Fence Audio - nytt norsk merke - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 26 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 516
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da får jeg et par 212 (Svart.) for 1500 kr. Går ut i fra at man får det man betaler for og forventer ikke den sykeste lyden. Synd at, så vitt jeg vet, så har ingen med skikkelig eller god peiling på lyd att noen tester av høytalerne.

Vel, jeg trenger da en effektforsterker til å drive disse høytalerene, noen ide på et klokt valg?
    Har en Denon 4 x 60 W receiver. (Denon dra-1000). 65W 8Ohm, 90W 4Ohm

Intermediate JAMES HOWLET sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

subb

Sitat Opprinnelig postet av Albyl-E-
    bare å by så mye du føler dem er verdt^^ ;P
    by til hvem da?

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På netthandelen.no

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    På netthandelen.no

Stemmer^^ :wink:

Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De selger noe perverst med kinomøbler av merket Fence iaffal.
    Men høyttalere har jeg ikke sett enda, går nok endel mindre av de.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har et par 212" fra fence audio og er en meget god lyd av dem, god bass og godt lydbilde, men hvis man spiller høyt så har mellomtonene og diskantene en tendens til å prøve å spille med på bassen.
    heldigvis er det 2 utganger på høytalerne (husker ikke hva det heter), men da kan man kjøre 12" på egen forsterker og diskant/mellomtone på egen og det låter helt rått.
    Har også et par 10" i bilen som spiller helt utrolig (spiller fra dvs jbl osv som noen venner har) og prisen er bare sjokkerende.. 401kr.

det er vertfall min opplevelse av fence audio,
    håper dere kan dele deres opplevelse ?

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MKLars1
    har et par 212" fra fence audio og er en meget god lyd av dem, god bass og godt lydbilde, men hvis man spiller høyt så har mellomtonene og diskantene en tendens til å prøve å spille med på bassen.
    heldigvis er det 2 utganger på høytalerne (husker ikke hva det heter), men da kan man kjøre 12" på egen forsterker og diskant/mellomtone på egen og det låter helt rått.
    Har også et par 10" i bilen som spiller helt utrolig (spiller fra dvs jbl osv som noen venner har) og prisen er bare sjokkerende.. 401kr.

Har 3 produkter fra Fence.

* Basic 8 Aktiv sub. (Value for money sub for å gi det lille ekstra)

* RSX-08A Passiv Rørsub. (Beregnet til bilsub, men blir brukt til pcen)

* RSW-12110 12" Subelement. (Schvert beist)

Bra erfaringer, selv om de kan være litt slappe på finishen i kantene på subbene. Dette gjelder kansje resten av "hifi" sortimanget.

Newcomer BoEx sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Vel. Når man nærmer seg 40 med stormskritt (som meg...) så har man vel egentlig ikke noe man skulle si ops:
    sitter og flirer over hvordan dere diskuterer tinger :P

Newcomer H Kristian sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

enig med deg

jeg eier også et par 212, og jeg er overaskende fornøyd med dem. har testet dem mot mine andre "mission" og "kef" høytalere, som begge kostet sitt, og gir sitt.
    men fence sin 212 føler jeg har et bedre lydbilde enn mission høytalerne. merker også at mellomtonen og diskantet prøver å spille med bassen. men desverre har ikke toppmoddelen til harman kardon bi-amp på recieveren sin.
    jeg velger mye heller å høre på musikk med 212 enn "kef" eller "mission" høytalerne mine...
    (mission m74) (KEF 104 2)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av H Kristian
    jeg eier også et par 212, og jeg er overaskende fornøyd med dem. har testet dem mot mine andre "mission" og "kef" høytalere, som begge kostet sitt, og gir sitt.
    men fence sin 212 føler jeg har et bedre lydbilde enn mission høytalerne. merker også at mellomtonen og diskantet prøver å spille med bassen. men desverre har ikke toppmoddelen til harman kardon bi-amp på recieveren sin.
    jeg velger mye heller å høre på musikk med 212 enn "kef" eller "mission" høytalerne mine...
    (mission m74) (KEF 104 2)

nå skal det også sies at Cerwin-Vega E*315 spiller helt fantastisk sammen med 212.
    den dype 15" fra CV samt den kjappe fra 212 er helt fantastisk.

Eneste bakdelen som er med et sånnt sett er vell det at naboene forlangte at jeg lydisolerte rommet, så det er gjort

Newcomer Sonique sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og hopp!

Har nå gått gjennom alle 14 sidene på tråden, og må si det er mye morsom lesning her!

Forøvrig har jeg blitt mer eller mindre overbevist om at dette merket kanskje har noen produkter som er bedre enn det jeg først hadde trodd. Uansett hvor umoralsk og fæl en av personene som står bak dette produktet er, så mener jeg at det blir for dumt å ikke teste produktene seriøst av den grunn (sagt med all respekt ovenfor merket Patos.

Men det jeg egentlig skulle fram til.. noen som har fått teste 18" subwooferen enda? Ser den går for rundt 2 høvdinger på netthandelen nå, og det skulle den da være verdt?

Har forøvrig selv svært lyst til å teste 15"en, F15, mot Cerwin-Vega! CLS15S'en min (om ikke annet for å provosere litt). Skulle ikke forundre meg stort om Fence F15 tar rotta på denne, da CLS15S'en i grunn er ganske slapp.

Kunne også tenkt meg og testa det største bilelementet dems opp mot Pioneer TS-W3004SPL som jeg har i bilen nå, ettersom folk sier det skal konkurrere mot elementer i 2-3000kr's klassen.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bossa34
    Kjøpte disse på netthandelen, og var litt skeptisk til og begynne, men etterhvert som disse har blitt spilt inn, så merker man forskjellen...fy, lyd i forhold til pris...jises, helt rått....
    Anbefales på det sterkeste, hvis du vil ha noe som ikke skjemmer ut stuen, og har en høy-konefaktor...:-), så er denne serien kjempe ok.... Må bare nevne at sub er et selvfølge, jeg har en 8" Mission, og dette fungerer helt topp....)

Home > Home Audio > Home Cinema > Quint 30 - FenceAudio

PS: Har også gått til innkjøp av en bilspiller(SL-56UR), kjøpt samme sted..og foreløpig er den helt ok..... pris til kvalitet er bare til og drømme om....:-P
    PROSON har et nøyaktig lik design på sine, så et slik sett på finn.no og gravde litt.. Netthandelen solgte jo slik merke så jeg gikk dit. Men ingen proson lenger.. Men fence audio.. SAMME? bare nytt navn? Fence audio har jo en bedre klang i ordet.. Kanksje litt finere merke i ordlyden?

Newcomer Desillusjonert sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fence aktiv senter (soundbar)

Kjøpte en sånn billig. Makan til dritt skal du lete lenge etter!
    Det låt så dårlig at jeg måtte ta den vekk!

Så enten er den eksepsjonelt dårlig eller så er det noen som bør sjekke ørene sine her :twisted:

At Roar Moen skal ha hatt noe med denne dritten å gjøre, ser jeg på som totalt umulig!

Patos var heller ikke Patos på slutten! Roar Moen lagde ikke den billige serien. Høres litt tvilsomt ut dette.....

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sonique
    Hei og hopp!

Har nå gått gjennom alle 14 sidene på tråden, og må si det er mye morsom lesning her!

Forøvrig har jeg blitt mer eller mindre overbevist om at dette merket kanskje har noen produkter som er bedre enn det jeg først hadde trodd. Uansett hvor umoralsk og fæl en av personene som står bak dette produktet er, så mener jeg at det blir for dumt å ikke teste produktene seriøst av den grunn (sagt med all respekt ovenfor merket Patos.

Men det jeg egentlig skulle fram til.. noen som har fått teste 18" subwooferen enda? Ser den går for rundt 2 høvdinger på netthandelen nå, og det skulle den da være verdt?

Har forøvrig selv svært lyst til å teste 15"en, F15, mot Cerwin-Vega! CLS15S'en min (om ikke annet for å provosere litt). Skulle ikke forundre meg stort om Fence F15 tar rotta på denne, da CLS15S'en i grunn er ganske slapp.

Kunne også tenkt meg og testa det største bilelementet dems opp mot Pioneer TS-W3004SPL som jeg har i bilen nå, ettersom folk sier det skal konkurrere mot elementer i 2-3000kr's klassen.

Selv om at lyden i som feks. boost212 er bra, så er det ikke like bra som litt dyrere kvalitet som feks. Cerwin-Vega.
    Har et par gamle 315CV og de spiller ræva av boost212, selv om at boost212 spiller bra så er det ingenting å stille opp mot skikkelig kvalitet

Newcomer Sonique sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om at lyden i som feks. boost212 er bra, så er det ikke like bra som litt dyrere kvalitet som feks. Cerwin-Vega.
    Har et par gamle 315CV og de spiller ræva av boost212, selv om at boost212 spiller bra så er det ingenting å stille opp mot skikkelig kvalitet
    Mulig mulig, men så har jo CV! også tapt seg kvalitetsmessig de senere år. Forøvrig så var det subwooferne til Fence som interesserte meg. Og subbene til CV! har vel så langt ikke vært så mye å skryte av.. (tatt i betraktning at jeg ikke har hørt de nye 18" og 21" dems, som visstnok skal ha høy morrofaktor på musikk)

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Er det noen som er flinke med kassedesign?
    Har dette RSW-12110 elementet fra fence.

Specifications:

Membrane: Woven glass fibre
    Voice coil: dual 2,5" aluminium
    Magnets: 2*65OZ
    Max power: 800 watts
    Frequency response: 20-2800 hz (depending on box)
    Sensitivity: 95 dB
    Impedance: 4 ohm
    Qts=0,492
    Box: 55,6 litres

Det skal bli brukt i en Chevrolet Starcraft g30.
    Tenker da at trøkk er viktig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Hang meg på denne tråden jeg. Har sjekka ut ulike høyttalere fra fence på netthandelen. Blant annet har jeg sett på Høyttalersystem fra Fence Audio - Netthandelen.no, som jeg har lest på denne tråden at gir mye lyd for pengene. Dette settet går stort sett for 500-700 kroner + porto.

Ved en tilfeldighet kom jeg over dette 5.1 hjemmekinosystemet til 1790,- på inbao.no. INBAO. Har lest i denne tråden at audiomoods og fence egentlig er det samme. Hva tror dere om disse høyttalerne? Er det noen som kan se om disse høyttalerne tilsvarer Quint 30 eller Quint 40? Og er sub'en tilsvarende den som har blitt solgt på netthandelen tidligere?

Dette må vel være et bra tilbud (dersom man henter pakken selv og unngår porto på 1200 kr), også i forhold til hva man får 5.0 systemet for på netthandelen...

Håper noen kan hjelpe meg her...

Newcomer H Kristian sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jolenissen
    Hei. Hang meg på denne tråden jeg. Har sjekka ut ulike høyttalere fra fence på netthandelen. Blant annet har jeg sett på Høyttalersystem fra Fence Audio - Netthandelen.no, som jeg har lest på denne tråden at gir mye lyd for pengene. Dette settet går stort sett for 500-700 kroner + porto.

Ved en tilfeldighet kom jeg over dette 5.1 hjemmekinosystemet til 1790,- på inbao.no. INBAO. Har lest i denne tråden at audiomoods og fence egentlig er det samme. Hva tror dere om disse høyttalerne? Er det noen som kan se om disse høyttalerne tilsvarer Quint 30 eller Quint 40? Og er sub'en tilsvarende den som har blitt solgt på netthandelen tidligere?

Dette må vel være et bra tilbud (dersom man henter pakken selv og unngår porto på 1200 kr), også i forhold til hva man får 5.0 systemet for på netthandelen...

Håper noen kan hjelpe meg her...
    hei!

det tilbudet på inbao var ikke så bra syns nå jeg.
    quint 30-40 skal være bra det, etter det jeg har hørt.
    en 8" sub tilsvarende den på inbao får du jo billig på netthandelen til tider. jeg har to av 8" og en av 15", og jeg har ingenting negativt å si om de.
    bortsett fra at den en 8"ern har så å si ikke blitt brukt fordi netthandelen sendte 2 isteden for 1 med en feil gå for quint`en, subben kan du få billigere.
    ps. fence og audiomoods er så å si det samme, forskjellen er bare merkelappen

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann! Jeg fikk et par billige Fence Audio NFD65 på netthandelen i dag. Noen som har testet disse? For skarve 800 kroner, må dette være mye morro for penga? Jeg skal ikke ha disse, men skal iallefall testes, for å se selges videre. Låter dem bra nok, så blir jeg kanskje å beholde dem til soveroms høyttalere. ;-) Erfaringer, noen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stage

Hei lurte bare på er fence audio stage serien bra?

Side 14 av 26 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •