B&W klubben - Side 134

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 134 av 218 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 130 131 132 133 134 135 136 137 138 144 154 164 174 184 194 204 214 ... SisteSiste
Viser resultater 2,661 til 2,680 av 4355

Tråd: B&W klubben

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nydelig farge det der Hoppes, faktisk et valg jeg ville tatt fremfor HG Black. Der må man frem med pussefillen rett som det er, liker veldig godt den fargen du har valgt på dine høytalere også da. Snasent.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rosenut er nydelig. Og enda finere på 802 og 800 da man får den sorte "kontrasten" i "kula" på toppen.

Geir Arne

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig synes jeg de svarte utgavene av 800-serien er finest. Men det er fordi den finishen passer best i min stue og hjemmekino. Tror det er lurt å se seg litt rundt der ht faktisk skal stå og velge utfra det. Full kræsj med interiøret forøvrig er vel ikke noe særlig.
    Må også huske at det er mye mer pes med high gloss. Riper vil oppstå lettere og man bør støvsuge ht hver uke. Minst.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har da tenkt meg litt om å kommet fram til at den svarte passer best hjemme hos meg og. Da det blir minst kræsj med andre farger hjemme som du sier Bare å håpe på at jeg kommer hjem såpass tidlig på dagen at Hifi klubben har åpent så jeg kan ta de med hjem samme dagen

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation Forsterker som driver B&W DM683 bra?

Hei.

Jeg har nå begynt så smått å bygge opp min hjemmekino å lurer på et par ting..Jeg kjøpte meg en harman/kardon avr 460 for en måned siden, kjører noen Infinity Reference 61 MkII på den nå samt en Velodyne CHT12 og er veldig fornøyd med den hittil (selv om høyttalerne viser preg av årgang) å nå har jeg egentlig fallt pladask for B&W sine DM6838) siden de ligger i mitt prissjikte..Klarer H/K`en min å drive B&W DM683 bra.?.?.dette er jo høyttalere som krever en god del power for å bli utnyttet godt..Vil jeg trenge effekttrinn..?..Har blitt anbefalt Vincent SP 331 eller Rotel RB-1562 som effektforsterkere hvis jeg skal ha effekttrinn, å i og med jeg er midt i fasen med å bygge hus har jeg ikke allverden med penger å legge ut foreløbig..Så forsterker/effekttrinn blir bare midlertidig til jeg får lagt opp litt mer kapital....Jeg synes bare nytt hus og ny stue fortjener en fresh start..Jeg er egentlig ganske rådvill for tiden å lurer på om noen her kan gi meg noen tips for hva jeg skal gjøre:roll: eller om jeg eventuelt må bytte ut H/Kèn med en annen hvis jeg går til annskaffelse av DM683.?.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og velkommen.

Tror HKen er en god plass å begynne.

Har ikke testet komboen selv, men utifra det jeg har hørt av begge hadde jeg ikke blitt overasket om det hadde fungert bra. Det enkleste er bare å ta med HKen til HFK. Så tester du 460en direkte på 683.

Geir Arne

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å få tak i B&W 800 serie tror jeg fortsatt er ventetid på. Den skulle kommet 1. mars her til lands.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og takk..Jeg tror dette er en plass for meg=)..

Har vært i kontakt med HFK her i byen men de fører ikke H/K (som dere sikkert vet) å de har et ellers trist demo rom beklageligvis..(litt vel lite)..så de kunne derfor ikke uttale seg..Jeg ble anbefalt Denon AVR4311 men den ligger litt høyt for min økonomi for tiden16k+..Jeg har et alternativ og det er DENON AVR-3311,men jeg kommer til å kjøre stereo med Velodyne CHT12 i tillegg til å begynne med..H/K AVR460 er oppgitt med 80 watt med 7 kanaler kjørt kontinuerlig og 140W med 2 kanaler i drift som jeg har skjønt..H/K er jo heller beskjedne med watt målinger og har en veldig bra strømforskyning..Jeg er i nybegynnerfasen, men har lest meg frem til at Watt kontra strøm er veldig viktig..en 7 x 160 watt kan være dårligere enn enn 7 x 100 feks. hvis strømforsyning er relativt bedre på 7 x 100..stemmer dette?

PS : kommer til å ta med H/K ut for å teste uansett:P

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig fint og clean oppsett HoPPe`S..Håper ikke dette er i kjelleren hos mor og far:grin: ..Da hadde jeg kastet deg ut så snart mcintosh kom i huset:twisted: ..hehe..en kompis av meg har så og si det samme oppsettet med samme effektrinn som deg og det rocker noe vannvittig!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spyro
    Jeg har et alternativ og det er DENON AVR-3311,men jeg kommer til å kjøre stereo med Velodyne CHT12 i tillegg til å begynne med..
    NAD T765HD
    Dette er i mine øyne et godt alternativ!
    Dog er 683 veldig bra høyttalere som fortjener mer enn en "rimelig" reciever...
    Men på kraft og match er NAD et bedre alternativ enn Denon (synes jeg). :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja Nad virker bra..Jeg fikk nettopp Nad som et hint fra en kompis som bruker den..men husk..nytt hus..mye utlegg og min økonomiske situasjon er ikke optimal akkurat nå..fikk ikke sjekket pris på nad men tipper du mener den fra 13k+? men absolutt et alternativ.. Han på HFK vurderte Denon AVR foran nad T765HD av en eller annen grunn..Jeg vil helst kjøpe en receiver men har begynt å vurdere Xindak XA6950 siden jeg bare skal kjøre stereo til og begynne med..Men i den sammenheng tror jeg jeg bør legge 16amp sikringer på rommet siden noen sier den er en sikrings killer på oppstart..Den spiller de første 20Watt i klasse a (8ohm) men trekker ca 400 watt kontinuerlig fra strømnett..får no se hva som skjer=) Vurderer å legge in ekstra stor sikring på dedikert hjemmekino rom uansett=)...dette blir både interresant og gøy! me likes hi-fi!hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja Nad virker bra..Jeg fikk nettopp Nad som et hint fra en kompis som bruker den..men husk..nytt hus..mye utlegg og min økonomiske situasjon er ikke optimal akkurat nå..fikk ikke sjekket pris på nad men tipper du mener den fra 13k+? men absolutt et alternativ.. Han på HFK vurderte Denon AVR foran nad T765HD av en eller annen grunn..Jeg vil helst kjøpe en receiver men har begynt å vurdere Xindak XA6950 siden jeg bare skal kjøre stereo til og begynne med..Men i den sammenheng tror jeg jeg bør legge 16amp sikringer på rommet siden noen sier den er en sikrings killer på oppstart..Den spiller de første 20Watt i klasse a (8ohm) men trekker ca 400 watt kontinuerlig fra strømnett..får no se hva som skjer=) Vurderer å legge in ekstra stor sikring på dedikert hjemmekino rom uansett=)...dette blir både interresant og gøy! me likes hi-fi!hehe
    Haha, skulle gitt mye for å være i en optimal økonomisk situasjon

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Å få tak i B&W 800 serie tror jeg fortsatt er ventetid på. Den skulle kommet 1. mars her til lands.
    Oh yes. Fortsatt uvisst i mitt tilfelle :evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg snakket med Hifiklubben i går så hadde de 805 i rosenut på lager å svart kom i løpet av uken sa di. Så får bare håpe han hadde rett da håper bare virkelig de har fått dem til jeg kommer hjem :P

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja Nad virker bra..Jeg fikk nettopp Nad som et hint fra en kompis som bruker den..men husk..nytt hus..mye utlegg og min økonomiske situasjon er ikke optimal akkurat nå..fikk ikke sjekket pris på nad men tipper du mener den fra 13k+?
    Den koster 11.500,-... :-)

Han på HFK vurderte Denon AVR foran nad T765HD av en eller annen grunn..
    Litt merkelig egentlig, da NAD pleier å være bedre på stereo, men.
    Viser jo bare at HFK ikke har et generelt syn på saken, og at lyd er subjektivt. :-) Noe som igjen viser at det er du som må høre og vurdere. :-)

Jeg vil helst kjøpe en receiver men har begynt å vurdere Xindak XA6950 siden jeg bare skal kjøre stereo til og begynne med..
    For det første er det ingen tvil om at disse høyttalerene virkelig vokser med gode forsterkere! (Og la de stå å spille 100timer før du i det hele tatt begynner å høre skikkelig på de!) Jeg har selv gått fra billig NAD-reciever til NAD M15 som pre med NAD C372, til Rotel RMB-1075 til Parasound Halo A23 til Parasound NC2250, og virkelig sett hva disse kan gjøre!

Dvs at en stereoforsterker du har råd til, vil i de fleste tilfeller være bedre enn en reciever du ikke har råd til! :-)

Det du kan tenke på, er å finne en stereoforsterker/forforsterker som har muligheter for å fungere som effekt når du senere handler reciever. Dette vil, som nevnt til det kjedsommelige i andre tråder, være det beste fra to verdener når man ikke har råd til en veeeldig bra reciever / surround-prosessor.

Vil også nevne til slutt at dette er min mening etter 3 år med disse høyttalerene.. Du kan selvfølgelig ha en heelt annen oppfattning en meg! Og jeg anbefaler deg å prøve de forskjellige alternativene i butikk eller helst hjemme. Det er tross alt mye penger man snakker om. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tortugas
    Hei,
    Noen forslag til hva jeg bør kjøpe?
    Er mest pga HDMI at jeg vurderer en surround receiver.

..espen..
    Etter noen lytteprøver bestemte jeg meg for å gå for to kanaler.
    Koblet opp CM8 i dag sammen med Hegel HD10 + H100.
    Happy days!

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tortugas
    Etter noen lytteprøver bestemte jeg meg for å gå for to kanaler.
    Koblet opp CM8 i dag sammen med Hegel HD10 + H100.
    Happy days!
    Neppe en dårlig kombo.

Grattis.

Geir Arne

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Etter en god del snakk med min far skal vi kansje greie og få til et par CM8 på lørdag. Vi skal ned der og høre med de. Så valget står mellom CM8 og Ikon 6 mk2. Nå som min far kjøpte min 683. får jeg kjøpt meg nye B&W

Om jeg går for CM8 kommer jeg til å pare Høyttalerne med Lyngdorf. SDAI 2175 etter at jeg fikk høre den på 684 som min far hadde. ble jeg helt paff over hva den leverte. Knall detaljert diskant og mellomtone var RÅÅ! så hvordan den hadde spilt på 683

Går jeg for Ikon vil jeg prøve Parasound, evt abrahamsen.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kriss66
    Hei!

Etter en god del snakk med min far skal vi kansje greie og få til et par CM8 på lørdag. Vi skal ned der og høre med de. Så valget står mellom CM8 og Ikon 6 mk2. Nå som min far kjøpte min 683. får jeg kjøpt meg nye B&W

Om jeg går for CM8 kommer jeg til å pare Høyttalerne med Lyngdorf. SDAI 2175 etter at jeg fikk høre den på 684 som min far hadde. ble jeg helt paff over hva den leverte. Knall detaljert diskant og mellomtone var RÅÅ! så hvordan den hadde spilt på 683

Går jeg for Ikon vil jeg prøve Parasound, evt abrahamsen.
    Ja, dette kan bli veldig spennende å følge med på.

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Ja, dette kan bli veldig spennende å følge med på.
    Ja, skal da ned der i morgen.

Noen som vet en fin pris på 684, de er ca rundt 3-4 å gamle.

Side 134 av 218 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 130 131 132 133 134 135 136 137 138 144 154 164 174 184 194 204 214 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •