B&W klubben - Side 107

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 107 av 218 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 103 104 105 106 107 108 109 110 111 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 217 ... SisteSiste
Viser resultater 2,121 til 2,140 av 4355

Tråd: B&W klubben

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei B&W fans.

Jeg har lyst til å prøve noe nytt og da virker B&W veldig spennende valg.
    Jeg spiller alt av mulig musikk fra Antonio De Lucena til litt Trance og spiller ofte musikk litt over vanlig volum og det hender jeg drar på litt av og til.

Den B&W HT som jeg synd virker intresange er disse B&W 803 Diamond. Noen som kan si noen ord om disse og den modellen som var før disse? så hadde det vært flott.

Newcomer jornbr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Hei B&W fans.

Jeg har lyst til å prøve noe nytt og da virker B&W veldig spennende valg.
    Jeg spiller alt av mulig musikk fra Antonio De Lucena til litt Trance og spiller ofte musikk litt over vanlig volum og det hender jeg drar på litt av og til.

Den B&W HT som jeg synd virker intresange er disse B&W 803 Diamond. Noen som kan si noen ord om disse og den modellen som var før disse? så hadde det vært flott.
    det siste så imponerte meg med mine 804D, er hvor stoooort dem spilte på musikk som spilt inn på slik måte så krever det.

Noe som bør intresere deg. er jo bare å dra ned til hifiklubben å forlange en demostrasjon.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gesel
    Da blir fruen KJEMPEFORNØYD :P
    noe nytt på senterhøyttaler fronten hos deg?

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jornbr
    Noe som bør intresere deg. er jo bare å dra ned til hifiklubben å forlange en demostrasjon.
    Jeg vil kanskje foreslå å avtale en demonstrasjon, og ikke møte opp og forlange en demonstrasjon. Men det er kanskje bare meg.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer
    Jeg vil kanskje foreslå å avtale en demonstrasjon, og ikke møte opp og forlange en demonstrasjon. Men det er kanskje bare meg.
    Riktig det. Gratulerer ...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    også regner jeg med at en ny 600-serie sikkert er like rundt hjørnet
    Hørt noen konkrete rykter angående dette eller bare håper vi? hehe

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Hørt noen konkrete rykter angående dette eller bare håper vi? hehe
    Hei

Ikke noe konkret nei. Men etter at 600-serien ble lansert har både CM og 800-serien blitt oppgradert. Tideligere har også 600-serien blitt oppgradert med serie2 og serie3 med noen få års mellomrom, derfor ville det nok ikke blitt noen overraskelse om det kommer en oppdatert 600-serie S2 snart.
    600-serien fra B&W nå begynner jo tross alt å få noen år på baken nå!
    Er no lov å håpe, alltid spennende når B&W lanserer noe nytt!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Ikke noe konkret nei. Men etter at 600-serien ble lansert har både CM og 800-serien blitt oppgradert. Tideligere har også 600-serien blitt oppgradert med serie2 og serie3 med noen få års mellomrom, derfor ville det nok ikke blitt noen overraskelse om det kommer en oppdatert 600-serie S2 snart.
    600-serien fra B&W nå begynner jo tross alt å få noen år på baken nå!
    Er no lov å håpe, alltid spennende når B&W lanserer noe nytt!
    Ja det er alltid spennende det.
    Kan jo si at jeg har prøvd å fiske etter noen svar selv, og i en samtale med en hos Hifi Klubben fikk jeg vite at det ville komme noe nytt fra B&W nærmere sommeren. Men akkurat hva visste han ikke..

Håper på en oppdatert 600-serie

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B&W Til Bil?

Hei vet B&W lager bil elementer, men kan ikke finne dem noen steder:cry:
    Er det noen som vet noe om dette?
    vet at noen jaguarer har dem orginalt..

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tore_v1
    Systematisk analyse lønner seg.

Det er matrix-avstivning i ja, og delefilteret er i bunn.

Mcap stemmer også, og det står B&W på delefilteret.

Jeg holder på å bygge om B&W 803D til aktiv deling - flere dårlige mobilbilder kommer i løpet av helgen regner jeg med.

Jeg skal bruke en variant av DEQX, sammen med en massiv Crown K2 til bassene, og foreløpig Muse Model Three Hundred til diskant og mellomtone. Jeg beholder det opprinnelige delefilteret mellom diskant og mellomtone inntil videre. Det sitter forøvrig oppe ved mellomtonen for de som lurte. Delefilteret til bassen er blytungt, og det brukes meget solide kobberledere i spolene. Tillitsvekkende, men en springfjær i bassen som skal vekk.
    Kommet noe videre med ombyggingen?
    Hvordan syns du Model Model Three spiller/høres ut på B&W?
    Har ikke hørt disse forsterkeren selv,men av det jeg har sett7lest på nettet virker det som skikkelige saker.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gpt33
    Kommet noe videre med ombyggingen?
    Hvordan syns du Model Model Three spiller/høres ut på B&W?
    Har ikke hørt disse forsterkeren selv,men av det jeg har sett7lest på nettet virker det som skikkelige saker.
    Ting tar litt tid.. Måtte bytte møbel i tillegg, så stuen er et salig kaos.

Jeg skal komme med litt tilbakemelding når jeg har noe nytt å melde!

Muse Model Three Hundred spiller veldig bra på 803D, i alle fall etter hva andre som har hørt det har sagt. Jeg har som noen kanskje har sett lagt de ut på brukten fordi min kjære vil ha litt færre bokser i anlegget mitt, og da er jeg på jakt etter noe som kan drive diskant-mellomtone. Jeg ender vel opp med et kraftig stereotrinn, og fokuset er 200-300w per kanal, ultralav 3. harmonisk forvrening, strømstyrke spiller ikke så stor rolle. Har snust litt på CA2200, EC AW250R, og forsåvidt et par klasse D-konstruksjoner. Har kanskje en mulig byttehandel på gang, men jeg stresser ikke. Jeg koser meg virkelig med Muse-blokkene mine! Har også testet de på Helicon 800 og 802 Diamond - null problemer med krefter!

Til deg som styrer mellom CM7/8 og 683 - 683 krever mer krefter av effekttrinnet, CM krever mer av kvaliteten på kilden du bruker. Du vil uansett trenge ganske bra med krefter om du skal spille høyt.

Hoppe's: Om du holder til i Trondheim har jeg snart 803D up'n running, selv om elektronikken kanskje er litt spesiell. Det vil i alle fall gi deg en indikasjon! Ellers tror jeg de har de i demo i Oslo, i Markus Thranesgate.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spero
    Hei vet B&W lager bil elementer, men kan ikke finne dem noen steder:cry:
    Er det noen som vet noe om dette?
    vet at noen jaguarer har dem orginalt..
    Home Theatre, iPod & Hi-Fi Speakers - Bowers & Wilkins | B&W

Er vel bare å senne dem en mail å spørre.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers tror jeg de har de i demo i Oslo, i Markus Thranesgate.
    Det har de. Så et par 803Di som stod i kjelleren i den aktuelle butikken. Bare å stikke innom og lytte på favorittskivene (antar at ingen med vettet i behold kjøper ht til 75 tusen uhørt...). Bør nok avtales på forhånd. Må forøvrig si at 803D er en av de ht som har imponert meg mest gjennom tidene. Kan ikke tenke meg at den nye modellen skuffer i forhold. Uten at jeg kan skryte på meg noe ekspertise på området.

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ting tar litt tid.. Måtte bytte møbel i tillegg, så stuen er et salig kaos.

Jeg skal komme med litt tilbakemelding når jeg har noe nytt å melde!

Muse Model Three Hundred spiller veldig bra på 803D, i alle fall etter hva andre som har hørt det har sagt. Jeg har som noen kanskje har sett lagt de ut på brukten fordi min kjære vil ha litt færre bokser i anlegget mitt, og da er jeg på jakt etter noe som kan drive diskant-mellomtone. Jeg ender vel opp med et kraftig stereotrinn, og fokuset er 200-300w per kanal, ultralav 3. harmonisk forvrening, strømstyrke spiller ikke så stor rolle. Har snust litt på CA2200, EC AW250R, og forsåvidt et par klasse D-konstruksjoner. Har kanskje en mulig byttehandel på gang, men jeg stresser ikke. Jeg koser meg virkelig med Muse-blokkene mine! Har også testet de på Helicon 800 og 802 Diamond - null problemer med krefter!

Til deg som styrer mellom CM7/8 og 683 - 683 krever mer krefter av effekttrinnet, CM krever mer av kvaliteten på kilden du bruker. Du vil uansett trenge ganske bra med krefter om du skal spille høyt.

Hoppe's: Om du holder til i Trondheim har jeg snart 803D up'n running, selv om elektronikken kanskje er litt spesiell. Det vil i alle fall gi deg en indikasjon! Ellers tror jeg de har de i demo i Oslo, i Markus Thranesgate.
    Kunne vært interessant og hørt Muse blokkene en gang.
    Jeg er på utkikk etter ny effekt til mine 802N.
    Har mest lyst på Parasound Jc-1 men.
    Jer har sendt deg en pm
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg vil trenge ganske bra med krefter for å kunne spille høyt med 683 og B&W generelt.

Men spørsmålet er om min NAD holder? Isåfall, hvis den ikke holder helt i mål for 683 når det kommer til strøm vil jeg da komme lenger med CM? Eller er ikke da kvaliteten på kilden god nok? Jeg ble iallefall sykt fornøyd når jeg hørte CM7 på en NAD C375BEE på HFK

Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jornbr
    noe nytt på senterhøyttaler fronten hos deg?

Nei, ikke enda.. Skal stjele HTM61 av en kompis denne helgen hvis jeg får tid til å teste. Er jo ikke så gæli dyr så mulig jeg plukker med meg en om resultatet er tilfredsstillende

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gesel
    Nei, ikke enda.. Skal stjele HTM1 av en kompis denne helgen hvis jeg får tid til å teste. Er jo ikke så gæli dyr så mulig jeg plukker med meg en om resultatet er tilfredsstillende
    mjja, .
    Det er sikkert bra med en HTM61 og.

Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, var 61 jeg mente, ja

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B&W CM8 og B&W ASW10CM i bestilling !

Hei

Etter mye vurdering fram og tilbake, har jeg bestemt meg for å utvide "stue-kinoen" med en subwoofer ASW10CM. Har også gått til bestilling av CM8, disse kommer enten til å erstatte CM9 som fronter sammen med subwooferen, hvis jeg synes de spiller godt nok. Ellers kommer de til å bli brukt i et stereo oppsett.
    Kommer selvfølgelig også til å prøve dem som bakhøyttalere og CM9 som fronter "bare på gøy", selv om det nok kommer til å bli litt overkill.
    Gleder meg ihvertfall til varene er i hus!

Newcomer boggie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Etter mye vurdering fram og tilbake, har jeg bestemt meg for å utvide "stue-kinoen" med en subwoofer ASW10CM. Har også gått til bestilling av CM8, disse kommer enten til å erstatte CM9 som fronter sammen med subwooferen, hvis jeg synes de spiller godt nok. Ellers kommer de til å bli brukt i et stereo oppsett.
    Kommer selvfølgelig også til å prøve dem som bakhøyttalere og CM9 som fronter "bare på gøy", selv om det nok kommer til å bli litt overkill.
    Gleder meg ihvertfall til varene er i hus!
    Tipper Hi-Fi klubben er glad for å ha deg som kunde.....

Side 107 av 218 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 103 104 105 106 107 108 109 110 111 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 217 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •