B&W klubben - Side 128

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 128 av 218 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 124 125 126 127 128 129 130 131 132 138 148 158 168 178 188 198 208 ... SisteSiste
Viser resultater 2,541 til 2,560 av 4355

Tråd: B&W klubben

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Oki. Da vil jeg tro det kunne vært en interessant test! :-)

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har efaring med in-wall fra B&W? Helst de litt "større" modellene.

Geir Arne

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gesel
    Nei, den står dessverre nedpakket og klar til å sendes idag

Andersen88: Hehe, føler at 40k blir litt for mye akkurat nå Og skal jeg ha forsterker til 40 000 blir det nok på andre høyttalere enn 683
    Det er utrolig hva den klarer å hente ut av høyttalere, så den er jo klart verdt 40 lapper Men hvis jeg skal være realistisk er det kanskje litt overkill med M2 på 683 ja. Heller M3 og noen ordentlig gromme kabler. F.eks VDH The Breeze.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og skal jeg ha forsterker til 40 000 blir det nok på andre høyttalere enn 683
    Når jeg hadde Klipsch RF-7 så brukte jeg forsterkersett til 130k selv om det er overkill, men jeg tenkte samtidig at hvis jeg skulle bytte ut RF-7ene så slepper jeg å bytte ut elektronikken samtidig.
    RF-7 viste virkelig hva dem er gode får når dem får skikkelig elektronikk på seg.

RF-7 er nå byttet ut med B&W 803 Diamond og jeg har samme elektronikken som får mye godt ut B&Wene.

Edit: RF-7 hadde en nypris på 23-30000.

Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Når jeg hadde Klipsch RF-7 så brukte jeg forsterkersett til 130k selv om det er overkill, men jeg tenkte samtidig at hvis jeg skulle bytte ut RF-7ene så slepper jeg å bytte ut elektronikken samtidig.
    RF-7 viste virkelig hva dem er gode får når dem får skikkelig elektronikk på seg.

RF-7 er nå byttet ut med B&W 803 Diamond og jeg har samme elektronikken som får mye godt ut B&Wene.

Edit: RF-7 hadde en nypris på 23-30000.

Var sånn jeg tenkte da jeg kjøpte mine to Aragon 8008 i sin tid da jeg hadde RF3 Men de kom da godt med da Euphonia kom i hus

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg testa 3490 på 683'ene og det falt mildt sagt ikke i smak.

Derfor er jeg fortsatt på utkikk etter forsterker, integrert eller pre/effekt. Prismessig veit jeg ikke hvor jeg skal legge meg, har sett på forsterkere fra 7-8000 til godt over 20.

De jeg har sett på er:

NAD C375, samt løsninga C165+C275, men her er det flere jeg har snakket med
    som har vært misfonøyde.

Cambridge 840a v2. Har hatt denne tidligere, men da matcha med Sonus Faber. Klangmessig tror jeg denne er fin-fin med 683, men er den kraftig nok?

Lyngdorf SDAI, men denne er ifølge mange veldig tam. Jeg kjører 683'ene med en 10" sub i tillegg, så dybden har jeg. Men vil mellomtonen bli for slank?

Har også sett på NAD M3, Lyngdorf TDAI, Hegel H1SE og Anthem i225. Problemet mitt er at jeg har liten tid til å kjøre 5-6mil for å lytte på ettermiddagene grunnet småunger, så når jeg først har tid hadde det vært greit med noen tips til hva som duger og hva som ikke vil funke bra

Musikk: Elektronisk, rolig musikk, som Zero7, Morcheeba, Portishead mm.
    Prisklasse: Max 20k, nytt eller brukt.

Edit: Vil legge til at jeg ALDRI spiller høyt, holder meg på moderate volum
    Test en Hegel. Ville anbefale H200, men så siste linjen din. H100, eller kanskje til og med H70 burde testes.

NAD M3 er et godt alternativ.

Geir Arne

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser Soundgarden har H1SE har noen demovarer av denne.. Mulig jeg skal få testet den i morgen på runden min

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. :smile:

Har nå testet litt forskjellige sanger. Og er meget fornøyd med lyden. men føler det at lyden er veldig påvirkende om dere skjønner.

så derfor har jeg da sett litt på CM1 etter å lest litt om tester hos lys og bilde. CM5 kan være litt massete i mellomtonen som de skriver men skal selvfølgelig testes. Derfor ville jeg testet med meg hjem CM1 fra HFK. Nå er jo jeg et kjent fjes hos HFK.

Men det jeg lurer på. Hvordan ville lyden blitt her inne hos meg når allerede lyden er veldig lys her hos meg. enkelte sanger spiller de kansje med for lite mellomtone. og hvordan ville det da hvert med disse? de har jo ikke FST heller.
    Så er litt usikker på dette valget. Som sakt er jo jeg veldig fornøyd med disse som jeg har nå.

spiller med en flott bass. fin mellomtone i country. og spesielt Allan taylor

Takker på forhånd. :roll:

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann folkens !

Sitter her nå med B&W 683.

Jeg vurderer nå B&W CM8 veldig høyt. B&W 683 blir for rocka for meg, med for mye bass og farging i bassen.

De er igrunnen for store for rommet også. Så har tatt en titt på CM8 nå, som jeg syntes hadde det ekstra i diskanten spesielt, men kanskje manglet litt fylde iforhold til 683. Men det tror jeg ikke er noe problem når jeg kommer hjem med dem.

Så spør folket som har litt mer erfaring med CM generelt/CM8. Er dette en høyttaler som er mer fin lyttende, og har mye mindre farging i seg selv?

Blir mye mer penger jeg må investere iforhold til det jeg hadde tenkt, men men :roll:

En annen ting. Vil CM8 spille bra med 45cm fra bakvegg?

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monster1
    Heisann folkens !

Sitter her nå med B&W 683.

Jeg vurderer nå B&W CM8 veldig høyt. B&W 683 blir for rocka for meg, med for mye bass og farging i bassen.

De er igrunnen for store for rommet også. Så har tatt en titt på CM8 nå, som jeg syntes hadde det ekstra i diskanten spesielt, men kanskje manglet litt fylde iforhold til 683. Men det tror jeg ikke er noe problem når jeg kommer hjem med dem.

Så spør folket som har litt mer erfaring med CM generelt/CM8. Er dette en høyttaler som er mer fin lyttende, og har mye mindre farging i seg selv?

Blir mye mer penger jeg må investere iforhold til det jeg hadde tenkt, men men :roll:

En annen ting. Vil CM8 spille bra med 45cm fra bakvegg?

Dette står det om tidligere i tråden også da du stod mellom disse før du kjøpte 683.

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har igrunnen rett i det, hehe

Jeg skriver uten å tenke meg om :-D Men tror dere denne lille CM8 spiller mye bedre i mitt rom som er 14 kvadratt. Det skal jo være lettere å integrere den, grunnet de kompakte målene.

Men får se hva jeg kommer til å gjøre med tiden, blir nok litt lytting på CM8 hos HFK.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er veldig vanskelig å si noe om rom, da det kommer ann på så mye.
    Jeg har hatt mine 683 i en del forskjellige rom, og det har vært himmel og h.... fra rom til rom.

CM8 er jo fortsatt en stor høyttaler, som spiller ganske mye bass med sine doble 5'. Og 14 kvadrat er jo ikke mye. Selger på HFK nevnte at CM8 godt kunne spille i rom helt oppi 40 kvadrat.

Kan hende at stativhøyttalere hadde vært det riktige i ditt rom. Prøvde mine 685 såvidt med 2x250w og ordentlige kabler før jeg solgte de, og tilogmed i ei ganske stor stue leverte de helt sinnsykt!

Uansett hva du har av B&W-ht i rommet, kan du nesten ikke "dømme" de før du har spilt på de rundt 100 timer (helst mer). På mine 683 var det hvertfall sinnsyk forskjell "ut av esken" og "innspilt".

Hva CM8 og CM9 vs DM683 gjelder - i mine ører skal du ha ganske bra elektronikk for å få ut forskjellene her. Men ingen tvil om at CM gav meg det lille ekstra som 683 ikke har.

Newcomer WALL-E sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon 4311+Parasound Halo A 51+683+htm61+685+10CMx2=Jävligt bra!!!
    Min HiFi:
    .....finner Du på "MinHiFi"

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da endte jeg opp med C165 og C275, så da har jakten på cd-spiller og tuner startet

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da endte jeg opp med C165 og C275, så da har jakten på cd-spiller og tuner startet
    Du kjører CD-spiller istedetfor ekstern DAC ?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, hvor dumt det nå enn måtte høres er det et komprimiss jeg måtte inngå med dama: for at ho lettest skal kunne bruke anlegget og ha minst mulig "bokser" i stereobenken blir det at vi går for en løsning med dedikert spiller. Har en 10år gammel (men god Sony-spiller) og en EC DAC, men nå kommer vi til å gå for en 545 eller 565 tror jeg.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CDspiller.. må jo bli NAD C545 da . Det er en knallgod spiller.. eventuelt 565, som har optisk inngang også .

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, hvor dumt det nå enn måtte høres er det et komprimiss jeg måtte inngå med dama: for at ho lettest skal kunne bruke anlegget og ha minst mulig "bokser" i stereobenken blir det at vi går for en løsning med dedikert spiller. Har en 10år gammel (men god Sony-spiller) og en EC DAC, men nå kommer vi til å gå for en 545 eller 565 tror jeg.
    Sånn er livet! :-)

Da ville jeg gjort som skorob nevner, eller kanskje kikket på Cambridge 740 cd-spiller som har doble innganger, med både coax og optisk på hver. :-)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det blir en 565, både for det praktiske med en fjernkontrollen, det estetiske og det tilfredsstillende med å vite at man har det største i akkurat den modellserien. Jeg er enkel sånn

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og da har du hvertfall en optisk inngang til laptop'n... :-)
    (Selvom du kunne fått 2xO/C til samme pris :-p )

Side 128 av 218 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 124 125 126 127 128 129 130 131 132 138 148 158 168 178 188 198 208 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •