Fence Audio - nytt norsk merke - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 23 av 26 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 516
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Onkel Storm
    Dette skal nå få være en av de mest tafatte forumene jeg har vært medlem på!

Hvor er hifi-entusiastene som vil ha mest og best mulig lyd for pengene? Slik det var i den tiden når Hifi-Klubben sendte ut aviser til sine medlemmer, og aldri solgte noen minianlegg?

De fleste trådene her har mange antall views og få antall svar, og mange av svarene er basert på antagelser, synsing og gir ofte direkte karaktermord av rimelige produkter, som f.eks. Fence Audio.

Er det virkelig ikke en eneste person her inne som har erfaringer med Boost 69? Eller er folk for late til å svare...?

Jeg har ikke hørt Fence sin versjon av Proson Reality 69 SA, men stefaren min har Reality 69 MK3, og spiller faktisk utrolig bra på Yamaha-receivere, tross for at receiveren er for liten. De gir en fin og hard bass, og spiller utrolig høyt. Fence skal være noe av det samme som Proson, så regner med at Boost 69 spiller minst like bra som jeg synes at Proson sin modell gjør.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ntd12tannoy
    Jeg har ikke hørt Fence sin versjon av Proson Reality 69 SA, men stefaren min har Reality 69 MK3, og spiller faktisk utrolig bra på Yamaha-receivere, tross for at receiveren er for liten. De gir en fin og hard bass, og spiller utrolig høyt. Fence skal være noe av det samme som Proson, så regner med at Boost 69 spiller minst like bra som jeg synes at Proson sin modell gjør.
    Men du har ikke hørt Boost 69, så takk for ingenting. (Ps. Jeg har selv eid Reality 69 SA, og vet at det er gode høyttalere, så det at stefaren din sine MK3 også høres gode ut, overrasker meg jo ikke akkurat.)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

ImageShack® - Online Photo and Video Hosting
    prøver å lage til en minhifi men får ikkje lastet opp bilder :/ men her er et bilde )

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bass_boost!
    ImageShack® - Online Photo and Video Hosting
    prøver å lage til en minhifi men får ikkje lastet opp bilder :/ men her er et bilde )
    tøft.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette skal nå få være en av de mest tafatte forumene jeg har vært medlem på!

Hvor er hifi-entusiastene som vil ha mest og best mulig lyd for pengene? Slik det var i den tiden når Hifi-Klubben sendte ut aviser til sine medlemmer, og aldri solgte noen minianlegg?

De fleste trådene her har mange antall views og få antall svar, og mange av svarene er basert på antagelser, synsing og gir ofte direkte karaktermord av rimelige produkter, som f.eks. Fence Audio.
    Mener du seriøst at ordentlig hi-fi med "mest mulig lyd for pengene" er varer som markedsføres slik?

Nåvel - fint teppe kanskje

Spøk til alvor. Her på AVF tror jeg du finner diskusjoner og meninger av produkter i alle prisklasser. Noen merker er mere debattert enn andre, men det fint om du selv bidrar for å få økt fokus på de merkene du brenner for.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både teppet og dama ser brukbare ut. Høyttaleren der er en PA-høyttaler og faller litt utenfor mitt interesseområde. Hehe.

Av de høyttalerne som Fence selger nå for tiden, så er det igrunn bare Boost 69 som appelerer til meg. Men siden det ikke er noen som har noen erfaringer å dele omkring disse, så blir det vanskelig for meg å ta en avgjørelse på om jeg skal kjøpe eller ikke.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel bare FNKY.no som selger Fence?

Hjemmesiden til Fence fungerer ikke.

FNKY har en styreleder med etternavn Ertzeid, men ikke Frode.

Grunnen til at jeg tar dette opp er at FNKY skriver dette om Boost-69:
    "Fence Audio er engineret (delefilter, definering av høyttaler elementer, bassporter og kabinett) av Roar Moen (også kjent som mannen bak Patos og andre dyre høyttalere). "

Jeg er veldig usikker på om Roar Moen har hatt noe med Fence utviklingen å gjøre i det hele tatt og/eller om han synes det er greit at han nevnes i markedsføringen. Det var en viss disputt med ham og Frode Ertzeid for en del år siden.

I det av de første innleggene i tråden her (22nd September 2008, 15:00), kan man lese om Fence i en epost fra Roar Moen:

......
    Vil ellers nevne at Netthandelen uten mitt samtykke bruker mitt navn til markedsføring av Ertzeids billige kinahøyttalere som han kaller ”Fence”. Jeg har vært delaktig i noe av utviklingen, men også her har det vist seg at kvalitetskontrollen til dels er mangelfull, med dårlig og varierende kvalitet som resultat. Jeg står på ingen måte inne for det endelige resultatet på de ”Fence” høyttalere som selges hos Netthandelen og Komplett.

Med vennlig hilsen
    Roar Moen (- innlegget lagt ut på club-patos 22/9/2008 -)

Fence selges ikke lenger av Netthandelen eller Komplett, men av FNKY - se over.
    For alt jeg vet kan kvaliteten ha bedret seg, og Moen kan ha blitt involvert på nytt.
    Dette er ikke ment som et partsinlegg, kun informasjon om historien til høyttalermerke/produsent.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen, jeg registrer at hjemmesiden til Fence, fenceaudio.no fungerte frem til nå nylig. Det kan vel være at den kommer opp igjen.

Jeg har også fått med meg at det er endel uenigheter mellom noen aktører i dette miljøet, og det er jo trist hvis Roar Moen blir misbrukt på denne måten. Jeg googlet litt og fant frem til at Roar Moen har vært involvert i designet av høyttalerne, men at han senere gikk ut og erklærte at han ikke kunne stå inne for sluttproduktenes kvalitet. (Mye omdiskutert sak, en haug av treff på diverse fora.)

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er alltid greit at produsentens egen hjemmeside fungerer. Vi får håpe det er midlertidig.

Men jeg tror nok det er mer enn produsent>forhandler-bånd mellom Fence Audio og FNKY uten at jeg kjenner detaljene.

FNKY selger jo JBL og H/K også. Og jeg har aldri hørt noe negativt om nettbutikken som sådan.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

spaceworld!

Fnky og spaceworld er det eneste som selger fence audio nåverende tid.
    neste veke skal eg te spaceworl kan sjekke om det har boost 69 dei he overaskende god kompetanse der om fence audio skal tilbake melding om ka eg synst ) BTW! boodt 2010 er konge til prisen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står det ingenting om på Spaceworld sine sider... Er dette en bestemt lokal butikk som du mener har Fence Audio inne nå?

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både teppet og dama ser brukbare ut. Høyttaleren der er en PA-høyttaler og faller litt utenfor mitt interesseområde. Hehe.

Av de høyttalerne som Fence selger nå for tiden, så er det igrunn bare Boost 69 som appelerer til meg. Men siden det ikke er noen som har noen erfaringer å dele omkring disse, så blir det vanskelig for meg å ta en avgjørelse på om jeg skal kjøpe eller ikke.
    Å kalle noen Fence for "PA" blir vel ganske feil. Da det ikke er en eneste aktør innen PA som bruker Fence. Fence "pa" blir utelukkende brukt til noe annet en PA. Og jeg vil ikke kategorisere det som PA. I mine øyne har det heller ikke holdbarheten for å overleve på "veien". Selv om du plasserer håndtak og hjul på en kasse, så betyr det ikke at den er egnet som PA.

Hva med å kjøpe Boost 69 via nettbutikken? Da får du med angrefristskjema. og 14 dagers angrefrist. Da kan du teste de. Det er jo ikke verdens dyreste høyttalere. 8)
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, det er jo strengt tatt kun via nettbutikken de kan kjøpes, i mitt tilfelle. Måtte isåfall betale retur-frakt på 1100,- så det hadde nok vært stor sjanse for at jeg hadde beholdt de uansett. Får tenke litt på det. Får jo en HK 980 med på kjøpet, så og si, de har en pakke der med Boost 69 og den forsterkeren til 7495.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pa!

Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Å kalle noen Fence for "PA" blir vel ganske feil. Da det ikke er en eneste aktør innen PA som bruker Fence. Fence "pa" blir utelukkende brukt til noe annet en PA. Og jeg vil ikke kategorisere det som PA. I mine øyne har det heller ikke holdbarheten for å overleve på "veien". Selv om du plasserer håndtak og hjul på en kasse, så betyr det ikke at den er egnet som PA.

Hva med å kjøpe Boost 69 via nettbutikken? Da får du med angrefristskjema. og 14 dagers angrefrist. Da kan du teste de. Det er jo ikke verdens dyreste høyttalere. 8)
    Prøvd fance PA på "veien"? helt perfekt for småaktøra som eg tåler juling som faaaaaeeen! skal kjøpe 18" nå og enda et par sstage 1212 billig å bra varer

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

what?

Det står det ingenting om på Spaceworld sine sider... Er dette en bestemt lokal butikk som du mener har Fence Audio inne nå?
    kansje det :roll: skal spørre :wink: i ålesund he dei

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leser i tråden her og andre fora, og det skrives mye negativt om både firma og produkter.

Det som uansett er veldig enkelt å forstå, er at Fence Audio har "stjålet" konsepter fra andre høyttalere, og jeg skal prøve å lage en liten oversikt her.

Boost 69 - er samme konsept som Proson Reality 69. Den har til og med den samme kurvede formen på kabinettet.

Boost 2010 - er samme konsept som Proson Reality 10, eller Proson Twin 2010, med unntak av at Proson har bassporter fremover.

Boost 212 - er samme konsept som Proson 212.

Duo 40, og NFD 65 - er samme konsept som Dynavoice M65.

Jeg er uansett ikke fremmed for tanken om å kjøpe en Fence Audio høyttaler, uansett hvem de har stjålet konsepter fra. Har lyst på et par med Boost 69 eller Big One, men tror vel ikke at jeg vil bruke 7-9k på disse høyttalerne, tatt i betraktning at de gikk for mye lavere priser på Netthandelen og Gooba, sistnevne solgte de vel i Audiomoods-utgave, men det er vel i praksis samme høyttaleren?

Audiomoods Big One hadde en veiledende pris på Gooba på 2900 kr! Så å betale det trippelte for en tilsvarende modell er det vel de færreste som vil.

Har hørt om tilfeller der folk har sikret seg Fence-utgaven for 2k på netthandelen.

Og jeg klarer ikke å finne noe regnskap for fnky.no. Jeg skulle gjerne likt å tittet litt på det. Går denne bedriften godt? De må vel ha håvet inn noe grassalt, tenker da særlig på kinomøblene. "Innkommende parti utsolgt" vitner vel om at dette er populære produkter.

Jeg vurderer som jeg nevnte tidligere i tråden den pakken med HK 980 og Boost 69. Hvis vi gir HK 980 en verdi på 3k, betaler jeg 4500 kr for høyttalerne.

Men tenker jeg at Boost 69 kanskje blir for smått for meg, og at jeg kanskje vil ha Big One i stedet. Må vel høre med fnky om de kan gi meg en pris på denne med HK 980.

Rant over!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men du har ikke hørt Boost 69, så takk for ingenting. (Ps. Jeg har selv eid Reality 69 SA, og vet at det er gode høyttalere, så det at stefaren din sine MK3 også høres gode ut, overrasker meg jo ikke akkurat.)

Det var virkelig ikke meningen å si noen ord om FA. Har hatt FA selv, å har kun dårlige erfaringer. Så trenger du jo ikke å være såppas spydig å si at det ikke overaska deg noe om far i huset sine høyttalere.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bass_boost!
    Fnky og spaceworld er det eneste som selger fence audio nåverende tid.
    neste veke skal eg te spaceworl kan sjekke om det har boost 69 dei he overaskende god kompetanse der om fence audio skal tilbake melding om ka eg synst ) BTW! boodt 2010 er konge til prisen
    IKKE KORREKT. ELTEMA.NO i Kristiansand selger også Fence Audio!!

Newcomer old cerwin sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leser i tråden her og andre fora, og det skrives mye negativt om både firma og produkter.

Det som uansett er veldig enkelt å forstå, er at Fence Audio har "stjålet" konsepter fra andre høyttalere, og jeg skal prøve å lage en liten oversikt her.

Boost 69 - er samme konsept som Proson Reality 69. Den har til og med den samme kurvede formen på kabinettet.

Boost 2010 - er samme konsept som Proson Reality 10, eller Proson Twin 2010, med unntak av at Proson har bassporter fremover.

Boost 212 - er samme konsept som Proson 212.

Duo 40, og NFD 65 - er samme konsept som Dynavoice M65.

Jeg er uansett ikke fremmed for tanken om å kjøpe en Fence Audio høyttaler, uansett hvem de har stjålet konsepter fra. Har lyst på et par med Boost 69 eller Big One, men tror vel ikke at jeg vil bruke 7-9k på disse høyttalerne, tatt i betraktning at de gikk for mye lavere priser på Netthandelen og Gooba, sistnevne solgte de vel i Audiomoods-utgave, men det er vel i praksis samme høyttaleren?

Audiomoods Big One hadde en veiledende pris på Gooba på 2900 kr! Så å betale det trippelte for en tilsvarende modell er det vel de færreste som vil.

Har hørt om tilfeller der folk har sikret seg Fence-utgaven for 2k på netthandelen.

Og jeg klarer ikke å finne noe regnskap for fnky.no. Jeg skulle gjerne likt å tittet litt på det. Går denne bedriften godt? De må vel ha håvet inn noe grassalt, tenker da særlig på kinomøblene. "Innkommende parti utsolgt" vitner vel om at dette er populære produkter.

Jeg vurderer som jeg nevnte tidligere i tråden den pakken med HK 980 og Boost 69. Hvis vi gir HK 980 en verdi på 3k, betaler jeg 4500 kr for høyttalerne.

Men tenker jeg at Boost 69 kanskje blir for smått for meg, og at jeg kanskje vil ha Big One i stedet. Må vel høre med fnky om de kan gi meg en pris på denne med HK 980.

Rant over!
    Jeg har big one som jeg vurderer og selge :-)

Newcomer Sonique sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Produktbeskrivelsene av Fence høyttalerne på fnky.no er ihvertfall det verste jeg har sett noen gang innenfor audio.. maken til tull og fanteri! Hvis kompetansenivået til designerne av høyttalerne er på samme nivået som for de som har skrevet beskrivelsene så må det jammen meg være noen knallgode produkter!

Aldri hørt høyttalerne fra dette merket, men fikk en brukt PA forsterker for slikt og ingenting.. måtte åpnes og skrus/loddes sammen for å få bort støy på ene utgangen. Some assembly required :-D

Side 23 av 26 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •