B&W klubben - Side 141

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 141 av 218 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 137 138 139 140 141 142 143 144 145 151 161 171 181 191 201 211 ... SisteSiste
Viser resultater 2,801 til 2,820 av 4355

Tråd: B&W klubben

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Nivve
    Hvis du et øyeblikk vurderer Lyngdorf, send en PM da jeg vurderer å gå fra to til én på mine CM9
    Ikke sånn umiddelbart, men send gjerne en PM med pris. Er prisen veldig fin kan jeg jo plutselig vurdere det. Viktig at de er i sort finish også.

Kjenner jeg meg selv rett så hadde det fort blitt 3 slike om først 1 hadde kommet i hus. Og det er ikke sunt akkurat nå. :P

Geir Arne

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Jupps. Tenkte å teste skikkelig hjemme når anledningen bøy seg. Et interesant oppsett på mange måter.

Denon blir veldig dyrt til sammenlignet med Pioneer siden sistnevnte er så voldsomt lavt priset om dagen. Men 4311 overasket stort når jeg testet denne på APene.

Takk for det.

Effekt er ikke så aktuelt nå. Både av estetisk og praktiske(les: økonomiske) grunner. Dette blir også ett oppsett nr 2, så å makse CM9 er ikke poenget. De vil også avlastes fra 60-80hz og nedover av DD10. Kan fort hende den blir byttet ut med dobbel 10CM når pengene igjen strømmer inn.

Geir Arne
    skjønner skjønner for all del ,de låter bra uten også Dette blir nok bra, lyst på cmc2 selv!

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Christian
    skjønner skjønner for all del ,de låter bra uten også Dette blir nok bra, lyst på cmc2 selv!
    CMC2 er jeg også spent på. Mtp centeren jeg har til AP-settet som skal stå i stuen har den litt den skal bevise for at jeg skal bli i ekstase. Men til halve prisen må dette nesten forventes. Kjøpte dette uhørt(igjen) så vet ikke helt hva jeg går til. Men har testet CM9 ganske grundig i butikk, så har en liten anelse om hva jeg har i møte. NAD M3 på CM9 er forøvrig en gullkombo.

Hvordan er det med dere som har CM9 delt med sub, bruker dere skumproppene? Tenkte å proppe igjen frontrekken for å få en så tight bass som mulig. Det er et av få ankepunkt jeg har mot CM9, litt "grøtete" i bassen. Men jeg kan ikke si hvor mye jeg elsker FSTen. En grunn til at 802Diamond muligens er neste høyttaleren som skal i stuen.

Geir Arne

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CMC2 er jeg også spent på. Mtp centeren jeg har til AP-settet som skal stå i stuen har den litt den skal bevise for at jeg skal bli i ekstase. Men til halve prisen må dette nesten forventes. Kjøpte dette uhørt(igjen) så vet ikke helt hva jeg går til. Men har testet CM9 ganske grundig i butikk, så har en liten anelse om hva jeg har i møte. NAD M3 på CM9 er forøvrig en gullkombo.

Hvordan er det med dere som har CM9 delt med sub, bruker dere skumproppene? Tenkte å proppe igjen frontrekken for å få en så tight bass som mulig. Det er et av få ankepunkt jeg har mot CM9, litt "grøtete" i bassen. Men jeg kan ikke si hvor mye jeg elsker FSTen. En grunn til at 802Diamond muligens er neste høyttaleren som skal i stuen.

Geir Arne
    802 Diamond har lagt mer enn FST`en å friste med! :-D Så om det blir din neste ht, er det bare å begynne å glede seg :-D Mine har spilt 15-20 timer nå, og det begynner virkelig å ta form :-D

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andersen88
    802 Diamond har lagt mer enn FST`en å friste med! :-D Så om det blir din neste ht, er det bare å begynne å glede seg :-D Mine har spilt 15-20 timer nå, og det begynner virkelig å ta form :-D
    Tviler ikke. Neste update i stuen blir nok Classé CP800 og 2300, og de blir neppe feil sammen med 802. Tre stk DB1 skal nok få stuen til å svinge.

Så får vi bare se hvor lang tid jeg bruker på å spare. Det forsvant jo litt cash ved siste kjøp nå, så må vel kanskje tilbake til den opprinnelige planen; de _skal_ stå i stuen i løpe av 2012. (hvis jeg ikke finner no annet spennende i mellomtiden)

Geir Arne

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tviler ikke. Neste update i stuen blir nok Classé CP800 og 2300, og de blir neppe feil sammen med 802. Tre stk DB1 skal nok få stuen til å svinge.

Så får vi bare se hvor lang tid jeg bruker på å spare. Det forsvant jo litt cash ved siste kjøp nå, så må vel kanskje tilbake til den opprinnelige planen; de _skal_ stå i stuen i løpe av 2012. (hvis jeg ikke finner no annet spennende i mellomtiden)

Geir Arne
    Det kommer ikke til å låte galt nei! Du har ikke heller vurdert Cam-600 da? tror nok det blir neste upgrade her Cp-800 blir spennende å teste!

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andersen88
    Det kommer ikke til å låte galt nei! Du har ikke heller vurdert Cam-600 da? tror nok det blir neste upgrade her Cp-800 blir spennende å teste!
    Cam-600? PM?

Geir Arne

Newcomer Nivve sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahh, tenkte pre jeg. :P Nei det blir litt overkill. 1200W i 4ohm, hvem trenger det da?

Geir Arne

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir ALDRI for mye effekt :-D Da har du kontroll uansett hva du hører på! Står jo faktisk 500W / 8 ohm på ht

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Geir Arne
    du må gjerne poste noen inntrykk av cmc2 når du har fått sakene! blir spennende og høre hva du syntes ps, jeg bruker ikke noe propper i mine, synes det funker bra ,men skal i nytt rom etterhver så får se da

Newcomer Nivve sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg deler ved 60 Hz og har propper i mine, tight og fint

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Christian
    du må gjerne poste noen inntrykk av cmc2 når du har fått sakene! blir spennende og høre hva du syntes ps, jeg bruker ikke noe propper i mine, synes det funker bra ,men skal i nytt rom etterhver så får se da
    Skal prøve å skrible noen ord når jeg får disse i hus. De må måle seg mot saker som er over dobbelt så dyre, men tror egentlig de vil klare seg bra.
    Sitat Opprinnelig postet av Nivve
    Jeg deler ved 60 Hz og har propper i mine, tight og fint
    Var noe slikt jeg også tenkte. Kommer ikke til å spille veldig høyt på det rommet, så vil la frontrekka gå så langt ned som de klarer for å få best mulig sammenheng.

Geir Arne

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DM685 og DM686 fåes nå i hvit finish for de som ønsker det !

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste gjennom de 30 siste sidene circa.. og har fått ett inntrykk av at CM8/9 spiller utrolig fint.. Men at det ikke er så overbevisende.. Tenker dere om XTZ 10" subben til 3000 på surround sammen med disse?

Jeg har lyst til og bytte ut mine Swans Diva 4.2F med CM8..
    Skal drive de med XTZ a100 D3.. I første omgang hvertfall, får heller bytte vist den ikke holder mål..

Om noen har sett B&W cm8 i Wenge i virkeligheten? Lurer veldig på åssen den egentlig ser ut, bilder lyver ofte litt..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal prøve å skrible noen ord når jeg får disse i hus. De må måle seg mot saker som er over dobbelt så dyre, men tror egentlig de vil klare seg bra.

Var noe slikt jeg også tenkte. Kommer ikke til å spille veldig høyt på det rommet, så vil la frontrekka gå så langt ned som de klarer for å få best mulig sammenheng.

Geir Arne
    jeg kjører cmc2 i fullrange og sidene delt på 80hz og det funker utrolig bra på film sammen med en sub selfølgelig

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cenariuz
    Leste gjennom de 30 siste sidene circa.. og har fått ett inntrykk av at CM8/9 spiller utrolig fint.. Men at det ikke er så overbevisende.. Tenker dere om XTZ 10" subben til 3000 på surround sammen med disse?

Jeg har lyst til og bytte ut mine Swans Diva 4.2F med CM8..
    Skal drive de med XTZ a100 D3.. I første omgang hvertfall, får heller bytte vist den ikke holder mål..

Om noen har sett B&W cm8 i Wenge i virkeligheten? Lurer veldig på åssen den egentlig ser ut, bilder lyver ofte litt..
    jeg er utrolig fornøyd med mine cm9 eneste jeg kan plukke på er at de forlanger utrolig mye av forsterkeren skal jeg spille konsert høyt virker d som noe mangler i detaljene fordi jeg presser forsterkeren for mye så det blir nok ett effekt trinn der etterhvert vil tro cm8 er lettere men vil ikke fylle et stort rom som cm9 gjør. xtz'n vil nok balansere godt med cm8 ikke at jeg har personlig erfaring på denne men har lest endel rundt omkring på forumet. jeg valgte en større sub fordi jeg har mer rom å fylle og jeg elsker kontrollert bass i enorme mengder

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cr1sto8a11
    jeg kjører cmc2 i fullrange og sidene delt på 80hz og det funker utrolig bra på film sammen med en sub selfølgelig
    Tenkte å teste fullrange også. Men med pluggene igjen.

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet litt fræm og tilbake med prop/halv prop og uten, I mi stua så syns æ at d ble best med med halv prop(Propp uten sylinderen i midten) da dette harmonerte mest subben som æ kjøre med heletiden sleit med en litt lei boomy bass, men dette ble borte med litt tuning. Dette må du bare teste dæ fremtil Ganilsen.Synes at høytallerne mistet litt dybde i bassen med dæm helt plugget.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VTEC

DM685 og DM686 fåes nå i hvit finish for de som ønsker det !
    De var griselekre. Synd hvit ikke passer til mitt bruk, men for de som skal ha disse til musikk i en moderne stue må de være perfekt.

Geir Arne

Side 141 av 218 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 137 138 139 140 141 142 143 144 145 151 161 171 181 191 201 211 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •