B&W klubben - Side 125

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 125 av 218 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 121 122 123 124 125 126 127 128 129 135 145 155 165 175 185 195 205 215 ... SisteSiste
Viser resultater 2,481 til 2,500 av 4355

Tråd: B&W klubben

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da har oppgraderingsspøkelset biti meg hardt i r....
    Resultatet ble at jeg har bestilt meg et par CM9 i dag....

Merker at det er litt skrekkblandet fryd over å ha brukt så mye penger på høyttalere, men samtidig gleder jeg meg (selvfølgelig) som en unge!

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds

Merker at det er litt skrekkblandet fryd over å ha brukt så mye penger på høyttalere, men samtidig gleder jeg meg (selvfølgelig) som en unge!
    Hei

Gratulerer med nye høyttalere !
    Du får bare tenke det er vell investerte penger !
    Nydelig bilde!, bestillt i sort høyglans?, glemmer nesten selv hvor pen disse høyttalerne er, det er rett og slett et møbel ! :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Gratulerer med nye høyttalere !
    Du får bare tenke det er vell investerte penger !
    Nydelig bilde!, bestillt i sort høyglans?,
    Ja... Selvom jeg synes de er veldig fine i Rosewood og Wenge (har 683 i wenge) så er svart alltid lettes å få integrert i stuen (og med samboeren)...

glemmer nesten selv hvor pen disse høyttalerne er, det er rett og slett et møbel ! :-D
    Jeg er så enig... Men skal love deg at ikke alle har samme syn på høyttalere som vi har! Jeg viste dama et par Usher (de på brukten) og sa jeg syns de var så fine.. Det var a totalt uenig i... Mulig jeg må tenke på oppgraderinger på det personlige plan gitt... :-p

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=amunds]Da har oppgraderingsspøkelset biti meg hardt i r....

Gratulerer så mye med flotte høyttalere! :wink:

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gratulerer med utrolig flotte høyttalere. Så disse igår hos HFK i sort pianolakk. Å en ting er sikkert, det er ett elegant møbel!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monster1
    Gratulerer med utrolig flotte høyttalere. Så disse igår hos HFK i sort pianolakk. Å en ting er sikkert, det er ett elegant møbel!
    Ja, vi normale mennesker (gutter) er enige om det...
    Den andre delen med unormale personer er så vanskelige a gitt...

Men et steinfat, med mætt a sand oppi, samt et kubbelys som IKKE er til for å tennes... Det er fint!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis Amunds
    Har nå fått rett over 300 timer på mine CM8 og de har fått en helt annen lyd en de var da de var nye.
    Fra 200 til 300 timer kom dynamikken et hakk bedre for hver helg:-D
    Det var kompiser som har hvert innom og hørt med 50, 150 og 250 timer og de merket stor forskjell.
    Så regn med lang innspillingstid.
    Må tilføye at timetallene er ca tid.
    Happy days (ikke ref til tv program)

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Monster1: B&W 804s høyttalere og Lyngdorf TDAI2200 - FINN Torget noe Lyngdorf produkter til salgs !

EDIT: Gratulerer så mye Amunds, med noen råbra høyttalere

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ludoman
    Grattis Amunds
    Så regn med lang innspillingstid.
    Må tilføye at timetallene er ca tid.
    Som all (nyere hvertfall) B&W... :-)

De skal nok få bidra til strømregninga di første par-tre ukene... ;-)
    10-12 timer hver dag skal nok gjøre susen.

VTEC: Takk for det. :-)

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med nye og flotte høytalere Amunds, dette er en perle og se på så her kommer du til å få mange timer med innspilling og store forventninger. Welldone mister.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Grattis med nye og flotte høytalere Amunds, dette er en perle og se på så her kommer du til å få mange timer med innspilling og store forventninger. Welldone mister.
    Takk for det mr.Dali.. ;-)
    Fet forsterker du har forresten... ;-)

Ingen tvil om at de passet meg og elektronikken min godt under demo'n hvertfall... Men er litt bekymret for leiligheten de skal stå i...
    Er ganske mange nakne trevegger, og å bruke dempeplater er nok dessverre uaktuelt...

Så skal bli spennende å se! :-)

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det mr.Dali.. ;-)
    Fet forsterker du har forresten... ;-)

Ingen tvil om at de passet meg og elektronikken min godt under demo'n hvertfall... Men er litt bekymret for leiligheten de skal stå i...
    Er ganske mange nakne trevegger, og å bruke dempeplater er nok dessverre uaktuelt...

Så skal bli spennende å se! :-)
    Samma her, veggene er ganske nakne. Men jeg har jo akustikk på veggene, men de hjelper lite til syns jeg. For det første som 683 ikke skal være er skarp diskant, men det er det her. mellomtonen er bra. men savner mer.

hadde jeg kansje hatt litt mer ting på veggene osv... hadde det blitt bedre.

Men den gang jeg hadde Ikon 6 mk2 var det forferdelig skarp diskant. Og det har jo med rommet å gjøre. Og da tenkte jeg at B&W kansje passet bedre siden rommet lever i sitt eget liv! Men har jo forsatt skarp diskant. Og kan hende jeg kommer til å gå for parasound, hvis den er varmere i klangen!

Nå er jo NAD 275/165 ganske varme i klangen enn forgjengeren NAD 372/272
    Så hvis parasound er endel varmere så ja, hvorfor ikke prøve det

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kriss66
    Samma her, veggene er ganske nakne. Men jeg har jo akustikk på veggene, men de hjelper lite til syns jeg. For det første som 683 ikke skal være er skarp diskant, men det er det her. mellomtonen er bra. men savner mer.

hadde jeg kansje hatt litt mer ting på veggene osv... hadde det blitt bedre.

Men den gang jeg hadde Ikon 6 mk2 var det forferdelig skarp diskant. Og det har jo med rommet å gjøre. Og da tenkte jeg at B&W kansje passet bedre siden rommet lever i sitt eget liv! Men har jo forsatt skarp diskant. Og kan hende jeg kommer til å gå for parasound, hvis den er varmere i klangen!

Nå er jo NAD 275/165 ganske varme i klangen enn forgjengeren NAD 372/272
    Så hvis parasound er endel varmere så ja, hvorfor ikke prøve det
    Da har du veldig uflaks. For tilogmed i butikken (ikke demo-rom) hos HiFi-Klubben, med alle de harde flatene som finnes der, hadde ikke DM683 eller CM8 hard diskant med NAD. Erfaringen med 683 der, var tilogmed med C372. Med nye serien virker det som om NAD har blitt litt "rundere", og ikke så "skarpe i kantene" som forrige serien kunne virke som.
    (Veldig godt forsøk på å beskrive lyden merker jeg.... :-p )

Jeg har ikke peiling på akustikk, men har du prøvd med noe form for stoff/demping bak høyttalerne ?
    Og hva i heiteste gjør den (stygge) Denon CD-spilleren(eller DVD??) sammen med alle de lekre
    NAD-komponentene! ;-)

Jeg har jo Parasound med NAD-pre (M15), og mitt inntrykk at mitt oppsett på CM kontra NAD C375 på CM er at mellomtonen er ørlitt varmere, samt at diskanten er ørlitt roligere. Men jeg har ikke hørt disse opp mot hverandre i samme rom, og 683 har jeg ikke hørt på den nye NAD-serien. Så er som sagt bare følelsen jeg har fått..

Så det er ikke sikkert at Parasound er løsningen.
    Hadde vært moro om du hadde testa NAD'n din med NC2100 f.eks, og C165 med Parasound effekt. (Og selvfølgelig et helt Parasound-sett mot NAD-settet i samme rom...)

Hva med Vincent ? Er ikke de kanskje hakket varmere igjen ?
    Disse hybridene dems hadde kanskje vært noe å testet ut...?

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har du veldig uflaks. For tilogmed i butikken (ikke demo-rom) hos HiFi-Klubben, med alle de harde flatene som finnes der, hadde ikke DM683 eller CM8 hard diskant med NAD. Erfaringen med 683 der, var tilogmed med C372. Med nye serien virker det som om NAD har blitt litt "rundere", og ikke så "skarpe i kantene" som forrige serien kunne virke som.
    (Veldig godt forsøk på å beskrive lyden merker jeg.... :-p )

Jeg har ikke peiling på akustikk, men har du prøvd med noe form for stoff/demping bak høyttalerne ?
    Og hva i heiteste gjør den (stygge) Denon CD-spilleren(eller DVD??) sammen med alle de lekre
    NAD-komponentene! ;-)

Jeg har jo Parasound med NAD-pre (M15), og mitt inntrykk at mitt oppsett på CM kontra NAD C375 på CM er at mellomtonen er ørlitt varmere, samt at diskanten er ørlitt roligere. Men jeg har ikke hørt disse opp mot hverandre i samme rom, og 683 har jeg ikke hørt på den nye NAD-serien. Så er som sagt bare følelsen jeg har fått..

Så det er ikke sikkert at Parasound er løsningen.
    Hadde vært moro om du hadde testa NAD'n din med NC2100 f.eks, og C165 med Parasound effekt. (Og selvfølgelig et helt Parasound-sett mot NAD-settet i samme rom...)

Hva med Vincent ? Er ikke de kanskje hakket varmere igjen ?
    Disse hybridene dems hadde kanskje vært noe å testet ut...?
    Ja, har vært veldig uflaks med rommet. Og hva den "stygge" Denon gjør det kan du godt si hehe. den fikk jeg av min bestefar pga han kjøpte seg ny så han spurte om jeg vill ha den.

Ja det hadde vært veldig spennende å hørt NAD/Parasound sammen. :twisted:
    Vincent vet jeg ikke helt. Hvordan det låter osv... vil ikke har alt for mør elektronikk så ikke alt av detaljer forsvinner. Kunne virkelig prøvd Rotel også.

Jeg liker utsende veldig godt på disse NAD`ene. Og vil virkelig beholde disse, da jeg er veldig fornøyd. Er bare toppen som kan være litt "hard". Men tidligere har jeg fått mange tips om CD-spillere.

Blant annet Marantz ? som kansje kan være noe for meg da 8-) så jeg får nesten se hva som kommer i hus. er forsovet bare en "NY" Cd spiller som mangler her i hus, så er alt i boks. :grin:

Ang Akustikk: Så har jeg kun nå laget en ramme med Akustikk plater, og har 4 stk av dem i rommet.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kriss66
    Ja det hadde vært veldig spennende å hørt NAD/Parasound sammen. :twisted:
    Vincent vet jeg ikke helt. Hvordan det låter osv... vil ikke har alt for mør elektronikk så ikke alt av detaljer forsvinner. Kunne virkelig prøvd Rotel også.
    Jeg har jo en Rotel RMB-1075 som jeg bruker på "resten" av anlegget.
    Men disse har jeg brukt tidligere (bi-ampet) på 683.

Hadde også en lengre lyttesesjon i går hvor jeg byttet att og frem for å høre forskjellen. Og sålenge begge har NAD-pre, så er det ikke noe særlig forskjell etter hva jeg kunne høre.

Er jo mer krefter i Parasounden, i tillegg fikk jeg inntrykk av bittelitt varmere mellomtone og bittelitt mer tilbakelent diskant. Men i dette rommet var det ikke noe særlig forskjell. Litt overrasket etter hva jeg har lest om Rotel før, men..

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har jo en Rotel RMB-1075 som jeg bruker på "resten" av anlegget.
    Men disse har jeg brukt tidligere (bi-ampet) på 683.

Hadde også en lengre lyttesesjon i går hvor jeg byttet att og frem for å høre forskjellen. Og sålenge begge har NAD-pre, så er det ikke noe særlig forskjell etter hva jeg kunne høre.

Er jo mer krefter i Parasounden, i tillegg fikk jeg inntrykk av bittelitt varmere mellomtone og bittelitt mer tilbakelent diskant. Men i dette rommet var det ikke noe særlig forskjell. Litt overrasket etter hva jeg har lest om Rotel før, men..
    Ja, ok. etter hva jeg har av erfaring med dette rommet, så tror jeg ikke det hjelper noe stort av å bytte forsterker osv... Jeg har jo en XTZ 12" som jeg kan sette skum propper i portene. setter jeg f.eks. en propp i bass-porten her så høre man ingen forskjell (og det skal jo man høre forskjell på).

Satte i begge 2 heller ingen. Hos min fetter som har samme sub. Tar han i en propp, skulle man tro det er en annen sub. Så rommet er nok ikke det beste kan få av i dag nei!

På veggene har jeg vegg plater som ligner på panel, bare at det er jo ikke panel.

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @kriss66
    Jeg har en misstanke om at du kansje vill få mer/bedre lyd for penga med en stativhøyttaler.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fordfiesta
    @kriss66
    Jeg har en misstanke om at du kansje vill få mer/bedre lyd for penga med en stativhøyttaler.
    Vet ikke helt jeg, andre som kansje har et mindre rom, spiller disse mye bedre og da er rommet mindre! men hadde vært tøft å prøve CM1

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller CM5? jeg hadde 4-5 gulvstående før jeg ga opp og bytte til stativhøyttalere, jeg synes du burde prøve dersom du ikke blir fornøyd med DM683.
    Er ikke bare størrelsen på rommet men også møbler og materialer som spiller inn.
    Skal ikke være enkelt:-)

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Monster:

http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/74940

Kanskje dette er noe for deg?

Side 125 av 218 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 121 122 123 124 125 126 127 128 129 135 145 155 165 175 185 195 205 215 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •