Den store Dynaudio-tråden - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 32 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 621
    Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ai Ai Ai Ai Ai Ai Ai Ai Ai Ai Ai Den Var Nice!

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Focus 360. Nice! Har noen fysiske mål og bestykning? En av styrkene til Dynaudio er at designet blir verre når prisen øker, ikke omvendt ;-) Focus er flotte.

Newcomer Hansen7.1 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Focus 360. Nice! Har noen fysiske mål og bestykning? En av styrkene til Dynaudio er at designet blir verre når prisen øker, ikke omvendt ;-) Focus er flotte.
    Strl er BxHxD: 248x1240x385 vekt 36.1Kg. Prisen er anslått nærmere 40.000:neutral:

Håper dem kommer med en saftig Center også

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    trudde focus hadde en center jeg
    Vedlegg 47402

hadde du tenkt deg en enda kraftiger en?:wink:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om focus 220 blir i største laget for Primare I30? Står mellom disse og SA's rangere for øyeblikket, og 220 virker klart som det beste valget for en subløs løsning

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lilac1
    Noen som vet om focus 220 blir i største laget for Primare I30? Står mellom disse og SA's rangere for øyeblikket, og 220 virker klart som det beste valget for en subløs løsning
    I30 er strømsterk nok til å dra 220....Ikke noe å lure på det...Men har du hørt 220 på hegel H200?

Intermediate Tor Ole sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I30 er kanon match til 220, får gode krefter, og den deilige fyldige primare lyden

Men mellom F220 og Ranger er dette høytalere som trenger krefter for virkelig å blomstre, Begge er gode høytalere på sitt område. ( Har hatt begge)

Men hva med å gå for stativ? Contour 1.4:twisted:

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tor Ole
    I30 er kanon match til 220, får gode krefter, og den deilige fyldige primare lyden

Men mellom F220 og Ranger er dette høytalere som trenger krefter for virkelig å blomstre, Begge er gode høytalere på sitt område. ( Har hatt begge)

Men hva med å gå for stativ? Contour 1.4:twisted:
    Støtter forslaget om å lytte til stativ-variantene før du bestemmer deg. Jeg syns Focus 140 gjør en vel så god jobb som Focus 220, og til en rimeligere penge. Contour-serien er vassere på det meste(kun hørt S3.4), men til en høyere pris.

I30 har jeg aldri hørt på Focus 220, men jeg har hørt lillebror I21, og den syns jeg ble litt for spe. Nå skal det sies at min referanse da var Hegel H200, en noe urettferdig sammenligning.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    I30 er strømsterk nok til å dra 220....Ikke noe å lure på det...Men har du hørt 220 på hegel H200?
    Jepp, jeg har det. Har noen timer bak meg på H200, og valgte bevisst bort denne som en ren smakssak. Lydmessig har begge alternativene solide kvaliteter, skjønt strømreservoaret til H200 var en KLAR fordel.

Den opprinnelige planen min var å kjøre primare PRE30 og primare A33.2(2x120w effekttrinn), men av budsjettårsaker falt den ideen bort. Kan vel sikkert legge til et effekttrinn med tiden, dog.

Grunnen til at jeg først og fremst tenkte på Focus 220, var at jeg syntes den gjorde det svært godt i direktesammenligning med S3EX, og at det dermed virket som en kjempegod allrounder, som atpåtil tar seg bra ut i stua.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, jeg har det. Har noen timer bak meg på H200, og valgte bevisst bort denne som en ren smakssak. Lydmessig har begge alternativene solide kvaliteter, skjønt strømreservoaret til H200 var en KLAR fordel.

Den opprinnelige planen min var å kjøre primare PRE30 og primare A33.2(2x120w effekttrinn), men av budsjettårsaker falt den ideen bort. Kan vel sikkert legge til et effekttrinn med tiden, dog.

Grunnen til at jeg først og fremst tenkte på Focus 220, var at jeg syntes den gjorde det svært godt i direktesammenligning med S3EX, og at det dermed virket som en kjempegod allrounder, som atpåtil tar seg bra ut i stua.
    Det er gjerne sånn md primare og hegel. Enten liker du den ene eller den andre. Jeg liker begge veldig godt. Uansett så er I30 på Focus 220 drit kult. Og det skorter ikke på detaljer. For det har Primare plenty av. Og en ting er helt klart angående I30. Det er fyttirakkern så pent å se på. Og en sinnsykt kul byggekvalitet. Primare produserer også til den svenske militær industrien. Så kvalitet er ikke noe problem. En liten funfact.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig det der, det visste jeg ikke.

Tok dama med på lytterunde hos soundgarden i dag, og hun fant ut at de hadde disse: Atacama Aurora 6 | Soundgarden
    Sånn ble ansiktsuttrykket mitt etterpå: :|
    Jeg liker en litt fysisk bass når musikken etterspør dette, blir ikke dette et problem på satelitthøyttalere, selv hos modellene som koster noen titalls tusen?

Intermediate vetting sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig det der, det visste jeg ikke.

Tok dama med på lytterunde hos soundgarden i dag, og hun fant ut at de hadde disse: Atacama Aurora 6 | Soundgarden
    Sånn ble ansiktsuttrykket mitt etterpå: :|
    Jeg liker en litt fysisk bass når musikken etterspør dette, blir ikke dette et problem på satelitthøyttalere, selv hos modellene som koster noen titalls tusen?
    Har ikke hørt på mange stativhøytalere, men har hørt dynaudio Focus 140. Og der ble jeg overrasket over hvor mye bass det var i dem. Jeg syntes dette var et flott par som spilte rent, detaljert og fyldig og rask bass (på H200). Og ved contour og confidence kommer dette enda mer frem.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønt, stor kraft kontra størrelsen, eller stor bass generelt?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er helt enig med deg, med at den fysiske opplevelsen blir det ikke med stativhøytalere...Men....En stativ høytaler har noe helt annet ved seg...De har et helt annet detalj nivå og oppløsning enn hva en gulvstående høytaler kan ha...Bassen er ofte etter min mening, mer realistisk enn hva en gulvstående er....Selvfølgelig er det noen unntak..Jeg mangler ihvertfall ikke en dråpe bass hjemme hos meg... Og har til gode og høre en stativhøytaler spesiellt fra Dynaudio som mangeler bass.. Det er alltid nok bass til og bli tilfredstillt og ikke så lite at det blir irriterende...Så jeg elsker stativ høytaler...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk testet dynaudio focus 140 vs 220 i dag.
    Oi, sier jeg bare. Oioioi.

I utgangspunktet virket det helt latterlig at den lille boksen skulle kunne konkurrere med en såpass formidabel konstruksjon som det 220 er, men etter å ha fått hørt på den, ble munnen stående halvåpen.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk testet dynaudio focus 140 vs 220 i dag.
    Oi, sier jeg bare. Oioioi.

I utgangspunktet virket det helt latterlig at den lille boksen skulle kunne konkurrere med en såpass formidabel konstruksjon som det 220 er, men etter å ha fått hørt på den, ble munnen stående halvåpen.
    Skjønner hva du mener

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde bare disse stått i Trondheim

S3.4

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt at contour har en ganske annerledes lydsignatur enn focus, og at man ikke nødvendigvis liker begge.
    Forresten, skal det mer til for å drive focus 140 enn 220? Hørte på et forsterkersett med Hegel H4/P4, så wattbruk ble så godt som irrelevant.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også latt meg forundre over 140 vs 220.

220 har jo kommet med en mk2-versjon der de har endret bl.a delefrekvens og bassport, noen som har hørt den nye versjonen?

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    Contour-serien er vassere på det meste(kun hørt S3.4), men til en høyere pris.
    Hva er det den ikke er hvassere på?

Side 8 av 32 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •