B&W klubben - Side 102

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 102 av 218 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 98 99 100 101 102 103 104 105 106 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 212 ... SisteSiste
Viser resultater 2,021 til 2,040 av 4355

Tråd: B&W klubben

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av moppeken
    Hei
    Bestilte meg ds3 bakhøytalerne 1 august siden disse skulle først komme 8 august.
    De har den senere tid blitt forsinket hele tiden. De er nå forsinket til 20 novenmber.
    Det jeg lurte på var om det er verdt å vente på de
    i forhold til dm 686 eller 685?
    Noen som har erfaring med ds3?

Håper på svar

Jeg mener de er gode bakøytalere. vurderer dem selv men må vente pga litt stiv pris. Sikker ikke stiv pris i forrhold til hvordan de låter. Min mening er at de er lettere å bruke siden de er flatere og ser bedre ut når du henger de på veggen. Har selv 601 bak på stativer men synes ikke de står høyt nok. DS 3 kan du jo eksperimentere litt med hvor høyt du vil henge de. Jeg sier gå for det!

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B&w Cm8

Hei

Ser B&W CM8 er kommet opp på siden til B&W nå.
    En meget spennende høyttaler som nok må testes!

B&W CM8 : View the CM8 at Bowers & Wilkins - The World's leading Hi Fi Brand

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Ser B&W CM8 er kommet opp på siden til B&W nå.
    En meget spennende høyttaler som nok må testes!

B&W CM8 : View the CM8 at Bowers & Wilkins - The World's leading Hi Fi Brand
    Mhm, og jeg gleder meg til å vite prisen på dem

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -6db på 43hz, men hva er tallet for -3db?

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sitter nå på nippet til å bestille meg nye høyttalere. Har spart i mange måneder nå til 805 Diamond. Problemet er at jeg MÅ ha ny TV asap, da jeg sitter med en 32" LG (350N), som etter mine øyemål er latterlig dårlig.

Bør jeg holde planen med 805 D, eller gå ned på VT20 og CM8?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amazon1969
    Jeg sitter nå på nippet til å bestille meg nye høyttalere. Har spart i mange måneder nå til 805 Diamond. Problemet er at jeg MÅ ha ny TV asap, da jeg sitter med en 32" LG (350N), som etter mine øyemål er latterlig dårlig.

Trenger du 3d da ? Panasonic G20 er en latterlig bra TV til prisen.. bildet står ikke mye etter V og VT!!! Og da kan kanskje 805D kjøpes læl?? 805D låt fantastisk på HFK Grensen på Camebridge 840 elektronikk!

Newcomer moppeken sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doser
    Jeg mener de er gode bakøytalere. vurderer dem selv men må vente pga litt stiv pris. Sikker ikke stiv pris i forrhold til hvordan de låter. Min mening er at de er lettere å bruke siden de er flatere og ser bedre ut når du henger de på veggen. Har selv 601 bak på stativer men synes ikke de står høyt nok. DS 3 kan du jo eksperimentere litt med hvor høyt du vil henge de. Jeg sier gå for det!
    Sendte også en mail på mandagen å fortalte hele historien. Fikk mail i går (tirsdag) at de hadde fått inn et par å holdt de av til meg. Så var nede å hentet de i går Så nå driver jeg å spiller de inn Da er anlegget komplett! Da kan jeg legge ut litt bilder å diverse info på "min hjemmekino"

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her inne som har B&W MM1 ?

Jeg har kjøpt disse selv og synes dette er noe av det beste jeg har vært borti av pchøytalere, spiller skikkelig morsomt og ser veldig bra ut. Hva synes dere selv som har investert i disse herlighetene?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Er det noen her inne som har B&W MM1 ?

Jeg har kjøpt disse selv og synes dette er noe av det beste jeg har vært borti av pchøytalere, spiller skikkelig morsomt og ser veldig bra ut. Hva synes dere selv som har investert i disse herlighetene?
    Har nylig kjøpt de jeg også. Brukes i stua med en bærbar PC. Utrolig hva som kommer ut av de små svarte klumpene! Til og med bassen (med litt drahjelp av nærhet til vegg/vindu) er imponerende i forhold til størrelsen. Så lenge man ikke drar altfor mye på... Dog, har hatt et vorspiel der de stod for underholdningen. Hvor mange PC-høyttalere kan man si det om?

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amazon1969

Jeg ville valgt 805D.
    800serien til B&W låter et par hakk over dem andre du nevner her.
    Selv likte jeg 805D veldig godt når jeg hørte dem,men vet ut ifra erfaring at ht er best å høre "hjemme"
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville nok også valgt 805D, men det er nok delvis fordi jeg kjenner meg selv såpass godt at jeg hadde oppgradert til slutt uansett.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artur79
    Har nylig kjøpt de jeg også. Brukes i stua med en bærbar PC. Utrolig hva som kommer ut av de små svarte klumpene! Til og med bassen (med litt drahjelp av nærhet til vegg/vindu) er imponerende i forhold til størrelsen. Så lenge man ikke drar altfor mye på... Dog, har hatt et vorspiel der de stod for underholdningen. Hvor mange PC-høyttalere kan man si det om?
    Jeg bruker den til min laptop også og de funker veldig godt på det meste, er jo litt moro at slike størrelser kan bidra med god lyd. Er ikke noe partyhøytalere men de funker fint til det meste ellers for det. Bakgrunnsmusikk eller hva og mulighetene er som mangt, ikke noe big deal og bra spiller de uansett.

Hva slags musikk mater du dine med? Her er det egentlig det meste rett og slett.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alinoe
    -6db på 43hz, men hva er tallet for -3db?
    Hvis du tenker deg et frekvensområde mellom 20 hz til 20.000 så er det optimale (finnes neppe) at en høyttaler gjengir dette uten heving eller tap på noen frekvenser.
    Ved - 3 db har man 3 desibel tap ved f.eks 65 hz.Ved 43 hz vil man da ha tapt 6 db.Ved f.eks 30 hz har man da så mye tap at den ikke gjengir det noe særlig.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg bruker den til min laptop også og de funker veldig godt på det meste, er jo litt moro at slike størrelser kan bidra med god lyd. Er ikke noe partyhøytalere men de funker fint til det meste ellers for det. Bakgrunnsmusikk eller hva og mulighetene er som mangt, ikke noe big deal og bra spiller de uansett.

Hva slags musikk mater du dine med? Her er det egentlig det meste rett og slett.
    Går stort sett i rolig jazz med vokal hvis man leser avis, drikker noe varmt (eller rødt ) og vil høre noe avslappende i bakgrunnen (f.eks. Chet Baker med My funny Valentine). Der kommer MM-1 virkelig til sin rett. Er det noe B&W kan, så er det mellomtone. Spiller litt rock, pop og gammel hip pop også, men dette er mest i sosiale lag. Skal jeg dra på skikkelig går jeg inn på vårt multimediarom i stedet. Der har jeg et større anlegg i et godt dempet rom.
    Har forresten bare hørt Spotify på MM-1 i en vanlig stue med mye harde flater. Så det bor kanskje enda mer i de enn jeg tror?

Newcomer Prat sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må nesten få lov å melde meg inn i klubben her jeg også... Mine første høyttalere var noen 805 matrix som jeg arvet etter bror min, og de kan jeg gi mye av skylden for at det har gått som det har, og at hifi har blitt en hobby...

Etter å ha eid ut mye forskjellig (spendor, audiovector, gallo, selvbygg og Monitor Audio) har jeg nå funnet veien tilbake til hvor jeg startet, med B&W stativhøyttalere... -Et billig høyttalerpar som jeg bare skulle ha midlertidig, har jeg nå endt opp med å bli meget forelsket i! Overraskelsen over hvor bra de spiller er like stor hver gang jeg setter på en cd... -Er det virkelig mulig å produsere en så god høyttaler til en så lav pris? Og er det virkelig mulig at så mye lyd kommer ut av disse små hissigproppene?

Når det er sagt, så skyldes nok mye av min entusiasme for disse høyttalerne at de minner meg veldig om gode gamle matrix, som fødte frem og farger mye av mine preferanser for hvordan musikk skal høres ut...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

683

Hei!

Hvor langt ut har dere andre b&w høytallerene deres.Har mine b&w dm 683 i eit lite rom. 3,45 m langt og 3,10m bredt.Egentlig for lite for desse kraftpluggane,hehe,men men. Til nå har eg hadt dei ca 50 cm ut fra vegg bak dei og ca 30 cm ut fra siden.Men prøvde her ein dag å flytte dei nærmere veggen pga lite rom og få litt større avstand til sweetspot.Nå står dei ca 16 cm fra bakvegg og 22,5 ifra siden.I tillegg peker dei rett framover.Før var dei sentrert litt inn mot lytteposisjon. Synest nå når dei står nærmere veggen at lyden er bedre.Er mer bredde i lydbildet,detaljer kommer bedre frem og lyden fyller rommet mer.Trodde at det var best å ha dei langt ut ifra vegg med tanke på dybde i lydbildet,men mulig at ved små rom bør dei stå lengre inn til vegg 8)

Intermediate Sharkoon sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hoj.
    Mye kan jeg forlange for et par med fult funksjonale B&W DM1800.
    De er sikkert rundt 15-20år gamle.
    Og er så godt som strøkne bortsett fra grillen. (Nysgjerrig kattepus).

-R.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med å plassere dæm minst 50 cm ut/tilside for vegg gjelder nok mest for de høytalerne med bakovervendt bassport type CM9 nokka mere en d tør æ ikkje å utdype meg i da æ enda ikkje har stor nok erfaring til kunne si va forskjellen er MEn tenker meg for at det er for at bass responsen skal få mere spredning i rommet. Kontra en fræmovervendt bassport som skyter den ut i rommet. Trur ikkje æ e heilt på jordet hær, men korrekt mæ gjærne

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B&W 5.1 oppsett

Akkurat blitt en strålende fornøyd eier av B&W surround system
    Startet min hifi karriere med dali concept 6 og de hadde jeg i 3 år før jeg skulle høre på noen små høytalere til loft stuen min.
    Jeg tenkte at dm686 ville passe fint der oppe og dro for å høre på de.
    Følelsen jeg fikk da jeg fikk høre de søte små var UBESKRIVELIG!! Fikk faktisk gåsehud da jeg hørte hvor mye trøkk det var i de!!!:twisted:
    Jeg var solgt.....måtte bare ha de sinnsykt freshe med flettet gul kevlar:-D
    Gikk til innkjøp av
    Front: B&W dm685
    Senter: B&W htm62
    Bak: B&W dm686
    Sub: Dali concept 12
    Receiver: Denon avr1911

Sub`en og receiveren har jeg beholdt fra det gamle oppsettet og jeg har bi-ampet 685`erne. DET ga hørbar oppgradering!! Men i framtiden vil jeg oppgradere til Denon Avr-3311, for å passe på at de nydelige høytalerne for nok guffe

MEN, jeg må vel nesten få meg en sub som passer bedre til oppsettet??
    Noen forslag??

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg synest ivertfall at på 683,som har bassport fremme,så hjelpte det å plasserer dei lengre inn mot veggen både bak og på siden.Men no er ikkje eg noke ekspert på lyd sånn sett.Mulig det blir mindre dybde,og på cden dave matthews band live from et eller anna,hehe,so hørte eg litt at musikkenn kon fra høytallerene.Men synest lyden fylte rommet mere og høytallerene åpnet seg.var nedt som eg hørte enkelte ting i musikken på siden av meg og.MEN,etter å ha testa litt diverse cder (bruker mest spotify),so er eg blitt misfornøyd med spotify lyden.hehe.høres ut som dårlig komprimert mp3.Men mulig lydkortet må installeres på nytt (creativbe xfi).Har vært borti det før at det hjelper på lyden å installere det på nytt.Hv a som gjør det veit eg ikkje.Kanskje virus eller noe?

Side 102 av 218 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 98 99 100 101 102 103 104 105 106 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 212 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •