B&W klubben - Side 138

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 138 av 218 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 134 135 136 137 138 139 140 141 142 148 158 168 178 188 198 208 ... SisteSiste
Viser resultater 2,741 til 2,760 av 4355

Tråd: B&W klubben

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Velkommen til B&W klubben, medlemskort kommer i posten.. Grattis med gromme spiikers !

Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Får hive meg inn i B&W klubben her jeg da, en sann glede
    Jeg er den heldige eier av CM7, som jeg kjører sammen med den integrerte stereoforsterkeren PM15S1 fra Marantz. En super kombinasjon som låter enda bedre enn forventet. De noe nøytrale og mørke høyttalerkablene fra Van den hul tror jeg utgjør en flott balanse i oppsettet, og er noe jeg anbefaler varmt hvis dere har B&W høyttalere som låter for spisst/lyst i toppen. 352 hybriden fra Van den hul er det jeg bruker

Edit: Hvis det er noen av dere som har sansen for kvinnevokal på B&W høyttalerne deres anbefaler jeg _varmt_ Helene Bøksle. Hennes gudbenådede englestemme kommer så bra frem på Cm7 at nakkehårene bare reiser seg, ubeskrivelig. Vokal er noe av det B&W imponerer aller mest på i sine høyttalere etter min mening!

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Velkommen til B&W klubben, medlemskort kommer i posten.. Grattis med gromme spiikers !

Hahaha, ser frem til medlemskortet i postet Whoracle8-) Takk for en varm velkomst!

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nye høyttalere?

Heisann folkens.

Jeg vurderer nye høyttalere.
    B&W er vel en av favorittene.

Litt om hva jeg tenker:

Det jeg har i dag spiller for lite trøkk i mellombssen.
    Og det er jo egentlig det. Jeg hadde meg to dagers lytterunde i Bergen da jeg kjøpte sist, og CM9 + mine, var dei som var klart best i 20.000 kr klassen.

Så hva bør jeg kjøpe?

CD spiller blir Burmester og forsterker blir krell og på sikt burmester.

Så da har dere noe å bygge ut et svar på..
    Må ut med småen på 3 år her, så forvener noe flotte svar etter hvert
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syntes CM9 har en OK mellombass i allefall. Godt med snert i den om du ønsker det. Har ikke hørt VA så vet ikke hvordan den står seg mot de.

Ser du har Naim. Er ikke sikkert det er noen dum kombo med B&W.

Geir Arne

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Føler dette går mye på matching når det kommer til B&W.
    Jeg har hørt B&W med en del av det HFK har, samt det jeg har hatt selv.
    Og komboen M15+Parasound A23/NC2250 gir meg bra trøkk i mellombassen.

Litt av det samme opplever jeg med C372/375BEE, mens Denon og Lyngdorf ikke ga samme snerten i mine ører.

Nå kan det hende at SDAI2175 og den Denonen jeg har hørt det med ikke var kraftig nok, og at problemet lå der. Litt det samme med Cambridge 740A også, men den er jo heller ikke veldig kraftig.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    Føler dette går mye på matching når det kommer til B&W.
    Jeg har hørt B&W med en del av det HFK har, samt det jeg har hatt selv.
    Og komboen M15+Parasound A23/NC2250 gir meg bra trøkk i mellombassen.

Litt av det samme opplever jeg med C372/375BEE, mens Denon og Lyngdorf ikke ga samme snerten i mine ører.

Nå kan det hende at SDAI2175 og den Denonen jeg har hørt det med ikke var kraftig nok, og at problemet lå der. Litt det samme med Cambridge 740A også, men den er jo heller ikke veldig kraftig.

Støttes på den, matching tror jeg også er spesielt viktig kanskje på B&W,- de er kresne på elektronikk og forsterkeri spesielt. Men hvis vedkommende legger opp til Krell og Burmester elektronikk som jo er av de ypperste high end merkene kan jeg ikke se for meg at det vil låte bedritent med CM9 for eks

Forøvrig kan jeg bare minne om mine kabelefaringer med CM7: Van den hul høyttalerkabler hadde en nærmest sjokkerende god innvirkning på sounden i forhold til et par andre høyttalerkabler fra Dali som jeg også prøvde med. Bassengjengivelsen og den klare "gjennomsiktigheten" i Van den hul kabler kler B&W meget godt etter min mening, og er noe å tenke på for flere. En utrolig spennende erfaring.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Støttes på den, matching tror jeg også er spesielt viktig kanskje på B&W,- de er kresne på elektronikk og forsterkeri spesielt. Men hvis vedkommende legger opp til Krell og Burmester elektronikk som jo er av de ypperste high end merkene kan jeg ikke se for meg at det vil låte bedritent med CM9 for eks

Forøvrig kan jeg bare minne om mine kabelefaringer med CM7: Van den hul høyttalerkabler hadde en nærmest sjokkerende god innvirkning på sounden i forhold til et par andre høyttalerkabler fra Dali som jeg også prøvde med. Bassengjengivelsen og den klare "gjennomsiktigheten" i Van den hul kabler kler B&W meget godt etter min mening, og er noe å tenke på for flere. En utrolig spennende erfaring.
    Takk for svar alle sammen.

Nei, bør jo vere grei elektronikk det. :-D
    Jeg testet MAen på CM9 og da var det vel Nordost som var kablingen og en NAD cd spiller. Dette funket utrolig bra. Lyden var krystallklar uten å vere skarp, det spilte rett å slett dritbra.
    Er det enda mye bedre å gå for høyttalere oppover i 800 serien eller blir det mer små forskjeller?
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Springsteen på CM 7( Cm serien)

Før jeg tar påskeferie fra internett for en 2-3 dager så må jeg komme med et platetips til mine B&W venner i denne tråden. Spilte vel gjennom denne skiva 3-4 ganger i går i sin helhet, så bra låter den. Springsteen in concert Mtv plugged. Den koster bare 59 spenn på kompaniet, men tro meg når jeg sier at den er verd hver krone:

Feil med informasjonskapsler

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Takk for svar alle sammen.

Nei, bør jo vere grei elektronikk det. :-D
    Jeg testet MAen på CM9 og da var det vel Nordost som var kablingen og en NAD cd spiller. Dette funket utrolig bra. Lyden var krystallklar uten å vere skarp, det spilte rett å slett dritbra.
    Er det enda mye bedre å gå for høyttalere oppover i 800 serien eller blir det mer små forskjeller?
    800 serien er noe helt annet. Men de største forskjellene ligger i mellomtone og diskant, om du ønsker merkbart mere trøkk så må du på 803 eller over.
    Et godt alternativ er 805D sammen med en potent sub.

Newcomer ludokid sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann B&W godtfolk

Har nå for andre gang vært innom Hifiklubben for å høre B&W, første gangen jeg dro var jeg forelsket av hva jeg hadde sett av B&W sin CM serie.

Etter første visitt ble jeg også forelsket i lyden, fikk da testet CM1, 685, og deretter 684. Synes CM1 hadde klart best lyd, var mer bass i 685, og selvfølgelig mer bass i 684. Men selv syntes jeg å høre at lyden jeg fikk hørt hadde bedre kvalitet fra CM1.

Er litt irritert på meg selv i ettertid, da jeg hater å forelske meg helt, uten å vite hvor i landet jeg ligger, da jeg er en novice når det gjelder å ha hørt GOD lyd.

Mitt tidligere anlegg var et hjemmekino sett fra pioneer i klassen 14 000, så har ikke så mye godlyd å måle mot

dro i går ned for å høre ett alternativ i ca samme prisklasse, Dali Mentor Menuet sammen med en ASW608. Jeg hørte det selgeren der sa, men likte forsatt bedre B&W sitt lydbilde, var mer varm og laidback. og med tanke på at prisen også ville gå ytterligere 1000kr opp, hersket det ingen tvil

Fikk også hørt 802 diamond, åååå herre gud vanvittig....

ok nok om min lille lyd-orgasme

Jeg kan herved karakteriseres som B&W groupie/frelst.
    Takk til alle dere som har mye penger, og iver etter god lyd! som lager marked til 800 serien!

Det jeg lurte på var da, om det er noen som har noen erfaringer med HK og B&W CM1 ? mer spesifikt AVR260 klassen fra HK.. vet det er endel som ikke liker HK stort, men syns nå dem leverer design, og god lyd fra sine forsterkere, selvom jeg ikke har fått testet forsterkeren min til det fulleste.

Anlegget mitt i første fase vil nok til slutt ende på:
    CM1 på soundstyle sort stativ (er stativene for store? )
    686 eller (m-1? ,tips fra hifiklubben) bak
    ASW608 sub
    aner ikke hva slags center Tips?

Ble anbefalt VAN DEN HUL The CS-122 HYBRID kabel som kabel, men selv tenkte jeg VAN DEN HUL The D-352 HYBRID kabel, noen innvendinger/tips?

Drømmen blir nok å bytte ut DM685 med CM9 eller tilsvarende, for så å sette CM1 bak.

Men tar imot store takk til erfaringer eller synspunkter til CM1 på HK AVR260.
    CM1 Hvit Kommer ikke inn til Hifiklubben før i slutten av mai, Så jeg må stimulere meg selv på en måte

God B&W påske til alle!

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    Selv valgte jeg å gå for bi-amping med sdai og sda 2175 på mine 804s. Siden de opererer med 2x200W med 1kHz vil nok reell effekt være noe mindre. Styrken er derimot at de takler relativt tung last mtp lav ohm.
    I mine ører er dette en god kombo, og oppfatter det som et ærlig oppsett som gir lite farging.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    800 serien er noe helt annet. Men de største forskjellene ligger i mellomtone og diskant, om du ønsker merkbart mere trøkk så må du på 803 eller over.
    Et godt alternativ er 805D sammen med en potent sub.
    803 ja.. ok.. d får vi tenke litt det ja...ligger prisen på brukt?
    Høyttalere:

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingenting i veien om du velger H/K forsterker sammen med B&W, du kommer til å få en engasjerende type lyd om det er det du ønsker, H/K har kraftige forsterkere så det er jo en stor fordel med tungdrevne B&W høyttalere.
    Det kan hende du opplever denne kombinasjonen litt hard i klangen, så du bør teste før kjøp!

Når det gjelder kabler så er både CS-122 og D-352 gode valg, har du råd så går du for sistnevnte

Om du går for CM1 i front bør senteren være i samme serie, så CMC er et opplagt valg..

Når det gjelder sub så er ASW610 et mye bedre valg en 608, men om den absolutt må være så kompakt så er det helt greit

Ha en god påske!

Sitat Opprinnelig postet av ludokid
    Heisann B&W godtfolk

Har nå for andre gang vært innom Hifiklubben for å høre B&W, første gangen jeg dro var jeg forelsket av hva jeg hadde sett av B&W sin CM serie.

Etter første visitt ble jeg også forelsket i lyden, fikk da testet CM1, 685, og deretter 684. Synes CM1 hadde klart best lyd, var mer bass i 685, og selvfølgelig mer bass i 684. Men selv syntes jeg å høre at lyden jeg fikk hørt hadde bedre kvalitet fra CM1.

Er litt irritert på meg selv i ettertid, da jeg hater å forelske meg helt, uten å vite hvor i landet jeg ligger, da jeg er en novice når det gjelder å ha hørt GOD lyd.

Mitt tidligere anlegg var et hjemmekino sett fra pioneer i klassen 14 000, så har ikke så mye godlyd å måle mot

dro i går ned for å høre ett alternativ i ca samme prisklasse, Dali Mentor Menuet sammen med en ASW608. Jeg hørte det selgeren der sa, men likte forsatt bedre B&W sitt lydbilde, var mer varm og laidback. og med tanke på at prisen også ville gå ytterligere 1000kr opp, hersket det ingen tvil

Fikk også hørt 802 diamond, åååå herre gud vanvittig....

ok nok om min lille lyd-orgasme

Jeg kan herved karakteriseres som B&W groupie/frelst.
    Takk til alle dere som har mye penger, og iver etter god lyd! som lager marked til 800 serien!

Det jeg lurte på var da, om det er noen som har noen erfaringer med HK og B&W CM1 ? mer spesifikt AVR260 klassen fra HK.. vet det er endel som ikke liker HK stort, men syns nå dem leverer design, og god lyd fra sine forsterkere, selvom jeg ikke har fått testet forsterkeren min til det fulleste.

Anlegget mitt i første fase vil nok til slutt ende på:
    CM1 på soundstyle sort stativ (er stativene for store? )
    686 eller (m-1? ,tips fra hifiklubben) bak
    ASW608 sub
    aner ikke hva slags center Tips?

Ble anbefalt VAN DEN HUL The CS-122 HYBRID kabel som kabel, men selv tenkte jeg VAN DEN HUL The D-352 HYBRID kabel, noen innvendinger/tips?

Drømmen blir nok å bytte ut DM685 med CM9 eller tilsvarende, for så å sette CM1 bak.

Men tar imot store takk til erfaringer eller synspunkter til CM1 på HK AVR260.
    CM1 Hvit Kommer ikke inn til Hifiklubben før i slutten av mai, Så jeg må stimulere meg selv på en måte

God B&W påske til alle!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    803 ja.. ok.. d får vi tenke litt det ja...ligger prisen på brukt?
    Jeg har ALDRI sett 803 S på brukten.Har selv søkt på ønsket kjøpt flere ganger for noen år siden uten å få en eneste respons.Enten har de solgt få av de eller så er de så gode at folk ikke vil selge de.

Når det gjelder CM9 så synes jeg at de er utrolig behagelige i klangen.Flytter mye luft og evner å spille svært høyt.Går ikke så dypt,men de "faker" i grunn ganske godt den manglende dypbassen.

Var på fest i helga med 804 S på Primare elektronikk.Det var i tillegg en B&W 15 " (gammel serie,flytter MYE luft,men altfor buldrete etter min smak).Det ble spilt alt mulig mellom himmel og jord.Ettersom det var sub i tillegg,så fikk jeg ikke hørt bassen i 804 S alene.Men de parerer jo alt med bravur.Makan til behagelig,flott lyd.
    Ble faktisk så imponert at jeg selv vurderer sterkt å få tak i 804 S eller 803 S.
    Har forresten hatt 803 N og de synes jeg var vanskelige å få til og var veldig avhengig av elektronikk og musikk.

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for innspill Whoracle!

Har desverre alleredet kjøpt inn forsterkeren i fjor, har gått feil vei har jeg forstått derfor jeg må høre erfaringer med å mixe en HK avr260 med B&W CM1 evt andre høytalere. Må se om noen har store innvendinger på oppsettet jeg ønsker Blir vel vanskelig for meg å få testet kombinasjonen før kjøp, siden hifiklubben ikke fører HK, og jeg ikke kjenner noen med B&W.

Er ikke så priviligert at jeg kan velge helt fritt hvis jeg ikke begrenser meg selv, jo lengre tid vil det ta å få et fult system. Tenkt å bruke rundt 10k på første innkjøp av høytalere. og CM1/stativ og kabler dekker den biten. (dette vil uansett overgå mine nåværende høytalere)

Er som sagt en stooor novice når det kommer til erfaringer i forhold til hifi, og lyd spesielt, først nå den siste tiden jeg virkelig ser gleden lyden gir

Hvilke store forskjeller vil det være mellom CMC og HTM62 ? og mellom asw608 og asw610. hva med evt XTZ 99 W10.16 ? i stedet for ASW608? blasfemi?

beklager jeg spør så mye, men man vil jo vite så mye?

Det er ingenting i veien om du velger H/K forsterker sammen med B&W, du kommer til å få en engasjerende type lyd om det er det du ønsker, H/K har kraftige forsterkere så det er jo en stor fordel med tungdrevne B&W høyttalere.
    Det kan hende du opplever denne kombinasjonen litt hard i klangen, så du bør teste før kjøp!

Når det gjelder kabler så er både CS-122 og D-352 gode valg, har du råd så går du for sistnevnte

Om du går for CM1 i front bør senteren være i samme serie, så CMC er et opplagt valg..

Når det gjelder sub så er ASW610 et mye bedre valg en 608, men om den absolutt må være så kompakt så er det helt greit

Ha en god påske!

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for innspill Whoracle!

Har desverre alleredet kjøpt inn forsterkeren i fjor, har gått feil vei har jeg forstått derfor jeg må høre erfaringer med å mixe en HK avr260 med B&W CM1 evt andre høytalere. Må se om noen har store innvendinger på oppsettet jeg ønsker Blir vel vanskelig for meg å få testet kombinasjonen før kjøp, siden hifiklubben ikke fører HK, og jeg ikke kjenner noen med B&W.
    Burde ikke være noe problem å parre. CM1 syntes jeg er ganske tilbakelent, men krever endel watt.

Når det gjelder å teste er det jo bare å ta med forsterkeren din ned til HFK. Burde kanskje spørre på forhånd, men det går nok sikkert bra. Hvis ikke kan du deponere på et sett og teste hjemme.
    Hvilke store forskjeller vil det være mellom CMC og HTM62 ?
    Har ikke hørt noen av de faktisk, men CMC er jo den som "hører" til. Og den eneste av de som kan kjøpes i sort piano. Edit: Har hørt HTM62 og fungerer nok greit den(blandet med HTM61), så lenge finish ikke er noe problem. Litt lysere i klangen er den enn CM1. Vil også anbefale å teste 685. Det kan fort spare deg for noen kroner. Da har du nesten råd til sub med en gang også.
    og mellom asw608 og asw610. hva med evt XTZ 99 W10.16 ? i stedet for ASW608? blasfemi?
    Har heller ikke hørt disse på ganske lenge, men en 10" flytter mer luft og koster vel "bare" noen 100'lapper mer. XTZ'en tråkker du nok heller ikke feil med. Den vil også trøkke mer siden den har refleks, men vil tippe 610 oppleves som mer tight. Har selv erfart at lukkede suber er lettere å plassere, men det kan være tilfeldig.

Geir Arne

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Burde ikke være noe problem å parre. CM1 syntes jeg er ganske tilbakelent, men krever endel watt.
    Likte klarheten, og at den ikke var så på faktisk.

Når det gjelder å teste er det jo bare å ta med forsterkeren din ned til HFK. Burde kanskje spørre på forhånd, men det går nok sikkert bra. Hvis ikke kan du deponere på et sett og teste hjemme.
    jasså, de gjør det faktisk? må si jeg blir imponert over HFK sin service. De lar 800serie stå å gå helt åpent i kjellern i thranesgt, spiller det du ønsker å høre på etc etc.

Har ikke hørt noen av de faktisk, men CMC er jo den som "hører" til. Og den eneste av de som kan kjøpes i sort piano. Edit: Har hørt HTM62 og fungerer nok greit den(blandet med HTM61), så lenge finish ikke er noe problem. Litt lysere i klangen er den enn CM1. Vil også anbefale å teste 685. Det kan fort spare deg for noen kroner. Da har du nesten råd til sub med en gang også.
    Er ikke så fryktelig glad i pianolakken, av praktiske grunner. Den ser bra ut i 2 dager, så må jeg frem med kluten (skal nevnes at det ikke er uten grunn at jeg har iRobot hjemme)
    Jeg har fått testet CM1 opp mot 683, 685 og Dali mentor Menuet.
    Syntes den spilte klarere enn 683 og 685, men manglet naturlig nok bassen. I forhold til dali er det vanskeligere å skille, CM1 var vel kanskje litt mer laidback, og kostet 1000kr mindre og så atskillig penere ut

Som jeg har tenkt, når jeg engang finner ut av å oppgradere til gulvstående foran.. er at da vil jeg spare på å ha kjøpt inn CM1, for da vil jeg bruke de som bak høytalere, noe jeg tviler på at jeg da vil velge 685 som.

Har heller ikke hørt disse på ganske lenge, men en 10" flytter mer luft og koster vel "bare" noen 100'lapper mer. XTZ'en tråkker du nok heller ikke feil med. Den vil også trøkke mer siden den har refleks, men vil tippe 610 oppleves som mer tight. Har selv erfart at lukkede suber er lettere å plassere, men det kan være tilfeldig.

10'ern fra xtz koster vel rundt 3000 mens 608 koster 4000
    mens 610'ern ligger på 5300, så den blir nok ikke aktuell nå. med mindre de to andre er galskap
    så spm blir jo da. Vil jeg trenge 10'ern ? bor i blokk, så kommer aldri til å trenge å spille skikkelig tungt. Har lyst på B&W moro å ha alt fra samme, men vil 10'ern til xtz bli bedre for mitt oppsett?

Takker å bukker for informativt svar Geir Arne

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    10'ern fra xtz koster vel rundt 3000 mens 608 koster 4000
    mens 610'ern ligger på 5300, så den blir nok ikke aktuell nå. med mindre de to andre er galskap
    så spm blir jo da. Vil jeg trenge 10'ern ? bor i blokk, så kommer aldri til å trenge å spille skikkelig tungt. Har lyst på B&W moro å ha alt fra samme, men vil 10'ern til xtz bli bedre for mitt oppsett?
    Det hele koker vel litt ned til pris. XTZ vil jeg tro er bra nok, men ser det med å ha alt fra B&W. Skal du ikke spille høyt er nok 608 kraftig nok, i allefall på musikk. 610 derimot blir bare litt mer på alle måte og er nok også lettere å selge senere(og det skjer veldig ofte). Må bare ta et valg egentlig.

Geir Arne

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Jeg har ALDRI sett 803 S på brukten.Har selv søkt på ønsket kjøpt flere ganger for noen år siden uten å få en eneste respons.Enten har de solgt få av de eller så er de så gode at folk ikke vil selge de.

Når det gjelder CM9 så synes jeg at de er utrolig behagelige i klangen.Flytter mye luft og evner å spille svært høyt.Går ikke så dypt,men de "faker" i grunn ganske godt den manglende dypbassen.

Var på fest i helga med 804 S på Primare elektronikk.Det var i tillegg en B&W 15 " (gammel serie,flytter MYE luft,men altfor buldrete etter min smak).Det ble spilt alt mulig mellom himmel og jord.Ettersom det var sub i tillegg,så fikk jeg ikke hørt bassen i 804 S alene.Men de parerer jo alt med bravur.Makan til behagelig,flott lyd.
    Ble faktisk så imponert at jeg selv vurderer sterkt å få tak i 804 S eller 803 S.
    Har forresten hatt 803 N og de synes jeg var vanskelige å få til og var veldig avhengig av elektronikk og musikk.
    Ja, det frister mer og mer å få prøve den serien. 8-)
    Høyttalere:

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At du velger en større dyrere sub har ikke nødvendigvis noe med hvor høyt du skal spille, men det skal låte bra og den skal ikke rulle av for tidlig.

Billig og bra om du ikke har noe imot å importere:

HSU STF-2 Subwoofer

Side 138 av 218 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 134 135 136 137 138 139 140 141 142 148 158 168 178 188 198 208 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •