B&W klubben - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 218 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 4355

Tråd: B&W klubben

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Psychonaut
    Sitat frå Adiophile.no

Vanvittig mye for pengene!

-Haka kom om mulig ennå lenger ned da jeg koblet opp de små 685 stativhøyttalerne. Disse er på størrelse med en litt stor skoeske og koster bare litt over 4000 kroner. Lydsignaturen er tett opptil de mer enn dobbelt så dyre 683. B&W har fått det meste til å stemme på 685, også det flotte tredimensjonale lydbildet. 685ene er ikke fullt så åpne og fine i mellomtonen som 683 med sin FST mellomtone, men til gjengjeld så har ikke 685 den samme fargingen i øvre bass som 683. Likevel har også 685 en litt rocka avstemming som gjør den utolig morsom å høre på. Jeg hadde flere på besøk i lytterommet under lyttingen på den nye 600 serien, og folk trodde jeg tullet når jeg kunne fortelle at lyden kom fra et sett høyttalere til bare litt over 4000 kroner.

Oppsummering

Etter et par uker med 683 og 685 i lytterommet, er jeg mektig imponert over hva B&W har fått til med disse høyttalerne. God lyd er vel i og for seg ikke noe nytt fra B&W, som alltid har levert godlyd koste hva det koste vil. B&W har gjort de mest ekstreme stunt, som å lage den sinnsykt dyre håndbyggde Nautilus, alt sammen for å oppnå perfekt lyd, koste hva det koste vil. Disse stuntene har gitt innsikt og kompetanse i hva som skaper god lyd. Det er disse kunnskapene som har gjort det mulig for B&W å lansere den nye Serie 600. Aldrig har så god lyd vært tilgjengelig til en så lav pris!

Å sammenligne med B&W´s dyrere modeller med lignende elementer og bestykning, f.eks. 803D er vel ikke helt rettferdig, og kanskje også en tanke usakelig. Det er helt klart bedre lyd i 803D enn i 683, men med tanke på at prisen ligger under 20% av det 803D koster, så er det nesten utrolig at det nesten bare er et enklere høyttalerkabinett du får når du kjøper 683. Godlyden får du med til 90%, så får du selv avgjøre om de siste 10% med godlyd er verdt 50000 kroner ekstra. B&W har med denne serien laget høytalere som er drivende gode. Til prisen, så er dette nesten for godt til å være sant. Det er bare å stille seg i kø hos HIFI-Klubben for å bestille, jeg regner med at køen allerede er lang.

Altså en veldig god høgtaler....
    Er faktisk helt enig i det du sier der angående 685. 683 har jeg ikke fått hørt så mye. Fant fort ut at det var 685 jeg ville ha, når jeg var på høytalerjakt sist. Disse kommer jeg til å beholde lenge Neste oppgradering hos meg blir kanskje cd spilleren

Intermediate hagr sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Parrer mine gamle Matrix 802 med en Motron MAE SET-1 rørforsterker (6,5w). En dristig kombinasjon, men det funker! Lyden er enkelt og greit helt fantastisk! Minuset er at det krever en del av forforsterkeren. Slik oppsettet er nå er jeg på grunn av kilde og forforsterker meget begrenset mtp. lydnivå.

Harald

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har siklet en stund på CM-serien, og etter jeg fikk høre CM9 har jeg blitt forelsket i både lyden og designet.

Lurte litt på om noen har erfaring/formening med Onkyo SR-606 (eller storebror 876) sammen med CM-serien. Både til hjemmekino og musikk. Frykter 606'en blir litt svak..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg handla meg et par 683 for en mnd tid siden er veldig fornøyd! Bruker en onkyo 805 nå, men har lagt kinoen på hylla til fordel for ren stereo. så denne selges nok omgående!

Men må si at onkyoen har en nydelig lyd og det er ikke feil å parre den med B&W, syns jeg. Anbefaler den på det sterkeste. Men har ikke så mye å sammenligne med da..
    Når det gjelder HT-kabler landa jeg på synergistic research alpha quad. perfekt!

Som sagt går jeg over til stereo, så skal nok prøve ut mye forskjellig fremover. blir gøy Gleder meg til det!

råkk enn råll

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mulch
    Har siklet en stund på CM-serien, og etter jeg fikk høre CM9 har jeg blitt forelsket i både lyden og designet.

Lurte litt på om noen har erfaring/formening med Onkyo SR-606 (eller storebror 876) sammen med CM-serien. Både til hjemmekino og musikk. Frykter 606'en blir litt svak..
    606 er nok for svak til å drive noe som helst i CM serien, ihvertfall et helt surround oppsett. Til nød ville jeg brukt den til å drive DM686/685/CM1 i stereo.
    Jeg regner med at 876 skal kunne drive de fleste høyttalerne i CM- og 600-serien uten problemer. Jeg bruker selv en 805 på mitt oppsett og det funket bra på stereo og greit til film. Jeg merket på film i heftige scener med mye dypbass og masse lydeffekter i alle kanalene at Onkyoen fikk litt pusteproblemer og dynamikken ble begrenset. Etter oppgradering med effekttrinn og senere sub ble det mye bedre :-D
    I tillegg går DM683ene mye dypere og kontrollert nå med Sheng Ya effekt-trinnet enn tidligere. CM-serien er ikke akkurat kjent for å gå dypt, så skikkelig kraft vil hente ut det som bor i de av bass ihvertfall.

Så det jeg prøver å si er at CM-serien ikke akkurat er mindre krevende enn 600-serien, da de blant annet har mindre følsomhet. Hvis du da velger å kjøpe en svak/liten receiver, pass på at den har pre-out til effekt-trinn for det vil CM9ene trenge. Alternativet er å kjøpe en kraftigere receiver som feks Onkyo 905/906, Yamaha 3800, Denon 4308 el.lign. Disse er kraftige og driver det meste uten problemer.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Janosh
    Jeg handla meg et par 683 for en mnd tid siden er veldig fornøyd! Bruker en onkyo 805 nå, men har lagt kinoen på hylla til fordel for ren stereo. så denne selges nok omgående!

Men må si at onkyoen har en nydelig lyd og det er ikke feil å parre den med B&W, syns jeg. Anbefaler den på det sterkeste. Men har ikke så mye å sammenligne med da..
    Når det gjelder HT-kabler landa jeg på synergistic research alpha quad. perfekt!

Som sagt går jeg over til stereo, så skal nok prøve ut mye forskjellig fremover. blir gøy Gleder meg til det!

råkk enn råll
    Nice kombo ;-)
    Har du prøvd med forskjellige HT kabler til den komboen, erfaringer?

Intermediate Psychonaut sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mulch

Den låter nydelig. Eg falt sjølv for CM9. Imponerte skikkelig.
    Men så fekk den jo skikkelig med elektronik når eg hørte den.
    Classe

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    C9 er stor kandidaten hos meg også, men har ikke hørt den ennå, har de den på hifiklubben i OSLO? Tenker de klarer seg med rotel RB1090 eller:???: ?

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Noose
    C9 er stor kandidaten hos meg også, men har ikke hørt den ennå, har de den på hifiklubben i OSLO? Tenker de klarer seg med rotel RB1090 eller:???: ?
    Hvis det er CM9 du refererer til så er den ikke i noen av Oslo butikkene.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slipp av CM9 er utsatt til jan/feb 09 pga leveringsproblemer hos produsent av kabinetter.
    Denne beskjeden fikk jeg hos HiFi klubben i Porsgrunn i dag.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Nice kombo ;-)
    Har du prøvd med forskjellige HT kabler til den komboen, erfaringer?

Ja, fikk prøvd noe. men de har jeg desverre ikke noe navn på. Er noe jeg fikk låne av en bekjent bare. Fikk kjøpt disse kablene hos en lokal leverandør som anbefalte de sterkt. De har en vanvittig klarhet og fyldig lyd.. eneste minuset er at de er singlewire. skulle gjerne hatt biwire

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    606 er nok for svak til å drive noe som helst i CM serien, ihvertfall et helt surround oppsett. Til nød ville jeg brukt den til å drive DM686/685/CM1 i stereo.
    Jeg regner med at 876 skal kunne drive de fleste høyttalerne i CM- og 600-serien uten problemer. Jeg bruker selv en 805 på mitt oppsett og det funket bra på stereo og greit til film. Jeg merket på film i heftige scener med mye dypbass og masse lydeffekter i alle kanalene at Onkyoen fikk litt pusteproblemer og dynamikken ble begrenset. Etter oppgradering med effekttrinn og senere sub ble det mye bedre :-D
    I tillegg går DM683ene mye dypere og kontrollert nå med Sheng Ya effekt-trinnet enn tidligere. CM-serien er ikke akkurat kjent for å gå dypt, så skikkelig kraft vil hente ut det som bor i de av bass ihvertfall.

Så det jeg prøver å si er at CM-serien ikke akkurat er mindre krevende enn 600-serien, da de blant annet har mindre følsomhet. Hvis du da velger å kjøpe en svak/liten receiver, pass på at den har pre-out til effekt-trinn for det vil CM9ene trenge. Alternativet er å kjøpe en kraftigere receiver som feks Onkyo 905/906, Yamaha 3800, Denon 4308 el.lign. Disse er kraftige og driver det meste uten problemer.
    Takk for godt svar!

Jeg har allerede en Onkyo 606, og visste det vel innerst inne at den var for svak. Men den har pre-out og bi-wire (kanskje brukandes inntil jeg oppgraderer forsterker?) så her er muligheter for å bygge opp et respektabelt anlegg i små steg etterhvert som økonomien tilsier det, eller oppgradere til større reciever. Etterhvert skal alt byttes ut uansett, men front-HT først!

Psychonaut: Classe får være lotto-drømmen inntil videre, var på pre-lanseringen i Bergen jeg også

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Er faktisk helt enig i det du sier der angående 685. 683 har jeg ikke fått hørt så mye. Fant fort ut at det var 685 jeg ville ha, når jeg var på høytalerjakt sist. Disse kommer jeg til å beholde lenge Neste oppgradering hos meg blir kanskje cd spilleren
    Sette denne ?!
    http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/39934

Meget god cdspiller .

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Psychonaut sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett lite ( og dårlig) bilde av den nye cm 5 høgtaleren.
    Tatt fra lyttedemo hos hifiklubben i Bergen.
    Glemte å ta bilde av cm 9 som stod i eit anna rom.

B&W klubben-dsc00154-jpg

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i dag ble jeg om det er mulig enda mer imponert av mine 685 da de nye sandfylte stativene endelig kom til posten. frem til nå har jeg spilt på noen midlertidlige pidestaller på ca 20cm beregnet til potteplanter. de nye måler 60cm på sokkelessen. har stativer så mye og si? eller er det bare jeg som ble så gira så jeg innbilder meg at det låter mer åpent i diskanten.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B&W CM1 og Yamaha A-S700

Er nykommer på forumet og kom over denne tråden.

Kan fortelle at jeg har kost meg med følgende flunkende nye stereoanlegg siden torsdag:

- B&W CM1 (Vil snart bli supplert av DIY sub med Peerless 12" xxls og Hypex)
    - Yamaha A-S700
    - Logitech duet

Kabler fra Supra.

Anlegget erstattet Merlin VSM, Consonance Ella (EL34) og Rotel RCD-971.

Fruen er meget fornøyd med design, herren fornøyd med lyden...

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Sette denne ?!
    http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/39934

Meget god cdspiller .
    Litt gammel kanskje. Tenkte mer på Primara CD21, eller en av de nye Marantz modellene. Men jeg får se. Nå er det snakk om at Nad kommer med diverse effektforsterkere så det kan jo bli spennende

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av latentfreak
    Er nykommer på forumet og kom over denne tråden.

Kan fortelle at jeg har kost meg med følgende flunkende nye stereoanlegg siden torsdag:

- B&W CM1 (Vil snart bli supplert av DIY sub med Peerless 12" xxls og Hypex)
    - Yamaha A-S700
    - Logitech duet

Kabler fra Supra.

Anlegget erstattet Merlin VSM, Consonance Ella (EL34) og Rotel RCD-971.

Fruen er meget fornøyd med design, herren fornøyd med lyden...
    Gratulerer med nytt oppsett, legg gjerne opp ett bilde eller to så vi kan få se litt av godsakene :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bilder av B&W CM1, Yamaha A-S700 og Logitech Duet

Vedlegg 42109

Vedlegg 42110Ok, her er et par bilder.

Sub er under bygging, og sikler litt på Cambridge DacMagic....

Er litt usikker på høyttalerkabler. Kjøpte med noen Supra kabler (svenske?) men jeg synes det diskanten var litt hard. Byttet tilbake til Siemens 2,5mm2 installasjonskabel, solid core (!!!) og synes de låter vesentlig bedre. Generelt roligere og varmere lydbilde.

Ellers så gav sandfylling av stativene vesentlig forbedring i nedre mellomtone/øvre bass i form av mindre resonanser/bedre anslag.

Bilder av sub kommer etterhvert...

Side 10 av 218 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •