Fence Audio - nytt norsk merke - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 26 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 516
    Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jepp. Kvalitetskontroll er det eneste jeg kan klage på.
    Jeg fikk min 8" sub fra Fence Audio idag. Den fungerer bra og ser fin ud og er bygd veldig bra. Men pga Posten så er et frontfest knukket og en bulk i den ene hjørne. Jeg ser ikke poenget med å klage, da det ikke kommer noe nyttig av det.
    Men jeg tok en liten "obduksjon:" Der finner jeg at det er audiomoods som produserer elementet, som blir solgt av Gooba.!!!
    Så jeg vil si at Fence kan bli bra i norge, MEN de må skjerpe seg på fineringen. løs finêr osv trekker ned.

Kan kansje ordne noen bilder av den også.

Faens bulk altså. den er liten men irreterende.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stod audiomoods bak på elementet ja, overrasker meg ikke! Jeg har hatt litt mistanke om dette for jeg har selv audiomoods bilforsterker og en kamerat har fence audio bilforsterker, de er tilsynelatende veldig like og har like specs, men bare forskjellige innfatning. MEN de spiller overraskende bra! ett kupp til prisen!

Det er jo slik det foregår der borte i kina, samme fabrikken som produserer til ulike leverandører med litt forskjellig utføring osv... Egentlig er innmaten det samme...

Intermediate rayman85 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    504
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audiomoods subbene bruker fence-audio forsterker på subbene sine, som de selger på gooba. Står fenceaudio bak klisteret "audiomoods" på forsterkeren.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rayman85
    Audiomoods subbene bruker fence-audio forsterker på subbene sine, som de selger på gooba. Står fenceaudio bak klisteret "audiomoods" på forsterkeren.
    Ok, den som står i min står også i de minste subbene til Proson.

Det fulgte også med "Patos" Skilt. Slik som følger med på dynavoice, der navnet er brunnet ut.
    Jeg synes som sagt at Fence har en stor fremtid vis kvalitetskontrollen og frode lar arbeiderene jobbe 2 sekunder lengre med ver sub. Det blir mange sekunder over lang tid, men det vil lønne seg.

Active peter123 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dj-vega
    Jepp. Kvalitetskontroll er det eneste jeg kan klage på.
    Jeg fikk min 8" sub fra Fence Audio idag. Den fungerer bra og ser fin ud og er bygd veldig bra. Men pga Posten så er et frontfest knukket og en bulk i den ene hjørne. Jeg ser ikke poenget med å klage, da det ikke kommer noe nyttig av det.
    Men jeg tok en liten "obduksjon:" Der finner jeg at det er audiomoods som produserer elementet, som blir solgt av Gooba.!!!
    Så jeg vil si at Fence kan bli bra i norge, MEN de må skjerpe seg på fineringen. løs finêr osv trekker ned.

Kan kansje ordne noen bilder av den også.

Faens bulk altså. den er liten men irreterende.
    Fikk et par Patos 310 mk II fra Netthandelen for et par uker siden. Også der var den ene høytaleren helt herpet etter hard håndtering i Posten. Klaget til Posten og sendte kopi av klagen til Netthandelen hadde ny vare få dager seinere. Nå spiller de helt topp sammen med T-amp 2.gen. Da må du dog ta deg besværet med å lever inn suben på postkontoret igjen.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vell, jeg kjøpte den av svensken på forumet og ikke via netthandelen.
    Jeg er 2.eier.

Intermediate svensken sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dj-vega
    Vell, jeg kjøpte den av svensken på forumet og ikke via netthandelen.
    Jeg er 2.eier.
    heisann dj-vega.
    det var trist å høre at suben ikke kom feil fri gjennom posten.
    hvis du orker bryte, så kan jeg kontakte nettahndelen for deg.
    send PM

mvh J.o.w

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pm sendt.
    Men du skal nå ha skryt for god komunikasjon underveis, så det er ikke din feil at subben ble skadet, men posten sin "foriktighet"...

Intermediate Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en "aktiv sub" fra Fence i firmabilen, det låter ikke akkurat FÆLT fra den stakkars 8-tommern med "300W RMS" forsterker..

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kobla opp en av de fence "500W" 2-kanals bilforsterkene for en kamerat og den spilte bra på hans 10" kicker comp...

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil tro at det kun er små ting som kan gjøre at fence blir mer populert:

* Bedre Kvalitetskontroll
    * Mer utsalgssteder
    * Litt mer varierte produkter, noen helt egendesignet som INGEN andre produsenter selger.

Fence synes jeg faktisk er rått, det er faktisk godt bygd, men vis de kan ivertfall fikse kvalitetskontroll, spesielt på fineren og lignende så hadde det hjulpet på ryktet.

Noen som kunne tenke seg å skrive mail til Fence om det? og nevne Audiomoods greiene?

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kort forklart.
    1. Patos er i krangel med frode pga han kopierte høyttalerene hans bak ryggen, bruker navnet hans på varer som fence audio der moen ikke kan garantere god kvalitet.

2. JWS er i krangel med frode pga de mener at han har piratkopiert høyttalerene deres og som de også har rettigheter på, men frode mener at han har paralellompotert de.

3. Fence Audio, Patos Basic "mk1" og mk2/3 og audiomoods er lagd på et datterselskap av Topsound i kina ( der alle 3 har likheter)

4. Norek har handlet både fra "Den gode og den dårlige siden".

5. Fence, Audiomoods bruker deler fra hverandre og bruker overskudds ting fra "Patos" delen som f.eks plater med inngravert Logo og webside.

6. Topsound i kina har mange underlevrandører for å klare å produsere varer.

7. Surround.no fikk informasjon fra JWS AB om at Gooba.no og Netthandelen.no solgte piratvarer*

8. Komplett.no nekter for at de selger piratvarer selv om de har informasjon fra moen selv som bekrefter det motsatte til tross for at de selger de ektra billig.

9. Gooba og Netthandelen er konkurenter men har en del tilfelles i Audiomoods og Fence produksjonen.

10. Topsound (og datter selskapet) tar seg av produksjonen.

11. Patos AS er slått konkurs av feil grunn**

12. Det er ikke bi-amp/wire muligheter på mk1 versjonen fra "frode".

13. Fynda.se og Surround.no varslet en bruker her om at han/hun hadde pirat versjon av m-65, som ny bruker uten "næringsdrivende" som status.

* Dette sto på surround.no tidligere
    ** Dette sier Roar selv på Club Patos.

Dette er det jeg har funnet ut så langt.

Rett meg vis jeg tar feil.

Vedlagt bilder viser også hvor mange som faktisk er inne i dette og at det sansynligvis kommer til å ta lang tid.

Intermediate Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Millenniumets Derrick? ^^

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det koblingsskjemaet der vil jeg ikke prøve meg på :lol:

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Til Herminator

Kan du ikkje teste ut Fence F15 og legge ut litt bilder og info om korleis den spiller i forhold til prisen og andre sub`er som svs, eller andre merker? Frekvens respons og lydtrykk vs frekvensrespons?

mvh Thomas

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    thoslags: Jeg har ikke stor erfaring med subber ei heller måleutstyr, men det hadde så klart vært morro med en sammenligning også evt målinger...

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

okay takk for svar

Men har du testa den i det heile? i så fall syns du den er bra?

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    testa en slik Fence forsterker på 500W i bilen. Pioneern slukte forsterkeren med en gang, så det er ikke noe smart å putte på noe tungdrevne saker iallefall ;-) Har forøvrig 12" Champion PRO series fra Pioneer.

DUO 30 fra Fence Audio er et kupp til prisen btw!
    Fikk gleden av å teste et par sånne før jeg solgte dem billig til en kamerat :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kort forklart.
    1. Patos er i krangel med frode pga han kopierte høyttalerene hans bak ryggen, bruker navnet hans på varer som fence audio der moen ikke kan garantere god kvalitet.

2. JWS er i krangel med frode pga de mener at han har piratkopiert høyttalerene deres og som de også har rettigheter på, men frode mener at han har paralellompotert de.

3. Fence Audio, Patos Basic "mk1" og mk2/3 og audiomoods er lagd på et datterselskap av Topsound i kina ( der alle 3 har likheter)

4. Norek har handlet både fra "Den gode og den dårlige siden".

5. Fence, Audiomoods bruker deler fra hverandre og bruker overskudds ting fra "Patos" delen som f.eks plater med inngravert Logo og webside.

6. Topsound i kina har mange underlevrandører for å klare å produsere varer.

7. Surround.no fikk informasjon fra JWS AB om at Gooba.no og Netthandelen.no solgte piratvarer*

8. Komplett.no nekter for at de selger piratvarer selv om de har informasjon fra moen selv som bekrefter det motsatte til tross for at de selger de ektra billig.

9. Gooba og Netthandelen er konkurenter men har en del tilfelles i Audiomoods og Fence produksjonen.

10. Topsound (og datter selskapet) tar seg av produksjonen.

11. Patos AS er slått konkurs av feil grunn**

12. Det er ikke bi-amp/wire muligheter på mk1 versjonen fra "frode".

13. Fynda.se og Surround.no varslet en bruker her om at han/hun hadde pirat versjon av m-65, som ny bruker uten "næringsdrivende" som status.

* Dette sto på surround.no tidligere
    ** Dette sier Roar selv på Club Patos.

Dette er det jeg har funnet ut så langt.

Rett meg vis jeg tar feil.

Vedlagt bilder viser også hvor mange som faktisk er inne i dette og at det sansynligvis kommer til å ta lang tid.
    Fantastisk virvarr som viser at Norge er et lite land. Spennende skjema!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fence Audio, Frodes kommentarer

Først og fremst vil jeg takke for en fabelaktig motttagelse for våre Fence Audio høyttalere! Ikke minst den profesjonelle serien! Det har vært en lang prosess, og vi har (slik som det helt berettiget bemerkes her på tråden)fortsatt en vei å gå.
    Det er ikke så ofte jeg kommenterer innlegg i "det offentlige rom", men la nå dette bli en av de få gangene, og til ære for dere som er ekte entusiaster. Jeg kopler meg opp mist en gang om dagen for å se hva dere som brukere har å si. Jeg setter veldig stor pris på både ris og ros.
    Det har vært litt tumulter rundt meg som person og mine bedrifter i det siste. Det må jeg tåle, og det meste av dette er det forståelig at det stilles spørsål ved.
    Først litt historikk: På samme måte som dere, så er jeg lidenskaplig opptatt av musikk! Jeg kan bruke hele kveldene på å høre musikk; gammel kirkemusikk, opera, jazz, funk, punk, rock, house, chill out, you name it. Er stemningen riktig så kan jeg danse meg til søvn. Musikk er en av kildene til selve livskraften for meg. Akkurat slik som jeg kjenner dere.
    Jeg har en fortid som sosial arbeider blandt unge stoffmisbrukere, deretter plate-pusher og hi-fi selger før jeg var med (som daglig leder) og etablere Hi-Fi Center kjede (nå Soundgarden). Det er riktig at jeg, etter å ha etablert kjeden som landsdekkende kjede, overlot roret til min bror, Anders Ertzeid. Han sluttet tidligere i år, og jobber nå hovedsakelig for Hegel i Norge samtidig som han er freelance for Fence Audio internasjonalt. Thomas Buvik, tidligere innkjøps- og logistikk ansvarlig for Hi-Fi Center kjeden, jobber nå som daglig leder for vår virksomhet.
    Etter perioden med Hi-Fi Center kjeden var jeg først hjemme med mine to sønner i drøye ett år. Jeg ble skilt for 10-11 år siden. Barna bodde hos meg, og jeg hadde lovet dem å være der inntil de ble 18 år. Det salutterte jeg ved å ta siste året kun dedikert dem. Deretter ville jeg på ny jobbe hardt. På slutten av denne perioden, vinteren 2004/2005 ble jeg headhuntet av et kinesisk firma for å ta meg av det internasjonale salget av deres produksjons kapasitet for høyttalere. Firmaet heter Topsound (www.topsound-av.com), og har to fabrikker (Topsound Ningbo og YueYun ShenZhen), Hovedkontor er i HongKong. 16% av den ene fabrikken, den i Ningbo, eies av JWS i Sverige (Proson, Dynavoice, QLN,m.m.). Det er grunnen til at jeg også solgte JWS sine brands i Asia og i Norge. Resten av Topsound eies av fire erfarne kinesere. Firmaet produserte foruten JWS sine høyttalere, også for Mordaunt Short, Velodyne, Mirage, m.fl. Min oppgave var å få inn flere slike kunder. Jeg samarbeidet tett med de fleste skandinaviske høyttaler produsenter, også mine tidligere sammarbeidspartnere fra min tid i Hi-Fi Center kjeden. Det var en spennende og morsom tid. Jeg var for det meste i Kina for å følge opp produksjonen. På mine turer til Europe var jeg stort sett på messer eller besøk hos mine kunder. En av disse mulige fremtidige kunder var Patos i Norge, selv om de var noe mindre enn hva vi kunne håndtere.

Dynavoice saken: Det er helt riktig at vårt firma Qnsulting Ltd (HongKong) har vært kontakt punktet for salg av de 12 konteinere som fra JWS sin side hevdes å være pirat kopier. Jeg må presisere at JWS KUN har rettigheter for Dynavoice navnet i Norge og deler av Europa, ikke i f.eks. Asia. Der har jeg selv forestått lisens salg av disse produkter til Indonesia, Singapore og India. Lisensen ble holdt av Topsound. Ved mitt salg av de nevnte 12 konteinere så ble dissse solgt fra Topsound til vårt HongKong baserte selskap, og deretter videresolgt til våre kunder i Norge. M.a.o. lovlig omsatt og deretter paralell importert. Produsert av samme firma som tidligere, og medeierne til JWS i Sverige. Jeg syntes det er verdt å legge merke til at hverken toll myndigheter eller politi har funnet grunn til å stoppe dette. Alle varer er fristilt, selv etter anmeldelse og derpå følgende inspeksjon. Vi for vår del vil ikke forfølge saken, eller repetere den. Det hele kom faktisk i stand som en følge av at JWS nektet en av våre kunder varer. Begrunnelsen var at kunden solgte varene for billig!

Patos: Vi har hatt et langvarig sammarbeid med Roar Moen hos Patos. Han er en fin fyr! Vår felles visjon var å få til en produksjon som var stor nok til at han kunne legge produksjonen til Kina. Jeg tilbød han å selge inn produktene til Komplett og Netthandelen, hvoretter han skulle få sin payback i form av subsidierte høyttalere til sitt eget lager. Vi fikk dette til. Imidlertid hadde det gått så lang tid med produksjons problemer for Roar i Danmark, at kassa var tom for gryn. Qnsulting Ltd betalte alle Roars turer til Kina, opphold, elementer, prøver, ekspress forsendelser, o.l. Vi organiserte produksjonen, samt finansierte det hele. Roar foretok alt av produkt utvikling og engineering. Endelig var varene ferdig! Ved ankomst av Patos sine varer hadde ikke firmaet penger til å betale frakt og innfortolling. Resultatet ble at Qnsulting betalte for dette, og satt varene på Roar sitt lager. Med andre ord; et direkte kontant utlegg for å få varene til lager i Norge. Rett etterpå gikk Patos AS konkurs. Qnsulting fulgte alle anvisninger fra Roar i et forsøk på å få trekt konkursen. Vi trakk til og med vårt krav i boet på 1,3millioner. Likevel lot firmaet seg ikke redde. I sammarbeid med Netthandelen overtok vi boet, rettighetene til Patos navnet samt andre verdier. Rettighetene til Patos navnet ligger nå hos Qnsulting Ltd, både her hjemme og i Kina. Vårt ønske er at Roar blir en del av dette teamet som nå ledes av Thomas Buvik. Pr. i dag benytter vi de samme enginører som JBL (Harman International).
    Det er verdt å understreke at Roar selv har godkjent alle ordrer for sine Patos varer, både til Komplett og Netthandelen (Mk1 og Mk2) og at han selv har stått for all utvikling av sine Patos varer. Både Mk1, Mk2 og Mk3 varianter. MK3 varianten er en fin-tuning av Mk2 varianten. Generellt vil vi anbefale denne formen for "chip-tuning" av alle høyttalere, uansett merke og modell.
    Det vil komme mange spennende nyheter på Patos fronten fremover, og vi ønsker Roar lykke til i fremtiden (med eller uten oss).

Fence Audio: Dette er nok min såkaldte "lille baby". Men jeg er bare entusiastisk opptatt av prosjektet. Det er andre som driver det hele fremover. Jeg vil takke Roar Moen for den fantastiske jobben han har gjordt med engineering på hjemme stereo og kino høyttalerne våre!!! Det ble så bra!! Og ingen ting går i stykker! Det rocker og det svinger! Gøy!. På lik linje med jobben Roar har gjort med Electrocompaniet og andre ledende skandinaviske brands så ble dette en inner-tier! Vi ville ha feeeet lyd, og det ble det! Nå skal det sies at den delen Roar har vært med å utvikle kun utgjør 10-15% av vårt varespekter. På de profesjonelle produktene bruker vi folka til JBL, på bilstereo bruker vi folka til bl.a. Kicker. På innebyggings høyttalere og tilbehør bruker vi samme folka som bl.a. Controll 4.
    Vi er smertlig klar over at det fortsatt er ting å hente på produksjons oppfølging. Vi har en egen stab i Kina som kun jobber med dette. Likevel hender det at fabrikkene f.eks. kan silk-printe feil, bruke feil stickers, være uheldig med limet, osv. Vær snill å kom med flere innspill på hva som kan forbedres. Vi har ambisjoner om å få dette til!! Og når ting går galt så er det vårt ansvar!

Audiomoods: Det er riktig at Roar Moen har hatt ansvaret for engineering av disse høyttalerne. Han har gjort det på oppdrag fra oss. Vi har hatt produksjonen av Audiomoods, samt mange flere av de skandinaviske brands. Dette er en OEM produksjon som vi har hatt i oppdrag på linje med de øvrige. Roar Moen har bistått på flere av dem.

Topsound: Jeg er glad for den hjelp vi har fått fra Topsound i forbindelse med etableringen av vår virksomhet i Kina/HongKong. Uten hjelpen fra gode kinesiske venner hadde ikke dette vært mulig. Fortsatt står jeg som internasjonal salgsansvarlig hos dem, men vår egen virksomhet har i det siste tatt all min oppmerksomhet. Dette var springbrettet for oss, nå har vi begynt å svømme selv.

Generellt blir det fullstendig ut over enhver proposjon å skulle fokusere på meg, "Farmen Frode", som person oppi alt dette. Jeg har kun en visjon, men det er flere titalls mennesker som gjør Fence Audio mulig. Vi vil tilbake til rock'n roll, stage og høy fun-faktor!
    Pling-plong, med hengende hoder forran et hi-fi anlegg som er satt opp som et alter, det er ikke noe for oss! Vi har vært der, vi likte det også, men nå skal vi "slå ut håret"!.
    Thomas Buvik er en nøkkel person i arbeidet både med Patos og Fence Audio. Han treffer dere lettest via email på thomas@qnsulting.com. Vi er svært taknemlige for innspill og gode ideer.
    Mange hilsen
    Stein Frode Ertzeid

Side 4 av 26 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •