B&W klubben - Side 105

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 105 av 218 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 101 102 103 104 105 106 107 108 109 115 125 135 145 155 165 175 185 195 205 215 ... SisteSiste
Viser resultater 2,081 til 2,100 av 4355

Tråd: B&W klubben

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå har jeg spilt Ca. 130-140 timer på CM8.
    Synes de er veldig fremoverlent, litt sånn in your face.
    685 var mye mer tilbakelent etter innspilling (som bare tok 40 timer).
    Synes ikke bassen kommer nok frem. Men den er for all del stram.
    Kan nok være at bassen blir litt farget med 685 og at det bare er en vanesak.

Her kan nok lytterommet mitt spille inn også da det er veldig lite og med skråtak.
    Har plassert akustikk paneler på siden av høytalerene og på bakre skråvegg.
    Lurer på om jeg sitter for lavt også i og med at ørene er i høyde mellom FST og bass element.

Forsterker effekt kan også ha noe og si da jeg erfarte med 685 at 2 x 65 Camridge watt absolutt ikke var nok.

Fikk forøvrig prøvd Rotel trinnet mitt på 683 nyttarsaften og syntes jo da det var fantastisk, men det var jo alt da8)

Mye negativitet kanskje. Sånn blir det med kritiske ører som glemmer og høre musikk.

Men de blir værende for de er jo så utrolig fine og se på, i mellomtiden før jeg vente på et lydmirakel. For jeg vet de kan bedre en så langt erfart.

Newcomer eirik89 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kriss66
    Hei. fikk testet 684 med Dali Ikon 6 mk2. jeg må bare si at jeg var meget fornøyd med B&W, mange som sier de kan være litt lite diskant i de. det var det langt ifra! men var noe helt annet her. mye diskant, og en veldig bra diskant. Daliene hadde en Ssss lyd i seg at det ble til slutt slitsomt å høre på.

Jeg ønsker jo og selge Dali og kjøpe 683. så er det noen som har 683 som er intr og selge de? i sort.

og jeg må innrømmet at 684 var liker gode som Ikon 6 Mk2.
    Hei! Jeg skal selge mine DM683, men har ikke lagt disse ut for salg enda. Disse er i sort farge og er ca 5 måneder gamle. Selges for 7000. PS: Ser du bor i Bergen, Jeg bor på Stanghelle i Vaksdal kommune. 50 minutter kjøretur fra bergen

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ludoman
    Nå har jeg spilt Ca. 130-140 timer på CM8.
    Synes de er veldig fremoverlent, litt sånn in your face.
    685 var mye mer tilbakelent etter innspilling (som bare tok 40 timer).
    Synes ikke bassen kommer nok frem. Men den er for all del stram.
    Kan nok være at bassen blir litt farget med 685 og at det bare er en vanesak.

Her kan nok lytterommet mitt spille inn også da det er veldig lite og med skråtak.
    Har plassert akustikk paneler på siden av høytalerene og på bakre skråvegg.
    Lurer på om jeg sitter for lavt også i og med at ørene er i høyde mellom FST og bass element.

Forsterker effekt kan også ha noe og si da jeg erfarte med 685 at 2 x 65 Camridge watt absolutt ikke var nok.

Fikk forøvrig prøvd Rotel trinnet mitt på 683 nyttarsaften og syntes jo da det var fantastisk, men det var jo alt da8)

Mye negativitet kanskje. Sånn blir det med kritiske ører som glemmer og høre musikk.

Men de blir værende for de er jo så utrolig fine og se på, i mellomtiden før jeg vente på et lydmirakel. For jeg vet de kan bedre en så langt erfart.
    Bare et lite tips mine CM9 losnet ikkje for langt etter 200 timer bode i bass,mellomtone og diskant

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av and_elli
    Bare et lite tips mine CM9 losnet ikkje for langt etter 200 timer bode i bass,mellomtone og diskant
    Takk:-D
    Gleder meg.

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen som vet hva dette er?

Noen som vet?

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ehhh.. Kan det være ett delefilter?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jupp stæmme det at det er delefiltret til høytaleren

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amazon1969
    Ehhh.. Kan det være ett delefilter?
    Det regnet jeg med var ganske obvious

Noen som ser hva delefilteret er til? Og - hvilken del av høyttaleren? (Et lite hint der, kanskje?)

(Slenger inn flere bilder i morgen regner jeg med..)

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som det står på undersiden av en høyttaler. Ser matrixavsivningen inni kabinettet så det er nok en B&W i 800 serien. Ser ut som noen mcap kondiser,
    skimter jeg B&W på filteret?

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amazon1969
    Ser ut som det står på undersiden av en høyttaler. Ser matrixavsivningen inni kabinettet så det er nok en B&W i 800 serien. Ser ut som noen mcap kondiser,
    skimter jeg B&W på filteret?
    Systematisk analyse lønner seg.

Det er matrix-avstivning i ja, og delefilteret er i bunn.

Mcap stemmer også, og det står B&W på delefilteret.

Jeg holder på å bygge om B&W 803D til aktiv deling - flere dårlige mobilbilder kommer i løpet av helgen regner jeg med.

Jeg skal bruke en variant av DEQX, sammen med en massiv Crown K2 til bassene, og foreløpig Muse Model Three Hundred til diskant og mellomtone. Jeg beholder det opprinnelige delefilteret mellom diskant og mellomtone inntil videre. Det sitter forøvrig oppe ved mellomtonen for de som lurte. Delefilteret til bassen er blytungt, og det brukes meget solide kobberledere i spolene. Tillitsvekkende, men en springfjær i bassen som skal vekk.

Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har idag 683-fronter på en Onkyo TX-NR808. Er på utkikk etter noen diskre/små bakhøyttalere, gjerne i hvitt. Må være mulig å henge på vegg eller i tak. Hva ville dere valgt?

Har kikka litt på M-1, vil disse duge som bakhøyttalere eller bør jeg se etter noe annet? Maks budsjett er 5k, brukt er selvfølgelig et alternativ. Det skal sies at jeg aldri spiller særlig høyt, så trenger ikke noe som klarer å pushe ut 150db++ :P

Newcomer Cerwinlover sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gesel
    Har idag 683-fronter på en Onkyo TX-NR808. Er på utkikk etter noen diskre/små bakhøyttalere, gjerne i hvitt. Må være mulig å henge på vegg eller i tak. Hva ville dere valgt?

Har kikka litt på M-1, vil disse duge som bakhøyttalere eller bør jeg se etter noe annet? Maks budsjett er 5k, brukt er selvfølgelig et alternativ. Det skal sies at jeg aldri spiller særlig høyt, så trenger ikke noe som klarer å pushe ut 150db++ :P
    M-1 ligger på finn for 1600,- for øyeblikket. Tror du bør slå til! ;-) ellers er vel focal dome noe som går igjen på forumet. Men visst resten er B&W, slå til!

Newcomer jornbr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjører 7.1. med med slike bak. er helt utmerket løsning. dem klarer fint å følge 683ene dine
    finnes i hvitt og er milt sagt enkle og justere. geniale og utrolig diskre veggfester følger med.

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jornbr
    Kjører 7.1. med med slike bak. er helt utmerket løsning. dem klarer fint å følge 683ene dine
    finnes i hvitt og er milt sagt enkle og justere. geniale og utrolig diskre veggfester følger med.
    M1 fungerer veldig fint, og når de er såpass lekre er det vel ingen ting å lure på?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det garantert M-1

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og der var 2stk. M-1 bestilt fra HFK Kongsberg. Forhåpentligvis sender de i morgen, 1398,- per stykk var en god pris så jeg slo til

Da blir det bare å vurdere om jeg skal gå for senter eller om jeg skal gjøre som jeg har gjort de siste 7-8 årene og ikke ha senter. Har hatt noen innom oppigjennom tida men har alltid endt opp med å selge de. Kanskje jeg skal ta turen innom klubben og se hva de har å tilby

Newcomer jornbr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og der var 2stk. M-1 bestilt fra HFK Kongsberg. Forhåpentligvis sender de i morgen, 1398,- per stykk var en god pris så jeg slo til

Da blir det bare å vurdere om jeg skal gå for senter eller om jeg skal gjøre som jeg har gjort de siste 7-8 årene og ikke ha senter. Har hatt noen innom oppigjennom tida men har alltid endt opp med å selge de. Kanskje jeg skal ta turen innom klubben og se hva de har å tilby
    Du bør definitift gå for senter. å legge ut til en så passer frontene dine. ikke spar penger på senterhøyttaler...

for å få virkelig 3dimensjonal lyd er senter helt nødvendig. å den bør ha samme klangkarakter som fronthøyttalerenne. beste er den så hører til i serie fronthøyttalere du har. du har 2 valg til 683enne. du får mest igjen for den å gå for den største.

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

fikk mitt nye par i dag 683. men når jeg skulle koble den venstre til så spillte kun bassene. ikke diskant eller mellomtone. hva kan dette komme av den andre som den skal. kan det være en ledning i selve HT som er falt av ?

er det noen som vet om det kan være delefilteret som er gåen? hvor langt tid vil det ta og reprarere dette?

takker for svar men iallefall meget fornøyd i den ene hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan det være messing skinnene som ikke er i kontakt på øvre høytaler terminal?

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ludoman
    kan det være messing skinnene som ikke er i kontakt på øvre høytaler terminal?
    Hei de er sitter på de slik at man skulle fått lyd i diskant og mellomtone men kommer ikke lyd der

Side 105 av 218 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 101 102 103 104 105 106 107 108 109 115 125 135 145 155 165 175 185 195 205 215 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •