B&W klubben - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 218 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 4355

Tråd: B&W klubben

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Heisann godtfolk.

Jeg har et surroundoppsett med 604s3 i front sammen med LCR600 i senter. Dette drives av Nad M15 og M25.

Jeg er litt usikker på om jeg er fornøyd med lyden i senteren og om det er stor forskjell på lyden i den jeg har og noen av de dyrere B&W senterene.

Vil en senter i en annen serie passe samme med 604 i lydbildet?
    Vil det gjøre seg med en 24 bånds EQ på signalsiden til senterkanalen?
    Er det kanskje lydbildet til NAD som gjør det slik?

Noen tanker angående dette? Takker for alle svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bump!!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up økte priser

ser hifiklubben har økt prisene igjen....

td B&W DM683 kostet i begynnelsen 9998,- og deretter 10998,,, og nå hele 12 646,- :twisted:

Det er ikkje første gang dei har økt prisene og funnet på allslags unnskyldning... Ene gangen var det at dei var begynt å importerte fra østen ein plass.Ny fabrikk meine eg... Skulle tro prisen ble lavere når det ble produsert i østen.....

Surt å betale 12 646 for en høytaller som kostet 9998 for en stund tilbake ( og 7998 på salg ifjor)

Nei,da er td hificenteret flinkere med salg/tilbud/og gode priser på sine produkter....

Ps: Fant avr 2807 demobrukt på bergen hifiklubben salg sider på nettet... den koster pr dags dato 6998,- Og det står at utsalgspris på denne er 9998,- det er FEIL.... Har selv denne og betalte i 2006 8998,- Visst det ikkje var 7998... Uansett dyrt for ein "gammel" emobrukt forsterker... Får nok ny.bedre og billigere denon forsterker nå.... Huff blir irritert på slike kjeder som driver med dette....

Og forsikringen til HF er bare dritt.Leverte inn ein ganske ny dvd spiller som kostet 6998 denon mk2 2800.Ville ikkje lese platene skikkelig.Hakket,osv.... Hadde forsikring.Men neida,dette var slitasje ( støv og slikt inni )... Måtte punge ut med 400 spenn.Forsikringa kostet sikkert det dobbelte.Og på HF sine sider står det at forsikringen dekker "slitasje".... Aaaaarghhhh.... Har hørt om flere som har fått problem med HF angående forsikringer... :twisted: :-?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile 604s3

...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gertost

td B&W DM683 kostet i begynnelsen 9998,- og deretter 10998,,, og nå hele 12 646,- :twisted:

Det er ikkje første gang dei har økt prisene og funnet på allslags unnskyldning... Ene gangen var det at dei var begynt å importerte fra østen ein plass.Ny fabrikk meine eg... Skulle tro prisen ble lavere når det ble produsert i østen.....

Surt å betale 12 646 for en høytaller som kostet 9998 for en stund tilbake ( og 7998 på salg ifjor)

Nei,da er td hificenteret flinkere med salg/tilbud/og gode priser på sine produkter....

Ps: Fant avr 2807 demobrukt på bergen hifiklubben salg sider på nettet... den koster pr dags dato 6998,- Og det står at utsalgspris på denne er 9998,- det er FEIL.... Har selv denne og betalte i 2006 8998,- Visst det ikkje var 7998... Uansett dyrt for ein "gammel" emobrukt forsterker... Får nok ny.bedre og billigere denon forsterker nå.... Huff blir irritert på slike kjeder som driver med dette....

Og forsikringen til HF er bare dritt.Leverte inn ein ganske ny dvd spiller som kostet 6998 denon mk2 2800.Ville ikkje lese platene skikkelig.Hakket,osv.... Hadde forsikring.Men neida,dette var slitasje ( støv og slikt inni )... Måtte punge ut med 400 spenn.Forsikringa kostet sikkert det dobbelte.Og på HF sine sider står det at forsikringen dekker "slitasje".... Aaaaarghhhh.... Har hørt om flere som har fått problem med HF angående forsikringer... :twisted: :-?
    Prisene på slikt er nok gått opp ganske mye pga. valuta. USD og JPY har gått opp ca 40% mot NOK det siste året, og EUR 25% - så det er ikke unaturlig at endel slike priser går opp. En får vente litt, så går nok krona opp igjen - når risikoaversjonen ikke er like stor i valutamarkedene.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Stooor forskjell????

Hvordan er B&W DM683 opp mott 604s3???? Er det verdt utskiftinga,eler bør man kanskje satse på noen andre b&w modeller for å merke STOOOOR forskjell???

Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

683 var fortsatt på januarsalg til 7996,- sist jeg sjekka

Er snart medlem her jeg og, men melder meg ikke offisielt inn før i slutten av uka.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B&w Dm686

Fikk "beskjed" av madammen om å finne meg nye mindre stuehøytalere

Slo til på disse, er på Januartilbud (som dere sikkert vet) til 2800,- for kirsebærversjonen (sort ligger på 4400,-)

Har aldri vert noen fan av B&W, men disse imponerer meg ! Så i fremtiden så skal jeg ikke være så krass mot B&W

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kirsebær

Sitat Opprinnelig postet av frdrk
    683 var fortsatt på januarsalg til 7996,- sist jeg sjekka

Er snart medlem her jeg og, men melder meg ikke offisielt inn før i slutten av uka.

Det er kun salg på fargen kirsebær.... 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

604s3 eller 683????????????

Hvor my watt krever 683en for å få full utbytte av den?

Og lurer fortsatt på om det er verdt å bytte fra 604s3 til 683en? eller om forskjellen er minimal,og ein bør gå for noen andre b&w høytallere eller rett og slett holde på dem ein har og forandre på utsyret? Eller ha det slik det er nå... Men er jo kjekt med oppgradering dersom ting kan forbedres da.... hehe...

Er amatør innen dette området,og er fortsatt MEGET fornøyd med mine 604s3 som er koblet opp mot vincent sp331 2x150 watt effektforsterker,denon reciver 2807,harman kardon HD 970 cd-spiller,Nordost Super Flatline gold bi-wire og nordost signal kabler Nordost Blue Heaven fra cd spiller til reciver,og fra effektforsterker til reciver.... Bruker og orginale b&w spikes. Og har b&w asw 600 sub 150watt som eg også bruker ved stereo.... Når eg hører musikk i stereo bruker eg pure direct og rom audssy front på reciver.... 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

604s3 eller 683

8) Hvor my watt krever 683en for å få full utbytte av den?

Og lurer fortsatt på om det er verdt å bytte fra 604s3 til 683en? eller om forskjellen er minimal,og ein bør gå for noen andre b&w høytallere eller rett og slett holde på dem ein har og forandre på utsyret? Eller ha det slik det er nå... Men er jo kjekt med oppgradering dersom ting kan forbedres da.... hehe...

Noen som har hørt både 604s3 og 683 ene?????????????

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking 683

skal også sies at eg har ikkje hørt hans oppsett enda....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hehe

:-D Er heller ikkje ute etter å ha det det beste anlegget blant venner eller dyreste dersom det oppfattes slikt.Hehe.... Men lurer berre på hvordan 683ene er og om det er verdt å bytte ut....... Er jo ikkje altid nyeste modell trenger å vere så mye bedre at det er verdt å oppgradere...... Og lit intressert i å vite hvor mye kabler og elektronikk har å si? 8)

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rommet anlegget står i kan ha mer å si for lyden en forsterker og høyttalere.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-D Er heller ikkje ute etter å ha det det beste anlegget blant venner eller dyreste dersom det oppfattes slikt.Hehe.... Men lurer berre på hvordan 683ene er og om det er verdt å bytte ut....... Er jo ikkje altid nyeste modell trenger å vere så mye bedre at det er verdt å oppgradere...... Og lit intressert i å vite hvor mye kabler og elektronikk har å si? 8)
    Hakk i platen eller dårlig tid?
    For å svare relativt enkelt på spørsmålet ditt. Gå og få en demo, den enkleste og mest korrekte måten å sammenligne hvilken HT du liker best av de overnevnte, er da å bruke samme rom og elektronikk som du fordelaktig bør være kjent med fra før under demoen.

Personlig regner jeg med at du kan oppleve 683 som en oppgradering, om det er verdt mellomlegget får være opp til deg å vurdere og finne ut av :-)

Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    683 har FST mellomtone elementet som også er brukt i 800-serien, det er vel det største forskjellen mellom de to. Stemmer og vokal låter endel bedre der. Det krever som sagt litt power, men tror du har nok med krefter til å drive de vincenten din.

Newcomer cináed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har den nye CM-serien kommet på B&W sine nettsider:

View the CM Series speakers at Bowers & Wilkins - The World’s leading speaker brand.

Ønsker meg så de nye CM9 i sort piano gloss sammen med CMC2... Forelsket meg i CM-serien etter å hatt CM7 og CMC en stund nå. 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DM 683 vs. DM 684?

Hvilke av disse to bør jeg gå for? Vet jo at det kommer ann på så mye rart, men 683 virker jo som en mye mer lydkraftig høyttaler?
    Har bare en gammel reciever, Panasonic SA-HE9, 5 x100 watt. (Blir oppgradert etterhvert) Liker trykk i musikken, og i filmlyden. (Blir isåfall brukt som front i surroundoppsett. ((Har CV 12" i tillegg"))) Har 684 et noenlunde like kraftig basstrykk, selv med et basselement mindre, i forhold til 683?
    (Ja, er helt grønn på slikt, men liker fin lyd)

Takker for svar.

Intermediate B&W Spydeberg sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    539
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    8) Hvor my watt krever 683en for å få full utbytte av den?

Noen som har hørt både 604s3 og 683 ene?????????????

Ein kompis av meg hører stooooor forskjell på hans 683 og mine 604s3.... Og han kjører bare ein enkel stereo yamaha 80 watts forsterker og cd spiller på sine 683.Og helt enkle rimelige kabler ( Nå er vel kanskje dyre kabler litt oppskrytt også da.hehe).... Nå har mine 604s3 mere effekt ( 150 watt)... Dersom han hører så stor forskjell som han sier,på så lite effekt,og mye billigere utstyr enn mitt så må jo 683ene vere helt rååååååååååååååe
    Synes det er mindre trykk i lyden på 683 kontra 604s3 jeg.
    Men smaken er jo som baken, delt og lukter innimellom drittt..

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp 683. Den koster jo 8000kr nå!!!!

Side 14 av 218 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •