Fence Audio - nytt norsk merke - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 26 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 516
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Duo 30 og Duo 40

Jeg vant just Duo 30 og Duo 40 på netthandelen for en meget billig penge. Har ennå ikke betalt regningene, men vurderer sterkt å gi dem et forsøk. Problemet er bare at jeg ikke er hjemme for øyeblikket og må vente en god stund med å få testet dem. Kan jo si det slik at det er en julegave til meg selv Har vunnet Dynavoice F-6 og M-65 ifjor, og de parene overgikk all forventning. Duo 30 og Duo 40 ligner veldig på disse, men tviler dem er like gode. Men for all del, som sagt tidligere skal lyd være gøy, og jeg digger å teste ut nye ting. Jeg gjør et forsøk, og gir en tilbake mld i jula da jeg har fått kommet hjem og prøvd dem. Har to Vincent SP-966 monoblokker, så skal få gitt dem et trøkk. Mvh Paul

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns Duo 30 er i klasse med F6, mens Duo 40 legger seg under M65, dette blir jo litt smak og behag. Fence Audio er en smule skarpere i toppen syns nå jeg.

Men for all del, syns de uansett er gode og med tanke på prisen så kan man ikke bomme mye her!

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fence sub

Eg lurer rett og slett på fence subbene er noke tess? Noken erfaringar? So lurer eg veldig på om dei kjem til å ta inn 18" Fence sub på netthandelen? Hadde vore interessant å testa ut en fence 18" sub.. Kan no hende det er bra i forhold til pengane? Noken meininga om det?

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min 8" spiller vertfall bra.
    Den 15" var vist veldig bra.
    18".... CV killer?

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er en 18" et faktisk produkt eller er det bare ønsketenkning?

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    Er en 18" et faktisk produkt eller er det bare ønsketenkning?
    Faktisk et produkt, bare se her <---- :-D

Jippi, inlegg nr 900 ----> Yay Me <----

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Specifications F 18:

Frequency range: TBA???
    Amplifier: 500 watts Class-D
    Woofer: 18" professional paper -cone
    Measures: H*W*D 70*58*60 cm

To beyond audibility, altså, lavere enn 20Hz?
    Eller er det ment som i vanligere termer "to be announced"?

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det besvarer ikke spørsmålet, det bekrefter kun èn fortolkning av TBA.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Det besvarer ikke spørsmålet, det bekrefter kun èn fortolkning av TBA.
    Uten at jeg er en "Fence Audio Fasit" så tror jeg at det er "to be announced" som gjelder.

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper også på To Be Announced.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om du ikke er en FAF så ville det vært spennende dersom denne enheten hadde noen faktiske prestanda som var interessante og ikke kun bestykningen.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Selv om du ikke er en FAF så ville det vært spennende dersom denne enheten hadde noen faktiske restanda som var interessante og ikke kun bestykningen.
    Ja, selvfølgelig :-D

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen av Fence sub'ene har informasjon om frequency. Det var da merkelig....

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fence Audio Boost 2010

Idag har eg testa ut dei høgtalarane her. Kjøpte dei på netthandelen, men er ein kompis som skal ha dei.. 750kr fekk eg dei for.. ca 1500 levert på døra.. Det er billig uansett om dei ikkje hadde vore noke særlig bra.. Har testa dei på midgard oberon 6.1 med yamaha rxv-2700 som pre-amp..
    Har sjølv eit par Patos 510mk2 som eg brukar som front til vanleg, so eg har no noke å sette dei opp imot. Det første eg vil seie er at dei er veldig bra i forhold til pris. Dei er ganske lave og små, ikkje so djupe i forhold til patos, sjølv om det er større elementer(harmonerer litt dårlig der).. Dei trykker bra kraftig vil eg seie, men går ikkje so djupt oppimot patos,(grunnet mykje mindre kasse i forhold til element) men kva har man sub for?! Testa dei på rock og der va dei veldig opne og fine altså! Klare vokaler. Vil seie at mellomtonen(stemmer)kjem tydeligare fram på dissa i forhold til patos

.. Når eg skrur endel opp so syns eg det blir litt slitsomt i diskantområdet.. Men patos er jo kjent for en mørk og behagelig klang, og det er det eg er vant med i det siste.. Før har eg brukt endel Dali som f.eks Blue 8008 og axs10k og dei var minst like skarpe i diskant området. So ikkje kom her og sei at det er pga at det er billig drit, for dali er ikkje billig, skal ikkje sammenligne dei med dali akkurat, men når det gjeld den skarpe diskanten so gjer eg det=)

Men må seie at dei kan få en litt sånn boomy kasselyd på en måte, og det er vel heller eit tegn på litt lavkvalitet, iallfall på kasse konstruksjon og materialet. Dei hadde nok vore enda bedre om kassa hadde vore 10cm høgre 10cm djupare, pluss 2 bassporter istadenfor 1.. Eg tok faktisk og opna høgtalaren og sjekka ut delefilter, kasse og element.. Det første som slo meg var litt liten magnet på bassane i forhold til størrelse.. Men det var luftehol på bass elementa iallfall.. Mine patos 8" er faktisk litt tyngre element og har større luftehol.
    Delefilteret såg veldig enkelt ut. Ikkje so masse komponenter akkurat, men på lik linje med patosane mine..
    Kassa var dårlig avstiva.( sikkert en stor grunn til den litt boomy kasselyden) Og kammeret til mellomtonen var for dårlig gjennomført på den eine høgtalaren, so eg måtte til og lime litt for og tette heilt. Den eine mellomtonen vibrerte, so då måtte det vere for lite tett kammer..

Hadde faktisk samme feilen på mine patos! Mellomtonane vibrerte pga for dårlig liming på mellomtone kammera.. Menmen enkel sal å fikse.. Men viser litt lavkvalitets tegn, eller rett og slett slaurete arbedarar..

Dei høgtalarane her minner lom dei gamle Proson 2010, for all del kassa er nok noke ala dei høgtalarane. Men elementa er av ein heilt anna kaliber, Lyden er ein god del bedre i Fence 2010 enn proson 2010. Men den boomy kasselyden kan minne veldig om Proson 2010, men i dei var det mykje meir av den boomy kasselyden!

Under testing var ikkje skumproppene i bassporten..
    Under testing blei ikkje elementer varme noke som viser at dei tåler endel.. Men eg brukte no midgard..
    Ville ikkje brukt under 150w8ohm på dissa..Men alt i alt bra høgtalarar i forhold til pris.. Men kunne hatt bedre forseggjort kasse.

+ Bra i forhold til pris
    + bra på rock
    + bra punch
    +tydelig og klar mellomtone

-ikkje so veldig bra djupbass
    -boomy kasselyd (det største minuset som kanskje gjer dei meir til en fest høgtalar?)
    -for dårlig gjennomført kasse
    -Kan bli slitsom i diskant området på høgt lyttenivå

Det her er mi meining om høgtalarane, og vil ikkje at noken skal begynne å slenge drit til meg pga at dei meiner noke anna enn meg.. Har ikkje testa dei lenge og skal ikkje seie at alt det eg seie er korrekt.. Berre forstå at det her er meininga til en person som har testa dei ut litt opp imot Patos 510mk2=)

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott inlegg, sleng ut noen bilder av høyttaleren og inmaten ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    De folkene som gjør det har jo relativt lite å finne på haha. Begynner å synes synd på han derre logitechsuck karen. Han har jo bare filmer med destruering av sub, "litt" skryt av cerwin vega og en bakepulver bombe^^ haha.
    er MEG du snakker om her. har masse å jøre, men kjøpte en del greier fra Netthandelen for å teste. er bare drit : ) er mye lyd for penga, men at dette skal være Cerwin-Vega! Killer? MY ASS ! kjøper man dette for å ha til serriøst bruk er man litt skrudd i hue

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skrudd i hue..

Sitat Opprinnelig postet av HånesHiFi
    er MEG du snakker om her. har masse å jøre, men kjøpte en del greier fra Netthandelen for å teste. er bare drit : ) er mye lyd for penga, men at dette skal være Cerwin-Vega! Killer? MY ASS ! kjøper man dette for å ha til serriøst bruk er man litt skrudd i hue

Man trenger ikkje å vere skrudd i hue for å bruke det til seriøst bruk.. Viss man ikkje bruker strømsvake dritt forsterkerer kan man fint bruke det her til seriøs hifi og seriøs hjemmekino.. Og er heller ingen lur ide å plukke ut elementer for så og guffe høgt på basstester.. Det er forøvrig ikkje så lurt med noken element viss du ikkje er ute etter å ødelegge dei.. Men fence har som andre merker noken m indre bra modeller og noken som er en del bedre..

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er faktisk Audiomoods fra Gooba som skal være CV killer.
    Vell, det er faktisk mulig, enten du liker det eller ikke.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man er vel heller litt mere skrudd i hodet når man skriver slik som du gjør... Liker faktisk lyden fra Mine Fence Duo 30 jeg da, og de står på ingen måte tilbake for mine Dynavoice F6, men koster en del mindre...

Side 6 av 26 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •