B&W klubben - Side 122

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 122 av 218 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 118 119 120 121 122 123 124 125 126 132 142 152 162 172 182 192 202 212 ... SisteSiste
Viser resultater 2,421 til 2,440 av 4355

Tråd: B&W klubben

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av toppe
    Eneste som gjenstår nå er å finne ut hvilke signalkabler jeg skal ha mellom 4308'en og M25'en... Ser ut til at jeg går for Argon's 5221D "digital-kabel"
    ARGON 5221D kabel | Hi-Fi Klubben

Innspill til kabelvalg? Forutsettningen er at kabelen må være minst 2 meter og ikke koste latterlig mye... jeg må ha 7 stk
    Du skal ikke ha en digitalkabel slik du linket til.
    Du skal ha analoge signalkabler til denne bruken du nevner.

Feks disse ARGON 5055 kabel | Hi-Fi Klubben
    får du i 3 meter for 348 per par..

Ikke testet disse selv, men er vel noe av det rimeligere du kan få i slike lengder tror jeg..
    Uten å skape noen kabeldebatt, så ville jeg ikke kjøpt de billigste Bandridge til kr 99 for 2 meter paret på så fint utstyr som du har..

Newcomer toppe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sålenge det er den veien (analogt signal gjennom "digital" kabel) skal det ikke være noen praktisk forskjell på å bruke den ene fremfor den andre. Faktisk er det mange som foretrekker å benytte en "digital" kabel også på analoge signaler selvom det ikke egentlig er nødvendig.

Årsaken til at jeg velger den "digitale" kabelen er rett og slett for at den har et mye bedre kvalitetsinntrykk enn 5055'en som er ganske så tynn i forhold samt at jeg vil at alle pluggene skal ha samme farge

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av toppe
    Sålenge det er den veien (analogt signal gjennom "digital" kabel) skal det ikke være noen praktisk forskjell på å bruke den ene fremfor den andre. Faktisk er det mange som foretrekker å benytte en "digital" kabel også på analoge signaler selvom det ikke egentlig er nødvendig.

Årsaken til at jeg velger den "digitale" kabelen er rett og slett for at den har et mye bedre kvalitetsinntrykk enn 5055'en som er ganske så tynn i forhold samt at jeg vil at alle pluggene skal ha samme farge
    Da må jeg bare beklage, jeg trodde det var forskjell på impedansen og slikt jeg..
    Men ja er helt enig i at den du linket til selv ser mye penere ut

Newcomer toppe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, og placebo-effekten skal aldri undervurderes

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Georgk
    fordi det er uaktuelt for min del å bruke 17500-20000,- på en reciever akkurat nå! har effektforsterker, så kreftene er der, trenger bare noe annet en H/Kén min som kan styre lyden.
    Eventuelt T765HD. Denne er jo ganske grei pris på nå også Ellers kommer jo Nad med sine nye i mars/april?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andersen88
    Eventuelt T765HD. Denne er jo ganske grei pris på nå også Ellers kommer jo Nad med sine nye i mars/april?
    Kommer NAD med nytt i Masters serien?
    Hørt noe om en ny integrert stereoforsterker?

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Kommer NAD med nytt i Masters serien?
    Hørt noe om en ny integrert stereoforsterker?
    Ser ikke ut som det foreløpig. Det nye produktsortimentet er "midrange"-modeller såvidt jeg fikk med meg. Men de nye modulene blir jo tilgjengelig for masterserien også etterhvert.

Men på stereofronten tror jeg nok det er en stund til nylansering. M2 er jo forholdsvis fersk enda, og de brukte jo en del år på å fintune denne før lansering. Så jeg tror nok vi må klare oss med M3 og M2 :smile:

Newcomer Georgk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andersen88
    har vell egentlig ikke lyst/mulighet til å ta meg råd til den heller... ops:
    føler også at man må betale mye for noe som har forholdsvis lite funksjonalitet. er lyden bedre enn yamaha eller pioneer til rundt samme pris? disse har jo i tillegg nettverk, usb osv.

vist jeg skulle bruke 11-12000,- på en reciever i dag tror jeg det heller hadde blitt yamaha sin RX-V2067. med tanke på at jeg har bra med krefter å bygge den ut med. men den diskusjonen bør vell holdes på en annen tråd.

for denne gang tror jeg det må bli med en reciever/prosessor i prisklassen 4-7000,-

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på HiFi-Klubben i dag for å sjekke ut noen aktuelle kandidater til oppgraderingen...
    Hørte på B&W CM8, CM9 og Dali Mentor 6.
    Brukte mitt eget ustyr - NAD M15 og Parasound NC2250.

CM9 = herlighet for en herlig høyttaler... Ingen tvil om hva som skal kjøpes når den tiden kommer!

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Georgk
    har vell egentlig ikke lyst/mulighet til å ta meg råd til den heller... ops:
    føler også at man må betale mye for noe som har forholdsvis lite funksjonalitet. er lyden bedre enn yamaha eller pioneer til rundt samme pris? disse har jo i tillegg nettverk, usb osv.

vist jeg skulle bruke 11-12000,- på en reciever i dag tror jeg det heller hadde blitt yamaha sin RX-V2067. med tanke på at jeg har bra med krefter å bygge den ut med. men den diskusjonen bør vell holdes på en annen tråd.

for denne gang tror jeg det må bli med en reciever/prosessor i prisklassen 4-7000,-
    Hehe, da er det litt vanskelig med disse ja. Lydkvaliteten i disse recieverene er fantastisk. Hadde selv T785HD tidligere, og denne var utrolig musikalsk. Og filmlyden var også meget bra. Fyldig gjengivelse av både stemmer og filmmusikk. Men om du er på utkikk etter noe rimeligere som pre, er jo 2311 er godt alternativ. Da får du jo nettverk, ipod-inngang og separat pre-out til samtlige kanaler. Denne er jo også grisebillig nå! (4998,-) sist jeg sjekket. Mye for pengene på den. Men yamaha og pioneer har nok også noe bra i det prisleiet. Ta en lytterunde før du velger, så blir du nok fornøyd

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    Var på HiFi-Klubben i dag for å sjekke ut noen aktuelle kandidater til oppgraderingen...
    Hørte på B&W CM8, CM9 og Dali Mentor 6.
    Brukte mitt eget ustyr - NAD M15 og Parasound NC2250.

CM9 = herlighet for en herlig høyttaler... Ingen tvil om hva som skal kjøpes når den tiden kommer!
    Synd at Mentor 6 LE er forsvunnet. Da skulle du fått hørt en grom høyttaler!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er godt mulig den er bedre enn Mentor 6. Men egenskapene til B&W passer så godt til min musikk og preferanser, så tror dessverre det ikke hadde spilt noen rolle for min smak. :-)

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er ulempene med veldig nøytral forsterker som Eks. Lyngdorf klasse D?

Blir lydbildet mye tynnere, eller er det kun bassen som blir god kontroll på som kan oppleves som tynt?

Hvordan låter mellomtonen, iforhold til A/B forsterker som jeg har nå? Som sagt så leter jeg etter nøytral lyd som ikke farger. Så uansett tror jeg Lyngdorf er det rette valget, demonstrasjon er bestilt, skal ned på Hifiklubben imorgen!

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monster1
    Hva er ulempene med veldig nøytral forsterker som Eks. Lyngdorf klasse D?

Blir lydbildet mye tynnere, eller er det kun bassen som blir god kontroll på som kan oppleves som tynt?

Hvordan låter mellomtonen, iforhold til A/B forsterker som jeg har nå? Som sagt så leter jeg etter nøytral lyd som ikke farger. Så uansett tror jeg Lyngdorf er det rette valget, demonstrasjon er bestilt, skal ned på Hifiklubben imorgen!
    Hei

Mitt syn er at Lyngdorf ikke låter "tynt" (TDAI2200), det er mer at det låter "klokkeklart" hvis jeg kan beskrive det slik. Synes også selv at Lyngdorf har en stram og fin bass (TDAI2200). Kan ikke uttale meg om hvordan mellomtonen vil låte ift. forsterkeren du har nå. Cambridge har på en måte noen av de samme egenskapene etter mitt syn, men spiller ikke like klart, men er nøytral og lar høyttalerne beholde egenskapene sine slik dem er.
    Cambridge blir på en måte det nærmeste du kan komme Lyngdorf med en klasse A/B forsterker. Cambridge forsterkeren kan bli meget varm, Lyngdorfen lunken pga. klasse D. Lyngdorf er det nærmeste du kan komme en Cambridge forsterker med klasse D. Veldig vanskelig å beskrive klang og lyd, men kort oppsummert låter begge disse veldig nøytralt etter min mening, Lyngdorf dog enda klarere og rent, på grensen til sterilt.
    Der Cambridge leverer et nøytralt og korrekt lydbilde med minimal fargelegging av lyd, leverer Lyngdorfen på samme måte, bare i "dress og smoking" !:grin: En ting som ofte blir omtalt og lagt vekt på med klasse D forsterkere er at dem ikke gjør en god nok jobb i det øvre registeret, øvre mellomtone/diskant kan bli litt diffust, dette er ikke tilfelle på Lyngdorf, alt er klokkeklart fra bunn til topp! Dette er ihvertfall slik jeg opplever disse forsterkerne. Lykke til med valget !

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye god informasjon du kommer med! Bra det!

"men kort oppsummert låter begge disse veldig nøytralt etter min mening, Lyngdorf dog enda klarere og rent, på grensen til sterilt."

Sterilt, hva mener du helt med det? :lol:

Uansett, er jeg ute etter en forsterker som er renest/detaljert som mulig, med minst mulig støy. Da mener du at Lyngdorfen vil være veien å gå?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye god informasjon du kommer med!

"men kort oppsummert låter begge disse veldig nøytralt etter min mening, Lyngdorf dog enda klarere og rent, på grensen til sterilt."

Sterilt, hva mener du helt med det? :lol:

Uansett, er jeg ute etter en forsterker som er renest mulig, med minst mulig støy. Da mener du at Lyngdorfen vil være veien å gå?
    Hei

Det jeg mener med sterilt, er rett og slett at det er så enormt klokkeklart og rent, det kan ikke bli renere. Lyngdorfen er helt klart den forsterkeren som spiller renest og klarest av disse to. Har selv brukt Lyngdorf på B&W DM683, og det fungerte utmerket. Bakdelen med Lyngdorf, er jo at den er nådeløs mot dårlige innspillinger/kilder. Prøv å få hørt på begge, så velger du den som passer deg best. Dette her er mye smak og behag, derfor ønsker jeg ikke å lede deg i noen retning her. Det jeg kan si, er at Lyngdorf er en fantastisk forsterker, men kan bli litt kjedelig i lengden. Cambridge synes jeg kansje er en bedre all-round forsterker, både i forhold til å finne passende høyttalere og i forhold til musikk sjangre. På B&W 600-serie låter Lyngdorf konge, men på CM-serie blir det kansje litt for mye av det gode.
    Dette er mine meninger, andre kan mene noe annet, derfor vil jeg annbefalle deg å høre på begge så du velger det som blir rett for deg! 8)

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Det jeg mener med sterilt, er rett og slett at det er så enormt klokkeklart og rent, det kan ikke bli renere. Lyngdorfen er helt klart den forsterkeren som spiller renest og klarest av disse to."

Gjelder dette også Lyngdorf SDAI 2175? Hvis TDAI 2200 blir for dyr, så er det 2175 som blir valget..

Men skal ned en tur på demonstrasjon imorgen, så får jeg se hva det blir

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Det jeg mener med sterilt, er rett og slett at det er så enormt klokkeklart og rent, det kan ikke bli renere. Lyngdorfen er helt klart den forsterkeren som spiller renest og klarest av disse to."

Gjelder dette også Lyngdorf SDAI 2175? Hvis TDAI 2200 blir for dyr, så er det 2175 som blir valget..

Men skal ned en tur på demonstrasjon imorgen, så får jeg se hva det blir
    Hei

Dette gjelder i stor grad SDAI2175 også. Er nok litt "snillere" enn TDAI2200.
    SDAI2175 spiller nok ikke like rent og pent som storebroren sin, denne er også Semi-Digital og ikke Full/Hel-Digital som TDAI2200. Og har heller ikke like mye krefter som storebroren.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet du hvor stor forskjell det er på lille broren kontra storebror når det kommer til detaljer og kraft, verd prisforskjellen?

Hadde lagt de begge inn i demonstrasjonen, men de har ikke SDAI2175 inne nå..
    Så blir kun lyngdorf 2200 jeg får hørt, opp mot Cambridge.

Newcomer Cerwinlover sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke så langt opp til NAD M3 nå Monster. Når du først er i denne 'prisklassen', kan du ta den med i vurderingen?

Side 122 av 218 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 118 119 120 121 122 123 124 125 126 132 142 152 162 172 182 192 202 212 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •