B&W klubben - Side 108

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 108 av 218 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 104 105 106 107 108 109 110 111 112 118 128 138 148 158 168 178 188 198 208 ... SisteSiste
Viser resultater 2,141 til 2,160 av 4355

Tråd: B&W klubben

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

cmc2

Sitat Opprinnelig postet av sov
    CM Centre 2 er i mine ører endel bedre enn HTM61.
    Funker CM Centre 2 bra sammen med 683?
    Noen som har hørt denne kombinasjonen?

B&W Centre 2 Senterhøyttaler | Hi-Fi Klubben

Eg har cmc2 og 683.er meget fornøyd.synest dei utfyller hverandre bra.Hadde tidligere lcr600 center,og det var stor forandring over til cmc2.har selv hørt htm61 hos ein kompis.Og den skuffet virkelig.Var ikkje noke stor forandring fra lcr600en.Cmc2 og 683 er veien å gå meiner eg.Spurte ein på HFK en gang,og han synest også 683 og cmc2 var den beste komboen (men han tenkte kanskje profit :P )

Ps:eg kjører ein vincent sp-996 1x125 watt monoblokk.Trur cmc2en krev ein del for å yte sitt beste 8)

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tenkt, og tenkt.. Å jeg tror mitt valg faller på CM8 grunnet den "lille" prisforskjellen fra 683. Kjøper jeg 683, vedder jeg på at de kommer til å skiftes til CM etter noen måneder, jeg har det bare på følelsen

Jeg orker ikke kjøpe, selge, kjøpe selge. Derfor tenker jeg langsiktig, å legger i de 4 lappene. Jeg har ikke hørt CM8 ennå, bare CM7, som spilte utrolig bra for størrelsen og prisen! Noen som vet hva forskjellen er mellom CM7 og CM8? Er det bare bassen, eller er det noe forskjell i diskant/mellomtone?

Iallefall, så skal jeg ta meg en lytte-tur ned i forretningen å høre CM8 nå i den nærmeste framtid

Jeg hører endel musikk høyt med mye bass-informasjon, som Hip-hop og R&B også videre. Har på følelsen at en 5" blir presset til dette? Tar jeg feil her, eller er en 5" like mye "egnet" til høyt volume og "dunke" musikk, bare jeg har nok strøm til dem?

Takker på forhånd !

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monster1
    Har tenkt, og tenkt.. Å jeg tror mitt valg faller på CM8 grunnet den "lille" prisforskjellen fra 683. Kjøper jeg 683, vedder jeg på at de kommer til å skiftes til CM etter noen måneder, jeg har det bare på følelsen

Jeg orker ikke kjøpe, selge, kjøpe selge. Derfor tenker jeg langsiktig, å legger i de 4 lappene. Jeg har ikke hørt CM8 ennå, bare CM7, som spilte utrolig bra for størrelsen og prisen! Noen som vet hva forskjellen er mellom CM7 og CM8? Er det bare bassen, eller er det noe forskjell i diskant/mellomtone?

Iallefall, så skal jeg ta meg en lytte-tur ned i forretningen å høre CM8 nå i den nærmeste framtid

Jeg hører endel musikk høyt med mye bass informasjon, som Hip-hop og R&B også videre. Har på følelsen at en 5" blir presset til dette? Tar jeg feil her, eller er en 5" like mye "egnet" til høyt volume og "dunke" musikk, bare jeg har nok strøm til dem?

Takker på forhånd !
    Hei

Har selv bestillt meg CM8 og CM subwooferen ASW10CM, og jeg hører på det meste av musikk hvis man ser bort fra opera og klassisk. Hovedtyngden av musikk jeg hører på er per idag er "listepop", mye R&B og Rap/Hip Hop.
    CM8 vil jeg personlig si er en høyttaler som ligger mellom CM7 og CM9.
    Hører du utelukkende på Rap og Hip Hop kan kansje DM683 være et bedre valg så lenge man har nok krefter og fore dem med, men jeg selv ville aldri valgt DM683 over CM8, dette er jo smak og behag. Du burde virkelig høre CM8 før du bestemmer deg. Som jeg også har nevnt tidligere, for meg er CM-serien et hakk opp fra 600-serien. DM683 vil nok helt klart ha "mer bass" enn CM8 med sine 6,5" elementer kontra CM8 sin 5" elementer.
    Men CM8 vil igjenn kansje gi en "bedre bass" og mer "korrekt bass" da denne vil være lettere å drive enn DM683, og ikke minst være lettere å plassere optimalt/korrekt i rommet det skal stå grunnet størrelsen.
    Ta en tur innom HFK og hør på både DM683 og CM8, så velger du den du synes er best til din musikksmak og dine preferanser.
    Lykke til ! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gertost
    Eg har cmc2 og 683.er meget fornøyd.synest dei utfyller hverandre bra.Hadde tidligere lcr600 center,og det var stor forandring over til cmc2.har selv hørt htm61 hos ein kompis.Og den skuffet virkelig.Var ikkje noke stor forandring fra lcr600en.Cmc2 og 683 er veien å gå meiner eg.Spurte ein på HFK en gang,og han synest også 683 og cmc2 var den beste komboen (men han tenkte kanskje profit :P )

Ps:eg kjører ein vincent sp-996 1x125 watt monoblokk.Trur cmc2en krev ein del for å yte sitt beste 8)

Takk for svar!
    Da går vi for cmc2!

Bruker Emotiva XPA-5, så skal vel holde en liten stund håper jeg..

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode svar Purolatino

Det blir nok CM8 jeg faller på, da diskanten og mellomtonen var utrolig bra på CM-serien! Har subwoofer, så bassen er ikke problem med CM8, er bare litt redd for at de skal bli "presset"

Tusen takk for hjelpen, skal ned å høre på dem en av dagene

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode svar Purolatino

Det blir nok CM8 jeg faller på, da diskanten og mellomtonen var utrolig bra på CM-serien! Har subwoofer, så bassen er ikke problem med CM8, er bare litt redd for at de skal bli "presset"

Tusen takk for hjelpen, skal ned å høre på dem en av dagene
    Har hatt CM8 i fargen Rosenut i en uke nå. De er fortsatt under innspilling og har kun vært spillt med i ca. 50 timer. Litt for tidlig å si noe utdypende enda men så langt er jeg godt fornøyd. Et lite løft i forhold til CM7 som jeg hadde for noen mnd side.
    I allefall mye bedre enn DM683 i mellomtone og diskant. Mye mer definert på alle måter. DM683 hadde så klart litt mer trøkk i bassen.

Du gjør et godt valg med CM8

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt og vite!

Størrelsen på CM8 passer også mye mer inn. Så tror det er den rette høyttaleren, men som sagt, så har jeg subwoofer som tar seg av de dypeste dragene, så CM8 sin svakhet i trøkk og bass kontra 683 bryr jeg meg lite om

Har ett spørsmål:

Hvordan er forskjellen mellom CM7 og CM8? Siden du har hatt de, har du sikkert litt erfaring med dem?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt og vite!

Størrelsen på CM8 passer også mye mer inn. Så tror det er den rette høyttaleren, men som sagt, så har jeg subwoofer som tar seg av de dypeste dragene, så CM8 sin svakhet i trøkk og bass kontra 683 bryr jeg meg lite om

Har ett spørsmål:

Hvordan er forskjellen mellom CM7 og CM8? Siden du har hatt de, har du sikkert litt erfaring med dem?
    Forskjellen er vel ikke så veldig stor. Nå er det noen mnd siden jeg hadde CM7 og har hatt DM683 i mellomtiden. CM8 er som nevnt ikke innspillt enda men synes så langt at bassen på CM8 mye mer fast og tight og regner med at den løsner enda mere etter hvert.
    Bassen på CM7 var vel mer "ullen" og mer udefinert om jeg skal få si det på den måten.

Skal la CM8 få 150 timer til med moderat volum. Så får vi se hvor fornøyd jeg blir.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva kan du som om størrelsen på CM8?

Har ikke sett de live. Er det stor forskjell fra 683 når det kommer til størrelsen, har sett målene, å de virker ikke så alt for mindre.

Uansett, så ser de utrolig pene ut. De passer sammen med subwooferen som også er pianolakk

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sjekka ut CM8 så vidt det var for noen uker siden og jeg må si at jeg ble veldig overraska over størrelsen. Var ikke store kassene nei, men av det lille jeg hørte, fy, så imponert jeg blei.

Som sagt var det en veldig kort demo, jeg fyrte bare opp et par sanger på en cd som lå like ved, hadde nemlig dårlig tid, så skal tilbake mildt sagt.
    (Hi-Fi Klubben burde hatt en introduksjonskveld på CM8, slik de hadde på CM9 rundt om i landet, det var gøy ! )

Disse høyttalerne ble brukt på en Denon 2010 om jeg husker riktig? og syns det var overraskende mye bass i forhold til størrelse ! Ordentlig god lyd ! Blei litt frista der og da med tanke på evt. utbytte her hjemme, men får se litt an på evt. studier neste år

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørtes bra ut dette, gleder meg til å stikke ned å høre dem :-D

Skal ta med meg en CD å teste dem denne uken håper jeg.
    Men størrelsen, er de så små da? Håper ikke de er alt for små, hehe. Må ha litt størrelse, ikke sånn som Ikon 5, da fikk jeg litt bakoversveis grunnet at de var så kompakte Igjennom bilder, å videoer ser CM8 normale ut i størrelsen, de er jo nesten 1 meter høy

Men men, gleder meg utrolig mye!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ble med det første overasket over hvor små de var i forhold til DM683. Like smale som CM1. Men du verden så stilige i Rosenut som jeg valgte. Ser mer eksklusive ut. Er lei fargen Wenge.
    Disse er i tillegg til flott lyd et møbel som fruen liker meget godt. Det var forresten hun som ville ha Rosenut og det var et godt valg.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, rosenut er fin

Men har resten av tingene svart ( Tv-bord, subwoofer ) Osv... Så må nesten kjøpe de i Svart-pianolakk.

Man blir jo vandt med størrelsen etterhvert, pluss at de virker større når de kommer inn dørene hjemme, enn når de står i butikk-lokalet.

Føles høyttaleren liten ut med første øyekast, eller er det kun bredden som gjør at den føles liten ut? I høyde er den jo nesten en meter, å dybden 28m eller noe... Så den "høres" jo ikke så liten ut, unntatt bredden.

Beklager for at jeg er så nysgjerrig, hehe!

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mhm, syns måla på papir er veldig vanskelig å forestille seg når det gjelder høyttalere. Skal innrømme at jeg fikk litt bakoversveis da jeg så dem første gang, er ikke de store kassene nei (ikke at dette er negativt, snarere tvert imot) Av det lille jeg hørte, så låt de som sagt fantastisk bra ! De er også drit pene å se på, skyhøy WAF faktor som flere har vært inne på her inne. Fåes også i hvit høyglans for de som liker det. Skulle jeg hatt dem, hadde jeg nok kanskje valgt Rosewood eller Høyglans svart. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man blir fort vant til størrelsen. Bruker platene som var med. Bruker i tillegg Soundcare Spikes så de kommer litt høyere opp.
    Synes de var litt små i begynnelsen men det gikk fort over og trives veldig godt med størrelsen nå.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, man blir fort vant til størrelsen.. Jeg gikk fra Cerwin Vega XLS-15 til Dali Lektor 6. Men etter 1-2 dager, så syntes jeg Daliene hadde helt normal størrelse

Kanskje ett dumt spørsmål men:

Noen som vet om svart-pianolakk utgaven har ekte treverk kabinett? Bare for å være på den sikre siden :-D

Newcomer WALL-E sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, man blir fort vant til størrelsen.. Jeg gikk fra Cerwin Vega XLS-15 til Dali Lektor 6. Men etter 1-2 dager, så syntes jeg Daliene hadde helt normal størrelse

Kanskje ett dumt spørsmål men:

Noen som vet om svart-pianolakk utgaven har ekte treverk kabinett? Bare for å være på den sikre siden :-D

CM10 har äkta vara under den svarta pianolacken,jag har två av dessa och de är som små konfekter!:-P

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ropheim
    I allefall mye bedre enn DM683 i mellomtone og diskant. Mye mer definert på alle måter. DM683 hadde så klart litt mer trøkk i bassen.

Du gjør et godt valg med CM8
    Men mellomtonen CM8 er jo "bare" 5" i motsetning til 6"..
    Dette må vel også høres? Mellomtonen i CM8 er kanskje mer definert, men ikke like fyldig?

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Men mellomtonen CM8 er jo "bare" 5" i motsetning til 6"..
    Dette må vel også høres? Mellomtonen i CM8 er kanskje mer definert, men ikke like fyldig?
    Ja, det er sant. Når jeg hørte 683 opp mot CM7 hadde 683 mer "trøkk" i mellomtone, altså fyldigere. Mens CM7 hadde mer oppløst mellomtone gengivelse.

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heii.

Har nå hatt mitt par 683. De spiller som en gud. Virkelig enn fin mellomtone. Og diskanten er også en blomst, hehe så jeg sitter her og hører på Metallica og Allan Jackson. Kan ikke bli bedre enn dette nå Så jeg er meget fornøyd med disse. Og ikke minst hva den NAD`en min greier. Den har stål kontroll.

Ha forsatt en god kveld videre

Side 108 av 218 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 104 105 106 107 108 109 110 111 112 118 128 138 148 158 168 178 188 198 208 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •