B&W klubben - Side 140

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 140 av 218 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 136 137 138 139 140 141 142 143 144 150 160 170 180 190 200 210 ... SisteSiste
Viser resultater 2,781 til 2,800 av 4355

Tråd: B&W klubben

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gesel
    Bruker Swisswax selv.. For å si det sånn: Har du kjøpt en gang har du nok til høyttalerpolering de neste 20årene :P
    oyy. Og da var det den til ca 2000 kr du bruker? Hvordan syntes du glansen holder seg med denne. Nå er det jo bare en sub som skal poleres og ikke 2 HT. Hvor ofte må mann gjøre dette?

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kriss66
    oyy. Og da var det den til ca 2000 kr du bruker? Hvordan syntes du glansen holder seg med denne. Nå er det jo bare en sub som skal poleres og ikke 2 HT. Hvor ofte må mann gjøre dette?
    Kanskje snakke om dette i en annen tråd? Hva med XTZ tråden?
    Det finnes sånne pianolakk tråder på forumet her.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Kanskje snakke om dette i en annen tråd? Hva med XTZ tråden?
    Det finnes sånne pianolakk tråder på forumet her.
    Ja, der ar jeg prøvd. Men fikk ikke svar. Det jeg tenkte på er jo at B&W har jo også høyglans. Og hva de brukte på de

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kriss66
    Ja, den tror jeg blir for dyr for meg. Noen andre ? "litt billigere"
    Autoglym og Mcguire er litt mer folkelig priset. Det viktigste er dog ikke polishen, men kluten til å tørke av med. Anbefaler også egnet svamp til å påføre med, polérpapir gir ofte litt småriper. Havner på 3-500 totalt og holder en evighet.

Geir Arne

Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må jeg dessverre melde meg ut her, 683ene ble levert for en time siden, så nå er jeg høyttalerløs.

Veldig usikker hva jeg skal gå for.. Har lyst på Ikon mk2 eller Mentor, men elsker B&W så jeg er usikker.. 805 (N eller S), CM5, 705 er alle aktuelle kandidater. Mulig jeg går for noe helt annet også, f.eks CV! (ja, særlig :P )

Men, uansett hva det blir, jeg vet jeg kommer tilbake i denne klubben en dag

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Feel the music ! | Hi-Fi Klubbens Cerwin-Vega bildekonkurranse

(Sorry for OT, men piffer opp en relativt slapp tråd med et kult B&W fotografi av høyttalerne mine)

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Avhengig av B&W!

Begynner å bli en stund siden jeg fikk mine Cm7 i hus nå og jeg begynner også å forstå alt snakket om at man blir avhengig av B&W som høyttalere Jeg har aldri spilt så mye musikk som nå, og jeg har aldri vært mer glad i hifiinteressen min som etter jeg fikk disse i hus. Hvordan noen _ikke_ kan like dette høyttalermerket er meg nesten en gåte

Newcomer ludokid sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg en stolt eier av en ASW608.. den er absolutt ikke til å skimse av, overrasket over hvor bredt en 8" klarer å spille!

neste steg blir 2stk CM1 stående på soundstyle x122 stativ

Off som jeg gleder meg til å få de i hus om en månedstid ca

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ludokid
    Da er jeg en stolt eier av en ASW608.. den er absolutt ikke til å skimse av, overrasket over hvor bredt en 8" klarer å spille!

neste steg blir 2stk CM1 stående på soundstyle x122 stativ

Off som jeg gleder meg til å få de i hus om en månedstid ca
    Gratulerer med ny sub Ja CM1 er virkelig en god Høyttaler Låter detaljer med pen mellomtone

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Begynner å bli en stund siden jeg fikk mine Cm7 i hus nå og jeg begynner også å forstå alt snakket om at man blir avhengig av B&W som høyttalere

Jepp, jeg er helt enig, fikk mine CM9 i hus forrige uke og de har så og si gått nonstop hver dag.

Ikveld er det fredag og naboene har reist på hytta, så nå er det bare og slå på subben, starta en Blu-ray film med HD-Master Audio lydspor og skru opp volumet,full kos :-D

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Jepp, jeg er helt enig, fikk mine CM9 i hus forrige uke og de har så og si gått nonstop hver dag.

Ikveld er det fredag og naboene har reist på hytta, så nå er det bare og slå på subben, starta en Blu-ray film med HD-Master Audio lydspor og skru opp volumet,full kos :-D

Det er gromt kick å skru opp volumet på så fete høyttalere som det CM7,8 og 9 faktisk er. Full kos når man har fred og ro til det ja, helt enig på den

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W = <3 <3<3

Spiller godmusikk nå og koser meg virkelig.

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har erfaring med Vincent SP-991 på B&W høytalere?
    Håper noen kunne skrevet litt om det.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Newcomer ludokid sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hihi, nå baller det på seg her, fikk i hus B&W CMC på fredagen
    og CM1 dukker vel opp på tirsdag/onsdag
    Herregud som jeg gleder meg å høre CM1, CMC og ASW608 samlet
    Har all tro på at dette oppsettet passer meg perfekt, dette kommer til å bli en av mine største dager i mitt liv

LITE som slår CM serien på design i mine øyne (da må du langt opp i pris). rett og slett nydelige
    og lyden passer mine ører perfekt

perfektperfektperfekt.. er jeg litt happy? JA
    Ustyr: Panasonic TX-P50VT30Y * NUC mediapc * REGA Planar 3 * Pro-Ject tube box II * Yamaha RX-A830 * Abrahamsen V4.0 UP * B&W CM1 S1 * B&W CMC * Dynavoice FX-4 * B&W ASW608

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ser det ut som om jeg kan melde meg inn her også. Siden barn er på vei må jeg være litt ego og lage ett lite spillerom som er mitt, _bare mitt_.

Uansett, dette endte med kjøp av CM9 og CMC2. Dette vil få hjelp av en DD10 fra Velodyne som er, som B&Wene, i sort piano. Tror dette kan bli virkelig bra på et 14kvm stort rom, og endel akkustisk behandling skal til. På sikt blir det nok også ett sett DS3, eller evt CM1 som bakhøyttalere.

Spørsmålet blir uansett hva jeg skal drive dette med. En lavbudsjettsløsning er å velge Pioneer LX73 sammen med 430 BR-spiller fra samme leverandør. Tror dere dette vil holde, eller vil det blir veldig mye bedre med LX83 og LX54(evt noe annet til samme pris)? Ha i bakhodet at dette er oppsett nummer to, så jeg gidder ikke gå "all out" hvis det ikke virkelig er verdt det.

Geir Arne

Intermediate HiFi-nevøen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Da ser det ut som om jeg kan melde meg inn her også. Siden barn er på vei må jeg være litt ego og lage ett lite spillerom som er mitt, _bare mitt_.

Uansett, dette endte med kjøp av CM9 og CMC2. Dette vil få hjelp av en DD10 fra Velodyne som er, som B&Wene, i sort piano. Tror dette kan bli virkelig bra på et 14kvm stort rom, og endel akkustisk behandling skal til. På sikt blir det nok også ett sett DS3, eller evt CM1 som bakhøyttalere.

Spørsmålet blir uansett hva jeg skal drive dette med. En lavbudsjettsløsning er å velge Pioneer LX73 sammen med 430 BR-spiller fra samme leverandør. Tror dere dette vil holde, eller vil det blir veldig mye bedre med LX83 og LX54(evt noe annet til samme pris)? Ha i bakhodet at dette er oppsett nummer to, så jeg gidder ikke gå "all out" hvis det ikke virkelig er verdt det.

Geir Arne
    Skal du kjøpe av Øystein da eller? Hva med en Denon-løsning til disse? Det er kanske ikke å forakte eller kanskje noe elektronikk med litt mere "fart" i seg, for å sprite det hele opp litt..

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Geir Arne
    gratulerer

jeg vil annbefale deg hvertfall og ha en effekt på cm9, da blir de mye bedre

Newcomer Nivve sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du et øyeblikk vurderer Lyngdorf, send en PM da jeg vurderer å gå fra to til én på mine CM9

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi-nevøen
    Skal du kjøpe av Øystein da eller? Hva med en Denon-løsning til disse? Det er kanske ikke å forakte eller kanskje noe elektronikk med litt mere "fart" i seg, for å sprite det hele opp litt..
    Jupps. Tenkte å teste skikkelig hjemme når anledningen bøy seg. Et interesant oppsett på mange måter.

Denon blir veldig dyrt til sammenlignet med Pioneer siden sistnevnte er så voldsomt lavt priset om dagen. Men 4311 overasket stort når jeg testet denne på APene.
    Sitat Opprinnelig postet av Per Christian
    gratulerer

jeg vil annbefale deg hvertfall og ha en effekt på cm9, da blir de mye bedre
    Takk for det.

Effekt er ikke så aktuelt nå. Både av estetisk og praktiske(les: økonomiske) grunner. Dette blir også ett oppsett nr 2, så å makse CM9 er ikke poenget. De vil også avlastes fra 60-80hz og nedover av DD10. Kan fort hende den blir byttet ut med dobbel 10CM når pengene igjen strømmer inn.

Geir Arne

Side 140 av 218 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 136 137 138 139 140 141 142 143 144 150 160 170 180 190 200 210 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •