Fence Audio - nytt norsk merke - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 26 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 516
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Hmh. Det var da en ganske så elegant sak. Det meste med et low pass filter kan vel få liv i den vil jeg tro.
    Har du 1-2 konkrete forslag / eksempler, ville jeg bli takknemlig. Takk.

Newcomer Steinbekkhaugen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fence eller Audiomoods

Har et par Fence Duo 30 som jeg benyttet i stua en stund. Hva skal jeg si...litt "mer" lyd enn fra tv da. Lukket og dårlig spredning. Har erstattet dem nå og ærlig talt, tror ikke jeg har lyst til å selge dem...rett og slett fordi jeg ikke synes de har livets rett!
    Så var det Audiomoods 10" sub da....er rimelig sikker på at dette er det samme som Fence. Finishen er dårlig, men lager bass i alle fall. Har ikke noen målinger å legge i bordet, men klarte godt å integrere den med Kef 2005, samt med noen Jamo gulvhøytalere. Det største problemet er egentlig når telefonen ringer...sub'en begynner virkelig å livne til da
    Men til under 1000,-, så fungerer den til tv bruk

Intermediate Stealt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Har du 1-2 konkrete forslag / eksempler, ville jeg bli takknemlig. Takk.
    Ser du presiserer billig.

Subforsterkere - Reservedeler | Fnky

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kennyboy119
    Haha, er jo helt utrolig..

Skyt meg hvis jeg tar feil, men jeg tviler på at dere som var negative med en eneste gang faktisk har hørt produktet? Isåfall syns jeg dere skal gjøre det før dere spytter ut i hytt og pine..
    Har vært nevnt i mange tråder tidligere, men er en del produkter som blir "disset" uten at personen har hørt eller sett produktet irl

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Steinbekkhaugen
    Har et par Fence Duo 30 som jeg benyttet i stua en stund. Hva skal jeg si...litt "mer" lyd enn fra tv da. Lukket og dårlig spredning. Har erstattet dem nå og ærlig talt, tror ikke jeg har lyst til å selge dem...rett og slett fordi jeg ikke synes de har livets rett!
    Så var det Audiomoods 10" sub da....er rimelig sikker på at dette er det samme som Fence. Finishen er dårlig, men lager bass i alle fall. Har ikke noen målinger å legge i bordet, men klarte godt å integrere den med Kef 2005, samt med noen Jamo gulvhøytalere. Det største problemet er egentlig når telefonen ringer...sub'en begynner virkelig å livne til da
    Men til under 1000,-, så fungerer den til tv bruk
    Ser ikke sammenhengen :?? Duo 30/10"Audiomoods "sub ops: "

Mot Fence Fs-18´s evne til og sette ting/hus i bevegelse.

Hos meg begynner bildet å gynge (gammel Pana.th-42pa50), når en drar på litt :shock:.

Bruker da to fs-18mk2(aktiv) + en 2x450w EAW Pa forsterker, på en 16Amp.kurs. Vet ikke om det er strømtrekket eller fysiske vibrasjoner ;-).

Vedlegg 83812 Vedlegg 83814

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Øhm?
    Det å spille høyt er ikke det samme som å spille pent/bra eller hva du vil.
    Noen liker mora ,mens jeg foretrekker dattra.
    Konklusjon ,smaken er som baken... delt.
    At folk har en annen mening bør da vel være lov?

Haha, er jo helt utrolig..

Må si jeg syns mange her inne er litt vel negativ og skaper en veldig dårlig tone.
    Utrolig nok er det ikke noe galt med strømmen min og bare fordi merket er fence og det ikke kostet like mye som mange andre anlegg her inne, så er det ikke en selvfølge at det spiller dårlig.
    Riktig nok er ikke overetasjen så stor, så det er ikke så mye som skal til før det vibrerer greit her oppe.

Skyt meg hvis jeg tar feil, men jeg tviler på at dere som var negative med en eneste gang faktisk har hørt produktet? Isåfall syns jeg dere skal gjøre det før dere spytter ut i hytt og pine..

Newcomer Kennyboy119 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars J
    Øhm?
    Det å spille høyt er ikke det samme som å spille pent/bra eller hva du vil.
    Noen liker mora ,mens jeg foretrekker dattra.
    Konklusjon ,smaken er som baken... delt.
    At folk har en annen mening bør da vel være lov?
    Jaja, selvfølgelig skal man få mene hva man vil Og om de ikke helt tror på meg får jo være deres sak.
    Men syns bare det var en dum måte å legge fram ''meningen'' sin på når de helt sikkert ikke har hørt produktet engang.

Jeg er fullt klar over at det finnes langt bedre merker både i trøkk og lydkvalitet, men poenget var at i forhold til hva man betaler er det ikke så værst

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stealt
    Ser du presiserer billig.

Subforsterkere - Reservedeler | Fnky
    Takk, men når man installert subwoofer i veggen og skjult kabler frem til der receiver står (annet rom), så kan man ikke ha en forsterkermodul ment montert i en subwooferkasse liggende løst å flyte.

Jeg var mer ute etter litt mer "subwooferforsterker-i-en-separat-ferdiglaget-chassis/boks"-løsning.

I gamle dager fantes det en fra Proson (1200-modell?). Er det andre der ute som kan drive den refererte subwooferen med godt resultat?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var mer ute etter litt mer "subwooferforsterker-i-en-separat-ferdiglaget-chassis/boks"-løsning.
    Reckhorn A-404

Vedlegg 83837

www.reckhorn.com - Amplifier

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg er fullt klar over at det finnes langt bedre merker både i trøkk og lydkvalitet, men poenget var at i forhold til hva man betaler er det ikke så værst
    .

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hos meg begynner bildet å gynge (gammel Pana.th-42pa50), når en drar på litt :shock:.

Bruker da to fs-18mk2(aktiv) + en 2x450w EAW Pa forsterker, på en 16Amp.kurs. Vet ikke om det er strømtrekket eller fysiske vibrasjoner ;-).

Ikke for å være off topic: Men har du prøvd følgende:

Plassere 2x Fence subber oppå hverandre i hjørnet? Og derfor få venstre front lengre mot midten. Hadde vært fint dersom du hadde enten prøvd det eller testet det. Og hvilke forskjeller det evt. gjorde i ditt skråstilte tak-rom.

8)
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, men når man installert subwoofer i veggen og skjult kabler frem til der receiver står (annet rom), så kan man ikke ha en forsterkermodul ment montert i en subwooferkasse liggende løst å flyte.

I gamle dager fantes det en fra Proson (1200-modell?). Er det andre der ute som kan drive den refererte subwooferen med godt resultat?
    SUB AMP 1 - XTZ | Sound in balance Fås hos Surround.no - Høyttaler-spesialisten

Du tenkte vel på Proson SA-1200, som jeg tror har gått ut av produksjon.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for å ha det på det rene. Jeg var skeptisk ang. strømmen, og ikke produktet. Derfor smiley. Det finnes ikke noe bedre en å kunne kose seg med lyd og musikk. Jeg bryr meg ikke om hva produktet heter, eller hvor mye den koster. Er en selv fornøyd, ja da er det godt nok.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva prater du om nå?:-?

Mitt utsagn var på mine erfaringer om Fence og Audiomoods.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Steinbekkhaugen
    Hva prater du om nå?:-?

Mitt utsagn var på mine erfaringer om Fence og Audiomoods.
    Er da merkelig etter at denne tråden har ligget mer eller mindre død, og en har "Baller" nok til skrive at han har Fence ops: og er fornøyd med både trøkk og lyd, ivertfall i forhold til pris! Så er det tydeligvis veldig viktig for noen å "disse" og få satt på plass merke/bruker. Ser forøverig at flere skriver positivt om duo 30 før i tråden og igjen "i forhold til pris".(4-500,- Netthandelen).
    Duo 30. hva hadde du egentlig forventet?!
    Ser også en del skriver at de er på høyde med Dynavoice F-6 som faktisk utrolig nok, er akseptert av mange her inne som en grei budget høyttaler :wink:.

Dynavoice, Proson, Qln, Xtz, Fence......alle har sitt opphav fra Topsound.(China)

Vedlegg 83861Vedlegg 83862

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk @ bjarne82 & Stealt.

Newcomer Ruben96 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    261
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukte et par FS boost 2010 før, drevet av kun en NAD C326BEE. Dette var ikke særlig imponerende syns jeg, så jeg gikk til innkjøp av et par Cerwin Vega og en Cerwin Vega CXA-8 effektforsterker.

I dag dro jeg fram FS boost 2010 igjen å koblet de opp mot CXA-8 bare for å prøve, og jeg må si jeg ble positivt overasket!
    Jeg kunne dra volumet til max uten å høre så mye som en ulyd. Bassen var stilt på litt under 3/4deler.. Og etter mine ører spilte det klart og fint

Nå skal det sies at jeg ikke har hørt så veldig mye mer enn FS, CV og klipsch, men jeg ble veldig overasket over FS i dag! til en pris av 1100+frakt syns jeg ikke det jeg hørte i dag var skuffende overhodet!

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukte et par FS boost 2010 før, drevet av kun en NAD C326BEE. Dette var ikke særlig imponerende syns jeg, så jeg gikk til innkjøp av et par Cerwin Vega og en Cerwin Vega CXA-8 effektforsterker.

I dag dro jeg fram FS boost 2010 igjen å koblet de opp mot CXA-8 bare for å prøve, og jeg må si jeg ble positivt overasket!
    Jeg kunne dra volumet til max uten å høre så mye som en ulyd. Bassen var stilt på litt under 3/4deler.. Og etter mine ører spilte det klart og fint

Nå skal det sies at jeg ikke har hørt så veldig mye mer enn FS, CV og klipsch, men jeg ble veldig overasket over FS i dag! til en pris av 1100+frakt syns jeg ikke det jeg hørte i dag var skuffende overhodet!
    Og det er akkurat her merker som Proson, Fence etc får et så dårlig rykte. Kjøperene er ofte unge med lavt budsjett. De kjøper digre høyttalere og kombinerer det med pappas gamle aiwa forsterker. Og dette tror de er forholdsvis bra helt til elementene kommer flyvende gjennom huset.

Så går de ut og får seg et Cerwin Vega anlegg med en langt bedre forsterker. Og da får de smakebit på hvordan lydtrykk kan være. Og hvor ræva det gamle de hadde var iforhold.
    Hva får skylda? Jo Proson høyttalerene (Fence i dette tilfellet)

Fakumet er at høyttalerene egentlig ikke er så ille det er kombinasjonen med 30kinawatt som gjør dem dårlig.

Dette fikk tydeligvis du også erfare.

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Og det er akkurat her merker som Proson, Fence etc får et så dårlig rykte. Kjøperene er ofte unge med lavt budsjett. De kjøper digre høyttalere og kombinerer det med pappas gamle aiwa forsterker. Og dette tror de er forholdsvis bra helt til elementene kommer flyvende gjennom huset.

Så går de ut og får seg et Cerwin Vega anlegg med en langt bedre forsterker. Og da får de smakebit på hvordan lydtrykk kan være. Og hvor ræva det gamle de hadde var iforhold.
    Hva får skylda? Jo Proson høyttalerene (Fence i dette tilfellet)

Fakumet er at høyttalerene egentlig ikke er så ille det er kombinasjonen med 30kinawatt som gjør dem dårlig.

Dette fikk tydeligvis du også erfare.

Jess! akkurat det jeg gjorde.
    Jeg kjøpte fence i kombinasjon med NAD'en i håp om at det skulle spille helt sinnsykt, men ble jo bare sinnsykt skuffa! Haha.
    Men nå har jeg lært at forsterkeriet er det viktigste! Og må si at jeg ble ganske fornøyd over hva de leverte når de fikk nok strøm!
    Lukta forferdelig svidd når jeg var ferdig med testinga da, aner ikke om det har noe å si?

Side 19 av 26 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •