Den store Dynaudio-tråden - Side 30

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 30 av 32 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 SisteSiste
Viser resultater 581 til 600 av 621
    Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gimsegutten
    Da ser det ut til at jeg snart er medlem i denne klubben jeg også. Et par pent brukte Contour s3.4 på vei i morgen. Merker at jeg gleder meg:-)
    Gled deg, for det er fantastiske ht, spesielt på damevokal.
    Nydelig mellomtone.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har dm 2/6 sammen med rotel ra-04 se. Med min gamle cd-spiller så synes jeg det låt litt skarpt men da jeg fikk Abrahamsen a-dac ble skarpheten borte og lyden ble fyldigere. Jeg spiller stort sett på moderat volum(kl 09-10 på volumbryteren). Forsterkeren er oppgitt til 40 watt i 8 ohm, men i følge en tysk nettside yter den 50+ watt i 8 ohm. strømforsyningen er på 220 watt. Rommet mitt er på rundt 20 m2.

Lurer litt på å oppgradere forsterkeren. Men ser samtidig ikke poenget hvis ikke det hjelper noe nevneverdig. Noen av bagrunnen er at disse høttalerne beskrives som lettdrevne i enkelte omtaler(86 db stabile på 6 ohm), mens i andre står det at de trenger en del kraft og en god forsterker.

Noen som testa disse høyttalerne på en tilsvarende forsterker, og oppgradert?. Fortjener høyttalerne en bedre forsterker?.

Jeg er egentlig ganske fornøyd med lyden. Mange sanger låter veldig bra, mens andre låter litt tamt, men kommer kanskje mere an på låten enn forsterkeren?. Jeg forstår selvfølgelig at hvis jeg skal spille høyt så har ikke forsterkeren min krefter nok , men som sagt utifra mitt volumnivå vil det være noen vesentlig forskjell med en oppgradering?.

Kunne være åpen for en forsterker opp til max 10 lapper. F.eks den integrerte Abrahamsen til den prisen.(kunne kanskje tenkt meg litt varmere lyd)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dynaudio Focus 110A

vær hilset!
    Da har jeg hatt Dynaudio Focus 110A i hus i et par uker, jeg må si at jeg er mektig imponert.
    oppløsningen er fantastisk, og bassen fra den kompakte kassen er helt utrolig.
    jeg benytter pr i dag Hegel HD 20 som pre og dac.
    dette fungerer veldig bra. kan ikke si at jeg savner JBL lyden jeg hadde tidligere med JBL LS 60.
    Focus 110a spiller musikk på en helt annen måte enn noen høyttalere jeg tidligere har hatt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TMC
    vær hilset!
    Da har jeg hatt Dynaudio Focus 110A i hus i et par uker, jeg må si at jeg er mektig imponert.
    oppløsningen er fantastisk, og bassen fra den kompakte kassen er helt utrolig.
    jeg benytter pr i dag Hegel HD 20 som pre og dac.
    dette fungerer veldig bra. kan ikke si at jeg savner JBL lyden jeg hadde tidligere med JBL LS 60.
    Focus 110a spiller musikk på en helt annen måte enn noen høyttalere jeg tidligere har hatt.
    Gratulerer med nytt anlegg!

Hva står volumkontrollen på HD20'en på når du spiller normalt? Jeg har hørt at DACen mister oppløsning hvis man spiller under 60% (ref egen tråd i forum og utsagn fra ansatte på Soundgarden). Jeg spiller ofte rundt dette området, altså mellom 50 og 70% (til tross for at jeg har jekket ned signalet med 10dB med bryter på baksiden av forsterkerne på 110A). Har ikke merket så mye til forringing av signalet foreløpig.

Jeg vurderer å skaffe meg et dempeledd på 10dB slik at jeg kan spille på 80%-100% i stedet, men slike dempeledd innfører vel støy de også..

Noen tanker der?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hd20

Hei
    Hos meg står den på 60 på normal spilling.
    Ampen i 110A står på 0- db.
    føler ikke at jeg mister mye oppløsning ved å dytte den over 60 heller!
    De gangene jeg her hørt HD-20 hos Soundgarden har den vært koblet mot H200, da har den stått på 90-100.
    ANYWAY så låter det bra spør du meg

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TMC
    Hei
    Hos meg står den på 60 på normal spilling.
    Ampen i 110A står på 0- db.
    føler ikke at jeg mister mye oppløsning ved å dytte den over 60 heller!
    De gangene jeg her hørt HD-20 hos Soundgarden har den vært koblet mot H200, da har den stått på 90-100.
    ANYWAY så låter det bra spør du meg
    Som jeg nevnte i forrige innlegg så vil man miste betydelig informasjon i lydsignalet hvis man spiller under 60%. Dette skjer fordi man gjør volumjustering i det digitale domenet. Det ideelle hadde altså vært å bruke HD20en på 100% og justere volumet analogt, rett før forsterkerne. Det samme gjelder f.eks. dersom man benytter PC som kilde (digitalt) og justerer volumet på denne.

Med 0 dB demping på 110A og 100% på HD20 hadde jeg blåst ut vinduene =) Min løsning har derfor blitt å dempe 10 dB på 110A og spille på 50-70% på HD20, som blir passelig høyt for meg. Et tips til deg kan være å dempe 10dB på 110A-forsterkerne og spille på 80% etc. Dette vil gi deg mindre degradering av lydsignalet på samme lydstyrke.

I mine ører låter oppsettet mer enn godt nok. Dette må jo være masse lyd for pengene! Gode akustiske innspillinger er rett og slett en drøm å lytte til. Med disse høyttalerne hører jeg også fort hvilke innspillinger som er gode. Deler av musikksamlingen må jeg rett og slett nyte på iPod i stedet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei alle!

Jeg lurer på om noen av dere har hørt på Xeo13? De nye aktive wireless HT altså. Jeg var å hørte på de og jeg synes de låt meget bra.

Noen som har hørt på disse og har en mening?

Tenkte å kjøpe dette og en Sonos CONTROL itilegg. Tror det blir meget plass sparende og lettvint

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle nesten tro Xeo 3 var en trådløs og aktiv versjon av Excite X12 høyttaleren, de ser ekstremt like ut !?

Spennende konsept. Kommer nok til å lytte på disse.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Intermediate JKJK sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Like etter jul bestemte jeg meg for å investere i nytt anlegg. Ut med NAD & BW. Inn med dynaudio!

I begynnelsen av mars satt jeg med komplett oppsett: Contour C1, Hegel H200, Hegel HD11, Nordost red dawn MKII, Nordost purple flare.
    Jeg tenkte egentlig å kjøpe S1.4, men etter å ha sammenlignet de to på soundgarden, så var plutselig S1.4 uaktuell.... C1 er en MYE bedre høyttaler

Det har blitt lite farting rundt om kring etter dette kjøpet ... sitter spikra og hører musikk nesten hver kveld
    Stua:
    Dynaudio C2. Hegel H300. Hegel HD25. Elac 2030.
    Nordost Red Dawn MKII. Nordost Blue Heaven.

Bil:
    Front: Gladen Aerospace 165.2 m/ekstra midbasser.
    Bak: Focal 130VR.
    Sub: Gladen SQX 15
    Mosconi DSP 6to8 lydprosessor.
    Mosconi AS200.4, Zero 3 og Zero 1 amper.

Intermediate JKJK sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først NÅ ble jeg klar over at det har kommet en C1 II og C1 signatur serie... uten at jeg ble noe særlig klok på hva forskjellene på disse seg i mellom og C1 er.

Noen som kan si mer om dette?

Siden det bare står "C1" bakpå mine, så regner jeg med at jeg har "orginalen"?
    Stua:
    Dynaudio C2. Hegel H300. Hegel HD25. Elac 2030.
    Nordost Red Dawn MKII. Nordost Blue Heaven.

Bil:
    Front: Gladen Aerospace 165.2 m/ekstra midbasser.
    Bak: Focal 130VR.
    Sub: Gladen SQX 15
    Mosconi DSP 6to8 lydprosessor.
    Mosconi AS200.4, Zero 3 og Zero 1 amper.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaringer med Primare forsterker på Dynaudio ? God match ?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser Dynaudio Xeo 3 har fått god omtale av what hifi Dynaudio Xeo 3 review from the experts at whathifi.com

Hørte litt på disse hoss soundgarden å ble imponert over hvor pen lyd det var i dem. Andre her som har hørt dem eller handlet dem ? Erfaringer ?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Akando
    Hei alle!

Jeg lurer på om noen av dere har hørt på Xeo13? De nye aktive wireless HT altså. Jeg var å hørte på de og jeg synes de låt meget bra.

Noen som har hørt på disse og har en mening?

Tenkte å kjøpe dette og en Sonos CONTROL itilegg. Tror det blir meget plass sparende og lettvint
    Ble det handel ? Skal dette evt erstatte oppsettet som står i signaturen din eller tenker du å sette opp et nr 2 annlegg ? Rimelig plassbesparende og genialt er det ihvertfall.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hodetelefoner

Har et spørsmål litt utenom denne tråen kanskje, men…

Jeg, som mange andre her inne, har lagt sin elsk på Dynaudio lyde. Jeg er selv en lykkelig eier av Focus 220. Det jeg lurer på er om noen kan anbefale meg noen gode hodetelefoner for maks 2-3000kr klassen (for hjemmebruk, ikke iPod bruk), som vil gi meg den riktige (Dynaudio)lyden?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nylig blitt eier av et par Focus 110A. Var alt for nysgjerrig på Dynaudio så nå var tiden inne til å prøve noe fra den kanten. Er så lankt veldig fornøyd med lyden. Utrolig naturtro og detaljert lyd, de går også kjellerdypt iforholdt til størrelsen, det var en stativhøyttaler sant ? For meg oppleves de som veldig nøytrale. De leverer dynamikk, engasjement og på samme tiden beholder en ro og detaljrikdom over seg som jeg liker.

Noen som har koblet disse opp med subwoofer i et 2.1 oppsett med hell ?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BM5A MKII

Hvordan vil denne modellen stille seg oppmot mine Focus 110A ?

For meg ser de utrolig like ut. I tillegg på studiomodellen får du større bass og waveguide på diskanten, dette også til en hyggeligere pris iforholdt til focus.(om en ser bort fra finish)

Kan slike studiomonitorer fungere i en stue slik Focus 110A gjør ? Eller er Focus tunet på en annen måte for å fungere mer optimalt i en stue ?

Leverer dynaudio sine studiomonitorer lydkvaliteter i samme klasse som Focus 110A til prisen og størrelsen så må jo mange av disse modellene være ekstremt gode kjøp.

Focus 110A imponener hvertfall meg noe helt ekstremt hva lydkvalitet, detaljer, volum og bass anngår til størrelsen og prisen. Har også forstått det slik at Dynaudio dreier litt mer mot å bygge aktive høyttalere for hjemmemarkedet slik som xeo 3 og 5 fremover. Hørte også rykter fra soundgarden om en mulig Focus 120A, hvorvidt dette er sant eller ei må gudene vite, men det høres spennende ut.

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er straks på tide å hive seg ut i surround greiene igjen, og jeg ser at der er 2 typer av Contour senteren. Noen som har erfaringer med begge ? Det er ingen butikker her i København som har mulighet for demo, da de ikke selger mange av de.
    Erfaringer med Focus centeren er også velkommen. Den koster jo kun 10, mens Contour koster 15/20.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endte opp med Focus senteren. Etter litt lytting fram og tilbake kom jeg til at Focus og SC er rimelig vanskelig å skille når det kommer til film, så da var det unødvendig å lange ut 5k ekstra for Countour senteren.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden SG hadde ett fantastisk tilbud på Focus 110 A, ble det endelig ett par slike på meg også :-). Har sikla på de noen år nå, først og fremst i forhåpning om å fjerne gulvhøyttalere og forsterker. Cd spilleren har vært ubrukt ett par år nå etter at squeeze ble introdusert.
    Var og lyttet raskt på disse før jeg kjøpte de og ble positivt overrasket, inntil jeg oppdaget at han hadde en boks mellom squeezen og HT som det sto Hegel på og kosta 6k. Uten denne låt det grøt.
    Jeg bestilte meg HT likevel, og tenkte at det kunne være fint å ha en oppgradering tilgode. Mange timer med lesebrett på nett for å lese meg opp på DAC gikk med, og ett finn-søk ble lagt inn. Jaggu kom det en HD20, under ett år gammel og til under 6K.. Kjøp!
    Nå er HT i stua, og HD20 kommer til uka en gang.
    Men jeg ble skikkelig skuffa på første lytting her nå!... Bassen er nærmest fraværende, ikke i tråd med hva jeg har lest, eller hva jeg kan huske fra butikk. Er'e squeezen, en receiver? Kommer bassen etter innspilling? De er satt på veggstativer så de står litt tett på vegg, men jeg trudde dette skulle gi mer bass? Audiophile og beroligende vink hadde vært fint. Er klar over at HD20 kommer til å gi dette ett vesentlig løft, men dette var ille :-)...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er en killerkombo du har anskaffet deg der. Regner med ting blir en del bedre når HD20 ankomer. La de ellers få seg en 100-200 timer før du gjør deg opp en endelig mening ang bassen. Du har også mulighet for å øke og senke bassen bak på dem, prøvd dette ?

Side 30 av 32 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •