Den store Dynaudio-tråden - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 26 av 32 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 621
    Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av hokeyh
    Stemmer det, leste det selv i min egen bruksanvisning for DM.. Poenget var at jeg en eller annen plass leste at Dynaudio var litt likt som Klipsch (trengte laang inspillingstid).. Men blir det mer bass enn det er i dem nå smiler jeg bare enda mer

Herregud som det lille 6,5" klarer og gi trøkk! Rommet mitt hjelper nok litt på, men er ganske sykt! Kunne spille høyere før, ja, men ikke med samme deilige lyden! Skal nok bli bedre med en god-amp og

Har en Crown forsterker bestillt
    Må si at jeg synes faktisk de høres RÅERE ut med Crown ampen enn de gjorde i butikken på Hegel.. (Ikke drep meg for dette )

De får i seg herlige & ekte 600watt x 2 (4Ohm).. Dæven der kom trøkket, åpenhet og detaljene HELT på plass
    Ikke minst ble det slik at jeg kan bare fyre på, for det blir aldri skarpt eller vondt

Newcomer Gassolini sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan , jeg er blitt anbefalt Dynaudio til min H200 og lurte litt på om noen kjører C3,4 på H200 ? Hvordan virker dette?
    Er det noen som hører på litt tyngre musikk på C3,4 og hvordan klarer de det ?

Jeg konstaterer at en kan kjøpe et sett brukte C5,4 billig , hvordan er de i forhold til C3,4 og hvor kresne er de på effekt /elektronikk?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

H200 og Contour 3.4

Sitat Opprinnelig postet av Gassolini
    Heisan , jeg er blitt anbefalt Dynaudio til min H200 og lurte litt på om noen kjører C3,4 på H200 ? Hvordan virker dette?
    Er det noen som hører på litt tyngre musikk på C3,4 og hvordan klarer de det ?
    Kjøpte meg en H200 for ca 2 mnd siden, og startet da "jakten" på nye ht som skulle passe. Litt lesing på dette og andre forum, gav intrykk om at Hegel og Dynaudio var en god match. Lånte først med meg Focus 140 fra Soundgarden og de låt jo utrolig bra, men følte det manglet litt dybde. Har en relativt stor stue, så dette hadde sikkert litt å si. Så ble det til at jeg hadde på prøve; B&W CM9 og Dahli Mentor 6. I mine ører var det Mentor 6 jeg syntes låt best, men framdeles manglet det en "X-factor". CM9 låt ikke dårlig, men kanskje litt lite engasjert om jeg kan bruke det uttrykket? Fikk deretter muligheten til å høre på PSB Synchrony Two, og de låt faktisk veldig bra! Skjønner godt at de i tester har fått betegnelsen " den glemte juvel". Hærlig bass og samtidig detaljrik. Hadde egentlig bestemt meg for disse da jeg kjørte hjem. SÅ dukket det endelig opp et par brukte C 3.4. Fikk en lyttetest hos selger, og følte umiddelbart at alt stemte! Det ble ikke akkurat dårligere når jeg fikk de hjem i stua heller. De spilte så inn i aftensangen bra! Jeg spiller egentlig "all" slags musikk. Fra Sissel Kyrkjebø til Rammstein. Og jeg skal si deg at Rammstein svinger ja!
    Så, kort fortalt; C 3.4 på H200, DET VIRKER DET :-)

Newcomer Gassolini sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk skal du ha 2re

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er 20 % (fra 5999 til 4999) i rabatt på et par utstilte DM 2/7 en grei deal? Eller bør man forvente mer avslag på disse, som i følge selger er spilt rundt 30 timer?

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haraldo
    Er 20 % (fra 5999 til 4999) i rabatt på et par utstilte DM 2/7 en grei deal? Eller bør man forvente mer avslag på disse, som i følge selger er spilt rundt 30 timer?

med tanke på at de allerede er spillt litt på, så er jo litt av jobben med innspillng gjort. Og at selvom den har stått utstillt, så har du fortsatt all garanti og reklamasjon. Det er jo et nytt produkt. Så dette er jo en vinn vinn situasjon for deg. Han må jo ikke gi deg 20% off.

løpå kjøp sier jeg. det er en fabelaktig høytaler.:-D

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    med tanke på at de allerede er spillt litt på, så er jo litt av jobben med innspillng gjort. Og at selvom den har stått utstillt, så har du fortsatt all garanti og reklamasjon. Det er jo et nytt produkt. Så dette er jo en vinn vinn situasjon for deg. Han må jo ikke gi deg 20% off.

løpå kjøp sier jeg. det er en fabelaktig høytaler.:-D
    Gå å kjøp med en gang! Jeg fikk de 500 kr billigere jeg.. Betalte 5,5 om jeg ikke husker feil.. *** på Soundgarden som ikke ville gi meg rabatt da han uansett måtte bestille nye -.-

Active g.org sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann.

Har idag vært å hørt på Dynaudio.
    Først ut var Confidence C1.

For en fantastisk høyttaler!"!! Her snakker vi diger høyttaler i liten forpakning!! Var koblet opp mot Hegel elektronikk.
    Fantastisk herlig og uanstrengt lyd uansett hvor høyt man spillte.

Var egentlig ikke dem jeg skulle høre på, men da de sto koblet opp i lytterommet måtte jeg bare, og jeg angrer ikke på det...eller...egentlig så gjør jeg vel det, for det jeg egentlig kom for var Exceite X16 og DM2\8 og DM2\10(de to siste hadde de ikke inne). Etter en deilig halvtime med C1 var det klart for X16.

Skuffelsen var nesten til å ta og føle på. Ikke fordi X16 er dårlig, for det er den ikke, men fordi C1 er så veldig mye bedre!

Lyttingen til X16 ble litt vingeklippet da han i butikken ikke fant stativer til de og jeg skulle på jobb, så hadde ikke tid til å komme tilbake seinere. De ble satt opp provisorisk ute i butikk lokalet på krakker.

Vi spilte X16 på Electrokompaniet og jeg er syns kanskje ikke det var en veldig god match. Likte bedre lyden Hegel produserte på Dynaudio.
    Nå var jo også X16 nye og straight out of the box, så de var jo ikke innspillt.
    Syns diskanten var litt for dominerende, men tror dette vil rette seg endel med en innspillt høyttaler.
    Han skulle ringe meg når han fant ut hvilke butikker i området som hadde DM serien inne slik at jeg får hørt på disse også.

Må si det er fristende å begynne sparing!!

Georg

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei !

Noen som har hørt Hegel H70 på Dynaudio sin DM eller Focus stativ HT serie ?
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Hei !

Tror alt av Hegel passer bra på Dynaudio Fungerer utmerket på DM-serien hvertfall =)

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Hei !

Det låter veldig bra. Lite og "billig" system. Men syntes DM er litt lysere enn andre Dynaudio serier. Men jeg vil påstå at men skal streve med å finne noe bedre til prisen(DM/H70), selv med den lille 70w'eren fra Hegel. Men da trenger man kun en laptop, så kommer godlyden. Men til DM mener jeg en Primare I21 også vil være en god match. Og denne vil gjøre "pakka" noe billigere.

Om jeg skal trekke frem noe negativt med H70 og DM må det være begrenset dynamikk og maks volum. Den ruller også av litt tidlig. Men heller det siste enn at den prøver og feiler i bunn.

Bottom line; virkelig ikke noe dumt kjøp.

Geir Arne

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av g.org
    Heisann.

Har idag vært å hørt på Dynaudio.
    Først ut var Confidence C1.

For en fantastisk høyttaler!"!! Her snakker vi diger høyttaler i liten forpakning!! Var koblet opp mot Hegel elektronikk.
    Fantastisk herlig og uanstrengt lyd uansett hvor høyt man spillte.

Var egentlig ikke dem jeg skulle høre på, men da de sto koblet opp i lytterommet måtte jeg bare, og jeg angrer ikke på det...eller...egentlig så gjør jeg vel det, for det jeg egentlig kom for var Exceite X16 og DM2\8 og DM2\10(de to siste hadde de ikke inne). Etter en deilig halvtime med C1 var det klart for X16.

Skuffelsen var nesten til å ta og føle på. Ikke fordi X16 er dårlig, for det er den ikke, men fordi C1 er så veldig mye bedre!

Lyttingen til X16 ble litt vingeklippet da han i butikken ikke fant stativer til de og jeg skulle på jobb, så hadde ikke tid til å komme tilbake seinere. De ble satt opp provisorisk ute i butikk lokalet på krakker.

Vi spilte X16 på Electrokompaniet og jeg er syns kanskje ikke det var en veldig god match. Likte bedre lyden Hegel produserte på Dynaudio.
    Nå var jo også X16 nye og straight out of the box, så de var jo ikke innspillt.
    Syns diskanten var litt for dominerende, men tror dette vil rette seg endel med en innspillt høyttaler.
    Han skulle ringe meg når han fant ut hvilke butikker i området som hadde DM serien inne slik at jeg får hørt på disse også.

Må si det er fristende å begynne sparing!!

Georg

Veit så godt hva du mener. C1 har jeg selv hatt og den er fantastisk...mildt sagt. lykke til med sparing. Det er verdt det.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kftosberg: Du som har hørt det meste av Dynaudio. Er det noe særlig forskjell (hovedforskjeller) mellom Focus-serien og Excite? Disse konstruksjonene ser jo temmelig like ut og har liten prisforskjell. Er de tunet mot forskjellig publikum?

Hadde også tenkt å spørre deg om Mantra, men det får bli i en annen tråd.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    kftosberg: Du som har hørt det meste av Dynaudio. Er det noe særlig forskjell (hovedforskjeller) mellom Focus-serien og Excite? Disse konstruksjonene ser jo temmelig like ut og har liten prisforskjell. Er de tunet mot forskjellig publikum?

Hadde også tenkt å spørre deg om Mantra, men det får bli i en annen tråd.

Det er litt som du sier. At de er tunet mot forskjellig publikum.

Exite serien har på en måte fått en litt mer ungdommelig lydkarrakter. Strammere/hurtigere bass, litt lysere i klangen og et mer moderne utseende.

Focus serien, er jo en gammel traver. Men den kan jo virkelig jobben. Eldst er best i dette tilfelle mener jeg. Selvom jeg hadde hatt vannskelig og velge mellom en X36 og Focus 220. Det er vel mine klare favoritter nå tildags.

Men jeg syns at Focus serien har et lydbilde som er noe større enn Exite serien, bassen har noe mer pondus(bløtere), men kanskje ikke like dypt som noen Exite modeller og detaljene kommer et snev bedre frem i noen av Focus modellene.

Dette mener jeg er noen av hoved forskjellene.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvom jeg hadde hatt vannskelig og velge mellom en X36 og Focus 220. Det er vel mine klare favoritter nå tildags.
    Excite er litt mer trøkkorientert med mer mellombass og raskere? En livligere høyttaler? Rock?

Jeg ser at Focus 220 er tatt ut av sortimentet, så nå kommer vel MKII som har vært omtalt i lange tider. X36 er på tilbud og den er griselekker i hvit;-)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Excite er litt mer trøkkorientert med mer mellombass og raskere? En livligere høyttaler? Rock?
    Når du sier det sånn, så kan jo det stemme det.
    Veldig godt konkludert faktisk.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du sier det sånn, så kan jo det stemme det.
    Veldig godt konkludert faktisk.
    Vet du hvor mye ett par Focus 220 er verdt pr. i dag ca.? Om de er i god stand osv osv..

Hvordan er disse iforhold til DM serien?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hokeyh
    Vet du hvor mye ett par Focus 220 er verdt pr. i dag ca.? Om de er i god stand osv osv..

Hvordan er disse iforhold til DM serien?

HEHE... Focus er en drøm rett og slett. DM serien kommer jo ikke i en gulvstående modell, så her er det mye og hente på alt rett og slett.

Nå blei jo denne solgt til sterkt redusert pris på Soundgarden husker jeg, men er litt usikker på til hvilken pris. Sikkert av den grunn at det kommer en MKII modell om ikke altfor lenge...eller om den allerede har kommet?? :-D :-D

Pris bruk er litt vannskelig å anslå egentlig, men trur jeg ville solgt for et sted mellom 10-15k. kommer ann på alder og stand da selvfølgelig.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HEHE... Focus er en drøm rett og slett. DM serien kommer jo ikke i en gulvstående modell, så her er det mye og hente på alt rett og slett.

Nå blei jo denne solgt til sterkt redusert pris på Soundgarden husker jeg, men er litt usikker på til hvilken pris. Sikkert av den grunn at det kommer en MKII modell om ikke altfor lenge...eller om den allerede har kommet?? :-D :-D

Pris bruk er litt vannskelig å anslå egentlig, men trur jeg ville solgt for et sted mellom 10-15k. kommer ann på alder og stand da selvfølgelig.
    Najs najs Er focus like nøytral og fin som DM også? Regner med det er en del mer trøkk i 220 enn i 2/7 da.. Er vel 2x 6,5" som står i

Leste forsåvidt på en test at de gikk sinnsvakt dypt også?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Focus 220 ble solgt til redusert pris ja. Jeg husker heller ikke til hvilken pris. En test fra 2005 forteller om veiledende 21500, så da tror jeg den kostet ca. 25K og ble solgt for rundt 15K, muligens litt mer, men sikker er jeg ikke.
    Irriterende dårlig hukommelse da jeg flere ganger holdt på å legge dem i handlekurven.

Hva som er endret på MKII-utgaven aner jeg ikke, designmessig er de veldig like, men MKII har frontstoff som går helt ned. Noe som helt sikkert er penere. Det er ikke bilder av dette på hjemmesidene deres, det er til og med bilder av MKI under produktsidene til MKII.

Side 26 av 32 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •