B&W klubben - Side 118

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 118 av 218 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 114 115 116 117 118 119 120 121 122 128 138 148 158 168 178 188 198 208 ... SisteSiste
Viser resultater 2,341 til 2,360 av 4355

Tråd: B&W klubben

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ok, skal ta å ringe dem imorgen å høre.

Men om jeg må betale ett depositum på det varen koster blir jo det helt umulig for meg nå!? Så får ikke håpe det Ellers må jeg bare ta sjansen på å kjøpe noe, uten å ha testet det hjemme :|

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monster1
    Ok, skal ta å ringe dem imorgen å høre.

Men om jeg må betale ett depositum på det varen koster blir jo det helt umulig for meg nå!? Så får ikke håpe det Ellers må jeg bare ta sjansen på å kjøpe noe, uten å ha testet det hjemme :|
    Gi bort høyre armen din.

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei hei

Ser litt på Rotel. Og har lest litt da, tenker jo på å bruke den på 683. Men hvordan er det å bruke NAD 165 på rotel effekt?

Hvilken effekt hadde passet til mine da tenker jeg på brukt, evt selge NAD 275 og NAD 165 mot Rotel effekt og forforsterker?

kom gjerne med tips til andre forsterkere eller hvilken Rotel som passer best.
    Hvor selger de Rotel. Kunne tenkt å høre de oppimot NAD`ene.

Takker på forhånd.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du burde gå for RB-1080 brukt eller RB-1582 ny fordi at æ hørte fra en annen bruker på forumet hær at 1572) klippet på høyt volum men tipper at det er fordi den e en klasse D forsterker, Har selv Rb-1080 som æ va heldig(Vankelig og få has på brukten) denne driver CM9 mine upåklagelig samt en vældi go match før pængan. Nad høres vældig hardt og metalliskt ut og ikkje så vældig rytmiskt eneste + i mine ører er god kraft. annet alternativ du burde skjekke ut er Hegel H200 som har fått mye skryt av mange hær, og er min neste man på lista som ska testes ut hær hjæmme

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av and_elli
    Du burde gå for RB-1080 brukt eller RB-1582 ny fordi at æ hørte fra en annen bruker på forumet hær at 1572) klippet på høyt volum men tipper at det er fordi den e en klasse D forsterker, Har selv Rb-1080 som æ va heldig(Vankelig og få has på brukten) denne driver CM9 mine upåklagelig samt en vældi go match før pængan. Nad høres vældig hardt og metalliskt ut og ikkje så vældig rytmiskt eneste + i mine ører er god kraft. annet alternativ du burde skjekke ut er Hegel H200 som har fått mye skryt av mange hær, og er min neste man på lista som ska testes ut hær hjæmme
    Takk for tipset. Den RB-1080 lurer på om det er 200 rms watt ? hva går denne på bruken. hvilken forforsterker bruker du?, ville det passet å bruke NAD 165 en stund til da eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte min 6500,- i fjor sommer trur den va 1,5-2 år da, men trur den går mellom 5500-7000 da denne er sjelden og meget ettertraktet. bruker LX83 min som forsterker, jo da vil sikkert gå fint og bruke den Nad'en som forforsterker en stund. Jupp er 2*200w Klasse A/B konstruksjon men ville som sagt skjekket ut hegel og kom på Parasound NC 2250/A21 også vet ikkje ka pængeboka di sier så æ slæng no bare ut tips om litt av vært NC 2250 e titt og ofte på brukten til rundt 6-7000 kr

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter mye overbevisende testing har jeg nuh bestilt meg en B&W DB-1 Bare to mnd leveringstid å greier..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kriss66
    Hei hei

Ser litt på Rotel. Og har lest litt da, tenker jo på å bruke den på 683. Men hvordan er det å bruke NAD 165 på rotel effekt?

Hvilken effekt hadde passet til mine da tenker jeg på brukt, evt selge NAD 275 og NAD 165 mot Rotel effekt og forforsterker?

kom gjerne med tips til andre forsterkere eller hvilken Rotel som passer best.
    Hvor selger de Rotel. Kunne tenkt å høre de oppimot NAD`ene.

Takker på forhånd.
    Jeg bruker Rotel RC-1580 Forforsterker/Rotel RB-1582 effekt på 683 og er storfornøyd med dette oppsettet. I Bergen får du disse hos BMH.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av <Frotro
    Jeg bruker Rotel RC-1580 Forforsterker/Rotel RB-1582 effekt på 683 og er storfornøyd med dette oppsettet. I Bergen får du disse hos BMH.
    Ja, nesten med torgameldingen ?.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kriss66
    Ja, nesten med torgameldingen ?.
    Ja
    BMH AS - Butikken og våre åpningstider

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stereo forsterker til B&W CM8?

Hei

Hvilken stereo forsterker til B&W CM8?
    Finnes så utrolig masse å velge i av stereo forsterkere, hva passer B&W CM8?
    Lyngdorf, Cambridge, Hegel, Rotel eller Abrahamsen?
    Holder selv en knapp på Cambridge 840A, Lyngdorf er jeg redd blir litt for kjedelig?, både Hegel og Rotel blir ofte trukket fram som gode kandidater til B&W, Abrahamsen har jeg tilgode å høre.
    Noen forslag og innspill?

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan spiller RB-1582? tenker på oppløst diskant, og kansje ennda bedre mellomtone? jeg har veldig bra lyd nå. noen opplever mindre diskant osv. Her derimot er det for mye diskant, og rotel er vell ennda lysere i klangen ?

og uttsende messig syntes jeg RB- 1080 er penest!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rotel e langt fra lys i diskanten kontra Nad. Den e balansert og oppløst (Stikker ikkje så vældi av der oppe), e vel noe mot den varmesiden lyd messig, har en go fin og fyldig mellomtone og et godt driv og rytme i bassen. Sikkert mange andre effekt trinn som e bedre. Men til denne prisen så trur æ det ska hardt slåes som match til B&W Kontra NAD så e NAD mere lukket og hard hele veien veien fra topp til bunn. Prøv Rotel'en på varmeste lån den med deg hjæm og prøv i fra BMH viss du får, vil tippe at du kommer til beholde den. B&W og Rotel e laget under samme flagg og er en populær kombinasjon i resten av værden bortsett fra hær i Norge som med alt annet Støtter deg angående utseende, ser litt mere muskuløs ut RB-1080

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rotel e langt fra lys i diskanten kontra Nad. Den e balansert og oppløst (Stikker ikkje så vældi av der oppe), e vel noe mot den varmesiden lyd messig, har en go fin og fyldig mellomtone og et godt driv og rytme i bassen. Sikkert mange andre effekt trinn som e bedre. Men til denne prisen så trur æ det ska hardt slåes som match til B&W Kontra NAD så e NAD mere lukket og hard hele veien veien fra topp til bunn. Prøv Rotel'en på varmeste lån den med deg hjæm og prøv i fra BMH viss du får, vil tippe at du kommer til beholde den. B&W og Rotel e laget under samme flagg og er en populær kombinasjon i resten av værden bortsett fra hær i Norge som med alt annet Støtter deg angående utseende, ser litt mere muskuløs ut RB-1080
    Takk for all hjelpen tenker på å selge disse NAD`ene. og kjøpe Rotel da, hvilken forforsterker passer best til PB - 1080 ?

Og som du skrev lengre oppe på siden at PB- 1070 klipper på høyere volum, nå spiller jeg ikke noe serlig høyt, pga naboer osv... men hadde helst sett på 1080

kristian.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder høyt volum på RB-1572 så regne æ med at det vældig sinnsykt høyt. RB-1070 vil være forsvak den også da 683 som CM9 er svært effekthungrig går bra og drive dæm men ikkje bra når du begynner og guffe på. Kan jo prøve e litt i tvil siden den ikkje e så stabil ned under 4 ohm, men e en anna klang karakter på Klasse D(RB-1572) forsterker kontra A/B som RB-1080. Er mere nøytral og ikkje fullt så fyldig/varm lyd som klasse A/B effekt, men det klær B&W det også no begynner det bare og komme ned til smaks preferanser ka man liker.
    Når det gjelder Forforsterker har æ svært liten peiling da æ bestandig har kjørt med Reciver som pre. Men kan vel ikkje være så galt og kjøpe en Rotel der også.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har aldri opplevd at min Rotel RB-1572 har klippet!

Når det gjelder høyt volum på RB-1572 så regne æ med at det vældig sinnsykt høyt.
    Hei

Har selv aldri opplevd at min Rotel RB-1572 har klippet på mine B&W CM9 og B&W DM683. Jeg har også lest rundt om på forskjellige forum at flere har opplevd at RB-1572 har klippet. Men det er som du sier, dette har først skjedd på sinnsykt høyt volum. Nå husker jeg ikke alt jeg har lest om dette, men mener bestemt at det da var snakk om volum på +10db og oppover.
    Som regel er jo dette sinnsykt høyt, ihvertfall for mine ører.
    Selv spiller jeg som regel på mellom -30db til -20db, og når jeg "drar på" opp mot -10db. Størrelsen på rommet og høyttalere spiller jo selvfølgelig også inn her. Min Rotel effektforsterker har har ihvertfall oppført seg eksemplarisk og uten å klippe.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok da e det samme som æ mistenkte hører også på mellom 20-30 og opp mot 10 e sinnsykt høyt. Ka du syntes om RB-1572 Purolatino?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rotel RB-1572 meget mye for pengene!

Ok da e det samme som æ mistenkte hører også på mellom 20-30 og opp mot 10 e sinnsykt høyt. Ka du syntes om RB-1572 Purolatino?
    Hei

Jeg var/er igrunn veldig fornøyd. Har egentlig ikke noe særlig godt sammenlignings grunnlag, da dette er den eneste effektforsterkeren jeg har kjøpt og eid selv. Annet har jeg kun hatt på hjemlån, så det blir litt begrenset med inntrykk du skal danne deg på en helg med testing.
    Kjøpte denne da jeg følte jeg trengte litt mer krefter til B&W DM683 som dengang ble drevet med en Denon receiver 3808A. Falt på denne, siden den var liten i størrelse (grunnet plassen i racket), lite varmeutviklig ift. klasse A/B, den så meget bra ut designmessig, skulle ha godt med krefter (2*250W), veldig god pris (8495,-), også at Rotel som regel matcher godt sammen med B&W klangmessig. Synes det var et godt kjøp, fikk meget mye for pengene og klangmessig passet/passer de B&W meget godt. Har ikke brukt den etter at jeg fikk Pioneer SC-LX83 receiveren i hus, da jeg synes at receiveren driver oppsettet mitt helt upåklagelig til normalt bruk. Den kan absolutt være verdt å teste etter mitt syn. Men, har man plass i racket sitt og varmeutvikling ikke er noe problem, skjønner jeg godt at folk flest velger Rotel klasse A/B effektforsterkere istedet for.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm kansje æ sku ha skaffet mæ en før testing. E jo ikkje rare prisen på den så E jo sniller på strøm også

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm kansje æ sku ha skaffet mæ en før testing. E jo ikkje rare prisen på den så E jo sniller på strøm også
    Hei

Ja, kan absolutt være verdt et forsøk, syntes selv jeg fikk meget god valuta for pengene med denne. Og har som sagt aldri opplevd at den har klippet.
    Tviler ikke på at folk har opplevd det, men det er jo snakk meget høye volum da. Ellers er det jo veldig forskjellig syn folk har på 15-serien til Rotel klasse D.
    De fleste mener ihvertfall at den er betydelig bedre enn 10-serien klasse D.
    Nå har ikke jeg selv noen veldig stor erfaring med effektforsterkere, da jeg hele tiden har prøvd å unngå behovet for dette pga. plassen i racket mitt.
    Men syntes at RB-1572 ga mye for kronene, og gjorde det som den skulle.
    Legger ikke skjul på at om jeg hadde hatt ubegrenset med plass, ville jeg sikkert sett på andre effektforsterkere/løsninger.

Side 118 av 218 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 114 115 116 117 118 119 120 121 122 128 138 148 158 168 178 188 198 208 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •