B&W klubben - Side 129

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 129 av 218 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 125 126 127 128 129 130 131 132 133 139 149 159 169 179 189 199 209 ... SisteSiste
Viser resultater 2,561 til 2,580 av 4355

Tråd: B&W klubben

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    Det er veldig vanskelig å si noe om rom, da det kommer ann på så mye.
    Jeg har hatt mine 683 i en del forskjellige rom, og det har vært himmel og h.... fra rom til rom.

CM8 er jo fortsatt en stor høyttaler, som spiller ganske mye bass med sine doble 5'. Og 14 kvadrat er jo ikke mye. Selger på HFK nevnte at CM8 godt kunne spille i rom helt oppi 40 kvadrat.

Kan hende at stativhøyttalere hadde vært det riktige i ditt rom. Prøvde mine 685 såvidt med 2x250w og ordentlige kabler før jeg solgte de, og tilogmed i ei ganske stor stue leverte de helt sinnsykt!

Uansett hva du har av B&W-ht i rommet, kan du nesten ikke "dømme" de før du har spilt på de rundt 100 timer (helst mer). På mine 683 var det hvertfall sinnsyk forskjell "ut av esken" og "innspilt".

Hva CM8 og CM9 vs DM683 gjelder - i mine ører skal du ha ganske bra elektronikk for å få ut forskjellene her. Men ingen tvil om at CM gav meg det lille ekstra som 683 ikke har.
    Ok.

Men har veldig lyst å beholde FST mellomtonen, Pluss oppgradere lyden, pluss gjøre høyttaleren mindre. Å da er CM8 den jeg helst vil gå for.

CM1, spiller denne mye dårligere enn CM8? Kan ikke tenke meg CM1 spiller så åpent og presist i mellomtonen som CM8 er i stand til.

Nei, kan nok ikke dømme de etter 100 timer. Men mine har fått over det, hører store forskjeller nå iforhold til da de var nye.

Ganske bra elektronikk skal jeg nok ha Blir nok Lyngdorf. Å forskjellene på 600 serien og CM syntes jeg virkelig er verdt prisforskjellen. CM spiller åpnere og luftigere i mine ører, men med mindre bass og morrofaktor. Men bass er ikke så viktig her. Jeg har en XTZ sub som kan ta seg av det om det kan bli litt tamt. Men det tror jeg ikke det blir.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle vel bare mangle om FST-mellomtonen ikke gjorde ting annerledes.
    Men er nok ikke sååå lett å høre forskjell som man kanskje tror...

Ta med deg bind for øynene, og be de demonstrere CM5 vs CM8 f.eks. :-)

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CM5 har ikke fått så bra kritikk fra tester. Står at de er noe ukorrekt i mellomtonen.

Så den er jeg litt i tvil på. Men skal det ikke gå med CM8 tror dere her inne da? Den er jo en god del mindre høyttaler enn 683. Plugger jeg igjen bassporten delvis på CM8, spiller de ikke så mye bass lenger.

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle vel bare mangle om FST-mellomtonen ikke gjorde ting annerledes.
    Men er nok ikke sååå lett å høre forskjell som man kanskje tror...

Ta med deg bind for øynene, og be de demonstrere CM5 vs CM8 f.eks. :-)
    sitter sjøl med samme problem som minster1. og lurer da på og kjøpe CM1 eller CM5. Men hvem som vil låte best her inne på mitt rom nå er usikkert. Nå som det står i dag, kan det kansje låte litt tynt enkelte ganger. og da har jeg jo 683

Så er litt i tvil på cm1/cm5. Vil det låte veldig lyst hos meg da?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kriss66
    sitter sjøl med samme problem som minster1. og lurer da på og kjøpe CM1 eller CM5. Men hvem som vil låte best her inne på mitt rom nå er usikkert. Nå som det står i dag, kan det kansje låte litt tynt enkelte ganger. og da har jeg jo 683

Så er litt i tvil på cm1/cm5. Vil det låte veldig lyst hos meg da?
    Dette blir bare synsing.. :-)
    Som nevnt tidligere (muligens i en annen tråd) har jeg hatt 683 en god del forskjellige rom. I ett rom spesielt, var det håpløst... Mens som regel, har disse gitt meg sinnsykt med bass.. I fjor høst hadde vi innflyttingsfest, og da leverte de helt latterlig på dance/techno-musikk så jeg selv ble overrasket etter å ha hatt de i 2,5år.

Med min elektronikk, opplevde jeg CM-serien som nesten litt mer laidback i diskanten enn 683, men allikevel mye bedre.. Men siden dette igjen var i to forskjellige rom, blir det vanskelig å si.

Monster1:
    Det tviler jeg ikke på... Men hva slags kritikker høyttalere har fått, har jo ikke en d.... å si, hvis du er fornøyd med dem... :-)

Og den eneste måten å ikke la "forhåndsinnstilling" ødelegge for dømmekraften, er jo å prøve de uten å vite hvem som spiller.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, mine ører som skal høre! :-D

Men i praksis blir det vanskeligere å plassere CM5 på stativ kontra CM8.

CM5 er endel breddere. Det er ganske trangt, så en av de fineste tingene er at CM8 er smalere. Itillegg til det er CM8 noe kortere i dybden.

Jeg skjønner jo det at en stativhøyttaler kun har ett lite kabinett. Å er lettere å få til å spille bra. Men CM8 vil være friskere for rommet når det kommer til plasseringen grunnet veldig kompakte mål.

Jeg har alltid likt best gulvhøyttaler, så vil helst fortsette å ha dem. Skal nok heller aldri bo innpå dette rommet heller, så må nesten tenke litt framtid

Om det skulle bli litt mye bass, blir det bare til å kjøpe en nøytral forsterker, å tette igjen litt av bassporten ! :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.. Jeg er helt enig med deg... Vil ha gulvstående selv... Og jeg måtte tilogmed gå for CM9 kontra CM8 rett og slett fordi jeg skal være sikker på at jeg ikke har gått glipp av noe! :-p

(Nå skal det sies at jeg lyttet veldig nøye på disse to mot hverandre.)

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva var forskjellene mellom CM8 kontra CM9 da?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den hadde jo mer og litt tyngre bass! Doble 6,5" vs doble 5" har en del og si.
    Men dette var på musikk med mye dunking.. Til "vanlig" musikk jeg hører på, vet jeg ikke om jeg hadde lagt merke til forskjellen.

I tillegg følte jeg den hadde en kraftigere mellomtone.
    Dog tviler jeg på om 5" kontra 6" FST har noe å si...
    Mulig det føltes slik pga mer trykk i bassen. :-)

Slags musikksmak har du ?

Newcomer WALL-E sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Monster1]Heisann folkens !

Sitter her nå med B&W 683.

Jeg vurderer nå B&W CM8 veldig høyt. B&W 683 blir for rocka for meg, med for mye bass og farging i bassen.

Inte konstigt det...Du har ju NAD!
    Hade en NAD 775 tidigare,lät lite "möig",som en kossa! Skaffade Parasound och 683 blev en "ny" högtalare. Lyssnade en del innan på M25 och var inte imponerad! Halon slår M25 med hästlängder vad gäller prestanda,men också utseende. Brukte 775 som preamp tidigare,men byttes nu ut till En Denon 4311,och då blev genast allt otroligt bra!! Har inte hört någon 683a som låter bättre än mina. Parasound och Denon är en väldigt fin match,speciellt till B&W. Och väldigt snyggt ihop...
    Min HiFi:
    .....finner Du på "MinHiFi"

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det er noen som ønsker en FLAC av B&W demoplaten så gi meg et tegn pr. PM.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! God kveld folkens!

Oppgradering spøkelse er kommet!
    Tenker på å bytter ut 683 mot CM8. Da CM8 er jo en del mindre høyttaler også, noe som vil passe rommet veldig bra. Men er så strålende fornøyd med disse som står her nå.

Og vil derfor få prøvd å låne med meg et par hjem av HFK, om det hadde vært mulighet til det da.
    Er veldig usikker på dette.

Så i morgen skal jeg ned på HFK å teste CM8,CM5,683. for å sammenligne.

så håper på det beste. Men ser også på CM5, men har lest litt om at CM5 har masete mellomtone. Men det skal høres!

Forresten testet 683 mot 684. Det jeg kan si utifra det. er at 683 hadde selvsagt bedre bass, og mellomtonen var en klasse over syns jeg. På litt høyere volum, syns jeg da 684 ble litt masete. 683 slo midt i blinken.

Så ser nok ut som jeg beholder 683. Men deretter kjøpe nye forsterkere! og da ser jeg litt på Lyngdorf. Som tidligere nevnt i tråden.

Ha forsatt en god kveld videre

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! God kveld folkens!

Oppgradering spøkelse er kommet!
    Det er deilig, er det ikke?! ;-)

Så ser nok ut som jeg beholder 683. Men deretter kjøpe nye forsterkere! og da ser jeg litt på Lyngdorf. Som tidligere nevnt i tråden.
    Nå er jo Lyngdorf veldig forskjellig fra NAD. Den komboen du har nå, synes jeg er like "bra" som billigste alternativet til Lyngdorf hvertfall. Og i mine ører, mye morsommere... :-)

Hva slags lyd er du ute etter ? Finnes mange gode matcher til B&W der ute... :-)

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er deilig, er det ikke?! ;-)

Nå er jo Lyngdorf veldig forskjellig fra NAD. Den komboen du har nå, synes jeg er like "bra" som billigste alternativet til Lyngdorf hvertfall. Og i mine ører, mye morsommere... :-)

Hva slags lyd er du ute etter ? Finnes mange gode matcher til B&W der ute... :-)
    Hehe, ikke direkte deilig

Men er stort sett ute etter. litt nøytral lyd, men med fyldig mellomtone. og flott diskant. og får igrunn en flott diskant med 683 nå i dette rommet. og lurer på hvordan da CM8 spiller. Så nøytral, med fyldig mellomtone.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Har sett det er kommet en del Rotel produkter på AVtoget. og ser på disse to effektene: http://avforum.no/avtorget/showprodu...=75225&cat=all

Hvordan låter disse mot RB- 1080 ? Kunne tenkt meg Rotel nå. Prøve noe nytt.

så jeg tenker på å bruke NAD 165 midlertidig da. Eller selge megge om jeg får råd til ny effekt og preamp.

Lurer også på å selge CD-spilleren min å kjøpe Rotel CD-spiller. eller er det noen andre som kan være bedre?

Kristian

Newcomer boggie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Behold NAD og kjøp CM høyttalere.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Sitat Opprinnelig postet av boggie
    Behold NAD og kjøp CM høyttalere.
    Ja, det hadde vært tøft med CM! Men har tenkt grundig igjennom dette valget. Å da har jeg tenkt på CM8. Men de har jeg ikke penger til nå så

Så da får jeg nesten spare litt.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Har sett det er kommet en del Rotel produkter på AVtoget. og ser på disse to effektene: http://avforum.no/avtorget/showprodu...=75225&cat=all

Hvordan låter disse mot RB- 1080 ? Kunne tenkt meg Rotel nå. Prøve noe nytt.
    Med NAD'n som pre, tror jeg ikke du merker noe særlig forskjell på NAD og Rotel. Dog skal visst de Klasse D-forsterkerne ha en litt "renere" lydsignatur, men det har jeg ikke erfaringer med selv. :-)

Lurer også på å selge CD-spilleren min å kjøpe Rotel CD-spiller. eller er det noen andre som kan være bedre?
    Jeg synes Rotel passer godt til B&W, så dette vil helt sikkert være bra!
    Du kan også vurdere en ekstern DAC istedet, da dette ofte er "lite" penger for en voldsom oppgradering. :-) Noen CD-spillere har også inngang for en (eller flere) digitale kilder som f.eks. Cambridge 740C...

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med NAD'n som pre, tror jeg ikke du merker noe særlig forskjell på NAD og Rotel. Dog skal visst de Klasse D-forsterkerne ha en litt "renere" lydsignatur, men det har jeg ikke erfaringer med selv. :-)

ok så de forsterkerne jeg linket til er klasse D eller?

Jeg synes Rotel passer godt til B&W, så dette vil helt sikkert være bra!
    Du kan også vurdere en ekstern DAC istedet, da dette ofte er "lite" penger for en voldsom oppgradering. :-) Noen CD-spillere har også inngang for en (eller flere) digitale kilder som f.eks. Cambridge 740C...
    ok så de forsterkerne jeg linket til er klasse D eller?

Ja. men ekstern DAC må jeg vente litt med. eller bare kjøpe den Cambridge CD spilleren.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ekstern DAC er jo som regel billigere enn en god CD-spiller.

Ja, de er klasse D.
    Home Theater System Surround Sound Amplifier DVD Player - Rotel PRODUCT SPECIFICATIONS
    Kan passe bra med den nøytrale lydsignaturen du er ute etter.
    (Basert på generelt grunnlag og Lyngdorf sin klasse D-forsterkere, da jeg aldri har hørt denne fra Rotel.)

Side 129 av 218 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 125 126 127 128 129 130 131 132 133 139 149 159 169 179 189 199 209 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •