B&W klubben - Side 103

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 103 av 218 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 99 100 101 102 103 104 105 106 107 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 ... SisteSiste
Viser resultater 2,041 til 2,060 av 4355

Tråd: B&W klubben

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av VTEC
    Mhm, og jeg gleder meg til å vite prisen på dem
    Ifølge Hifi Klubben kundeservice vil de koste 6998 kr per høyttaler, altså 14 000 kr paret... Da har vi i alle fall prisen

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eox
    Akkurat blitt en strålende fornøyd eier av B&W surround system
    Startet min hifi karriere med dali concept 6 og de hadde jeg i 3 år før jeg skulle høre på noen små høytalere til loft stuen min.
    Jeg tenkte at dm686 ville passe fint der oppe og dro for å høre på de.
    Følelsen jeg fikk da jeg fikk høre de søte små var UBESKRIVELIG!! Fikk faktisk gåsehud da jeg hørte hvor mye trøkk det var i de!!!:twisted:
    Jeg var solgt.....måtte bare ha de sinnsykt freshe med flettet gul kevlar:-D
    Gikk til innkjøp av
    Front: B&W dm685
    Senter: B&W htm62
    Bak: B&W dm686
    Sub: Dali concept 12
    Receiver: Denon avr1911

Sub`en og receiveren har jeg beholdt fra det gamle oppsettet og jeg har bi-ampet 685`erne. DET ga hørbar oppgradering!! Men i framtiden vil jeg oppgradere til Denon Avr-3311, for å passe på at de nydelige høytalerne for nok guffe

MEN, jeg må vel nesten få meg en sub som passer bedre til oppsettet??
    Noen forslag??
    Eg synest svs pbn nsd new 10" er heilt råååå.Spesielt til film.Men bra til musikk og,om du får den riktigt innstilt.Har fått topp i tester av lyd og bilde og hjemmekino om ikkje eg tar feil.Og skulle være like bra til musikk som film.hadde før ein gammal b&w 10 tommer.asw 600 trur eg.men fy flate.når svsen kom i hus,so var det som å gå fra ingen sub til sub.men b&w subene har vel kommet seg og rekner eg med

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eox, Gratulerer med flotte høyttalere.

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg føler at når høyttalerene står litt ut fra veggen så får man mere rom og luft i lydbildet lyden kommer lissom ikke fra høyttalerene mine står ca 40 fra veggen..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forsterker..

Noen som har gode tips til forsterkere som matcher B&W CDM9NT (mye likt 703 tror jeg)? Prisklassen er 10-14k, men den kan strekkes om det er noen "må ha" forsterkere i nærområdet.

Hadde Oberon+EC4.7 på dem før, men det ble litt "flatt og kjedelig". Kan f.eks Vincent SP-995 fungere eller har B&W lett for å få masete diskant med Vincent forsterkere? Hva kan matche bra som pre til disse om de skulle fungere? Andre tips? Tar gjerne i mot tips om integrerte forsterkere også.

Kommer til å handle på bruktmarkedet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit, folkens

Forsterkertips til B&W DM684? Ser for meg 5 k, men kan presses til noen hundrelapper over det.

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skogsraa
    Greit, folkens

Forsterkertips til B&W DM684? Ser for meg 5 k, men kan presses til noen hundrelapper over det.
    XTZ Class A100 D3, Sølv/sort Forsterkere | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Jeg heller mot å bestille meg et par cm9. Jeg har i dag en nad 355bee. Litt spent på hvordan denne takler oppgaven. Regner med at den har tilstrekkelig med krefter, men har den gode nok kvaliteter ellers?

Har evt vurdert å supplere med en 275bee effektforsterker. Har noen erfaring med dette? Bør disse to bi-ampes eller bør evt 355 kun fungere som forforsterker? Har ingen erfaringer med effektforsterkere, men er det effekttrinn eller forforsterker som har størst betydning på lydsignatur? Igjen, vil 355 holde mål?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av S.T.E.
    Hei. Jeg heller mot å bestille meg et par cm9. Jeg har i dag en nad 355bee. Litt spent på hvordan denne takler oppgaven. Regner med at den har tilstrekkelig med krefter, men har den gode nok kvaliteter ellers?

Har evt vurdert å supplere med en 275bee effektforsterker. Har noen erfaring med dette? Bør disse to bi-ampes eller bør evt 355 kun fungere som forforsterker? Har ingen erfaringer med effektforsterkere, men er det effekttrinn eller forforsterker som har størst betydning på lydsignatur? Igjen, vil 355 holde mål?
    CM9 er en krevende høyttaler, men har hørt den på Denon AVR4310, og den drar de helt greit. Din NAD 355 burde ha mer krutt å rutte med.

Men det der er ingen god kombo uansett, men kansje en grei start?!

NAD 375, Abrahamsen V2 (2x70watter, med gromt med strømreserver!!) og HEgel H100 burde sjekkes ut om pengpungen ikke strekker til....Eventuelt dette settet:
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...=70003&cat=all

Brukt er gull .

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett, CM9 er en fantastisk høyttaler .

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ligger en hegel h2a og slenger på brukten innimellom også da blir det liv i elementene

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    CM9 er en krevende høyttaler, men har hørt den på Denon AVR4310, og den drar de helt greit. Din NAD 355 burde ha mer krutt å rutte med.

Men det der er ingen god kombo uansett, men kansje en grei start?!

NAD 375, Abrahamsen V2 (2x70watter, med gromt med strømreserver!!) og HEgel H100 burde sjekkes ut om pengpungen ikke strekker til....Eventuelt dette settet:
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...=70003&cat=all

Brukt er gull .
    Du nevner 375. Vil denne gjøre en bedre jobb enn 355+275? Vil det da si at det er forforsterkerdelen i 375 som vil utgjøre et fortrinn? Har kun hørt cm9 på nad m3 og det funket jo meget bra for mine ører. Men det er kanskje drøyt å sammenligne denne med andre nad-forsterkere...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Brukt er gull .
    Enig i at man selvfølgelig har mulighet for å gjøre de største kuppene på bruktmarkedet, men har brent meg tidligere. Det er i alle fall et kriterie å sjekke ut produktet fysisk først og da spiller jo geografi en viktig rolle. Allikevel tar jeg meg selv i å stadig vekk sjekke bruktmarkedet da..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Sted
    Røyken
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cambridge på cm9

Hei

Jeg har planer om å bytte ut nad 275bee forsterkerene mine med Cambridge 840E forforsterker og Cambridge 840W effekttrinnet. Er det noen som har denne komboen på cm9 her inne? Hadde vært fint å høre hvordan dere syntes dette spiller i forhold til nad.

Hvis dere har noen andre anbefalinger i denne prisklassen er det bare å skrike ut, er åpen for forslag.

Takker for svar

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bare hørt 840E og 840W sammen på CM9, jeg syns det låt kanon bra ! Begynner å bli en stund siden, så husker liksom ikke alt med lyden, men John Mayer låt fantastisk den demokvelden hvertfall ;P

Hvordan syns du NAD oppsettet ditt låter på CM9 da?

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Sted
    Røyken
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VTEC
    Har bare hørt 840E og 840W sammen på CM9, jeg syns det låt kanon bra ! Begynner å bli en stund siden, så husker liksom ikke alt med lyden, men John Mayer låt fantastisk den demokvelden hvertfall ;P

Hvordan syns du NAD oppsettet ditt låter på CM9 da?
    Jeg syntes det låter helt greit, bra med trøkk og sånt, men det blir hardt og skarpt på høyere volum.
    Lyden ble litt bedre etter jeg dempet første refleksjonene med rockwool plater, men den er litt hard og skarp enda.

Jeg tenkte først at det må være rommet det er noe galt med så jeg testet cm9 i flere rom, men intrykket av lyden er det samme.

Jeg er ute etter en litt mer oppløst og luftig lyd, behagelig lytte lyd. Noe jeg mener nad ikke klarer på disse høyttalerene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaring med Rotel RB-1582 og CM9?

Active merik82 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrQuerix
    Jeg syntes det låter helt greit, bra med trøkk og sånt, men det blir hardt og skarpt på høyere volum.
    Lyden ble litt bedre etter jeg dempet første refleksjonene med rockwool plater, men den er litt hard og skarp enda.

Jeg tenkte først at det må være rommet det er noe galt med så jeg testet cm9 i flere rom, men intrykket av lyden er det samme.

Jeg er ute etter en litt mer oppløst og luftig lyd, behagelig lytte lyd. Noe jeg mener nad ikke klarer på disse høyttalerene.

Enig

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrQuerix

Hm. Jeg har nad 355 og vurderer å supplere med 275, som du har i dag sammen med cm9. Testet cm9 på klubben med m3 og likte lyden det gav. Tenkte at 275 ville få frem noe av det samme men..

Har du hørt cm9 på annen elektronikk, så du har noe å sammenligne med? Det er ikke først og fremst lyden på cm9 som kræsjer litt med dine preferanser?

Side 103 av 218 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 99 100 101 102 103 104 105 106 107 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •