B&W klubben - Side 135

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 135 av 218 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 131 132 133 134 135 136 137 138 139 145 155 165 175 185 195 205 215 ... SisteSiste
Viser resultater 2,681 til 2,700 av 4355

Tråd: B&W klubben

Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kriss66
    Ja, skal da ned der i morgen.

Noen som vet en fin på 684, de er ca rundt 3-4 å gamle.

En fin hva? Pris?

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gesel
    En fin hva? Pris?
    OPS! hehe

Jeg mente om det var noen som vet om en fin pris på 684. skal selge mine far sine nå og har satt de ut til 4000.- men vet ikke om det blir for dyrt?

Er det noen her inne som har problemer med Midbass? Enkelte sanger kan det være veldig sånn durende bass. Kan det være betongen ? 3 av veggene er av tre, og den andre er av betoong. og tak og gulv er av betong. Kommer det av det er mye betong i rommet ?

Takker på forhånd.

Newcomer boggie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Etter en god del snakk med min far skal vi kansje greie og få til et par CM8 på lørdag. Vi skal ned der og høre med de. Så valget står mellom CM8 og Ikon 6 mk2. Nå som min far kjøpte min 683. får jeg kjøpt meg nye B&W

Om jeg går for CM8 kommer jeg til å pare Høyttalerne med Lyngdorf. SDAI 2175 etter at jeg fikk høre den på 684 som min far hadde. ble jeg helt paff over hva den leverte. Knall detaljert diskant og mellomtone var RÅÅ! så hvordan den hadde spilt på 683

Går jeg for Ikon vil jeg prøve Parasound, evt abrahamsen.
    Hva med å kjøpe CM5 som passer til rommet istedet for CM8.
    Tipper du kjøper CM8 og så går det 14.dager før lyden er for skarp eller lignende.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av boggie
    Tipper du kjøper CM8 og så går det 14.dager før lyden er for skarp eller lignende.
    Hehe, je fikk teste Lyngdorf SDAI 2175 i går på 684. ikke skarp i det hele tatt men bare lyst. Så jeg vil prøve å låne med meg hjem. For å teste.

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hehe, je fikk teste Lyngdorf SDAI 2175 i går på 684. ikke skarp i det hele tatt men bare lyst. Så jeg vil prøve å låne med meg hjem. For å teste.
    Okay:-)

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke CM8 er så veldig mye vanskeligere å få til å spille på lag med rommet. Det er en ganske liten høyttaler. I tillegg kan man plugge portene. Den eneste fordelen jeg kan se med CM5 (utenom pris) er at den kan nok ha bedre sammenheng om man sitter nære, noe man vanligvis gjør i et lite rom. Hvorfor lyden skulle blir for skarp skjønner jeg ikke. Er bassen/plassering som blir problemet, så det blir nok heller litt i overkant fyldig.

Geir Arne

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Tror ikke CM8 er så veldig mye vanskeligere å få til å spille på lag med rommet. Det er en ganske liten høyttaler. I tillegg kan man plugge portene. Den eneste fordelen jeg kan se med CM5 (utenom pris) er at den kan nok ha bedre sammenheng om man sitter nære, noe man vanligvis gjør i et lite rom. Hvorfor lyden skulle blir for skarp skjønner jeg ikke. Er bassen/plassering som blir problemet, så det blir nok heller litt i overkant fyldig.

Geir Arne
    Ikke bli sur:-)
    Jeg vil bare hjelpe gutten, har fått med meg at han bytter høyttalere en gang i måneden, ofte er grunnen at lyden er skarp.
    Jeg har selv gjort det samme som han, byttet ofte, helt til jeg prøvde CM1 og fikk hakeslipp av den gode lyden.
    Jeg synest bare at han bør prøve mindre høyttalere istedet for å bytte fra den ene gulvstående til den andre.
    Selvsagt er det ikke sikkert at jeg har rett, men jeg synest han bør prøve CM5, og gjerne CM8.
    :-)

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke bli sur:-)
    Jeg vil bare hjelpe gutten, har fått med meg at han bytter høyttalere en gang i måneden, ofte er grunnen at lyden er skarp.
    Jeg har selv gjort det samme som han, byttet ofte, helt til jeg prøvde CM1 og fikk hakeslipp av den gode lyden.
    Jeg synest bare at han bør prøve mindre høyttalere istedet for å bytte fra den ene gulvstående til den andre.
    :-)
    Ser den. Orker heller ikke bli sur på et forum. Men følte bare det var litt misvisende info.

Geir Arne

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tjaaa.... Tror det er ganske så mye lettere å få en CM5 til å fungere enn CM8 hvis det er størrelse det kommer ann på.

CM8 har virkelig stor lyd! I mine ører noe helt annet enn en stativhøyttaler med sine 4 elementer... :-)

Nå får han jo testet dette, så da får vi vente på fasit! :-)

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    Tjaaa.... Tror det er ganske så mye lettere å få en CM5 til å fungere enn CM8 hvis det er størrelse det kommer ann på.

CM8 har virkelig stor lyd! I mine ører noe helt annet enn en stativhøyttaler med sine 4 elementer... :-)

Nå får han jo testet dette, så da får vi vente på fasit! :-)
    Jeg er ikke helt enig der. Og det virker ikke som om du har testet en stativhøyttaler med tilstrekkelig strøm.

CM5 har også en 16cm bass som har ganske mye større areal enn en 13cm. Riktignok har CM8 2stk i hver kasse og en større kasse, men jeg syntes den har samme fokusområder som en god stativmodell. Den har blandt annen en basskul litt høyere opp enn CM9/683. Fordelene med CM8 er opplagte, den har FST, mer headroom og er lettere å drive. Men prisen er vel også 5k høyere.

Geir Arne

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DM685 med NC2250 er min "referanse" (selvom det høres litt teit ut)... :-)

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DM685 med NC2250 er min "referanse" (selvom det høres litt teit ut)... :-)
    Og så syntes du CM8 er veldig mye mer fyldig i bunn?

Geir Arne

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye er kanskje å ta i.. Fyldig - ja... Om den spilte lavere virket det dog ikke som. Men dette blir jo en diskusjon om definisjoner.

CM8 spilte fyldigere, større, mektigere.
    685 - som var vanvittig imponerende, spilte litt mer lukket og tynt...

Burde jeg strengt talt hatt CM5 som test, og ikke 685.

Dette er et forsøk på å sette ord på det... :-D

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. ser det er masse innlegg skrevet her.

Men lurer på om noen andre som har problemer med bassen. At det er en høy during, i bassen. hva kommer dette av? jeg leste dette at det kommer fra betong vegg.

Og det kan vell kansje stemme. Gulv og tak er av betong, og en vegg er betong.

Hvordan kan man dempe dette ?

Takker på forhånd.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legger ut et bilde av mitt far sitt anlegg. Låter veldig bra der oppe nå.

Så han ble fornøyd

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempefint anlegg!

Regner med at høyttalerne står på dag og natt, så de blir innspilt så fort som mulig ? ;-)

683 endrer seg vanvittig når de begynner å bli modne!

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men lurer på om noen andre som har problemer med bassen. At det er en høy during, i bassen. hva kommer dette av? jeg leste dette at det kommer fra betong vegg.

Og det kan vell kansje stemme. Gulv og tak er av betong, og en vegg er betong.
    Det at du har betong har egentlig ingenting å si. Men betong gir naturlig nok ikke etter slik en trevegg gjør. En trevegg vil altså fungere litt som en absorbent. Den høye "duringen" kan være både stående bølger eller flutter-ekko. Stående bølger er den bølgelengden som har 0-punktet mellom 2 flater. Du får altså en stående bølge mellom front- og bakvegg, venstre og høyre vegg og ikke minst mellom gulv og tak. Flutterekko vet jeg ikke helt hvordan jeg skal forklare, men det høres ut som en fjær som spretter når man klapper i hendene. Flutterekko er etter hva jeg har erfart veldig posisjonsavhengig. Prøv å flytt lyttepos litt rundt og se om det forsvinner da.

Hvordan kan man dempe dette?
    Stående bølger i bassen kan du bruke EQ/RK for å få bort. Det beste alternativet i bassen er dog Helmholtz-resonator. Den fungere motsatt av en høyttaler. Den demper en gitt frekvens, og må lages til rommet. Disse blir også ganske store, og ikke minst dyre om du ikke snekrer selv. Flutterekko, og generell demping er lettere og billigere. Du kan kjøpe rockwool akustikkplater. Anbefaler 10cm tykkelse med litt luft bak. Da demper du ned mot midbassen. Hvis du ikke vil ha noe slikt hengende på veggene kan du prøve å lage en ramme til de i taket. Det kan gjøre underverk uten at det blir serlig synelig om det er gjort pent.
    Takker på forhånd.
    Bare hyggelig. :P

Geir Arne

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempefint anlegg!

Regner med at høyttalerne står på dag og natt, så de blir innspilt så fort som mulig ? ;-)

683 endrer seg vanvittig når de begynner å bli modne!
    Takk for det. Nå kommer det til å stå på ganske mye. Så han ble meget fornøyd over lyden

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Det at du har betong har egentlig ingenting å si. Men betong gir naturlig nok ikke etter slik en trevegg gjør. En trevegg vil altså fungere litt som en absorbent. Den høye "duringen" kan være både stående bølger eller flutter-ekko. Stående bølger er den bølgelengden som har 0-punktet mellom 2 flater. Du får altså en stående bølge mellom front- og bakvegg, venstre og høyre vegg og ikke minst mellom gulv og tak. Flutterekko vet jeg ikke helt hvordan jeg skal forklare, men det høres ut som en fjær som spretter når man klapper i hendene. Flutterekko er etter hva jeg har erfart veldig posisjonsavhengig. Prøv å flytt lyttepos litt rundt og se om det forsvinner da.

Stående bølger i bassen kan du bruke EQ/RK for å få bort. Det beste alternativet i bassen er dog Helmholtz-resonator. Den fungere motsatt av en høyttaler. Den demper en gitt frekvens, og må lages til rommet. Disse blir også ganske store, og ikke minst dyre om du ikke snekrer selv. Flutterekko, og generell demping er lettere og billigere. Du kan kjøpe rockwool akustikkplater. Anbefaler 10cm tykkelse med litt luft bak. Da demper du ned mot midbassen. Hvis du ikke vil ha noe slikt hengende på veggene kan du prøve å lage en ramme til de i taket. Det kan gjøre underverk uten at det blir serlig synelig om det er gjort pent.

Bare hyggelig. :P

Geir Arne
    Takk for det Geir

Jeg har nå 4 stk akustikk plater, de er på 5 cm. Men kansje lager mer av 10 cm.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg hentet og pakket opp mine nye kompiser!
    Fortjener selvfølgelig mye bedre enn et mobil-kamera... Men det har jeg ikke! :-p

Jeg var også (liv-)redd for at stua mi skulle være dårlig... Men heldigvis funker det helt fint! Litt slank bass på noen artister enda, men etter en 100-timers tid tipper jeg det er perfekt! :-)

Er noe litt annet enn 683 for å si det slik... :-D

Side 135 av 218 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 131 132 133 134 135 136 137 138 139 145 155 165 175 185 195 205 215 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •