B&W klubben - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 218 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 4355

Tråd: B&W klubben

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Lite spørsmål her:
    jeg har senter HTM62 sammen med 684 front og 602 som bak,Vil jeg ha mye og hente på og bytte senter til HTM61?Blir drevet av en Yamaha V1800

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kingkong
    Lite spørsmål her:
    jeg har senter HTM62 sammen med 684 front og 602 som bak,Vil jeg ha mye og hente på og bytte senter til HTM61?Blir drevet av en Yamaha V1800
    Hei

Du vil få mer ut av mellomtone området med htm61 pga FST mellomtonen.. En annen ting er at htm61 spiller noen få HZ dypere, beste råd er å teste selv

MVH
    Lars B

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker en HTM62 sammen med DM683, og synes det funker veldig bra sammen. Så at ditt oppsett ikke skal fungere utmerket, skjønner jeg ikke ;-) Jeg vil si at lydsignaturen i HTM62 er veldig lik HTM61, men noen oppfatter spesielt HTM61 som litt innesluttet (bokslyd). Jeg hadde litt samme karakteristikk på min HTM62, men etter romkorreksjon funker det som en drøm... sømløst og fint ;-)

Skulle jeg oppgradert senteren hadde jeg faktisk sett meg om etter noe annet med litt mer trøkk og detaljer, uten å gå på bekostning av lik lydsignatur i fronten selvsagt. Her må det lytting og testing til...

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze
    Hei

Du vil få mer ut av mellomtone området med htm61 pga FST mellomtonen.. En annen ting er at htm61 spiller noen få HZ dypere, beste råd er å teste selv

MVH
    Lars B
    Jeg kan tenke meg at i en del oppsett settes delefrekvensen høyere enn hvor de overnevnte begynner å rulle av... Så jeg ser egentlig ikke problemet med det. Selvsagt er FST mellomtonene er fin detalj, men problemet slik jeg ser/hører det, er at lydsignaturen ikke er nevneverdig lik f.eks DM683 i utgangspunktet. Jeg mistenker at det kan være kabinettet som kan være et issue her...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Feilkobling

Bak på DM602 har man 4 innganger, og jeg har brukt å biwire disse. For ikke så lenge siden skulle broren min bytte om til vanlige kabler, men da koblet han denne metall dingsen feil, slik at den lå vannrett istede for loddrett. Det vil si at han koblet sammen bass/bass og diskant/diskant istede for bass/diskant(Slik jeg har tolket det ihvertfall).

Jeg lurer på om dette kan ha forårsaket noe skade? Jeg er borte nå, men når jeg snakket med han sa at receiveren bare skrudde seg av. Ingen av oss er hjemme nå så vi kan ikke sjekke dette, men må være sikker på at ingenting alvorlig er skjedd.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TrondHe
    Bak på DM602 har man 4 innganger, og jeg har brukt å biwire disse. For ikke så lenge siden skulle broren min bytte om til vanlige kabler, men da koblet han denne metall dingsen feil, slik at den lå vannrett istede for loddrett. Det vil si at han koblet sammen bass/bass og diskant/diskant istede for bass/diskant(Slik jeg har tolket det ihvertfall).

Jeg lurer på om dette kan ha forårsaket noe skade? Jeg er borte nå, men når jeg snakket med han sa at receiveren bare skrudde seg av. Ingen av oss er hjemme nå så vi kan ikke sjekke dette, men må være sikker på at ingenting alvorlig er skjedd.
    Du har bare kortsluttet forsterkeren... :cry:
    Det beste er nok å få den sjekket/åpnet og sjekke om det er noen sikringer som er gått.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Jeg kan tenke meg at i en del oppsett settes delefrekvensen høyere enn hvor de overnevnte begynner å rulle av... Så jeg ser egentlig ikke problemet med det. Selvsagt er FST mellomtonene er fin detalj, men problemet slik jeg ser/hører det, er at lydsignaturen ikke er nevneverdig lik f.eks DM683 i utgangspunktet. Jeg mistenker at det kan være kabinettet som kan være et issue her...
    Jeg har 683 selv og jeg har prøvd HTM61+62 hjemme før jeg satset videre på stereo og jeg syns hos meg at 61 var likere 683 i lyden enn 62.. Kanskje kablene jeg bruker fremhever mellomtonen på en annen måte hos deg?

Lytt, lær og le sa de vell på barneskolen.. Fungere utmerket her også

MVH
    Lars B

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det beste er nok å få den sjekket/åpnet og sjekke om det er noen sikringer som er gått.
    Så det skal ikke være noe problem med høytallerene?

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TrondHe
    Så det skal ikke være noe problem med høytallerene?
    Det er jeg ganske så sikker på at det ikke er. Har du koblet "skinnene/jumperene" fra pluss til minus, er det samme som å koble enden på kabelen sammen, altså en kortslutning.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foreløpig får htm62 være her en stund til.Skal til hifiklubben på søndag så kansje jeg skal ta en lytterunde på dem da.
    Og for the record:jeg er vannvittig fornøyd med Bowersene mine, det hadde bare vært moro og prøvd en annen senter for og høre forskjellen.

Intermediate B&W Spydeberg sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    539
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Liten reklamesnutt

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hagr
    Hører alle snakker så varmt om CM-serien og da spesielt CM-1. Jeg forstår virkelig ikke det. Joda, de er pene å se på, men jeg synes de låter flatt. Lyden var absolutt ikke som forventet. Synes faktisk DM685 låter bedre. Har hørt begge på klubben på Lillehammer på både C372 og Master-elektronikk. XT-2, for øvrig var en høyttaler som impregnerte enormt! Hørte den bare på Nad, men prøvde både VISO, Master og C3*2 med samme utfall.

Tom, big boss på HFK Lillehammer, gjorde noe ganske dumt da jeg hørte CM-1 hos han. Satt og prøvde å like lyden med Master elektronikk, hvorpå han plutselig skulle "vise meg noe". "Se hvor lite du faktisk mister ved å bytte til NADs minste til 23k mindre." Hvis en kotelett låter ille, luktet dette gris. Hadde ikke satt mitt navn på den om jeg hadde vært Bjørn Erik Edvardsen.

For å oppsummere litt: Alt jeg har hørt fra B&W har falt så til de grader i smak med unntak av CM-serien og DM686. Podspeakers har jeg ikke hørt enda. Fordommene tar overhånd

Harald
    Helt enig der. Har sammenliknet cm1 med 686, 685 og dali ikon 1(blir kanskje litt feil, men dog en mer tiltalende pris på daliene) og dersom pris/opplevelse er det viktigste kriteriet, så opplevde jeg at 686, som jeg har, spilte bedre. De hadde et mer fyldig lydbilde følte jeg.

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du enig Cliffen? Han sier jo at alt falt i smak uten om 686 og CM serien.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Er du enig Cliffen? Han sier jo at alt falt i smak uten om 686 og CM serien.

hmm, må innrømme jeg leste posten litt fort Men nå når jeg har lest den en gang til skjønner jeg ikke helt hva han forsøker å si.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får han lyd ut av de kanalene han har kortsluttet så er alt bare bra, da ser jeg ingen grunn til å åpne for å sjekke sikringene ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom HFK i marcus tranes gate i oslo idag og hørte på litt småsnacks av B&W.

Hørte på 686 sammen med denon stereo og fy flate!Denne lille tassen imponerte meg stort!At en så liten HT kunne spille så stort trodde jeg ikke at gikk ann!

Hørte også på 685 og 683 sammenlignet med mine 684 og syns 683 var litt brumlete i bassen(kan kansje skyldes forsterkeren som ble brukt?)og 685 spilte også veldig bra,men

det som gjorde mest inn trykk var 804s.....sammen med denon 3808 i stereo spilte disse så fint og bra at jeg ble litt satt ut...sitter og funderer på hvor jeg skal finne 33000,- og handle for.Ble skikkelig forelsket i lyden fra disse!

Hørte også på ett lyngdorf oppsett og de var ikke helt borte de heller,men B&W er vel tingen her i klubben!

Intermediate Sub-Lock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Yamaha RX-V1900 på vei nå og lurer på å kjøpe følgende:
    Front: B&W DM683
    Senter:B&W HTM61
    Bak: B&W DM685
    --
    Men jeg ser at folk skriver her om at HTM61 ikke låter spes bra og at RX-V1900 kan være for liten for DM683, og det skremmer meg litt.
    Kan jeg kjøre to DM685 eller DM686 som en senter? Eventuelt andre forslag?
    DM683 kan bi-wires ser jeg, men ser ikke noe om bi-amping, noen som vet om det er mulig? Jeg skal kun kjøre 5.1 så jeg har jo kanaler ledig.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere som sier 683 blir litt for store for v1900 men med bi amping skulle det nok låte bra alikevel.Og ja du kan bi ampe dem.Biwire betyr at du har to sett terminaler bakpå HT, ett sett for diskant og mellomtone og det andre for bass.

Intermediate gompan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sub-Lock
    Jeg har en Yamaha RX-V1900 på vei nå og lurer på å kjøpe følgende:
    Front: B&W DM683
    Senter:B&W HTM61
    Bak: B&W DM685
    --
    Men jeg ser at folk skriver her om at HTM61 ikke låter spes bra og at RX-V1900 kan være for liten for DM683, og det skremmer meg litt.
    Kan jeg kjøre to DM685 eller DM686 som en senter? Eventuelt andre forslag?
    DM683 kan bi-wires ser jeg, men ser ikke noe om bi-amping, noen som vet om det er mulig? Jeg skal kun kjøre 5.1 så jeg har jo kanaler ledig.
    Bytt ut HTM61 med en gang, jeg sleit veldig med den. Her ville jeg ha sett på torget etter eldre B&W-modeller som stadig vekk dukker opp. Helst 8-serien. Ellerså kan CMC være et helt greit valg, men den kan fort bli for fin og puslete i samsvar med 683. CMC låter i hvert fall ikke boblete og innstengt slik HTM61 gjør.

Det er mulig å biampe 683. Jeg ville ha kjøpt meg rx-v1900 og testa litt, deretter spedd på med et effektrinn til 683, for det fortjener de. Lykke til

Intermediate Sub-Lock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for input folkens. rx-v1900 kommer i dag
    At dem kan bi-ampes er jo knall, da har jeg jo 130watt hver til topp og bunn i frontene.
    Noen som har innspill om å bruke stativhøyttalerene som center da? CMC ser for puslete ut for meg, så den er egentlig ikke aktuell.
    Etter å ha søkt litt rundt på nett så takler receiveren 4 ohm load så da kunne jeg kjørt f.eks to 685 i parallell.

EDIT: Ser nå at det kun er frontkanalene som funker som med 4 ohm.
    EDIT2: og nå leser jeg igjen at "the three front speakers" går bra med 4 ohm ved bruk av en bryter bak.. Antar jeg må titte mer på dette når jeg får receiveren.
    EDIT3: Haha, den bryteren bak er visst bare for å redusere effekten til receiveren så den ikke skal bli for varm

Side 12 av 218 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •