B&W klubben - Side 137

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 137 av 218 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 133 134 135 136 137 138 139 140 141 147 157 167 177 187 197 207 217 ... SisteSiste
Viser resultater 2,721 til 2,740 av 4355

Tråd: B&W klubben

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av cr1sto8a11
    tenkte jeg skulle spørre dere om hva dere har merket dere spesielt som funker utrolig bra på B&W.
    En av mine referanser for tiden er Nils Lofgren - acoustic live
    fyll gjerne på med deres favoritter da jeg ønsker gode opplevelser med mine B&W.
    Du kan prøve å høre på Allan Taylor med for eksempel. YouTube - Allan Taylor - Colour To The Moon!

og Hans Zimmer.

Intermediate HiFi-nevøen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    Det sies også at B&W ikke er noe særlig på heavy metal o.l.
    Jeg har også hørt den kommentaren ved flere anledninger. Maken til bullshit. Syns rett og slett B&W passer mye bedre på heavy enn hva mange andre ht-merker gjør. Holder det på en måte ryddig, selv under temmelig ekstreme nivåer

Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi-nevøen
    Jeg har også hørt den kommentaren ved flere anledninger. Maken til bullshit. Syns rett og slett B&W passer mye bedre på heavy enn hva mange andre ht-merker gjør. Holder det på en måte ryddig, selv under temmelig ekstreme nivåer

Sett på Deathstars så får B&W virkelig vist hvordan de takler metal: HEFTIG

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tenkte jeg skulle spørre dere om hva dere har merket dere spesielt som funker utrolig bra på B&W.
    En av mine referanser for tiden er Nils Lofgren - acoustic live
    fyll gjerne på med deres favoritter da jeg ønsker gode opplevelser med mine B&W.
    Noe som jeg spiller mye av på B&W anlegget som gir meg mye godlyd:
    * Bjørn Eidsvåg - De Beste (Album)
    * Michael Jackson - This Is It (Album)
    * Katie Melua - Piece By Piece (Album)
    * Enya - The Very Best of Enya (Album)
    * AC/DC - Back In Black (Album)
    * Dire Straits & Mark Knopfler - Private Investigations (Album)
    * A-ha - 25
    * +++

Noen sanger utmerker seg bedre enn andre på de forskjellige, husker ikke alle i farta, men sjekker imorra

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må faktisk innrømme at metal-sjangeren fikk seg et løft fra 683 til CM9.
    Det var litt overraskende faktisk, da folk generelt har snakket om 683 som en "rocka" høyttaler kontra CM9... :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VTEC
    * Katie Melua - Piece By Piece (Album)
    * Dire Straits & Mark Knopfler - Private Investigations (Album)
    Godt å se vi tenker likt med Dire Straits som referanse... :-)

Når det gjelder Katie Melua-cd'n.. Jeg er jo ikke noe særlig fan av hu, men den cd'en er noe av det beste jeg har hørt hva mixing gjelder.

Helt sjukt hvor herlig sammensetning det er!

Et band til, som blir litt i samme sjanger som Dire Straits, som fungerer bra for å teste dynamikk er Hellbillies.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    Jeg må faktisk innrømme at metal-sjangeren fikk seg et løft fra 683 til CM9.
    Det var litt overraskende faktisk, da folk generelt har snakket om 683 som en "rocka" høyttaler kontra CM9... :-)
    Helt enig. Syntes heftig rock er en av de tingene CM9 klarer veldig bra. Høyt volum og masse morro.

In Flames - Delight and anger, vise akkuret det.

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    må si jeg allerede har fått et par nye plater jeg må skaffe hehe må og si meg totalt enig med at b&w passer til alt men bedre til noe... klassisk gitar musikk er noe av det grommeste jeg har hørt på mine cm9 krystallklart å detaljert så man ser artisten i rommet... mens for min del rock/metal kommer litt i bakkant da bassen min ikke duger så doble bass trommer kommer ikke frem slik de skal men jeg har da bestilt en f113 så jeg regner med den biten er løst:lol: min liste for øyeblikket er joe bonamassa, joe satriani, nils lofgren, enya, tracy chapman, mark knopler, john fogerty - blue moon swamp bare for å nevne noen...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Du kan prøve å høre på Allan Taylor med for eksempel. YouTube - Allan Taylor - Colour To The Moon!

og Hans Zimmer.
    lytter på allan taylor nå dette albumet skal definitivt inn i samlingen

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lytter på allan taylor nå dette albumet skal definitivt inn i samlingen
    Hvis du har spotify så kan du sjekke ut denne musikken også som jeg spiller mye om dagen. Playlist by jamalla - Spotify

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å da har jeg fått bekreftet flybilletn hjem så etter godt å vel 30 timer reise så lander jeg på Vernes i halv 5 tiden på onsdagen håper jeg.. Håpaer bare jeg rekk hifi klubben så jeg får hente høytalerne den kvelden så jeg slipper å vente til torsdagen Skal bli spennde å få lyd i de

Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goldfish
    Å da har jeg fått bekreftet flybilletn hjem så etter godt å vel 30 timer reise så lander jeg på Vernes i halv 5 tiden på onsdagen håper jeg.. Håpaer bare jeg rekk hifi klubben så jeg får hente høytalerne den kvelden så jeg slipper å vente til torsdagen Skal bli spennde å få lyd i de

Hadde et sett 805D venta på meg så tror jeg ikke jeg hadde klart å vente selv :P

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goldfish
    Hva ble fargevalget?

Leveringsinfo: 27-04-2011 i svart står det på nettsidene til hfk.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo..

Det går ikke så fort med meg her. men jeg har fått hentet høytalerne mine Å fått spilt litt. Så langt virker det veldig bra til å me svigerfar hører forskjell fra det gamle.

Men har et "lite" plass problem så får ikke plassert HT på noen sikkelig måte.. enda vertfall. Å dette er jo det første hifi kjøpet jeg har gjort av denne kvalitet så har ikke så noe å sammenligne med. så vet jo ikke helt hva jeg skal forvente :P Men skal bli artig å se hvordan HT forandrer seg me noen timer spilling Blir vel en liten minHfi profil når jeg får tid etter påske en ganga å ska prøve å komme med noen bilder i løpet av dagen

Edit: Fargevalget ble svart tilslutt passet bedre inn hjemme det.. tror jeg :P

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

musikk til B&W

sitter å nyter et album av joe bonamassa å må si dette er bare ren nytelse et album jeg helhjertet vil anbefale å det heter blues deluxe å er fra 2003 dynamikken er bare helt konge å kvaliteten er helt i topp klasse mine cm9 koser seg hehe

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sitter å nyter et album av joe bonamassa å må si dette er bare ren nytelse et album jeg helhjertet vil anbefale å det heter blues deluxe å er fra 2003 dynamikken er bare helt konge å kvaliteten er helt i topp klasse mine cm9 koser seg hehe
    Hvis du liker Joe Bonamassa så synes jeg du burde ta deg en tur på konsert 28april, fantastisk musiker som det er verdt å ta med seg. Var på konserten han hadde sist år, helt toppers og han er helt rå på gitaren.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det bare velstand, kom tilbake fra Nordsjøen i går kveld. I dag hentet jeg mine CM9. Nå har jeg brukt 12 timer på nonstopp lytting på alt mulig og smilet blir bredere og bredere, munnvikene møtes snart bak på nakken

Jeg har brukt JBL XPL-160 i 20 år, så jeg var litt spent på om bassen ville være på samme nivå som det jeg er vant med. Fant ganske fort ut at det trengte jeg ikke å bekymre meg over, CM9 leverer i bøtter og spann. Bruker Pioneer LX-52 med Rotel RMB 1575 som effektforsterker og det funker som en drøm. Jeg fant ut at når jeg kjører pure direct, så ble lyden ganske smal og tynn, det mangla ganske mye, spesielt i bassområdet. Men med en gang jeg skifta over til autosurround og alle andre formater der receiveren bruker romkorreksjonen fra MCACC så ble det gang i sakene, rockefoten kom i gang, for og si det sånn :-D

Til min glede fant jeg ut at naboene på begge sider og under leiligheten min har dratt på tidlig påskeferie så jeg prøvde ut forskjellige BD filmer med HD-Master Audio lydspor på svært høyt nivå. Normalt ligger jeg på -25 dB til -15 dB nivå, men nå kjørte jeg gradvis opp til maks på Pioneeren, som er +12 dB. Kan bare si at når Private Ryan nærma seg Omaha Beach så flagra buksebeina og hver eksplosjon føltes på kroppen og utrolig nok så var der null distorsjon og forvrengning, bare rent rått lydtrykk.

De neste dagene skal jeg modifisere min AV benk så jeg kan installere CMC2 senteren, da blir nok lydbildet i front enda mer imponerende.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    regner med du da tenker på konserten i bergen men man kan bare få fatt i dagpass å jeg har ikke mye lyst å kjøpe en billett der jeg ikke er garantert plass......

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Kan bare si at når Private Ryan nærma seg Omaha Beach så flagra buksebeina og hver eksplosjon føltes på kroppen og utrolig nok så var der null distorsjon og forvrengning, bare rent rått lydtrykk.

De neste dagene skal jeg modifisere min AV benk så jeg kan installere CMC2 senteren, da blir nok lydbildet i front enda mer imponerende.

hehe ja den filmen er bestemt gøy på CM9 på veldig høyt volum med senteren på plass er lydbildet komplett å definert, lett å høre hva som blir sagt å hvor i lydbildet det befinner seg gled deg hehe

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får hive meg inn i B&W klubben her jeg da, en sann glede
    Jeg er den heldige eier av CM7, som jeg kjører sammen med den integrerte stereoforsterkeren PM15S1 fra Marantz. En super kombinasjon som låter enda bedre enn forventet. De noe nøytrale og mørke høyttalerkablene fra Van den hul tror jeg utgjør en flott balanse i oppsettet, og er noe jeg anbefaler varmt hvis dere har B&W høyttalere som låter for spisst/lyst i toppen. 352 hybriden fra Van den hul er det jeg bruker

Edit: Hvis det er noen av dere som har sansen for kvinnevokal på B&W høyttalerne deres anbefaler jeg _varmt_ Helene Bøksle. Hennes gudbenådede englestemme kommer så bra frem på Cm7 at nakkehårene bare reiser seg, ubeskrivelig. Vokal er noe av det B&W imponerer aller mest på i sine høyttalere etter min mening!

Side 137 av 218 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 133 134 135 136 137 138 139 140 141 147 157 167 177 187 197 207 217 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •