B&W klubben - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 218 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 4355

Tråd: B&W klubben

Intermediate Psychonaut sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av latentfreak
    Vedlegg 42109

Vedlegg 42110Ok, her er et par bilder.

Sub er under bygging, og sikler litt på Cambridge DacMagic....

Er litt usikker på høyttalerkabler. Kjøpte med noen Supra kabler (svenske?) men jeg synes det diskanten var litt hard. Byttet tilbake til Siemens 2,5mm2 installasjonskabel, solid core (!!!) og synes de låter vesentlig bedre. Generelt roligere og varmere lydbilde.

Ellers så gav sandfylling av stativene vesentlig forbedring i nedre mellomtone/øvre bass i form av mindre resonanser/bedre anslag.

Bilder av sub kommer etterhvert...
    Cm1 er en knall ht. husker første gangen eg hørte denne, eg blei skikkelig imponert!!! Så vill tro dette låter veldig bra

Newcomer superpoint sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nylig kjøpt meg hjemmekino anlegg bestående av:

Front: B&W DM685
    Senter:B&W HTM62
    Bak: B&W DM686
    Sub: SVS SB12-plus
    Kabler: QED Silver, Supra
    Reciver: Denon AVR-2809

Er ganske fornøyd med lyden til nå. Men har mye å hente føler jeg.

Er helt fersk innen hjemmekino, så er ikke flink med kalibrering og slikt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er kanskje å banne i kirka, men likevel..

Testa 805S her om dagen, og ble ikke akkurat bergtatt. Kanskje hadde jeg for høye forhåpninger, men 805S snakkes det jo ganske høyt om... Men det er vel en kjent sak at B&W er noe kresen på elektronikken. Jeg kjørte de opp mot Lyngdorff, kan dette være et svakt(!?) ledd..?

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sornes

Testa 805S her om dagen, og ble ikke akkurat bergtatt. Kanskje hadde jeg for høye forhåpninger, men 805S snakkes det jo ganske høyt om... Men det er vel en kjent sak at B&W er noe kresen på elektronikken. Jeg kjørte de opp mot Lyngdorff, kan dette være et svakt(!?) ledd..?
    hørte disse høytalerene i butikken sammen med sdai 2175, og syntes disse låt svært bra der, men så kjøpte jeg disse, og når jeg fikk satt dem opp hjemme sammen med tda2200 så låt dem dårligere, selv med en bedre forsterker. har fått bekreftet i det siste at lytte rommet mitt er skikkelig crap. muligens du har noe av samme problem. jeg liker lyngdorf svært godt sammen med B&W og kan ikke tro at det er det svake leddet for din del hvertfall...

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tviler på at det er elektronikken som var problemet. Sannsynligheten er vel langt større for at det var romakustikk og plassering som var hovedsynderen - akkurat som på de fleste andre høyttalere som låter "dårlig" når man kommer litt opp i pris.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal det sies at rommet som ht sto i, ikke var helt ideelt...

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har jeg:

B&W 604 S3

Kjører de på en Denon PMA2000R. Etter en lite om møblering her, så satt ALT! :-D Kjører ikke beste drivverket, da jeg bruker en halv billig dvd spiller fra Denon(1720).

Jeg har hørt 604 på mye rart, og må ærlig innrømme at Electrocompaniet spiller som en drøm på 604. :-D Og testa også 683 opp mot 604, og må si med en gang at jeg syntes 604 spiller myyye bedre ;-)

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    Dette har jeg:

B&W 604 S3

Kjører de på en Denon PMA2000R. Etter en lite om møblering her, så satt ALT! :-D Kjører ikke beste drivverket, da jeg bruker en halv billig dvd spiller fra Denon(1720).

Jeg har hørt 604 på mye rart, og må ærlig innrømme at Electrocompaniet spiller som en drøm på 604. :-D Og testa også 683 opp mot 604, og må si med en gang at jeg syntes 604 spiller myyye bedre ;-)
    Jeg synes at det er interessant at B&W tilsynelatende har tatt et steg i feil retning med den nye oppgraderte 68x-serien :roll: siden du oppfatter de som mye dårligere enn forrige generasjon.

Intermediate hagr sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hører alle snakker så varmt om CM-serien og da spesielt CM-1. Jeg forstår virkelig ikke det. Joda, de er pene å se på, men jeg synes de låter flatt. Lyden var absolutt ikke som forventet. Synes faktisk DM685 låter bedre. Har hørt begge på klubben på Lillehammer på både C372 og Master-elektronikk. XT-2, for øvrig var en høyttaler som impregnerte enormt! Hørte den bare på Nad, men prøvde både VISO, Master og C3*2 med samme utfall.

Tom, big boss på HFK Lillehammer, gjorde noe ganske dumt da jeg hørte CM-1 hos han. Satt og prøvde å like lyden med Master elektronikk, hvorpå han plutselig skulle "vise meg noe". "Se hvor lite du faktisk mister ved å bytte til NADs minste til 23k mindre." Hvis en kotelett låter ille, luktet dette gris. Hadde ikke satt mitt navn på den om jeg hadde vært Bjørn Erik Edvardsen.

For å oppsummere litt: Alt jeg har hørt fra B&W har falt så til de grader i smak med unntak av CM-serien og DM686. Podspeakers har jeg ikke hørt enda. Fordommene tar overhånd

Harald

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nytt anlegg

Hei.

Skal kjøpe meg anlegg nå, så da tenkte jeg skulle kjøpe meg B&W DM683 med Yamaha RX-V1900 til og begynne med. så får vi ta resten når økonomien tilsier det

Noen tanker rundt dette oppsettet?

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått meg 805s på Midgard og Rotel elektronikk, og det spiller herlig!!

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nibter,
    Vil bli overrasket om du klarer å spille ut potensialet i 683 på den receiveren. Du må nok iallefall på sikt sjekke ut en ekstra effekt til dem, evt kanskje gå for DM684. Selv relativt små B&W er glad i effekt, iallefall slik jeg har opplevd de.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sornes

Smaken er forskjellig vettu .

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nibter
    Hei.

Skal kjøpe meg anlegg nå, så da tenkte jeg skulle kjøpe meg B&W DM683 med Yamaha RX-V1900 til og begynne med. så får vi ta resten når økonomien tilsier det

Noen tanker rundt dette oppsettet?

Mvh
    Bra start, men ha i mente at du burde investere i en effektforstekrer til frontene. Samt sentern (HTM61) låter RÆV i forhold til 683. Se om du finner en anna center .

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Jeg synes at det er interessant at B&W tilsynelatende har tatt et steg i feil retning med den nye oppgraderte 68x-serien :roll: siden du oppfatter de som mye dårligere enn forrige generasjon.
    Poenget mitt var at alle skulle ha det til at B&W 683 var så mye bedre. Jeg syntes faktisk 604 spiller bedre på det meste. 683 er mye mer "kjedelig" syntes jeg. Diskanten er faktisk mer livlig i 604 kontra 683 som er en del mer tilbakelent. Syntes heller den ikke var spesielt mye mer detaljert enn 604. Mellomtonen er vel det som er bedre på den høyttalern, og må nok se seg slått av 604 for min del :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da har jeg etter mye frem og tilbake endelig blitt medlem i B&W klubben jeg også:grin:
    Etter prøvelytting på Hifiklubben og mye god omtale her inne, så ble det et par 683.
    Har nå spillt på de et par dager(sammen med 4308), og kan ikke si annet enn at jeg er kjempe førnøyd med dem.

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hagr
    Hører alle snakker så varmt om CM-serien og da spesielt CM-1. Jeg forstår virkelig ikke det. Joda, de er pene å se på, men jeg synes de låter flatt. Lyden var absolutt ikke som forventet. Synes faktisk DM685 låter bedre. Har hørt begge på klubben på Lillehammer på både C372 og Master-elektronikk. XT-2, for øvrig var en høyttaler som impregnerte enormt! Hørte den bare på Nad, men prøvde både VISO, Master og C3*2 med samme utfall.

Tom, big boss på HFK Lillehammer, gjorde noe ganske dumt da jeg hørte CM-1 hos han. Satt og prøvde å like lyden med Master elektronikk, hvorpå han plutselig skulle "vise meg noe". "Se hvor lite du faktisk mister ved å bytte til NADs minste til 23k mindre." Hvis en kotelett låter ille, luktet dette gris. Hadde ikke satt mitt navn på den om jeg hadde vært Bjørn Erik Edvardsen.

For å oppsummere litt: Alt jeg har hørt fra B&W har falt så til de grader i smak med unntak av CM-serien og DM686. Podspeakers har jeg ikke hørt enda. Fordommene tar overhånd

Harald
    Jeg er helt enig med deg med tanken på CM1. Syns også B&W 685 låter mye bedre. Men det er en smaksak. Lyttet til begge høytalerene hos Hifiklubben på samme forsterkeri. C372 og Cambridge 840C. CM1 synes jeg låt veldig kjedelig. Spennende med de nye høytalerene i CM serien nå da.

Newcomer Gehe sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har 604 S3, men synes fortsatt at 683 spiller bedre. Det er ikke bare mellomtonen som er bedre. Bassen er fastere i den nye. Og for ikke å snakke om hvor glad 604'en er i strøm! Men sett bort i fra dette så spiller de fantastisk. Hvis du får den rette forsterkeren til 604'en så tror jeg det spiller helt fantastisk. Hørte 683 på Thule ia150b og jeg husker frysningene fortsatt. Den varme lyden i Thule ga virkelig liv i høytalerne.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nytt anlegg!!

Da har jeg gått til innkjøp av B&W anlegg selv, synes da det er naturlig å legge det ut her :-D

anlegget består av:

B&W 804s3
    B&W HTM3s
    B&W DS7
    Van Den Hul kabler, blant annet the The FIRST Ultimate Mk II til front og senter, the name til bakhøyttalerne.

Bruker en Denon 2808 som pre/drive bakhøyttalerene og en NAD M25 til å drive front og senter. har i tillegg en Infucus 78 og en Dali Mentor sub, lyd og bildekilde er en PS3:???: Har lyst på en skikkelig CD spiller men budsjettet er desverre brukt opp..og litt til..

Newcomer jorntoffe sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

mine høytalere

Hei

Slenger meg på denne tråden jeg også, kjører for tiden 803n i front med 600w embla ice monoblokker og 3808 receiver. Dette synes jeg fungerer meget bra, har falt for nordost kablene og har blue heaven signalkabler og høytalerkabler. Driver å vurderer å gå over til en rotel 1095 så jeg får effektforsterker på htm2n og 805n, siden embla blokken er litt vanskelig å oppdrive. Noen som har erfaringer med denne kombinasjon av 3808 og 1095 på nautlius serien?

Side 11 av 218 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •