B&W klubben - Side 104

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 104 av 218 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 100 101 102 103 104 105 106 107 108 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 214 ... SisteSiste
Viser resultater 2,061 til 2,080 av 4355

Tråd: B&W klubben

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    cm9 låter super oppløst og klart, men kommer nok litt på om elektronikken holder mål.. kan annbefale hegel, har det selv og det låter meget bra.. lydbildet er stort,oppløst og veldig presist

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Christian
    cm9 låter super oppløst og klart, men kommer nok litt på om elektronikken holder mål.. kan annbefale hegel, har det selv og det låter meget bra.. lydbildet er stort,oppløst og veldig presist
    Ok. Har ingen erfaringer med hegel, dessverre. Vil feks H1 eller H70 gjøre en god nok jobb? Ser at mellom disse to har H1 en del mer effekt, samtidig som den er rimeligere. Hvilke fortrinn har i så fall H70? Har sistnevnte igjen nok effekt etc.. Andre forslag?

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av S.T.E.
    Ok. Har ingen erfaringer med hegel, dessverre. Vil feks H1 eller H70 gjøre en god nok jobb? Ser at mellom disse to har H1 en del mer effekt, samtidig som den er rimeligere. Hvilke fortrinn har i så fall H70? Har sistnevnte igjen nok effekt etc.. Andre forslag?
    har ikke så mye erfaring med disse to, men tror nok h70 blir litt svak... h1 har jo endel mer effekt... så tror at h1 kan drive cm9 bra det er kanskje noen her som har testet det?

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B&W CM serie & Hegel = Meget god kombinasjon !

Sitat Opprinnelig postet av S.T.E.
    Hei

Har selv CM9 og Hegel, da Hegel H200. Kan på det varmeste annbefalle CM9 og Hegel, låter meget bra sammen. Hadde Hegel H100 på hjemlån på mine CM9 og denne drev CM9 helt uten problemer, fikk hakeslepp av kombinasjonen Hegel og B&W CM serie. H1 og H100 skal vell begge yte det samme, så tror nok ikke du trår feil med Hegel H1 til høyttalerne dine. Har skrevet litt om dette i Hegel tråden tidligere. Et annet merke/forsterker som låter meget godt sammen med CM serie er Cambridge 840A v.2! Den også driver høyttalerne CM9 meget godt, men syntes selv at Hegel H100/H200 hadde enda bedre kontroll i bassen. Både Hegel og Cambridge låter veldig nøytralt og riktig samtidig som det heller mot det varme etter min mening.
    Lykke til med valget!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Har selv CM9 og Hegel, da Hegel H200. Kan på det varmeste annbefalle CM9 og Hegel, låter meget bra sammen. Hadde Hegel H100 på hjemlån på mine CM9 og denne drev CM9 helt uten problemer, fikk hakeslepp av kombinasjonen Hegel og B&W CM serie. H1 og H100 skal vell begge yte det samme, så tror nok ikke du trår feil med Hegel H1 til høyttalerne dine. Har skrevet litt om dette i Hegel tråden tidligere. Et annet merke/forsterker som låter meget godt sammen med CM serie er Cambridge 840A v.2! Den også driver høyttalerne CM9 meget godt, men syntes selv at Hegel H100/H200 hadde enda bedre kontroll i bassen. Både Hegel og Cambridge låter veldig nøytralt og riktig samtidig som det heller mot det varme etter min mening.
    Lykke til med valget!
    Ok, takker for nyttig info Jeg må nok litt i tenkeboksen her ser jeg. Vil nok starte med å koble de opp mot min nåværende nad 355, men det er klart at denne blir det neste som bør skiftes ut. Får lese meg litt mer opp på hegel og se evt andre erfaringer som er gjort med cm9..

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og da har vi CM8 på plass !
    B&W CM8 Høyttalere | Hi-Fi Klubben
    Gleder meg til å høre dem

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B&W CM8 : Vurderer nedgradering !

Hei

Gleder meg jeg også til å høre dem.
    Spiller de bra og ikke ligger så langt etter CM9 vurderer jeg å nedgradere frontene mine. Blir spennende å få hørt og ikke minst sett dem live!
    Regner med disse vil spille mer ilag med senteren min CMC og muligens være litt lettere å plassere enn CM9, og ikke minst "lette" jobben for receiver og gjøre behov for effekt overflødig.

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mhm, disse må da også være en god kandidat til C375? Gleder meg til å høre dem på den forsterkeren hvertfall, kanskje disse blir mine nye høyttalere?

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En svært spennende høyttaler. Den havner også i et svært treffende prisleie for de uten det feteste kredittkortet. En høyttaler som tar seg godt ut, uten å stjele hele stua. Så var det å finne ut om den spiller opp til 14 festblanketter :smile:

Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens! Svaret jeg er ute etter finnes nok opptil flere steder i tråden her, men jeg tar likevel sjansen på å stille spørsmål en gang til. Hva kan (etter din egen subjektive oppfattelse) sies om lydsignaturen til CM9? Ekstra interessant er det for meg også i en direkte sammenligning med Dali Ikon 7 eller lignende, for de som har erfaringer med disse. Jeg leser blant annet som under:

Sitat Opprinnelig postet av Per Christian
    Men det blir ikke for hardt av den grunn? Altså, diskanten er ikke pågående slik den kan oppleves på Ikon-serien og flere Dali-varianter? Gjerne med hensyn til bruk på flere typer musikk. Jeg har forøvrig hørt dem selv, men er interessert i innspill av folk som har erfaringer med dem over tid.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

CM 8 i hus

Da fikk jeg endelig CM 8 inn i leiligheten.
    Bestillte de 16ende og fikk de faktigs den 24de (beste julepakke yee).
    Fikk instalert og satt på en radiokanal før jeg reiste til familie.
    Tilbake nå så er vel Ca. 27 timer med innspilling så langt.

Første jeg legger merke til er en stor oppgradering i oppløsning i forhold til mine 685 men at jeg blir klar over at innspillings kvalitet har mye å bety fremmover.
    Setter jeg på noe med dårlig kvalitet blir det rotet til og høres skrikende ut men derimot blir med god kvalitet får jeg en "3D" følelse i diskant området med masse detaljer.
    Skrur opp volumet til kvart over ni begynner sofaen og vibrere i takt med bassanslagene (deilig).
    Subben er avslått i kveld:-D
    God jul B&W folk

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer, flott at du er fornøyd !
    Har ennå ikke hørt disse, så er absolutt på tide, blir nok en demo i løpet av romjulen
    Åssen syns du bassen er i forhold til DM685?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar VTEC (er ikke hondarelatert¨) kjører 2,2vetec
    685 synes jeg hadde veldig bra dypbass, lurte kompiser flere ganger med at subben var på¨he he men så var en ikke det.

Når det gjelder CM8 er landet noe helt annet.
    Skal prøve og forklare:
    De to bass elementer har større membranareal en det forrige 685 som jeg hadde.
    Det som var morro straks var volumkontrollen.
    Kontant og detaljert.
    Mellomtonen skriker med høyt volum ( ok ikke innspillt)
    Bass punklig og rund.
    Vanskelig og fortelle om bass, prøver som følger: Stram og ugfarget på lave til middels volumnivå og lav bass (27HZ) på alle nivå.
    Hadde CD med sinus kurve ned til 5 HZ kunne høre 27 HZ på høytalerene.

Vridde høytalerene mer ut en mine 685 for og få større lydbilde og det var til stor hjelp.

Newcomer boggie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen stativer som passer til B&W DM685?
    Liker IKKE B&W sine egne stativer.

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av boggie
    Er det noen stativer som passer til B&W DM685?
    Liker IKKE B&W sine egne stativer.
    Imotsetning til meg som syns de er skikkelig tøffe, men dyre
    Jeg gikk for Soundstyle X122 i svart, syns de passer DM685 meget bra. Syns også disse er litt overpriset og jeg vet at det er mange stativer som ligner mye på disse der ute som koster nesten det halve. Sjekk bildene i signaturen min og gjør deg opp en mening om X122.

Andre eks.
    AVshop.no / B-TECH BT606 Atlas Høyttaler Stativer, Sort, 60cm, Spikes, Leveres som par
    Atacama Nexus Høyttalerstativ | Soundgarden

Ønsker dere alle et riktig Godt Nyttår !

Newcomer boggie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar.
    Såg veldig bra ut X122, ser ut som det er flere som har de.
    B-TECH såg veldig bra ut, Atacama likte jeg ikke.
    Ellers så fant jeg et fra Soundgarden, litt dyrt men pent, vil topplaten på dette passe til DM685?
    link:Dynaudio Stand3 Høyttalerstativ | Soundgarden

Går det forresten å lime høyttalerene fast til stativet?

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. fikk testet 684 med Dali Ikon 6 mk2. jeg må bare si at jeg var meget fornøyd med B&W, mange som sier de kan være litt lite diskant i de. det var det langt ifra! men var noe helt annet her. mye diskant, og en veldig bra diskant. Daliene hadde en Ssss lyd i seg at det ble til slutt slitsomt å høre på.

Jeg ønsker jo og selge Dali og kjøpe 683. så er det noen som har 683 som er intr og selge de? i sort.

og jeg må innrømmet at 684 var liker gode som Ikon 6 Mk2.

Newcomer Anarion sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte meg tidligere i dag Cm8, cm1 og centre2 på den lokale hifiklubben.

Alt i wenge, som var det eneste dama tillot. Litt synd at hun ikke kunne akseptere en litt annen farge på bakhøyttalerne, siden føler cm1 er litt overkill til det formålet (virker som om han på butikken tenkte det samme).

Alt skal kobles til en pioneer sc-lx73, er spent på hvordan det vil fungere

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med Flotte høyttalere !

Fikk en altfor kort demo på CM8 for noen dager siden, så skal tilbake. Virket meget spennende ! Overraskende mye bass i dem iforhold til str syns jeg

Newcomer Anarion sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VTEC
    Gratulerer med Flotte høyttalere !

Fikk en altfor kort demo på CM8 for noen dager siden, så skal tilbake. Virket meget spennende ! Overraskende mye bass i dem iforhold til str syns jeg
    Takk takk, er flott å være tilbake på "hjemmekinomarkedet" etter tre år som student ^^

Jeg hørte en del på både CM8 og CM7 på butikken, og syntes CM7 var best på bassen men CM8 på klarhet og fylde. Får håpe subwooferen vil ta seg av det.

Flytter inn i ny leilighet første februar, og det er datoen jeg har avtalt å hente alt på hifiklubben

Side 104 av 218 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 100 101 102 103 104 105 106 107 108 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 214 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •