B&W klubben - Side 124

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 124 av 218 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 120 121 122 123 124 125 126 127 128 134 144 154 164 174 184 194 204 214 ... SisteSiste
Viser resultater 2,461 til 2,480 av 4355

Tråd: B&W klubben

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Monster1
    Lite spørsmål til - Er Lyngdorf 2200 mer nøytral enn SDAI2175, grunnet digitalinngangene til 2200? Eller er det kraft og lydbilde som skiller dem?
    Hei

Om den er mer nøytral synes jeg er litt vansklig å svare på, da det er veldig lenge siden jeg hørte på SDAI2175. Men jeg vil tro det ja, både kraft og lydbilde er bedre på TDAI2200.

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takk for all hjelp folkens! :-D

Hva går Lyngdorf TDAI 2200 for på brukten vanligvis?

Newcomer Georgk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andersen88
    Ta en lytterunde før du velger, så blir du nok fornøyd
    det er desverre ett problem for meg som bor langt utpå bygda her oppe i nord...

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takk for all hjelp folkens! :-D

Hva går Lyngdorf TDAI 2200 for på brukten vanligvis?
    Hei

Kommer veldig an på hvilken modell det er, med eller uten RoomPerfect, med eller uten analoge innganger. Tror man raskt kommer opp i 20.000.kr for en pent brukt en. Dette er jo relativt dyre forsterkere.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått lyttet på Cambridge 840A V.2 og Lyngdorf TDAI 2200.

Kan si at Lyngdorfen i mine ører var den forsterkeren som hadde lyd signaturen jeg ønsker

Når jeg gikk fra NAD C275BEE jeg har nå, til Cambridge. Var jeg litt skuffet av Cambridgen. Jeg trodde at lydbildet skulle falle i smak av nøytral fin lyd. Men det var knapt forskjeller.

Cambridge spilte litt åpnere, stemmene i mellomtonen kom litt mer fram. Og bassen ble mer kontroll på, syntes faktisk det var mer bass i den kontra NADen også :S Men ellers samme signaturen i seg selv, hmmm....

Så gikk vi over til Lyngdorfen. Der ble lydbildet mye mindre farget i diskant og mellomtone, og lyden av utrolig rein og detaljert, uten noe skarp diskant. Men med en fin og kald lyd signatur som passer B&W utrolig bra i mine ører. Bassen i denne var rååå! Mye god kontroll, med dype gode drag i bunn. Men fargingen i øvre bass er der nesten like mye som NAD. Hvorfor? Er det høyttalerene da som er farget i lyden? Liker ikke å høre på stemmer med rumlete stemmer :neutral:

Anyway. Jeg likte best Lyngdorf, å det kommer til å bli den, eller 2175.

2175 er selvfølgelig ikke samme forsterkeren jeg har hørt på, men han HIFI ansatte sa det er så og si samme lyd signaturen jeg kan hørte hos storebroren. Å den likte jeg veldig godt! Unntatt den fargingen, i øvre bass som jeg hører med alle forsterkeren. Er det innspillingene, noen er verre enn andre. Hva kan det være?

Det var min lille beskrivelse på disse forsterkerne

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle du ha dette på CM8 ?

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, på B&W 683

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått lyttet på Cambridge 840A V.2 og Lyngdorf TDAI 2200.

Kan si at Lyngdorfen i mine ører var den forsterkeren som hadde lyd signaturen jeg ønsker
    Hei

Flott at du fikk deg en demo på forsterkerne.

Når jeg gikk fra NAD C275BEE jeg har nå, til Cambridge. Var jeg litt skuffet av Cambridgen. Jeg trodde at lydbildet skulle falle i smak av nøytral fin lyd. Men det var knapt forskjeller.

Cambridge spilte litt åpnere, stemmene i mellomtonen kom litt mer fram. Og bassen ble mer kontroll på, syntes faktisk det var mer bass i den kontra NADen også :S Men ellers samme signaturen i seg selv, hmmm....
    Kjedelig at du ble skuffet over Cambridge da, men man har forskjellig smak, men det er nok forskjeller på NAD og Cambridge, det beskriver du jo selv her.
    Men hvilken kilde brukte dem på HFK?

Så gikk vi over til Lyngdorfen. Der ble lydbildet mye mindre farget i diskant og mellomtone, og lyden av utrolig rein og detaljert, uten noe skarp diskant. Men med en fin og kald lyd signatur som passer B&W utrolig bra i mine ører. Bassen i denne var rååå! Mye god kontroll, med dype gode drag i bunn. Men fargingen i øvre bass er der nesten like mye som NAD. Hvorfor? Er det høyttalerene da som er farget i lyden? Liker ikke å høre på stemmer med rumlete stemmer :neutral:
    Tror ikke det er "farging" av bass fra forsterkeren sin side, du må ikke glemme at DM683 er en høyttaler med mye bass, så tror nok dette er høyttaleren ja.
    Rommet/lokalet/plassering spiller også inn her. Du skulle hatt CM-serie du, siden det ser ut som 600-serien har for mye bass, he he

Anyway. Jeg likte best Lyngdorf, å det kommer til å bli den, eller 2175.

2175 er selvfølgelig ikke samme forsterkeren jeg har hørt på, men han HIFI ansatte sa det er så og si samme lyd signaturen jeg kan hørte hos storebroren. Å den likte jeg veldig godt! Unntatt den fargingen, i øvre bass som jeg hører med alle forsterkeren. Er det innspillingene, noen er verre enn andre. Hva kan det være?

Det var min lille beskrivelse på disse forsterkerne
    Det kan nok være begge deler, innspillinger og høyttalerens egenskaper.
    Uansett, flott at du har funnet en forsterker som du kunne tenke deg og likte klangen på. :-D

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, på B&W 683
    SDAI er kjedelig iforhold til TDAI .

Syns også det var merkelig at Cambridge "bommet" så veldig.. jaja, smaken er som baken, og er tildels enig, den er nærmere NAD signaturen enn hva Lyngdorf er .

Syns du skal sjekke ut HEGEL. Den er i samme gate som Lyngdorf!
    Hegel H100 SE Integrert forsterker - Sort - Sort

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mener du med kjedelig iforhold til TDAI Skorob?
    Noe i lyden som er dårlig iforhold TDAI?

Hvordan vil du beskrive forskjellene på disse forsterkerne, siden SDAI er kjedelig? Det er iallefall mange som er fornøyd med Lyngdorf komboen på B&W 683..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes SDAI2175 kanskje virker litt "svak" for DM683.
    Dette er i mine ører da....

Men en SDAI først og utkikk etter en SDA2175 på brukten fremover, så bør det hjelpe litt. :-)

Purelatino: Syns du 683 har mer bass enn CM9 ?

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det var tanken ja :-D

Å bi-ampe SDAI 2175 og SDA 2175. SDA2175 er jo ikke allverden så dyr, så det er tanken

Ikke store forsterkerne størrelsemessig heller, så er god plass til dem begge

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Varme blir de heller ikke, så bare å stable i høyden. ;-)

Men bi-amp med en forsterker pr. HT, istedetfor en på bass og en på mellomtone/diskant.

Dette er ofte et bedre alternativ enn å la "en hel forsterker" bare drive med mellomtone/diskant. :-)

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brokoble mener du?

Det er vel ikke mulig med disse forsterkerne hvis jeg ikke tar feil?

Brokobling blir vel tyngre last for forsterkeren også? Bi-amping er vel best, om jeg ønsker reinest mulig lyd i diskant og mellomtone?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mente bi'amping...
    Bare at du bruker begge kanalene på en forsterker til den ene høyttaleren, og begge fra den andre på den andre forsterkeren.
    Men ser bak på Lyngdorf'n at mitt forslag ikke er mulig.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, var ikke mulig det.

Med Bi-amping blir det nok endel bedre lyd i mellomtone og diskant. Så skal skaffe en SDA 2175 senere

Hvor stor forskjell kan det bli, er det minimalt. Eller er bi-amping noe som man oppnår stor bedring med?

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan låter Hegel oppimot Lyngdorf da?

Like nøytral og detaljert? Nesten samme lyd signaturen?

(Beklager dobbelpost)

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    Jeg synes SDAI2175 kanskje virker litt "svak" for DM683.
    Dette er i mine ører da....
    Purelatino: Syns du 683 har mer bass enn CM9 ?
    Hei

Ja, synes at DM683 har mer bass enn CM9, andre her har beskrevet det slik at CM9 har en bedre og mer "definert og riktig" bass enn DM683.
    Synes den beskrivelsen passer veldig godt. Og som du sier selv, er endel ja som synes at SDAI2175 "alene" med DM683 blir litt "svak", og derfor bygger videre med én eller to SDA2175 senere.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan låter Hegel oppimot Lyngdorf da?

Like nøytral og detaljert? Nesten samme lyd signaturen?

(Beklager dobbelpost)
    Hei

Personlig mener jeg Hegel låter mer i retning Cambridge enn Lyngdorf.
    Hegel låter meget nøytralt, men ikke slik TDAI2200 du hørte på.
    Nå har ikke jeg testet Hegel på DM683, kun CM9, og det var en meget god kombinasjon etter mitt syn, både H100 og H200. Jeg likte dog H100 bedre enn H200, klangen på H100 opplevde jeg en liten tanke varmere enn H200, men fremdeles nøytral. I forhold til Cambridge syntes jeg også at Hegel hadde endel mer fylde og punch i bassområdet, virket rett og slett som en sterkere forsterker, tenker nå på H100 vs CA 840A. H200 har krefter til å drive "alt av høyttalere". Anbefaller deg å teste Hegel også, men er redd at det ikke vil falle i smak da Cambridge ble så "feil". Alle disse tre merkene, Lyngdorf, Cambridge og Hegel er forsterkere som jeg vil si er i kategori, NØYTRAL. Et annet merke som får gode skussmål med B&W er jo Primare, det har jeg desverre aldri fått hørt før med viten og vilje, men denne rakkeren her er en forsterker som står høyt på "teste/hjemlån" listen min :
    Primare I32 Integrert forsterker - Sort - Sort
    Primare I32 er forøvrig også klasse-D, dette synes jeg er meget interessant og kunne godt tenkt meg å testet denne opp mot Lyngdorf'en min.
    Helt til slutt, du bør virkelig ordne deg en demo på SDAI2175 hvis det er den du tenker å kjøpe?, det er ikke "den forsterkeren" du har hørt på demo, så slipper du en mulig skuffelse når du kommer hjem og synes den ikke var like bra som TDAI2200. 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Ja, synes at DM683 har mer bass enn CM9, andre her har beskrevet det slik at CM9 har en bedre og mer "definert og riktig" bass enn DM683.
    Synes den beskrivelsen passer veldig godt. Og som du sier selv, er endel ja som synes at SDAI2175 "alene" med DM683 blir litt "svak", og derfor bygger videre med én eller to SDA2175 senere.
    Jeg la ikke merke til noe særlig forskjeller nedover faktisk... Var mer mellomtone og diskant jeg merket de største forskjellene på.
    Men så gav nok dessverre rommet jeg hadde demo i litt uønsket respons på en del lave frekvenser.

Side 124 av 218 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 120 121 122 123 124 125 126 127 128 134 144 154 164 174 184 194 204 214 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •