B&W klubben - Side 119

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 119 av 218 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 115 116 117 118 119 120 121 122 123 129 139 149 159 169 179 189 199 209 ... SisteSiste
Viser resultater 2,361 til 2,380 av 4355

Tråd: B&W klubben

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Akkurat gått til innkjøp av Parasound NC2250 til mine B&W DM683.

Dette gleder jeg meg til...

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    Akkurat gått til innkjøp av Parasound NC2250 til mine B&W DM683.

Dette gleder jeg meg til...
    Gratulerer med flott forsterker det kommer nok til å spille nydelig nå!

Newcomer kRisi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kRisi

Nettopp kjøpt meg NAD C356BEE og B&W DM630I. Er kjempefornøgd!
    Prisen ble rundt 7000 med alt!

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kRisi
    Nettopp kjøpt meg NAD C356BEE og B&W DM630I. Er kjempefornøgd!
    Prisen ble rundt 7000 med alt!
    Gratulerer til deg også

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kriss66
    Gratulerer med flott forsterker det kommer nok til å spille nydelig nå!
    Ja, dette tror jeg blir fantastisk faktisk.. Faktisk litt usikker på hva jeg skal begynne med... CD'er eller rett og slett fyre opp en konsert-dvd...

Man hører jo best forskjell på forsterkere med studioinnspillinger..
    Så får begynne med "the Count of Tuscany" tror jeg...
    Men blir ikke før på mandag.. Blir en lang helg! ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Ja, kan absolutt være verdt et forsøk, syntes selv jeg fikk meget god valuta for pengene med denne. Og har som sagt aldri opplevd at den har klippet.
    Tviler ikke på at folk har opplevd det, men det er jo snakk meget høye volum da. Ellers er det jo veldig forskjellig syn folk har på 15-serien til Rotel klasse D.
    De fleste mener ihvertfall at den er betydelig bedre enn 10-serien klasse D.
    Nå har ikke jeg selv noen veldig stor erfaring med effektforsterkere, da jeg hele tiden har prøvd å unngå behovet for dette pga. plassen i racket mitt.
    Men syntes at RB-1572 ga mye for kronene, og gjorde det som den skulle.
    Legger ikke skjul på at om jeg hadde hatt ubegrenset med plass, ville jeg sikkert sett på andre effektforsterkere/løsninger.
    E jo artig og leite opp produkter som gir mye golyd før pængan. Hadde også sett på helt annet oppsett vess det litt mere økonomi inni bildet. Kunne sikkert ha funka meget bra med 1572 siden LX83 også har Klasse D Men litt redd før at æ miste den fine fyldige og rytmiske lyden æ har no med 1080.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

bytte forsterker på b&w dm605 s2

heisann

jeg håper det er noen her som kan hjelpe meg litt.

jeg har ett par b&w dm605 s2 der forsterkerene begynner å bli litt slitne. eller dvs bryterne på dem. knitrer og spraker noe helt vanvittig. faktisk også når jeg spiller med høyt volum pga vibrasjonene.

blir vanskelig å reparere da denne typen brytere er så og si umulig få tak i, hifi klubbens reperatør kunne ikke skaffe. dyrt ble det også. nye forsterkere koster 2500,- pr stk. en smule drøyt synes jeg.

da lurer jeg på, er det noen som har vert borti samme problem og evt byttet forsterkere med annet merke eller løsninger? ut ifra mål så skal en hypex ds 1.2 passe rimelig bra uten modifikasjoner på kabinett og koste under halvparten enn ett par b&w forsterkere. er litt skeptisk til klasse d dog.

forresten, har "renset" bryterene i ny og ne, men dette funker bare midlertig.

så hvilke råd og tips kan dere gi meg?

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tenkt mye på Lyngdorf SDAI 2175.

Noen som vet hvordan denne er iforhold til Cambridge 840A V.2? Hvilken er mest nøytral og detaljert. Leser det er mange som anbefaler Lyngdorf 2175 på B&W 683.

Som beskrevet tidligere, så søker jeg nøytral lyd med åpenhet og detaljer!

Men skal også spille høyt, derfor vil jeg helst holde meg til Lyngdorf da Cambridge kan bli litt i minste laget. Hvordan er bassen i lyngdorf? Mye kontroll, med brukbart med bass, eller er det tamme greier?

Takker på forhånd !

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monster1
    Har tenkt mye på Lyngdorf SDAI 2175.

Noen som vet hvordan denne er iforhold til Cambridge 840A V.2? Hvilken er mest nøytral og detaljert. Leser det er mange som anbefaler Lyngdorf 2175 på B&W 683.

Som beskrevet tidligere, så søker jeg nøytral lyd med åpenhet og detaljer!

Men skal også spille høyt, derfor vil jeg helst holde meg til Lyngdorf da Cambridge kan bli litt i minste laget. Hvordan er bassen i lyngdorf? Mye kontroll, med brukbart med bass, eller er det tamme greier?

Takker på forhånd !
    En stund siden jeg har hørt 2175, men ingen tvil om at den er mest nøytral av de to ja. Fler her inne som har 2175 på DM683 også vet jeg om andre som har denne forsterkeren på div. andre høyttalere. Bassen er stram i Lyngdorfen etter min mening, noe som er bra. For mange kan den bli kjedelig med tanke på den nøytrale lyden, som fler har nevnt over her, men jeg hadde ikke vært i tvil av hvilken av de to jeg hadde gått for, Lyngdorfen

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VTEC
    En stund siden jeg har hørt 2175, men ingen tvil om at den er mest nøytral av de to ja. Fler her inne som har 2175 på DM683 også vet jeg om andre som har denne forsterkeren på div. andre høyttalere. Bassen er stram i Lyngdorfen etter min mening, noe som er bra. For mange kan den bli kjedelig med tanke på den nøytrale lyden, som fler har nevnt over her, men jeg hadde ikke vært i tvil av hvilken av de to jeg hadde gått for, Lyngdorfen
    Ok, da tar jeg en titt nærmere på Lyngdorfen. Dødskjedelig design, men alt for lyden!

Skal dra ned å få hørt den i nær framtid.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monster1
    Ok, da tar jeg en titt nærmere på Lyngdorfen. Dødskjedelig design, men alt for lyden!

Skal dra ned å få hørt den i nær framtid.
    Jeg synes den er veldig stilig, men jeg tror den gjør seg bedre i virkeligheten enn på bilder.

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    + 1 !
    Syns absolutt den er tøff i virkeligheten, med de diskret grønne lysa på helt svart bakgrunn

Newcomer Georgk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det noen som har erfaring med Emotiva UMC-1 på B&W? er ikke fornøyd med H/K som pre. blir for skarp og difus i diskant på høyere volum.
    hadde en kompis innom med en Onkyo TX-NR808, den var en del klarere på høyt volum, også har den bedre dynamiske EQ-funkjoner som til nød er greit å bruke. men i uthangspunktet så ønsker jeg en prosessor eller reciever som ikke er så hard på diskanten. Yamaha høres ut som ett godt valg for meg, men jeg kunne gjerne tenkt meg Emotiva UMC-1 fordi det er en komponent der alle pengene er langt i å prosessere lyd og bilde.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joggu ble det mye mindre liv i disse "entusiast-trådene" etter de fikk egen "avdeling" a... Kjedelig...

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    Joggu ble det mye mindre liv i disse "entusiast-trådene" etter de fikk egen "avdeling" a... Kjedelig...
    Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor entusiast-trådene kunne vært i høytalertråden isteden, men håper folk finner frem og vet at det finner tråder for en del merker her inne.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor entusiast-trådene kunne vært i høytalertråden isteden, men håper folk finner frem og vet at det finner tråder for en del merker her inne.
    Helt enig. Da var det veldig ofte nye innlegg i de.
    Nå virker det som det er de som vet om "nye innlegg"/"mine innlegg"-knappene som er her.

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Er enig i dette, entusiasmetrådene er litt bortgjemt.
    Kan godt være en Entusiasme tråd som dette for B&W generellt, men ser ingen grunn for at det ikke skulle være tråder i høyttalerforumet som for eksempel omhandler en spesifikk serie, eksempel B&W 600-serie eller B&W CM-serie eller B&W DM683, B&W CM9.
    Dere skjønner tegninga, bare mitt synspunkt.
    Entusiasme tråden bør være for entusiaster som allerede har B&W og som ønsker å dele erfaringer, mens folk som vurderer og lurer på å skaffe seg, kan godt ta det i høyttalerforumet?, bare en tanke.
    Tror dette også ville gjort det enklere for den enkelte å finne fram og få svar på det en lurer på. Kan til tider bli veldig mye "lurer på" spørsmål, noe som gjør tråden veldig uoversiktlig. Har selv vært med å bidratt med slikt i Monitor Audio tråden, hadde vært mye enklere hvis de fantes en tråd i høyttalerforumet. I receiver/forsterkerforumet har jo også trådene som omhandler en spesifikk modell fått lov og forsette.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Er enig i dette, entusiasmetrådene er litt bortgjemt.
    Kan godt være en Entusiasme tråd som dette for B&W generellt, men ser ingen grunn for at det ikke skulle være tråder i høyttalerforumet som for eksempel omhandler en spesifikk serie, eksempel B&W 600-serie eller B&W CM-serie eller B&W DM683, B&W CM9.
    Dere skjønner tegninga, bare mitt synspunkt.
    Entusiasme tråden bør være for entusiaster som allerede har B&W og som ønsker å dele erfaringer, mens folk som vurderer og lurer på å skaffe seg, kan godt ta det i høyttalerforumet?, bare en tanke.
    Tror dette også ville gjort det enklere for den enkelte å finne fram og få svar på det en lurer på. Kan til tider bli veldig mye "lurer på" spørsmål, noe som gjør tråden veldig uoversiktlig. Har selv vært med å bidratt med slikt i Monitor Audio tråden, hadde vært mye enklere hvis de fantes en tråd i høyttalerforumet. I receiver/forsterkerforumet har jo også trådene som omhandler en spesifikk modell fått lov og forsette.
    Etter det jeg forstod skulle de ha slike entusiasttråder på en plass, men jeg synes det var bedre når dem lå på høytalersiden egentlig. Jeg har jo vært en aktiv pådriver på Dali' tråden også, men har merket litt nedgang der også men selv synes jeg forumet mister litt av glansen. Det er for entusiaster og for ledelsens del så er trådene kanskje ikke tekniske nok til å være der dem hører hjemme.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom HFK Grensen igår og hørte på følgende oppsett:

NAD M3
    Cambridge C840
    B&W805Diamond / CM9
    CDplate: Roger Waters - Amused to death

Jeg ble helt målløs når jeg hørte på dette på 805Diamond, vannvittig behagelig, luftig og med passe fylde over det hele! Skiftet over til CM9 for å sjekke det. Joa, noe mer tyndge i bassen, men det hele låt rett og slett "ræva" i forhold til 805!!!! Jeg er fortsatt i "sjokk", aldri før har jeg hørt 805Diamond spille så "FETT"!! Jeg syns det å si at et anlegg låter "varmt" er noget vagt, men du verden å jeg følte varmen inni meg når dem spilte!

For dem som har tid, ta turen innom Grensen .

Selv har jeg jo H800mk2, og de hadde H400mk2 inne, men jeg turte rett og slett ikke å teste de ut mot B&W.

NAD M3 fortsetter og imponere også!!! Vannvittig bra sak!

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Var innom HFK Grensen igår og hørte på følgende oppsett:

NAD M3
    Cambridge C840
    B&W805Diamond / CM9
    CDplate: Roger Waters - Amused to death

Jeg ble helt målløs når jeg hørte på dette på 805Diamond, vannvittig behagelig, luftig og med passe fylde over det hele! Skiftet over til CM9 for å sjekke det. Joa, noe mer tyndge i bassen, men det hele låt rett og slett "ræva" i forhold til 805!!!! Jeg er fortsatt i "sjokk", aldri før har jeg hørt 805Diamond spille så "FETT"!! Jeg syns det å si at et anlegg låter "varmt" er noget vagt, men du verden å jeg følte varmen inni meg når dem spilte!

For dem som har tid, ta turen innom Grensen .

Selv har jeg jo H800mk2, og de hadde H400mk2 inne, men jeg turte rett og slett ikke å teste de ut mot B&W.

NAD M3 fortsetter og imponere også!!! Vannvittig bra sak!
    Enig med deg der. Bare jeg hørte 803 mot CM9, fikk rett og slett sjokk nå jeg hører de oppimot hverandre når han svitchet over. Veldig god lyd i 800 serien altså!!

Side 119 av 218 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 115 116 117 118 119 120 121 122 123 129 139 149 159 169 179 189 199 209 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •