B&W klubben - Side 116

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 116 av 218 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 112 113 114 115 116 117 118 119 120 126 136 146 156 166 176 186 196 206 216 ... SisteSiste
Viser resultater 2,301 til 2,320 av 4355

Tråd: B&W klubben

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har hørt at Rotel skal fungere fint på B&W, de er jo ganske nøytrale og det passer godt til dette merket. Denon er også ganske nøytralt og det funker bra så Rotel gjør nok det samme, bare låne forsterker og se hvordan det fungerer på hjemmebasis.

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Tenker på å bytte ut Denon CD spilleren min. mot kansje en Cambridge. Ville den gitt ett lite løft fra Denon som er nå. ? Og har jo nettopp fått meg B&W, Og vurdere kansje en ny CD spiller

kansje noen her inne kunne også gitt gode alternativer ? Fra før av har jeg (DENON DCD-700AE)

Takker på forhånd!

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Soundgarden har veldig mye bra priser nå, så kanskje verdt å ta en titt på Primare CD21:

Primare CD21 CD-spiller - Sort - Sort

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!

Har nå disse dagene fått spilt endel på B&W 683'ene mine. Men må si jeg ikke helt liker komboen sammen med NADene :-x

For det første, det er litt for mye bass.

For det andre, det låter gjørmete i øvre bass. Der som mellomtonen tar over, det blir det VELDIG mye farging i mange sanger. Det samme var det med Dali Lektor jeg hadde også. Hadde NAD C272 + NAD 114 pre før jeg fikk C165 + 275. Det spilte ganske bra, litt mer nøytralt. Men helt til disse NADne kom inn dørene, da begynte det å spille mer innestengt å for "varmt" med for mye farging for min del.

Syntes iallefall ikke denne komboen passer B&Wene i mine ører. Så er kanskje på utkikk etter en ny forsterker.

Har sett på Cambridge 840A V.2 som jeg må si frister. Hørte sist jeg var på HFK den billigere 740A på 683, å det spilte mye mer nøytralt og detaljert/åpent enn NAD C275BEE. Det er den lyden jeg er på utkikk etter, nemlig nøytral lyd. Uten for mye bass og farging. Siden 840A er storebroren til 740A som imponerte meg, så er jeg nysgjerrig på den.

Men spørsmålet er:
    Er det nok kraft i Cambridgen? Jeg er glad i å spille på litt party volume, så er ikke noe bra om den kutter ganske tidlig? Noen som vet om dette er en god kombo? Kan eventuelt kjøpe effekttrinn senere til bassene, å bi-ampe. Men det blir en stund til, så lurer på om denne er sterk nok sånn i praksis?

Takker for svar!

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville heller testet en Parasound NC2250 på dem hvis jeg var deg. Jeg har også brukt Emotiva XPA2 på CDM9NT med hell
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gpt33
    På tide,velkommen!!
    Takk for det. Har hatt noen modeller fra BW gjennom årene, men det er første gang jeg våger meg opp i toppskiktet til denne produsenten
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monster1
    Heisann!

Har nå disse dagene fått spilt endel på B&W 683'ene mine. Men må si jeg ikke helt liker komboen sammen med NADene :-x

For det andre, det låter gjørmete i øvre bass. Der som mellomtonen tar over, det blir det VELDIG mye farging i mange sanger. Det samme var det med Dali Lektor jeg hadde også. Hadde NAD C272 + NAD 114 pre før jeg fikk C165 + 275. Det spilte ganske bra, litt mer nøytralt. Men helt til disse NADne kom inn dørene, da begynte det å spille mer innestengt å for "varmt" med for mye farging for min del.

Syntes iallefall ikke denne komboen passer B&Wene i mine ører. Så er kanskje på utkikk etter en ny forsterker.

Har sett på Cambridge 840A V.2 som jeg må si frister. Hørte sist jeg var på HFK den billigere 740A på 683, å det spilte mye mer nøytralt og detaljert/åpent enn NAD C275BEE. Det er den lyden jeg er på utkikk etter, nemlig nøytral lyd. Uten for mye bass og farging. Siden 840A er storebroren til 740A som imponerte meg, så er jeg nysgjerrig på den.

Men spørsmålet er:
    Er det nok kraft i Cambridgen? Jeg er glad i å spille på litt party volume, så er ikke noe bra om den kutter ganske tidlig? Noen som vet om dette er en god kombo? Kan eventuelt kjøpe effekttrinn senere til bassene, å bi-ampe. Men det blir en stund til, så lurer på om denne er sterk nok sånn i praksis?

Takker for svar!
    Dette kommer vell også an på rommet. Her hos meg er det for lyst i toppen. Og da jeg hadde Dali Ikon 6 mk2, der finnes det ikke mellomtone, og det var vell pga rommet. Og mellomtonen som du sier er gjørmete, vet jeg ikke hva er. Dette kommer nok også av rommet.

Men cambridge ja, låne med deg hjem ? hadde jo vært et forsøk da

lykke til med forsterker valget!

Newcomer WALL-E sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!

Men spørsmålet er:

Takker for svar!

Jag har samma högtalare och tyckte liknande som Dig. Köpte ett Parasound NC2250 som förvandlade mina frontar till en annan högtalare! Den spelar mer öppnare,kaxigare och helt oansträngt. Är en helt perfekt kombination med ,683, NAD T775, NAD M56 och snart med en Hegel HD10...

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar.

Parasound er for dyr. Men hvordan kommer det fra rommet når det ikke var sånn før jeg kjøpte disse nye? Men men, er ikke noe god match i mine ører. Så får se hva jeg gjør..

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke få ganger jeg har prøvd å si at Parasound er en god match, har hørt om folk med CM9 som fikk et kjempeløft med 2250. Noen liker den stilen og andre liker den lyden og sånt må vi leve med, det som er moro er at de som prøver ut denne komboen blir strålende fornøyd.

Monster: Om du er int i et slikt sett så ta kontakt med Kekka, mener han hadde noe som skulle selges.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Parasound blir dyrt om jeg skal ha forforsterker også.

Liker Cambridge sin lydsignatur utrolig godt når jeg testet litt på HFK. Men er litt redd den blir svak? Det er delte meninger om det, noen skriver den er sterk nok, mens noen sier den er i minste laget? Men får se hva jeg gjør !

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Parasound blir dyrt om jeg skal ha forforsterker også.

Liker Cambridge sin lydsignatur utrolig godt når jeg testet litt på HFK. Men er litt redd den blir svak? Det er delte meninger om det, noen skriver den er sterk nok, mens noen sier den er i minste laget? Men får se hva jeg gjør !

Du behöver strängt tatt ingen forforsterker initialt. Du har ju NADen och den gifter sig gärna med Parasounden,det kan jag lova Dig!:-D
    En härlig bröllopsnatt blir det också! Har hört en del på Cambridge,fina de,men har inte alls samma klangkaraktär och råstyrka som Parasound. Den låter tuffare och ser kaxigare ut än Cambridgen. Om jag hade varit Dig hade jag väntat ytterligare några månader,beställt en NC2250,och sålt ditt NAD effekttrinn. Om du inte bor alltför långt borta ifrån Östfold är du välkommen för en NAD/Parasound/B&W upplevelse! Tror att du glömmer Cambridgen då.....

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men saken er at jeg har absolutt ikke har mer penger å bruke. Selger jeg de NADene jeg har nå, kan jeg klare å legge i 1 høvding i ny forsterker. Har ikke råd til Parasounden. Design messig er det en smaksak, liker Cambridge utrolig godt jeg

Men har ikke lyttet allverden så mye på Cambridge, så må få prøve å lånt meg en med hjem. Men det lille jeg hørte, hørtes det ut som lyden jeg er ute etter.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Rotel RC-1070 forforsterker og en RB-1080?
    Nå vet ikke jeg hvor strømtørste 683 er så kanskje 1070 holder?

Isåfall er dette lekkert forsterkersett.

Bildet viser RC-1070 og RB-1070.

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!

Men spørsmålet er:

Takker for svar!

Utifra det du skriver her så tror jeg også hegel kan passe deg, da får du nøytral og detaljert lyd hvertfall

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har hørt B&W og Primare? Har Cambridge og CM8 og lurer om man skal prøve noe annet.

Min far har Primare I21 på hjemlån i helgen. Den imponerte stort i forhold til Hegel H100 han lånte for noen uker siden.
    Flott mellomtone og diskant. Kanskje litt mindre men mer strammere bass enn Hegel H100. Følte at Primare hadde flotte detaljer også ved lavere volum.
    Han har riktignok ikke B&W men Dynaudio Focus 140.
    Primare var en flott match.
    Det er vel ikke annet enn å prøve den på mine CM8.

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men saken er at jeg har absolutt ikke har mer penger å bruke. Selger jeg de NADene jeg har nå, kan jeg klare å legge i 1 høvding i ny forsterker. Har ikke råd til Parasounden. Design messig er det en smaksak, liker Cambridge utrolig godt jeg

Men har ikke lyttet allverden så mye på Cambridge, så må få prøve å lånt meg en med hjem. Men det lille jeg hørte, hørtes det ut som lyden jeg er ute etter.

Hörde av en kompis förra veckan att det var en brukt NC2250 ute på nätet till 8000...:wink:

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Parasound en naturlig nøytral klang da? Mener å ha hørt de er varme i lyden?

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kriss66
    Hei!

Tenker på å bytte ut Denon CD spilleren min. mot kansje en Cambridge. Ville den gitt ett lite løft fra Denon som er nå. ? Og har jo nettopp fått meg B&W, Og vurdere kansje en ny CD spiller

kansje noen her inne kunne også gitt gode alternativer ? Fra før av har jeg (DENON DCD-700AE)

Takker på forhånd!
    Har hatt noen cd spillere i mitt oppsett og den jeg savner mest er Arcam CD23.
    Finner du en slik en på brukt'n bør du slå til.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Parasound en naturlig nøytral klang da? Mener å ha hørt de er varme i lyden?
    Min oppfatning er at Parasound er varm i lyden.
    Må samtidig si meg enig med andre her at Parasoundog B&W er en meget bra match.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Side 116 av 218 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 112 113 114 115 116 117 118 119 120 126 136 146 156 166 176 186 196 206 216 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •