Den store Dynaudio-tråden - Side 31

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 31 av 32 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 SisteSiste
Viser resultater 601 til 620 av 621
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har samme høytalere som deg, mine brukes sammen med en audiolab dac og står plassert 10-15cm fra bakvegg, jeg har aldri manglet bass i disse.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Er en killerkombo du har anskaffet deg der. Regner med ting blir en del bedre når HD20 ankomer. La de ellers få seg en 100-200 timer før du gjør deg opp en endelig mening ang bassen. Du har også mulighet for å øke og senke bassen bak på dem, prøvd dette ?
    Har vippet opp switchene for LF, men kunne evt prøvd å dempe MF og HF i tillegg. Har blitt noe fler timer i stua nå med en utmerket Esteve i glasset, og nervene har lagt seg litt i alle fall :-). Andre deler av samlingen viste fine sider av seg selv, men som jeg opplevde i butikk, så gleder jeg meg til den lille sorte boksen kommer, for den trengs. Jeg har lenge gått i tro om at squeeze receiveren har hatt en brukbar DAC. Må nesten koble opp det forrige anlegget mitt igjen med DAC'en også, for å sjekke hva jeg legger bort.... Eller kanskje ikke, kan jo tenkes at jeg kommer til å angre :-S..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lenge vært veldig nysgjerrig på Dynaudio. Er veldig fornøyd med mitt nåværende oppsett med SA Mantra 60, men jeg er redd for at rommet er for lite til at høyttalerne klarer å yte sitt beste. Bassen klarer ikke å nå til skikkelig. Så jeg lurer veldig på Dynaudio Focus 160... Er det noen som kan peke ut hovedforskjellene mellom Dynaudio og System Audio? På meg virker det som at Dynaudio hovedsaklig har mer og dypere bassgjengivelse enn SA, eller er jeg helt på viddene?
    Hi-Fi: Hegel H300 - System Audio Explorer Master - Sonos Connect

Head-Fi: Musical Fidelity M1 HPA - Hegel HD11 - Beyerdynamic DT770 - Macbook Pro Retina

Newcomer crash_o sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Olimaen
    Har lenge vært veldig nysgjerrig på Dynaudio. Er veldig fornøyd med mitt nåværende oppsett med SA Mantra 60, men jeg er redd for at rommet er for lite til at høyttalerne klarer å yte sitt beste. Bassen klarer ikke å nå til skikkelig. Så jeg lurer veldig på Dynaudio Focus 160... Er det noen som kan peke ut hovedforskjellene mellom Dynaudio og System Audio? På meg virker det som at Dynaudio hovedsaklig har mer og dypere bassgjengivelse enn SA, eller er jeg helt på viddene?
    Tror få har like mange timer med disse produktene enn oss som engasjert jobber med de.

Focus160 er i mine ører langt mer oppløst oppover, og går kanskje litt dypere. Jeg liker den bedre pga spesielt toppen, enn mantra. Begge engasjerer de.

Men om du tør.. Prøv focus 260... Hutremegtu det spiller fett.. Oi oi oi

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Olimaen
    Jeg byttet SA mantra 60 i et par Focus 110A, wow, jeg fikk mer "bass" !!

Jeg opplever Dynaudio som mer feit og grom i bassen, dette appelerer mer til meg enn SA sin bass. Det er også en bedre og mer fremtredende mellomtone i Dynaudio føler jeg. Det heler oser av detaljer mens det presenteres fløyelsmykt og musikalsk.

Om du skulle bytte til Focus 160 vil du få mer bass, mer detaljer (eller i det minste opplevde detaljer, for på en måte får de dårlige innspillinger/musikk til også og høres bra ut) Mye mer dybde og bredde i lydbildet. Vær bare obs på at de må litt ut fra bakvegg og sidevegg, og at de trenger forsterkerkraft (Hegel H300 er veldig bra på dem)

Focus 160 er en fordømrade god høyttaler og nesten litt skremmende at det ikke er flere Dynaudio fans her inne på Klipschforum... jeg mener AV-forum !
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for flotte svar!

Angående forsterker, så har jeg funnet ut at jeg er et Hegelmenneske, så H300´en forsvinner ikke med det første. Jeg ser at de fleste synes 260 er et veldig godt valg, og det er vel igrunn den prisklassen jeg kommer til å legge meg på også når tiden er inne for høyttalerskifte. Men hvor følsomme er disse høyttalerne når det kommer til romstørrelse. Er det slik at 260 vil spille like bra i en liten leilighet som i en større kjellerstue? Har Mantraene mine i kjellerstua, og der får jeg ikke nytt lyden til det fulle, noe som garantert vil forverres når de en gang havner i en mindre leilighet.
    Hi-Fi: Hegel H300 - System Audio Explorer Master - Sonos Connect

Head-Fi: Musical Fidelity M1 HPA - Hegel HD11 - Beyerdynamic DT770 - Macbook Pro Retina

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Yes

Da melder jeg meg inn )
    Koselig å kunne melde seg inn med Ane Brun i stua. Idag er jeg en glad man da jeg fikk tak i et par pent brukte Dynaudio Contour S3.4. Konen kommer nok til å bli mindre fornøyd da gubben kommer til å bruke endel tid i sweetspot.

Første inntrykk er kjempebra på vokal, er det som å ha artisten inn i stua. God tyngde i bassen, veldig bra formidling av strengelyd, uanstrengt og luftig lydbilde.
    Rett å slett jækla god lyd.

Nå sover resten av gjengen i huset, blir spennende å prøve noe litt tyngre musikk i morgen å se hvordan høyttalerne takler det.

Ha en riktig vellydende kveld folkens

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Melder meg inn her

Med et par DM 2/6. Disse spiller utrolig flott i mitt lille rom på 12kvm. Forsterker er Parasound p3 og A21. Jeg ble overrasket over hvor mye bass de spiller og hvor dypt de går. Jeg gikk ned fra Elac FS 247 BE til disse, føles heller som en oppgradering.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xnn3882
    Melder meg inn her

Med et par DM 2/6. Disse spiller utrolig flott i mitt lille rom på 12kvm. Forsterker er Parasound p3 og A21. Jeg ble overrasket over hvor mye bass de spiller og hvor dypt de går. Jeg gikk ned fra Elac FS 247 BE til disse, føles heller som en oppgradering.
    Gratulerer.

Hva vil du si "oppgraderingen" går på lydmessig oppmot Elacene ?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det ny excite serie på vei.

High-end lyd til folket | Lyd & Bilde

Blir en lytt til X14 for mitt vedkommende. Flott og se magnetfesta griller også, på tide.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk litt lyst på x35 nå :roll: Magneter på frontgrillen var GENIALT ! :-D

Intermediate ldynamic sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    533
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    x35 er flott den, men grillene som er festet med magner er absolutt ikke noe nytt.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et par Excite x12, og lurer på om Onkyo-717B vil være en god match for disse? 50% på Komplett, kun i dag:

Komplett.no - Onkyo TX-NR717B hjemmekinoreceiver

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 19quiz76
    Har et par Excite x12, og lurer på om Onkyo-717B vil være en god match for disse? 50% på Komplett, kun i dag:

Komplett.no - Onkyo TX-NR717B hjemmekinoreceiver
    Ver obs på at de er 6ohms forsterker

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackDragon98
    Ver obs på at de er 6ohms forsterker
    Ja, hva vil det egentlig si? Er lenge siden jeg kunne noe særlig om dette, men er det sånn at forsterker og høyttalere bør ha samme impedans (hvis det er det ohm måles i)? Hvis ikke, hvordan velger man en kompatibel forsterker for eksempel i mitt tilfelle?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan for øvrig se ut som man stiller inn impedans etter hva slags høyttalere man har.

Fra manualen:

"If the impedance of any speaker is 4 ohms or more but less
    than 6, set the minimum speaker impedance to 4 ohms.
    If you bi-amp the front speakers, you must change the
    “Speakers Type(Front)” setting. For details on speaker
    wire connection, see “Bi-amping the Front Speakers”
    (➔ page 14).
    Note
    • When bi-amping is used, the AV receiver is able to drive up to 5.1
    speakers in the main room.
    • Before you change these settings, turn down the volume.
    ■Speaker Impedance
    􀁠4ohms:
    Select if the impedance of any speaker is 4 ohms or
    more but less than 6.
    􀁠6ohms:
    Select if the impedances of all speakers are between 6
    and 16 ohms."

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da ble SA MAntra 60 byttet ut med et par Dynaudio Contour S1.4

Ja kan melde meg meg inn her nå da med mine Contour S1.4.

Jeg har vel fått det mest komplette og "beste" oppsettet jeg har hatt noengang her. Sammen med Primare i30 og Hegel HD20 ble dette et vellykket kompani. Dette spiller detaljert, stort og luftig. Dette er også de høyttalerne jeg har eid med mest detaljer i øvre register uten at det låter anstrengt i det hele tatt.(uansett lydnivå) Rett og slett bare nydelig lyd på det meste av musikk. Bassen må bare sies å vokse laaangt utover størrelsen på høyttalerne Ikke bare er den tilstede, den spiller også alle nyansene og går også kjellerdypt når den må.

Så denne kombinasjonen av komponenter er å anbefale. Kanskje jeg skulle for morro hørt en Hegel forsterker også sammen med disse. Kunne vært interessant.

Har noen samme høyttalere kom gjerne med innspill angående god plassering og vinkling av høyttalerne

Intermediate JKJK sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lenge siden jeg har vært her inne nå, så litt bingo. Men, bare for en quick update:

C1 + H200 + HD11 = bra combo. Dette får man for en rimelig penge nå i dag, spesielt forsterker og dac-siden.
    C1 + H300 = bedre combo. Det jeg merker i min (litt vanskelige) stue er noe mer åpenhet, men definitivt mer punch i dybden.
    Excite X16 + H200 + HD11 = Meget imponerende til prisen. Dette er noe av den morsomste comboen til prisen jeg har hørt! Meget fin bredde og dybde, men mangler litt i toppen. Dog, verd en lytt.
    Xeo 3: Tja. Dette skal visstnok være noen lunde samme høyttaler som Excite-serien, men jeg er ikke overbevist. Relativt tidlig geneasjon av trådløsoverføring av lyd er, generelt grei nok. Men "pakken" har noen mangler, spesielt fjernkontrollen. Lydmessig er dette en BRA kamel å svelge for de som vil slippe forsterker i stua. Men hvis man først vil det, så mener jeg at det først som sist burde være en ren aktiv mulighet uten trådløsenheten.
    Stua:
    Dynaudio C2. Hegel H300. Hegel HD25. Elac 2030.
    Nordost Red Dawn MKII. Nordost Blue Heaven.

Bil:
    Front: Gladen Aerospace 165.2 m/ekstra midbasser.
    Bak: Focal 130VR.
    Sub: Gladen SQX 15
    Mosconi DSP 6to8 lydprosessor.
    Mosconi AS200.4, Zero 3 og Zero 1 amper.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

xeo 6

Hei. Jeg er relativt ny her, og er ingen Hi-fi entusiast, men planlegger å kjøpe nytt anlegg nå til høsten. Jeg har sett mest på trådløse og aktive høyttalere, slik at jeg slipper å tenke på forsterkere, forforsterkere osv.
    Jeg har fulgt litt med på dynaudio xeo, og tenkte lenge at xeo 5 (som Soundgarden har/hadde(?) på tilbud) ville være perfekt. Nå har xeo 6 kommet, og jeg lurer på om noen har erfaring med noen av disse? Er xeo 6 verdt den ekstra prisen? Er det lydmessig forskjell? Takk for svar

Intermediate JKJK sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hørt de, men jeg ville definitivt sett på den nye generasjonen. Fjernkontrollen på den gamle er elendig, samt at delefilterinstillingene på den nye serien vil nok være gull verdt.
    Stua:
    Dynaudio C2. Hegel H300. Hegel HD25. Elac 2030.
    Nordost Red Dawn MKII. Nordost Blue Heaven.

Bil:
    Front: Gladen Aerospace 165.2 m/ekstra midbasser.
    Bak: Focal 130VR.
    Sub: Gladen SQX 15
    Mosconi DSP 6to8 lydprosessor.
    Mosconi AS200.4, Zero 3 og Zero 1 amper.

Side 31 av 32 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •