B&W klubben - Side 120

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 120 av 218 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 116 117 118 119 120 121 122 123 124 130 140 150 160 170 180 190 200 210 ... SisteSiste
Viser resultater 2,381 til 2,400 av 4355

Tråd: B&W klubben

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Prøv M2 på 805 Diamond, så skal du få høre detaljer

Venter på 802 Diamond nå, så 17.mars melder jeg meg inn i B&W klubben også :-D

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andersen88

Da vil jeg si Gratulerer med FLOTTE høytalere, tiden går vel sent nå men du venter?

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kriss66
    Da vil jeg si Gratulerer med FLOTTE høytalere, tiden går vel sent nå men du venter?
    Jo, takk for det. Tiden går meget sakte i ventetiden ja, etter at leveringen ble utsatt en gang. Men heldigvis har jeg 805 Diamond i ventetiden, så jeg kan vel ikke akkurat klage . Eneste jeg savner er nok litt mer bass, men sluttresultatet blir garantert verdt ventetiden :-D

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Grattis, ble det sort pianolakk siden det er ventetid?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har hørt M2, og den har imponert meg, men mest på Dali denne gange... Fikk den demostrert på B&W 800diamond, og det ble litt kjedelig syns jeg... Men så er jo 800Diamond rimelig kravstor og da .

M2 har en stor svakhet i mine øyne, mangelen på subutgang!

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble sort pianolakk ja. Synes disse ser helt fantastisk ut, og det passer også godt inn i stuen.

M2 er langt mer imponerende på 802. Har også hørt den på 800, og da ble det litt for lite effekt følte jeg. Men da jeg testet den på 802, falt alle bitene på plass.

Mangelen på sub-utgang er jo greit å komme seg rundt da. Kjøre overgang fra høyttalerutgang ned til lavnivå. Ikke noe problem å få tak i overganger som støtter effekten. Og vips så er problemet løst

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble sort pianolakk ja. Synes disse ser helt fantastisk ut, og det passer også godt inn i stuen.

M2 er langt mer imponerende på 802. Har også hørt den på 800, og da ble det litt for lite effekt følte jeg. Men da jeg testet den på 802, falt alle bitene på plass.

Mangelen på sub-utgang er jo greit å komme seg rundt da. Kjøre overgang fra høyttalerutgang ned til lavnivå. Ikke noe problem å få tak i overganger som støtter effekten. Og vips så er problemet løst
    Dem er flotte i den pianolakken og det er en her på forumet som har ett par.
    Selv har jeg B&W 803 Diamond i Rosentre og syns dem er griselekre.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom HiFi-Klubben i dag og hørte på litt forskjellig -
    bl.a. NAD C375BEE+C275BEE (Brokoblet av en eller annen grunn) på B&W CM8...
    Pr.dags dato er nok disse høyttalerne en litt for dyrt sprang - men CM8 imponerte meg altså!

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Dem er flotte i den pianolakken og det er en her på forumet som har ett par.
    Selv har jeg B&W 803 Diamond i Rosentre og syns dem er griselekre.
    Ja, liker finishen 803 er jo rimelig gromme høyttalere også da. Godt med trøkk i disse. Ser du kjører på Mcintosh også. Hvordan låter dette på B&W?

Om 2 uker blir det 2 stk Classè Cam 400/600(må se hva jeg fikk tak i), Classè CP800 og 802 Diamond i stuen. Gleder meg! :grin:

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I helga kom endelig CDene og blu rayen.

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    I helga kom endelig CDene og blu rayen.
    Se der ja, da går min bestilling inn iløpet av uken !
    Mye godlyd på disse kan jeg tenke meg

Newcomer Georgk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det noen som har erfaring med Emotiva UMC-1 på B&W? er ikke fornøyd med H/K som pre. blir for skarp og difus i diskant på høyere volum.
    hadde en kompis innom med en Onkyo TX-NR808, den var en del klarere på høyt volum, også har den bedre dynamiske EQ-funkjoner som til nød er greit å bruke. men i uthangspunktet så ønsker jeg en prosessor eller reciever som ikke er så hard på diskanten. Yamaha høres ut som ett godt valg for meg, men jeg kunne gjerne tenkt meg Emotiva UMC-1 fordi det er en komponent der alle pengene er langt i å prosessere lyd og bilde.

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Georgk
    er det noen som har erfaring med Emotiva UMC-1 på B&W? er ikke fornøyd med H/K som pre. blir for skarp og difus i diskant på høyere volum.
    hadde en kompis innom med en Onkyo TX-NR808, den var en del klarere på høyt volum, også har den bedre dynamiske EQ-funkjoner som til nød er greit å bruke. men i uthangspunktet så ønsker jeg en prosessor eller reciever som ikke er så hard på diskanten. Yamaha høres ut som ett godt valg for meg, men jeg kunne gjerne tenkt meg Emotiva UMC-1 fordi det er en komponent der alle pengene er langt i å prosessere lyd og bilde.
    Hva med Nad T785HD(2)? Grom reciever med enorme kraftressurser. Denne er absolutt ikke hardt på diskanten. Passer utmerket til både film og musikk

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Hvor mye har det å si å bi-ampe? for eksempel bi-ampe med Lyngdorf 2175 på B&W 683? Vil det bli større forskjeller i lydkvaliteten? vil man kunne spille høyere?

Hva vil være det beste resultatet av 2 stk. Lyngdorf 2175 bi-ampet kontra Lyngdorf TDAI 2200 alene på B&W 683?

Vurderer å spare til TDAI 2200 brukt, da jeg ikke trenger å oppgradere forsterkeren hvis jeg skal gå for dyrere høyttalere senere. Men hva tror dere vil gi best resultat på B&W 683 av disse to alternativene? Er det mer kraft under panseret på TDAI 2200 kontra en stk. 2175?

Takker for svar !

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Lurer på hvor ulik Cambridge og Lyngdorf er i lyden. Begge er jo ganske nøytrale, men hvor mye mer nøytral er Lyngdorf SDAI 2175 kontra Cambridge 840A V.2?

Er det mye som skiller disse i lydbilde og detaljer?

Takker for svar

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monster1
    Hei

Lurer på hvor ulik Cambridge og Lyngdorf er i lyden. Begge er jo ganske nøytrale, men hvor mye mer nøytral er Lyngdorf SDAI 2175 kontra Cambridge 840A V.2?

Er det mye som skiller disse i lydbilde og detaljer?

Takker for svar
    NAD er jo egentlig bra valg på B&W ?

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har absolutt ingenting å si.

Jeg liker ikke lyden, det er derfor jeg er på jakt etter ny forsterker.

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monster1
    Det har absolutt ingenting å si.

Jeg liker ikke lyden, det er derfor jeg er på jakt etter ny forsterker.
    Personlig synes jeg 2175 har mer å tilby i bunn, samtidig som den ikke overfokuserer på det som skjer i toppen. Så personlig hadde jeg nok valgt 2175 foran cambridge.

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde samme dillemmaet selv for en tid tilbake og endte opp med Nad C275bee.Syns det låter veldig bra da nad og B&W har en klangsignatur som passer bra sammen.Ikke dyr heller

Over til noe annet:
    Jeg var innom hifi klubben Grimstad i dag og hadde for det første en veldig hyggelig og informativ prat med butikksjefen der før han demonstrerte 802 diamond på fullt Classe oppsett for meg.
    Sist gang jeg hørte 802 (gamle typen) på classe spilte det rett og slett dørgende kjedelig og uten innlevelse og dynamikk. Dette forklarte Dan (tror jeg han hette) med at det ble som regel brukt alt for lite effekt på disse høyttalerne. I sitt oppsett hadde de 400w til hver høyttaler fra Classe forsterkere.Han anbefalte å ikke fore dem med mindre for å få utnyttet de.
    Han fortalte også at rommet de spilte i var langt ifra optimalt for god lyd.

Da alt dette var sagt satte han på Dali sin test cd og fra første sekund var jeg trollbundet! For en utrolig fantastisk lyd disse høyttalerne leverer! Dette var noe helt annet enn hva jeg hørte sist gang, disse spilte med enorm dynamikk og engasjement! Samtidig som det låt så delikat og rett og slett nydelig pent

Selv om 802 kansje blir en smule8-) for dyr så skal jeg en eller annen gang ha 804. Det er helt sikkert! Og dere som har en av disse fantastiske høyttalerne i 800 serien, jeg håper dere koser dere med den fantastiske lyden de gir dere
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, liker finishen 803 er jo rimelig gromme høyttalere også da. Godt med trøkk i disse. Ser du kjører på Mcintosh også. Hvordan låter dette på B&W?

Om 2 uker blir det 2 stk Classè Cam 400/600(må se hva jeg fikk tak i), Classè CP800 og 802 Diamond i stuen. Gleder meg! :grin:
    Og der ødela du B&W lyden..... Classe er noe av det kjedeligste du kan koble på B&W!!! Makan til død og kjedelig lyd skal du lete lenge etter . Sorry og måtte si det, men det låter MØKK!

Må si studentpungen din imponerer :P.

Side 120 av 218 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 116 117 118 119 120 121 122 123 124 130 140 150 160 170 180 190 200 210 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •