Fence Audio - nytt norsk merke - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 26 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 516
    Active magnus14 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja var kansje litt rask.ops: Finnest vel unntak da

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg holder nå på å spille inn ett par Fence Audio Duo 30 og må si meg meget fornøyd til nå. Har spilt noen timer på de nå og syns de blir bedre og bedre, faktisk så tror jeg kanskje de kan være bedre enn Dynavoice F6, men skal ta en sammenligning senere når jeg har spilt de inn. Så lenge man ikke betaler mere enn det ett par F6 koster, så vil jeg iallefall ikke kalle det ett dårlig kjøpt.

Men ingen konklusjoner enda, de må spilles inn mere og sener testes og sammenlignes. Det er dog en ting jeg kan klage på med en gang og det er bi-wire inngangen, som jo kun er bi-wire inngang og ikke bi-amp inngang, da alle elementene spiller selv om en fjerner de metall broene mellom de øverste og nederste inngangene selv om en kun er koblet på oppe eller nede.

Newcomer Steinbekkhaugen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Første innlegget mitt her.

Jeg fikk samme høytalerne som deg Herminator på fredag. Synes de spiller...greit...uten jeg egentlig har så mye å sammenligne med. :-|
    Kan i alle fall si at de spiller bedre enn de gamle JVC høytalerne mine :-P

Nå er NAD T744 på vei hjem, så da vil jeg tro det blir enda bedre enn med den gamle Philips forsterkeren min.

Men Herminator, hadde bi-wiring noe for seg da?

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tviler at det faktisk er bi-wiring og da.
    Men kan du ta noen bilder av innsiden av høyttalerene?

Intermediate frippsi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Det er dog en ting jeg kan klage på med en gang og det er bi-wire inngangen, som jo kun er bi-wire inngang og ikke bi-amp inngang, da alle elementene spiller selv om en fjerner de metall broene mellom de øverste og nederste inngangene selv om en kun er koblet på oppe eller nede.
    Dette er sikkert for å spare penger tenker jeg. Billigere å bytte delefilteret enn å bytte delefilter og høytalerinngangene.

Tanken til produsentene var kanskje en litt mer påkostet variant?
    Hvem vet

Newcomer Steinbekkhaugen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dj-vega
    Jeg tviler at det faktisk er bi-wiring og da.
    Men kan du ta noen bilder av innsiden av høyttalerene?
    Tror vi sender den til Herminator.....er rimelig grønn.... :roll:

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    finnes det Aktive Fence Audio høyttalere? da tenker jeg ikke på sub, men front.

Ser jo det er ganske billige høyttalere, men tviler på mitt anlegg driver dem veldig bra, jeg må selvsagt ha noe av det største og kraftigste.

:P

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Evelen

Ser jo det er ganske billige høyttalere, men tviler på mitt anlegg driver dem veldig bra, jeg må selvsagt ha noe av det største og kraftigste.

de har de på hjemmesiden sin, ta en titt dær å kontakt dem.

mvh
    stian

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Evelen

De har en ht som heter boost 2510: (trykk på bildet for link til hjemmesiden)

Den har to aktive 10" så trenger du ikke så kraftig forsterker for å drive resten

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Steinbekkhaugen
    Tror vi sender den til Herminator.....er rimelig grønn.... :roll:
    Ja, den var egentlig ment til han i utgangs punktet.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    De har en ht som heter boost 2510: [I](trykk på bildet
    Den har to aktive 10" så trenger du ikke så kraftig forsterker for å drive resten
    Der ser jo lekre ut

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal se om jeg får rotet meg til litt demontering og bilder utover kvelden...

Sitter å hører på Duo 30 nå med t-amp gen2 og syns faktisk det er bra! Nå er jo ikke jeg en audiofil og lyd er ikke det viktigste for meg, men jeg liker i allefall det jeg hører. Noen kamerater syns også de hadde bedre diskant enn dynavoie m65, men jeg holdt på med annet da det hørte på dette. BAss er de i de også, selvsagt ikke like mye som på m65, men sannsynligvis nok for de fleste.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    De har en ht som heter boost 2510: (trykk på bildet for link til hjemmesiden)

Har en NAD L70.
    Greier den fint og dra den.

Noen som har noen erfaring med lydkvaliteten? musikk/film

Vil helst kjøpe på Netthandelen siden det ligger nesten rett hvor jeg bor, kan hente

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal se om jeg får rotet meg til litt demontering og bilder utover kvelden...

Sitter å hører på Duo 30 nå med t-amp gen2 og syns faktisk det er bra! Nå er jo ikke jeg en audiofil og lyd er ikke det viktigste for meg, men jeg liker i allefall det jeg hører. Noen kamerater syns også de hadde bedre diskant enn dynavoie m65, men jeg holdt på med annet da det hørte på dette. BAss er de i de også, selvsagt ikke like mye som på m65, men sannsynligvis nok for de fleste.
    "The only way to make our Boost 69 better is to include a special power amplifier for the woofers. To be honest, most regular amlifiers just do not have the power to run them properly."
    Står på Boost 2510, men gjelder sikkert for Duo 30 også

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up Biwire og delefilter...

Fence Audio - nytt norsk merke-duo30filter-jpg

Kun "biwire" og ingen biamping mulighet med disse. Dobble terminaler er bare til pynt og evt placebo ved biwire! Med mindre noen tror biwire har noe for seg for å så bruke en intern bro mellom terminalene.

Skuffende, da jeg kunne tenkt meg å bi-ampe med 2 t-amp'er.

Platen delefilteret sitter på var skrudd godt fast i kabinettet, noe som er bedre enn på mine dynavoice f6 som satt bittelitt løst.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan ikke prøve og spille høyt over en lengre periode og se om dem holder seg ute ulyder?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Desverre Evelen, jeg kan ikke spille høyt over lengre tid og spesielt ikke nå! Jeg bor desverre i blokk og her er det mange andre som en må ta hensyn til, da spesielt på natta...

Hvis du er ute etter å spille høyt så tror jeg boost serien passer deg bedre

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fence Audio - nytt norsk merke-duo30filter-jpg
    Skuffende, da jeg kunne tenkt meg å bi-ampe med 2 t-amp'er.

Platen delefilteret sitter på var skrudd godt fast i kabinettet, noe som er bedre enn på mine dynavoice f6 som satt bittelitt løst.
    Nå er ikke jeg delefilter spesialist, men delefilteret så veldig greit ut.
    Men det minner djevelsk om det nye patos basic delefilteret som har blitt lagt bak ryggen på moen av frode.

Ps: Inlegg 700 YAY-ME

Btw: Tar jeg ikke helt feil så er det vell lagt opp til Bi-wire på det print kortet?
    Det kan du jo sjekke.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Desverre Evelen, jeg kan ikke spille høyt over lengre tid og spesielt ikke nå! Jeg bor desverre i blokk og her er det mange andre som en må ta hensyn til, da spesielt på natta...

Hvis du er ute etter å spille høyt så tror jeg boost serien passer deg bedre
    jaja skal det,så bare CV fyren på youtube klagde over at dem begynte og skurre etter lengre tids høy musikk, men nå var ikke det booest.
    Requestet btw Boost 2510 på netthandelen, får se hva det blir til.

Netthandelen Norge AS <post@netthandelen.no> 1. oktober 2008 10:17
    Til: "Flemming (Dj_Evelen)" <flemmingssætgmaildårcom>
    Hei!

Jeg har ikke oversikt over innkommende varer, men ønsket ditt er videresendt til vår innkjøpsavdeling.

Ha en fin dag!

Vennlig hilsen
    Magne
    Netthandelen.no - shopping og nettauksjon på Internett, let og finn nye varer. Du bestemmer prisen!

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skjønner jeg hva Roar Moen mener med manglende kvalitetskontroll på hos Fence audio. Jeg skulle sette medfølgende spikes på Duo 30 høyttalerne min, og på den siste jeg skulle skru inn så gikk det ikke. Jeg prøvde og prøvde til jeg tittet ned og der var det ikke gjenget opp:S Så jeg får bare glemme spikes på disse.

En annen feil som er langt værre er ett par Duo 40 høyttalere som jeg kjøpte til en kamerat, der virket ikke bassene på den ene høyttaleren. Jeg skrudde selvfølgelig opp delefilteret og sjekket, der var det en kabel som satt litt løst og måtte skrus til litt. Det ordnet seg jo og lyden overrasker faktisk, men det skal ikke være behov for å måtte gå over høyttalerene selv for at de skal virke.

Duo 40 har jeg kun hørt litt på og de har ikke vært innspilt, mens Duo 30 som jeg selv har i ståendes fremme nå har jeg spilt ganske mye på. Jeg mener faktisk at Duo 30 i allefall er i klasse med Dynavoice F6, men det jeg har hørt av Duo 40 kan ikke sies å være i klasse med M65. Faktisk liker jeg lyden fra Duo 30 fremfor Duo 40, men så har jeg hørt desidert mest på Duo 30. De Duo 40 jeg har hørt på har jo heller ikke vært spilt inn, så dette vil nok endre seg.

JEg har ahtt noen kamerater på besøk som ikke er så opptatt av lyd og alle har blitt imponert over Duo 30 og t-amp gen2, så det er jo evt en kjempe fin gave til noen som trenger litt lyd, men ikke er helt opptatt av hi-fi.

Jeg har også en 15" Fence Sub hos broren min, men den er nedpakket og har en litt usikker fremtid. Har veldig lyst til å prøve den da, så får se hva jeg gjør etterhvert...

Side 3 av 26 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •