B&W klubben - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 218 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 4355

Tråd: B&W klubben

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei !

Har hatt en tråd under generell hifi med spørsmål om B&W og C340. Tenkte jeg skulle gjøre en avsjekk med folk som har noe som ligner på mitt

Etter mange år, ca 10 !, har jeg hatt besøk av oppgraderings spøkelse. Sitter idag med: BW602 S2 og forsterker NAD C340. Er forsåvidt fornøyd med det jeg hører, men har lyst på noe nytt.....

Har lite oversikt over hva som rører seg av modeller og hvordan forskjellig utstyr "høres" ut. Så jeg er veldig usikker på hvor jeg skal begynne.

Med utgangspunkt i at jeg er greit fornøyd med det jeg har idag, men ønsker å få mer ut av det. Hvilken ende skal jeg begynne i ? Hvis jeg bytter til en C355, vil jeg får "mer" ut av høytaleren ? Eller hvis jeg beholder C340 og kjøper M685 ?

Målet er å få fram flere nyanser i lyden, trenger ikke spille høyere.

Ser noe film hvor jeg tar lyden ut på stereoen også. Lite TV-lyd til stereoen, men har HD CD dekoder. Blir nok en blueray spiller utpå ettervinteren en gang, men ikke sorround.

Noen innspill på hvor det er enklest å skape forbedring ? Tar gjerne imot konkrete forslag på utstyr.

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å gå for en Nad C372 eller den nye som kommer C375Bee

Vibration
    Guest
    Sikler meget på B&W 704 eventuelt 705.... oh salige!

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Vibration
    Disse er i sin sluttfase. Ser HFK sleger noe par til meget bra priser.
    Står vel et par 703 i Oslo til 17k om jeg ikke tar feil.

Vibration
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Disse er i sin sluttfase. Ser HFK sleger noe par til meget bra priser.
    Står vel et par 703 i Oslo til 17k om jeg ikke tar feil.
    Kommer det noen oppfølgere? 17k er vel i litt overkant av hva jeg tenkte meg...

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Tror ikke det er noen planer om det nå. Hvor mye har du å handle for da?

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du heldig, så kan du komme over et par 705 til rundt 6k, uansett er de verdt det etter min mening... faktisk sjelden man i det hele tatt ser disse på bruktbørsen. 704 har jeg dessverre aldri hørt. 703 er selvsagt konge, men det må du også betale for!
    Hadde et par av disse stativhøytalerne for en tid tilbake, og de er intet mindre enn snadder etter min mening! Men husk at de spiller mye bedre med mye effekt enn bare sånn passe, og blir noe begrenset etter musikksmak. Låter helt konge på acoustic/jazz/vocal, men er du mere en heavy-fan så bør du fokusere deg inn på noe annet. Sitter nå på et par RF82 i front, og savnet etter et par 705 når stereo-modus er på er stort :neutral:

Intermediate Psychonaut sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer ingen oppfølger til 700 serien, B&W har valg å gå vekk fra denne ht serien, og satser heller videre på CM serien......

Intermediate Sub-Lock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da klinte jeg til og benyttet meg av Hifiklubbens nyttårssalg og bestilte
    et par DM683 og to par DM685 hvor jeg skal bruke ene paret som center. Inkl. stativ sparte jeg nesten 6k på villedende pris.,

Intermediate Psychonaut sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sub-Lock
    et par DM683 og to par DM685 hvor jeg skal bruke ene paret som center. Inkl. stativ sparte jeg nesten 6k på villedende pris.,

Fikk en mail fra hifiklubben med oversikt over salget. Det var litt merkelig syns eg, for i mailen stod det at DM 683 fremdeles kosta 10996.... Det kan jo ikkje akkuratt kalles tilbud...

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer på hvilken avanse Hi-fi klubben operer med.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Psychonaut
    Fikk en mail fra hifiklubben med oversikt over salget. Det var litt merkelig syns eg, for i mailen stod det at DM 683 fremdeles kosta 10996.... Det kan jo ikkje akkuratt kalles tilbud...
    Nei, det er ganske teit det greiene der, de nye prisene blir ikke aktive før 2. januar.

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    synes synd på dem som kjøpte seg selv 683 før jul jeg å har kastet 3000kr ut vinduet uvitende, kostet ikke 683 9998 får en stund tilbake? siden dem setter ned prisene vil kansje prisen synke litt på nyåret pga svak kr. 8998 eller kansje 9998, så også at 685 var satt ned fra 4696 til 3396 mens 686 skal koste 3796?!? what??

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JBT
    synes synd på dem som kjøpte seg selv 683 før jul jeg å har kastet 3000kr ut vinduet uvitende, kostet ikke 683 9998 får en stund tilbake? siden dem setter ned prisene vil kansje prisen synke litt på nyåret pga svak kr. 8998 eller kansje 9998, så også at 685 var satt ned fra 4696 til 3396 mens 686 skal koste 3796?!? what??
    Prisene blir satt ned kun for høyttalere med farven kirsebær.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Øh... nå er det vel verdensøkonomien som har gjort så disse har økt i pris. Og i mailen står det klart og tydelig at det er kjøpt opp et parti CHERRY 683 og 686(eller hva det var) som de kan selge til spottpris! Det er jo kjedelig for de som har handla, men skal man vente på disse tilbudene, så kommer de jo "aldri". 683 er en så bra høyttaler at den fint kan koste 11000kr uten at folk syns det er forferdelig dyrt for en så staselig høyttaler. at andre nå kan få Cherry utgaven til den superprisen er jo bare helt rått.

Tror nok ikke HFK har noe mer fortjeneste på sine høyttalere enn andre har (som f.eks HIFICENTER'et, ser jo hvordan de priser ned JBL'ene til tider :S).

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok ikke HFK har noe mer fortjeneste på sine høyttalere enn andre har (som f.eks HIFICENTER'et, ser jo hvordan de priser ned JBL'ene til tider :S).[/QUOTE]

nei det stemmer nok det, men føler at hfk skandinavia kjører ganske hardt på prisene, synes det er sjeldent dem senker dem. å tipper de har god fortjeneste på det. ser får de som er hfk medlemer så får dem 800kr i avslag på et tv til over 14.000kr! wow....

hvorfor tar dem ikke inn partier med alle høytalere da å selger dem 3000billigere i forhold til veil priser(som 683) så får dem jo solgt mye mer også antageligvis(stjeler kunder fra andre i denne prisklassen)

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen forslag til hva jeg skal spille inn disse med?
    Hvor lenge, hvilket volum etc. Jeg har en Yamaha RX-V1900. Skal bi-ampe frontene.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen forslag til hva jeg skal spille inn disse med?
    Hvor lenge, hvilket volum etc. Jeg har en Yamaha RX-V1900. Skal bi-ampe frontene.
    Poenget med innspilling av HT er vel at membraner/elementene skal gå seg til og oppnå de tiltenkte fysiske egenskapene, og først da låter de "korrekt". At man bruker HT på vanlig måte slik de er tiltenkt uten å dra de på max når de er helt nye, kan være en grei måte å spille de inn på.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forsterker til B&W

Har begynt å samle meg opp til ein B&W høyttaler sett for å lage meg kino rom i kjelleren og lurer på hva som anbefales på Reciver/forsterkere fronten
    Har til nå bare HTM 2 senter men vil investere i 804 eller 805 i front og DS 3 eller DS 6 bak.
    Bruker nå Arcam AVR 200 reciver, som nok blir litt i minste laget
    Håper på att noen kan hjelpe meg å ta rette avgjørelse og vist noen har forsterker som passer til dette til salgs så ta kontakt

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bikertoby
    Har begynt å samle meg opp til ein B&W høyttaler sett for å lage meg kino rom i kjelleren og lurer på hva som anbefales på Reciver/forsterkere fronten
    Har til nå bare HTM 2 senter men vil investere i 804 eller 805 i front og DS 3 eller DS 6 bak.
    Bruker nå Arcam AVR 200 reciver, som nok blir litt i minste laget
    Håper på att noen kan hjelpe meg å ta rette avgjørelse og vist noen har forsterker som passer til dette til salgs så ta kontakt
    Da jeg hadde 803 som fronter å 805 bak kjørte jeg Embla mono blokker på frontene å brukte en Denon 3805 til å drive bak(805)
    Nå som jeg har byttet ut frontene med 802 å bak med 804 bruker jeg Embla mono blokker på alle 5kanalene.

Mitt råd er å sjekke ut noen digitale effekforsterker,Embla,Midgard,Rotel osv.
    Har hørt endel forskjellige B&W høytaler på digitale effektforsterker med ulike preamp.
    Syns B&W låter veldig bra med digital effekt.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Side 13 av 218 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •