B&W klubben - Side 121

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 121 av 218 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 117 118 119 120 121 122 123 124 125 131 141 151 161 171 181 191 201 211 ... SisteSiste
Viser resultater 2,401 til 2,420 av 4355

Tråd: B&W klubben

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Monster1
    Det har absolutt ingenting å si.

Jeg liker ikke lyden, det er derfor jeg er på jakt etter ny forsterker.
    CAmbridge låter fantastisk på B&W... Lyndorf SDAI serien er ikke mye å rope hurra for! TDAI derimot .

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cambridge påvei ut av HFK?

Sitat Opprinnelig postet av skorob
    CAmbridge låter fantastisk på B&W... Lyndorf SDAI serien er ikke mye å rope hurra for! TDAI derimot .
    Hei skorob

Har selv vurdert Cambridge i et stereo oppsett, og da til høyttalere av enten B&W eller Monitor Audio. Men HFK har store problemer med å levere, dette gjelder spesielt 840-serie. Tenkte å kjøre fullt 840 oppsett, men ingen av disse er å få tak i per dags dato. 840A skulle de få inn igjenn, 840W fikk dem ikke tak i lengre??? Hva skjer?, har du hørt noe?
    Har hørt mye bra om 840W, rart om denne liksom bare skulle forsvinne?
    Har du erfaring med 840W?

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og der ødela du B&W lyden..... Classe er noe av det kjedeligste du kan koble på B&W!!! Makan til død og kjedelig lyd skal du lete lenge etter . Sorry og måtte si det, men det låter MØKK!

Må si studentpungen din imponerer :P.
    Var av samme oppfatning selv skorob men da jeg fikk høre B&W sammen med NOK classe effekt så måtte jeg pent forandre mening.Så sent som i dag faktisk...Det spilte dynamisk og engasjerende, ikke daft og kjedelig slik det lå sist gang jeg hørte det.Da på altfor lite effekt ifølge selger som demonstrerte i dag.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JosRuu
    Var av samme oppfatning selv skorob men da jeg fikk høre B&W sammen med NOK classe effekt så måtte jeg pent forandre mening.Så sent som i dag faktisk...Det spilte dynamisk og engasjerende, ikke daft og kjedelig slik det lå sist gang jeg hørte det.Da på altfor lite effekt ifølge selger som demonstrerte i dag.

Hmm.. ok. Da må Classe levere "lite" effekt i forhold til oppgitt.. aldri hatt samme inntrykk med Parasound og Mcinthos på dem... 250watt har for det meste holdt for å få sving på sakene

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei skorob

Har selv vurdert Cambridge i et stereo oppsett, og da til høyttalere av enten B&W eller Monitor Audio. Men HFK har store problemer med å levere, dette gjelder spesielt 840-serie. Tenkte å kjøre fullt 840 oppsett, men ingen av disse er å få tak i per dags dato. 840A skulle de få inn igjenn, 840W fikk dem ikke tak i lengre??? Hva skjer?, har du hørt noe?
    Har hørt mye bra om 840W, rart om denne liksom bare skulle forsvinne?
    Har du erfaring med 840W?
    840W har jeg god erfaring med. Enda mer med 840A. Sistnevnte spilte hinsides på IKON 7mk2, samt virka bunnsolid på BW 683 (noe som vitner om seriøst med strømleveranse). På BW 805Diamond rundspilte det også Classe sin 100watter, da på rock og metall . Classe ble som vanlig klinisk og kjedelig!

EDIT: Ville nok uansett sett litt på følgende effekttrinn også:
    VINCENT SP-331
    PARASOUND NEW CLASSIC 2250
    ( JFS SOUND SYSTEMS )

KJEMPEFINT TILBUD : Parasound 2100/2250 For+effektforsterker PAKKETILBUD - dynaBel AS

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    840W har jeg god erfaring med. Enda mer med 840A. Sistnevnte spilte hinsides på IKON 7mk2, samt virka bunnsolid på BW 683 (noe som vitner om seriøst med strømleveranse). På BW 805Diamond rundspilte det også Classe sin 100watter, da på rock og metall . Classe ble som vanlig klinisk og kjedelig!
    Hei

Akkurat det jeg selv tenker, har selv hørt på 840A flere ganger på både 600-serie og CM-serie. Er ingen av gulvmodellene til B&W som hadde hatt ondt av kreftene til 840W i tilegg til 840A, men ser ut til at den ikke er å få tak i.
    Blir nesten litt nervøs nå. Håper dette er pga. ny serie er påvei inn, og ikke at Cambridge forsvinner fra HFK. Er umulig å få noe skikkelig svar fra HFK også. 840A + 840W + 840C og noe B&W hadde gjort seg i stereo oppsett!

Newcomer toppe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da melder jeg meg uoffisielt inn i klubben hvis ingen har innsigelser? ;p

Nå har jeg endelig fått bestilt litt B&W saker og gleder meg som et barn til å pakke opp... skal følge opp med en post med litt bilder og erfaringer når varene blir levert.

Det ble følgende oppsett... (får gjerne innspill hvis noen har erfaring med noenlunde samme oppsett).

B&W 803 Diamond
    B&W DB1
    B&W CMC2
    B&W CM5
    NAD M25

Alle høyttalere i sort høyglans.

Julaften kommer tidlig i år

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av toppe

Nå har jeg endelig fått bestilt litt B&W saker og gleder meg som et barn til å pakke opp... skal følge opp med en post med litt bilder og erfaringer når varene blir levert.

Det ble følgende oppsett... (får gjerne innspill hvis noen har erfaring med noenlunde samme oppsett).

B&W 803 Diamond
    B&W DB1
    B&W CMC2
    B&W CM5
    NAD M25

Gromt! Blir et sinnsykt oppsett dette her. Gled deg til DB1, det er en godbit utenom det vanlige. Spiller kjellerdypt med stålkontroll på det aller meste. Gratulerer med et fantastisk oppsett

Hvilken pre skal du bruke? M15?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Denon 4308a fra før som blir stående som pre... Veldig fornøyd med den sålangt, så håper den gjør jobben bra nok

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Denon 4308a fra før som blir stående som pre... Veldig fornøyd med den sålangt, så håper den gjør jobben bra nok
    Sinnsykt hva du har bestilt deg her .

Pre'ampen i Denon er god, men langt ifra god nok til ditt system . M15HD: NEXT!!! .

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Akkurat det jeg selv tenker, har selv hørt på 840A flere ganger på både 600-serie og CM-serie. Er ingen av gulvmodellene til B&W som hadde hatt ondt av kreftene til 840W i tilegg til 840A, men ser ut til at den ikke er å få tak i.
    Blir nesten litt nervøs nå. Håper dette er pga. ny serie er påvei inn, og ikke at Cambridge forsvinner fra HFK. Er umulig å få noe skikkelig svar fra HFK også. 840A + 840W + 840C og noe B&W hadde gjort seg i stereo oppsett!
    Tror nok ikke cambridge forsvinner med det første! Kanskje x50 modellene har nådd 800 serien også?!

Et anna spørsmål, du har Pioneer 53LX blurayspilleren, vurderer den selv. HVordan er støynivået i drivverket i den? De fleste jeg har testet har en irriterende snurredur (utenom Denon sin kjempe: 4010, men som tilgjengjeld er uber treg).

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B&W 803 Diamond
    B&W DB1
    B&W CMC2
    B&W CM5
    NAD M25

Herregud så kvalm jeg ble... :-p

Men et lite "men" - hvorfor kjøpte du ikke dipole bakhøyttalere ? :-)

Ellers støtter jeg "M15HD next" uttalelsen her... ;-)

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok ikke cambridge forsvinner med det første! Kanskje x50 modellene har nådd 800 serien også?!

Et anna spørsmål, du har Pioneer 53LX blurayspilleren, vurderer den selv. HVordan er støynivået i drivverket i den? De fleste jeg har testet har en irriterende snurredur (utenom Denon sin kjempe: 4010, men som tilgjengjeld er uber treg).
    Hei

Synes LX-53 støyer litt her ja. En helt grei spiller, men ikke noe mer.
    Gode bilder på blu-ray, helt greie bilder på DVD. Støyer ikke slik at det er plagsomt, men er nok litt "snurredur" som du kaller det når man ser film.
    Vurderer Denon DBP-2012 når den kommer og Philips BDP-9600.
    Synes "bråket" ved oppstart og lesing av plater er mye mer irriterendes, og ikke er den særlig rask heller.

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sinnsykt hva du har bestilt deg her .

Pre'ampen i Denon er god, men langt ifra god nok til ditt system . M15HD: NEXT!!! .
    Eller HD2 om Nad får fingeren ut. De har jo modulkortene til t785HD2 klar, så de er vel ikke langt unna. 1,4 og 3D-støtte til masterserien blir nok ikke en skuffende opplevelse for de som har investert i 3D prosjektor.

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men noen som vet om det er stor forskjell på Cambridge 840A V.2 kontra Lyngdorf SDAI 2175 når det kommer til åpenhet og detaljer?

Klasse - D er vel mer nøytral også?

Newcomer Georgk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andersen88
    Hva med Nad T785HD(2)? Grom reciever med enorme kraftressurser. Denne er absolutt ikke hardt på diskanten. Passer utmerket til både film og musikk
    fordi det er uaktuelt for min del å bruke 17500-20000,- på en reciever akkurat nå! har effektforsterker, så kreftene er der, trenger bare noe annet en H/Kén min som kan styre lyden.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og der ødela du B&W lyden..... Classe er noe av det kjedeligste du kan koble på B&W!!! Makan til død og kjedelig lyd skal du lete lenge etter . Sorry og måtte si det, men det låter MØKK!

Må si studentpungen din imponerer :P.
    Tjaaaaa, noe av det beste jeg og min samboer noensinne har hørt av stereoanlegg er 803D + Classe. Smaken er som baken... Møkk for noen er konge for andre. Lyngdorf derimot ble fryktelig kjedelig på 805 diamond. Iallefall i HFK rommet jeg hørte de i.
    Moralen er: ta det med hjem. Og lytt.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    Herregud så kvalm jeg ble... :-p

Men et lite "men" - hvorfor kjøpte du ikke dipole bakhøyttalere ? :-)

Ellers støtter jeg "M15HD next" uttalelsen her... ;-)

Slik jeg bor i dag ville jeg ikke fått noen fornuftig plassering av de dipole bakhøyttalerene, og dessuten må jeg være ærlig nok å innrømme at et par CM5 på skikkelige stativ ser veldig mye bedre ut enn B&W's dipole... Jeg er nok neeeesten like opptatt av utseende som lyd... og det er også foreløpig grunnen til at M15HD ble skrota i siste øyeblikk... Litt for lite bell's and whisles på den
    Men... for all del... det er aldri forseint, og det kan hende den eller en annen egnet pre-amp får lov å ta plassen til 4308'en etterhvert.

Eneste som gjenstår nå er å finne ut hvilke signalkabler jeg skal ha mellom 4308'en og M25'en... Ser ut til at jeg går for Argon's 5221D "digital-kabel"
    ARGON 5221D kabel | Hi-Fi Klubben

Innspill til kabelvalg? Forutsettningen er at kabelen må være minst 2 meter og ikke koste latterlig mye... jeg må ha 7 stk

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Min oppfatning omkring Lyngdorf og Cambridge!

Sitat Opprinnelig postet av Monster1
    Men noen som vet om det er stor forskjell på Cambridge 840A V.2 kontra Lyngdorf SDAI 2175 når det kommer til åpenhet og detaljer?

Klasse - D er vel mer nøytral også?
    Hei

Nå er det meget lenge siden jeg har hørt på Lyngdorf SDAI2175.
    Men helt kort og grovt sett, slik jeg opplever/opplevde disse.
    Ja, begge disse vil jeg si låter nøytralt, Lyngdorf enda mer enn Cambridge.
    Vil si at Lyngdorf er enda åpnere og mer detaljert enn Cambridge, eller at det bare virker sånn pga. musikken er helt "fri for støy".(TDAI2200)
    Begge disse låter meget godt på B&W 600-serie, B&W DM683 og Lyngdorf SDAI2175 hadde jeg inntrykk av solgte i bøtter og spann, og utgjorde en meget god kombo. Vil tro at Lyngdorf SDAI2175 vil "dra" B&W DM683 bedre enn Cambridge 840A. For mange vil nok også Lyngdorf spille litt for "fint", og dermed oppleves som litt "kjedelig". Cambridge 840A vil jeg tro vil være lettere å kombinere med flere høyttalermerker. Synes også at Cambridge passer bedre som en "allround forsterker" enn Lyngdorf, da ifht. forskjellige musikksjangre. Dette blir jo veldig smak og behag, og vil variere fra person til person. Synes også at Cambridge gir mye mer "value for the money" slik den er prissatt nå, et kupp! Som sagt har jeg brukt TDAI2200 selv på B&W DM683, og jeg opplevde dette som meget vellykket, men til mine B&W CM9 er jeg redd det vil blitt litt "for mye av det gode". Har tenkt å gå til anskaffelse av stereo oppsett selv, og kunne godt tenkt meg B&W CM8, og til disse kunne jeg mye mer ha tenkt meg Cambridge 840A, framfor å bruke Lyngdorf TDAI2200, men til B&W DM683 ville jeg valgt omvendt. Ta deg en tur innom din lokale HFK og hør selv, så blir det nok ordning skal du se. Lykke til med valget !

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste som gjenstår nå er å finne ut hvilke signalkabler jeg skal ha mellom 4308'en og M25'en... Ser ut til at jeg går for Argon's 5221D "digital-kabel"
    ARGON 5221D kabel | Hi-Fi Klubben

Innspill til kabelvalg? Forutsettningen er at kabelen må være minst 2 meter og ikke koste latterlig mye... jeg må ha 7 stk[/QUOTE]

Veldig grei kabel du har valgt der. I forhold til pris finner du nok ikke stort bedre :smile: Bare husk å løsne litt på pluggen når du får de. De er utrolig trang i pluggen når de er helt nye. Greit å ikke ødelegge noe under montering :smile:

Side 121 av 218 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 117 118 119 120 121 122 123 124 125 131 141 151 161 171 181 191 201 211 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •