikk, er det noen plass det allerede er tiljengelig for nedlasting? Ellers takk for tips om komprimering!!
    Tenkte mer på de du alleredet hadde i hylla, som du har rippa til .wav
    ofte lettere å bare laste ned enn å sitte å rippa over alt til .flac
    (hvis dette var ment mot det jeg sa da )

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har egentlig ikke vurdert DALI sub engang, men vet ikke hvorfor?!?! Den skal selvfølgelig testes, også så den jo meget meget fin ut!! Noe av de peneste subbene jeg har sett på lenge! Joda, de anbefalte ASW10CM og selgeren som hadde CM9 selv skulle annskaffe seg en slik sub selv(sa han ihvertfall). Har du noen erfaring med den eller evt PV1?

Joda, tanken har falt meg inn, men nå blir det bare sånn ca 50-60 albumkjøp i året, kanskje ikke så mye, så plassen skulle holde. Holder meg til å kjøpe album istedetfor å laste ned, for da VET jeg at kvaliteten er der, og så er de jo fin å ha i hylla når man ønsker å finlytte litt ja har tenkt å sjekke ut 24-bits musikk, er det noen plass det allerede er tiljengelig for nedlasting? Ellers takk for tips om komprimering!!
    Ikke mange som vurderer den, da de tenker å kjøre alt i samme design/merke. Men ikke la utseende lure deg. Det ligger mange krefter på lur der Cm-subben går dypere enn pv-1, og den leverer også mer fysisk trykk, men pv-1 følte jeg var lettere å stille inn. Ble mer sammenheng i lydbildet kontra cm-subben. Men begge to er jo gode subber. Bare ikke like gode som mentor i mine ører

Aha, da skulle du ha nok plass en stund fremover hvertfall. Enig med deg angående albumkjøp. Kjøper det aller meste selv, og de blir kun rippet før de havner i hyllen. Etter sonos kom i hus, har jeg ikke spilt av en eneste cd. Eneste fysiske avspillingen jeg har, er med platespilleren.

Hvis du skal ha tak i 24-bits innspillinger ligger det en del på det åpne (nedlastings)marked. Men hvis du vil støtte artistene og være sikker på kvaliteten, ville jeg tatt en titt på Gubemusic. Handler alle mine 24-bits album der, og kvaliteten er superb. Her har de også lagt vekt på å selge gode innspillinger, så her vil du få deg en meget positiv overraskelse. Ellers så har jo b&w sin egen musikklubb, hvor man kan kjøpe musikk. Tror den ligger på hjemmesiden deres

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte mer på de du alleredet hadde i hylla, som du har rippa til .wav
    ofte lettere å bare laste ned enn å sitte å rippa over alt til .flac
    (hvis dette var ment mot det jeg sa da )
    Joda, men er ikke så veldig glad i å sitte å lete etter musikken på nettet. Tross mine 23år så er jeg litt gammeldags på det feltet

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke mange som vurderer den, da de tenker å kjøre alt i samme design/merke. Men ikke la utseende lure deg. Det ligger mange krefter på lur der Cm-subben går dypere enn pv-1, og den leverer også mer fysisk trykk, men pv-1 følte jeg var lettere å stille inn. Ble mer sammenheng i lydbildet kontra cm-subben. Men begge to er jo gode subber. Bare ikke like gode som mentor i mine ører

Aha, da skulle du ha nok plass en stund fremover hvertfall. Enig med deg angående albumkjøp. Kjøper det aller meste selv, og de blir kun rippet før de havner i hyllen. Etter sonos kom i hus, har jeg ikke spilt av en eneste cd. Eneste fysiske avspillingen jeg har, er med platespilleren.

Hvis du skal ha tak i 24-bits innspillinger ligger det en del på det åpne (nedlastings)marked. Men hvis du vil støtte artistene og være sikker på kvaliteten, ville jeg tatt en titt på Gubemusic. Handler alle mine 24-bits album der, og kvaliteten er superb. Her har de også lagt vekt på å selge gode innspillinger, så her vil du få deg en meget positiv overraskelse. Ellers så har jo b&w sin egen musikklubb, hvor man kan kjøpe musikk. Tror den ligger på hjemmesiden deres
    Likte størrelsen på Mentor suben og, spessielt etter at jeg har vært å lest litt mål og slikt, den ska jo tross alt stå i stua så her er det fare for at feriepengene er brukt opp allerede Likte veldig godt de krommede søylene som holder subben oppe, og skaffer jeg en slik i sort så vil den jo stå veldig i stil til CM9! Takk for et supert subtips. Du sa egentlig det samme om ASW10CM kontra PV1 som de fortalte meg på klubben så stoler veldig på din mening om subvalg siden du snakker av erfaring, så mulig jeg legger inn bestilling i dag, man har jo alltids angrerett skulle den ikke falle i smak, men har god tru på den!

Ser super ut den gubemusic siden, det oser jo kvalitet nok en gang takk for tipset. ska teste det ut i løpet av dagen, fint å se at noen satser på gode innspillinger til en forandring! Her er det også nesten bare LP som spilles i fysisk form, har en Denon med innebygd RIAA trinn som jeg kjøpte på klubben for 5år siden med en prislapp på 1500,- Så på den fronten blir det også oppgradering, mulig til høsten allerede, ska lese litt over sommeren å se om man får testet noe utstyr først.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som av erfaring kan si noe om CM9 demper seg litt i toppen etter innspilling? Sliter med ubehagelig lyd i det hjørnet av stua der PC-en står.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Liker også B&W,så er stadig innom og snoker litt.
    Hvis du er ute etter en MUSIKALSK sub så anbefaler jeg en slik på det høyeste :
    Rythmik Audio servo subwoofer 12" F12SE Signature Edition

Denne kan du stille om til 14,20 eller 28 hz og man kan stille stramheten etter hvor stramt og dypt du vil at den skal spille.Har også EQ.
    Synes ikke f.eks SVS SB12NSD er dårlig,men 1 slik trykker mye mer enn 2 slike.
    Brukere som har denne og som har testet den mot SPL serien til Velodyne mener at denne er hvertfall ikke dårligere.
    Har hatt PC 12 NSD også+PB 12 PLUS og det er 2 helt forskjellige klasser når det kommer til musikalitet.
    6,6 cm slaglengde gjør at du ikke går tom med det første.
    Jeg vedder 1000 kr på at den slår B&W subben som Hifi-klubben anbefalte.Og det på ALT.
    En kamerat som har CM9 testet SVS sin nye SB13 og tviler på at den matcher Rythmiken :-)

PS,det er egenimport.Sett en 0 bak prisen i dollar,så har du ca pris til Norge totalt med frakt og moms.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk, skal teste meg litt frem, syns centeren er veldig dominerende i lydbildet, når det gjelder film, lydbildet blir for sentrert. Mulig det var signalene fra dvd'en som jeg testa i går, gammel film tross alt, apocalypse now. Stereo er definitivt best mtp musikk.
    Du kan jo prøve å senke nivået på centeren. CM1 er ganske tungdreven, så det kan være derfor centeren stikker seg litt ut.

Geir Arne

Side 143 av 218 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 139 140 141 142 143 144 145 146 147 153 163 173 183 193 203 213 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •